بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

این چهارمین فتوایی است که در آن مقام معظم رهبری بازاریابی شبکه ای را حرام میدانند.

جهت مشاهده سایر فتاوای ایشان اینجا، اینجا و اینجا کلیک کنید.

جهت مشاهده این استفاتاء میتوانید کد پیگیری 7157a5ede4c82ffa31af3616026e52c5 را در بخش پیگیری پاسخ پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری وارد نمائید.

متن سوال و جواب این استفتاء بدین شرح است:

 

سوال:

باسلام. آیا درآمد به دست آمده از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای و چند سطحی حلال است یا خیر؟

 

پاسخ:

درفرض سؤال درآمد بدست آمده حلال نیست و اکل مال به باطل است.

نظرات  (۱۶۱)

خداخیرتون بده کاش هرچه زودترجمع بشن

 بخشی به نام پیگیری پاسخ در لینکی که فرستاده بودید رو یت نشد . اسکرین شات همین سوال جواب از سایت لیدر .ار رو بزارید لطفا

سلام ببخشید یکی از فامیل هام در شرکت بازاریابی پنبه ریز کار میکنه و متأسفانه یکی از اعضای خانواده ام رو هم تونسته زیر مجموعه خودش کنه. بعضی موقع ها آموزش ها و کلاس های انلاین رو با من می بینه در واقع این ها دارند ذهن ها رو شستشو می دهند.

میگن که کسایی که با شکل هرم مشکل دارند باید بدونن که خانواده هم یه جور هرمی هستش که پدر نوک هرم و بقیه پایین رده هستند.

یا اینکه میگن هولدینگ پلیمر بوشهر با عبدالزهرا وطن دوست که یک کارافرین (!) هستش هم از این شرکت حمایت میکنه و بالارده این شرکت هست پس هیچ وقت ورشکست نمیشه.

اون عضو خانواده هم جدیدا به پنهان کاری روی اورده و همه چیز در مورد شرکت رو از ما قایم میکنه. حتی ابروی همه رو این دوتا تو فامیل برده اند که برای فروش اجناس واقعا بی کیفیت باید گردن کج کنند و پاپیچ بشند حتی وقتی بقیه میبینند که این دو زنگ زدند جواب نمیدند. من اوایل از ابمیوه ها استفاده میکردم ولی هیچ اثری نداشت و الکی پول میگرفتند هیچ کس راضی نیست اما بهشون گفتند که بعد چند سال فلان ماشین رو میخرید و فلان خونه بعدش عصرونه با لیدر ها ساقه طلایی میخورند :)

خیلی ممنون از سایت و ببخشید سرتون رو درد اوردم

خدا لعنتشون کنه ک ادمارو تو چند هفته عوضی میکنن خدا ازشون نگذره ک باعث جدایی منو عشقم شدن رابطه ای ک هیچکس نمیتونست خراب کنه این  عوضیا یکماهه خرابش کردن 

ممنون از سایت خوبتون.

نکته قابل توجهی که در این شرکتهای هرمی وجود داره، عجله لیدرها برای عضوگیری و ندادن اطلاعات از روز اول است که آدمی به شک می‌افتد. دوستان لطفاً گول اینطور افراد رو نخورید که با سفسطه و زبون بازی فقط درصدد جذب شما و استفاده از جیب شما با دادن وعده‌های پوچ و به ظاهر قشنگ هستند.

من خود تا نمایندگی پنبه ریز پیش رفتم. لیدر اصرار داشت ابتدا باید ۴ میلیون از محصولات خرید کنم. مجموعه این عوامل منو به فکر فرو برد و به شک واداشت و باعث شد قبل از خرید در نهایت منصرف بشم.

درسته که اعضای این مجموعه با زیرکی درصدد کلاهبرداری و شستشوی مغزی افراد هستند، اما اگر انسان اندکی عاقل باشد از همان روز اول به رفتار این مجموعه شک میکند.

  • علیرضاخدری
  • با سلام کلا بخوای حساب کنی کارشرکت طوری هست که شرکت جنسش اشغال گرونش رو به ما میفروشه ماباید سرمردم رو کلاه بزاریم

    سلام حرامه 

    سلام دوست من سه ماهه که وارد شرکت پنبه ریز شده و از وقتی جلسات این شرکت رو رفته مصمم تر شده و در حال مجموعه سازیه.... من سوالم اینکه اگه واقعا این شرکتها حکم رهبری رو ندارن چرا برخورد نمیشه باهاشون؟ این خلا قانون کی میخواد جبران بشه؟ وقتی همه جوونامون غرق شدن؟ چرا اقدامی نمیشه برا تعطیلیشون؟ یعنی این شرکت ها اینقد قدرت و ثروت دارن که دولت نمی تونه کاری کنه؟ اینجور که تو این جلسات به دوستم گفتن نزدیک به ده ساله که دارن فعالیت میکنن یعنی دولت نتونسته تو این ده سال جلوی اونا بایسته؟ ده سال برا مدرک داشتن بس نبوده؟ کی قراره اقدام بشه ! خواهش میکنم جواب بدین جواب بدین میخوام دوستمو نجات بدم

    پاسخ:
    سلام

    متاسفانه ترفندهای جدی شرکتهای هرمی در قالب بازاریابی شبکه ای در برخی از موارد به راحتی قابل شناسایی نیست.

