بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

تجربه ای از شرکت بیز

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ب.ظ

* این مطلب توسط یکی از مخاطبان وبلاگ به نام مهدی ارسال شده است و با اندکی تصرف و تلخیص نقل میگردد.

سلام
من تجربه شخصیمو برای دوستان یادداشت میکنم که اونام مثل من فریب نخورند.
من به مدت سه ماه تو شرکت بیز(بازاریابان ایرانیان زمین) فعالیت کردم. با معرّفم تو فضای مجازی آشنا شدم. اولش که کار رو برام توضیح دادن دو دل بودم. اونا بهم چند تا سایت دادن برای تحقیق ولی چون تصمیم قطعی راجع به کارکردن باهاشون نگرفته بودم به اون سایتها مراجعه نکردم بعدشم با تماسای مکرر و سمجانه بالاسریم بدون هیچ گونه تحقیقی وارد این کار شدم و کلی از وقت و پول و اعتبارم بین دوستان رو برای این شرکت تلف کردم. هر سوالی هم که از شرکت راجع به ایراداتش می پرسیدم با بهانه های واهی توجیه می کردن و جوری حرف رو می پیچوندن که آدم از سوال پرسیدنش پشیمون بشه و احساس گناه و مقصر بودن بهش دست بده. خلاصه از همون اول یه ریز دروغ بود که تحویلم میدادن و با تکرار اینکه به آرزوهات فکر کن... اونا همشون دست یافتنین و... باعث شده بودن که از منطق دور بشم و دائم به دارایی هایی که از این شرکت می تونم بدست بیارم فکر کنم. کم کم دروغهاشون برام رو شد و باعث شد ذهنم یه کم آگاه بشه. از جمله دروغایی که بهم گفته بودن این بود که خرید اجباری نداریم!!! بعدشم بهم گفته بودن که اگه نتونستی جنسها رو بفروشی بیار پس بده پولتو بگیر!!(البته تا 7 روز بعد از خرید) یکی دیگه از دروغهاشون این بود که سفارشات 3 روزه میرسه دستت!! و بهم گفته بودن که بعد اتمام آموزشای 4 جلسه ایت دیگه لازم نیس دائم بیای شرکت. و بهم گفته بودن همه محصولات ایرانی و باکیفیت بالا و قیمت با بازار یکی یا حتی ارزون تر!!
ماه اول که به اجبار خرید زدم کالاها 3 هفته طول کشید تا بدستم رسید. بهم گفتن چون وسط ماه خرید زدی دیر بدستت رسیده. ماه بعد هم اصلا پولی برای خرید زدن نداشتم ولی تا آخر ماه انقد مغزم رو خوردن و مجبورم کردن که رفتم از یکی پول قرض کردم خرید زدم. در حالی که هنوز جنسهای قبلی رو هیچ کدومش رو نفروخته بودم. کلا برا شرکت و بالاسری اهمیت نداشت که تو کالایی رو که خریدی، فروختی یا نه، فقط می گفت باید خرید کنی همین!! بعدشم هر روز منو با بهونه های مختلف می کشوندن شرکت واقعا از کار و زندگی افتاده بودم حتی دیگه دانشگاهم نمیرفتم. سه تام زیر مجموعه داشتم که اونها هم بخاطر مزاحمتای وقت و بی وقت من و بالاسریم و اصرار بالاسریم بهشون که حتما باید اونام برن شرکت و خرید بزنن و زودتر زیرمجموعه بیارن عاصیشون کرد و اونام دیگه فعالیت نکردن. همه فامیل و دوستامو برای این کار بیهوده دعوت کردم و چون اونا رفتن تحقیق کردن و دیدن این کار از نظر شرعی مشکل داره و درست نیست، بجای اینکه بهم بگن، تمسخرم کردن و الان به چشم بدی بهم نگاه می کنن.
ماه سوم یکی از دوستام که دعوتش کردم و از قبل راجع به این کارها اطلاع داشت بهم گفت که در آمد این کار درست نیست. منم اول باور نمی کردم چون تو شرکت مجوز فعالیتش رو دیده بودم، بخاطر اینکه به دوستم اثبات کنم که در اشتباهه اومدم تحقیق کردم و دیدم من اشتباه می کردم نه اون. بعدشم راجع به فتوای علما با بی ادبی تمام، بالاسریم که ادعای مذهبی بودن داشت برگشت گفت علما نمی فهمن!! توانایی تجزیه تحلیل درست این شغل رو ندارن!! 

نظرات  (۴)

سلام. واقعا چرا دولت جلوی این فعالیت ها رو نمی گیره. جوونا خیلی بدبختن بیکاری که تو کشورمون بیداد می کنه با ورود به شرکت بیز جوونا دچار افسردگی می شن .تو راهی قدم می زارن که به طمع پول دار شدن و نجات پدر و مادر و خودشون از فقر این راه رو انتخاب می کنن اما بعد از مدتی می بینن تو باتلاقی گرفتار شدن که دیگه راه برگشت ندارن چرا که هم زحمت زیادی تو این راه کشیدن و هم پول زیادی خرج کردن از یک طرف به خاطر تمسخر اطرافیان نمی تونن برگردن از طرف دیگر با امید های واهی که شرکت بیز بهشون می ده می ترسن اگه برگردن همکارانشان در آینده به چیزی برسن و آنها بی نصیب باشن. من شوهرم و دختر عمم وارد این راه شدن خدا رو شکر شوهرم برگشت اما دختر عمم خیلی خاک بر سره خیلی خانوادش تلاش می کنن اما برنمی گرده خیلی دلم براش می سوزه دو ساله کل زندگیش شده بیز تو قیافش که نگاه می کنی پژمردگی و افسردگی رو حس می کنی. 

من چندوقتی هست یکی ازدوستانم میگه بازاریابی شبکه ای عالی بیا اونجا برای شما ک مجردی خیلی خوبه. می خواستم دراین خصوص راهنماییم کنید. ممنون میشم. 
پاسخ:
دقیقا شیوه تبلیغ این شرکتهای به همین نحو هست.
احتمالا تلاش خواهند کرد تا اعتماد شما را جلب کنند.
خواهشمندم با استفاده از مطالب این سایت آگاهی خود را نسبت به چنین فعالیتهایی افزایش دهید.
موفق باشید
دمت گرم داداش من بعد۲سال ازبیز درامدم فقط خریداجباریه وکاری کردند منم به بقیه همین حرفهارو بزنم بدون خرید اجازه توجلسه نمیدادند جدیدا
دمت گرم داداش منم تو بیز شش ماه بودم خخخ
میدونی بالاسری من چی میگفت برای پرداختن مالیات های بر ارزش افزوده؟
بهم میگفت میدونی داداش اون مالیات اصلا حساب نیست اون به جیب شرکت که نمیره پس رو قیمت محصولاتی که خریدی حسابش نکن خخخ
منو میگی فالو شده بودم عجیب
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">