    سلام.یکی از بستگانم توی شرکت پنبه ریز عضوشده.نمیدونم حرفشون راسته یا نه؟ ولی میگن ک مدیریت (لیدر) ی بخشی رو برعهده گرفتن. از وقتی وارد این شبکه شدن از لحاظ مالی خیلی پیشرفت کردن. الان وضع مالی اینا با اون چیزی ک شما می گید تناقض داره؟ جالبه اینکه سرکار مشخصی هم نمیرن صبح تا شب تو خونهاشونن پول ب حسابشون واریز میشه.فقط هر از گاهی توی جلساتی ک توی تهران میزارن میرن شرکت می کنند.الان دچار تناقض شدم شما که میگید ضرر زیان ب شخص وارد میشه پس چرا اینا روز ب روز پولدارتر دارن میشن؟

    پاسخ:
    سلام

     از توجه شما سپاسگزارم.
    به دو نکته اشاره می کنم: (1) در برخی از موارد اعضای این شرکتها برای بازاریابی و جذب دیگران در زیرمجموعه خود، در مورد درآمدی که از شرکت دارند اغراق نموده یا حتی دروغ میگویند، (2) اگر بپذیریم که شرکتهای بازاریابی شبکه ای یک فعالیت کلاهبردارانه هستند، باز هم سود کلان داشتن برخی از افراد امری طبیعی خواهد بود؛ کلاهبرداری یعنی سود عده ای قلیل در ازای متضرر شدن عده ای بسیار.

    موفق باشید
    سلام ممنون من درباره ی حرام دونستنش نمی دونستم و میخواستم ک نماینده شم وحالا منصرف شدم واقعا چ جوری با وقت و سرمایه ی مردم صحبت میکنن ازتون خواهش دارم از طریق صدا وسیما مردم رو آگاه کنید واین بیز،رو اگه حرام هست از طریق پلیس جمع کنید تا مردم بیشتر بدبخت تر نشدن
    سلام دوستان گول این شرکت ها رو نخورید هر کی به عقلش رجوع کنه میفهمه که دارن دروغ میگن با وعده و وعید الکی میخوان محصولاتشونو که قیمت اصلیش خیلی کمتره و تومحصولاتشون دست میبرن و ناخالصی  داره رو شما براشون به زور با التماس به اینو اون بفروشید خودشون سودهای آنچنانی بکنن و کمی از سود رو به شما میدن پس نزارید ازتون سواستفاده بشه درآمد کم اما حلال وبدون استرس خیلی برکتش بیشتره تا این کار بیخود که هیچ پولی جمع نمیشه فقط باید محصول بخرید به زور بفروشید سرشاخه ها سود بکنن. 
    سلام با تشکر از راهنمایی های خوب و مفید شما
    من حدود ۱۰ روز هست که وارد شرکت پنبه ریز شدم و با دیدن سایت 
    شما از اون شرکت اومدم بیرون
    من حدود ۳۰۰ هزار تومان میخواستم خرید انجام بدم. برای اولین بار که 
    خواستم اقدام به خرید کنم نمیشد سه بار دیگه هم اقدام کردم ولی با وجود اینکه ۵۰۰هزار تومان پول تو حسابم بود ولی موقع حساب نهایی 
    میگفت موجودی شما کافی نیست.
    من این اتفاق رو لطف و حکمت خدا به خودم میدونم که چقدر من رو دوست داشت که نگذاشته من وارد این سیستم کثیف بشم. 
    خدایا شکرت شکرت

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام به همگی دوستان
    بنده کسی هستم که درسمو و امتحانای پایان ترم دانشگاهمو بخاطر همین بازاریابی شبکه ای لعنتی از دست دادم! و حالا بیکارم و دوستم هم که قبلا در یکی از این شرکتها کار میکرد بخاطر ریزش تیمش که یکی از عواقب خطرناک این سیستم هست حالا شغل محکمی نداره و بی حوصله شده! در ضمن اینو میخواستم بگم که یک سری از کارهایی که در بازاریابی شبکه ای انجام می دهند شبیه کارهایی هست که در فرقه های انحرافی صورت میگیره! مثلا استراتژی که بهت تزریق میشه! اینکه همه توی شرکت راس میگن و بیرون همه دروغگو تشریف دارن و باید گوشت به حرف لیدر باشه! توی فرقه های انحرافی هم دقیقا همین موضوع وجود داره و ذهن افراد به طوری شستشو داده میشه که خیلی از مواقع دیگه نجاتشون خیلی سخت یا غیر ممکن میشه! از دین هم کم سوء استفاده نمیشه!در ضمن هرم هم یکی از نماد های شیطان پرستی هس که خودتون دیگه احتمال میدونید که علامت هرم تک چشم شیطان روی دلار هم هست! و اون کسی که در قسمت چشم قرار میگیره برنده میلیاردی سود های انچنانی از زحمات افراده! از خودتون بپرسید در سال چه قدر مگه افراد نزدیک به 18 سال داریم؟! یا اصلا چه قدر زاد و ولد داریم که همه بتونن هزاران نفرو بیارن داخل؟!!! در شرکت های دایرکت سلینگ هم متاسفانه همانند شرکت های مولتی لول یا شبکه ای به همین صورته! و سیاست اصلی کار بر جذب بازاریاب جدیده! تا نفر اول و نفر اولای اون کار بیکار نمونن و بتونن به سودشون برسن!!
    این سیستم مدلش میشه هرم! و مثلث! یا بهتر بگم یه زندان سه گوش!! که بری توش بزور میتونی بزنی بیرون! **** *** ***** ** ***** ****** *** **** ** **** ***** ***** ** *** **** **** ** ******* * ********** * ***** **** ** *** ***** ****** **** **** **** *** *** ***** ****** ****
    اولا که این شرکت های بازاریابی تو ایران مصوبه واسش تدوین شده ک این مصوبه تو مجلس بررسی شده و مجلس خبرگان که شامل 6فقیه و 6حقوق دان هست اون رو بررسی کردن.. پس اگ حرام بود در امدش تو مجلس مصوبه رد میشد و توسط دولت دو سال بررسی نمیشد.. پس لطفا چرتو پرتا رو تو سایت ننویسید که افکار مردم نسبت ب این تجارت منفی بشه...یکم اطلاعاتت رو بالا ببر... 
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از توجه شما
    به چند نکته اشاره میکنم:
    1. مصوبه مستقلی در مورد بازاریابی شبکه ای در مجلس تایید نشده.
    2. احتمالا مقصود شما از «مجلس خبرگان»، «شورای نگهبان» هست. احتمالا یک اشتباه تایپی بوده و الا مجلس خبرگان چنین ساختاری که فرمودید ندارد. در هر حال پاسخ به این فقره از دیدگاهتان نیز در همین سایت داده شده است.
    3. جمله آخر شما، یک جمله مغالطه آمیز است که معمولا در آموزش های روانی این شرکتها برای تحقیر استدلال طرف مقابل استعمال می شود. مکررا این جمله را از سایر اعضای این شرکتها شنیده ام. برخی از آنان پس از مدتی به اشتباه خود اعتراف کرده اند. با این حال باز هم تلاش خواهم کرد که اطلاعات خود را بالاتر ببرم. هرچند گمان نمیکنم خود شما اطلاعات چندانی در مورد این شرکتها داشته باشید. بنده به عنوان یک محقق به نتایج موجود در سایت رسیده ام و شاید به زودی نتایج این تحقیقات چند ساله را بتوانید در کتاب فروشی های شهر خود خریداری نمایید.
    موفق باشید
     سلام آقا خواهشا هرچه زودتریه فکری به حال شرکت پنبه ریزکنید داداشم دبیرستانیه اینقدمخشو شست وشو دادن که اصلاحرف گوش نمیده ماهمیشه نون حلال خوردیم،توروخدا جمعشون کنید تشکر
    پاسخ:
    سلام
    اگر برادر شما به سن 18 سالگی نرسیده است، میتوانید از این شرکت شکایت نمایید.
    صحبت با شکست خوردگان این شرکتها شاید برای برادر شما مفید باشد.
    موفق باشید
    این شرکتها کی جمع میشن؟ اصلا جمع میشن.
    خداکنه زودتر جمع شن تا همه راحت شن
    سلام من چند روز وارد شرکت بیز شدم م خواستم بدانم پورسانت حلال یا حرم است باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    این فعالیت نوعی کلاهبرداری به شمار می آید.
    جهت اطلاع از دیدگاه مرجع تقلید خود، به سایت یا دفتر ایشان مراجعه کنید.
    بسیاری از فتاوی را میتوانید در این سایت بیابید.
    موفق باشید
    سلام میشه لطف کنید ایمیل لیدر ناشناس رو به من بدید از ایشون راهنمایی میخوام البته اگه اشکالی نداره
    سلام درکل نظر مقام معظم رهبری بعد ازتایید شورای نگهبان ومجلس درخصوص بازاریابی شرکت پنبه ریز صراحتا چیه
    آیا شرکت نیوشا هم‌همین حکم را دارد؟
    با سلام
    بکی از دوستام تازگیا بهم پیشنهاد داده میگه بیا تو پنبه ریز آیا کار اینا قانونی است؟!شرکت هرمی نیس؟!اگه ثبت نام کنم مشکلی پیش نمیاد واسم؟!
    اگه امکانش هست یخورده سربع تر به این سوالم پاسخ بدین و راهنماییم کنین. تو دوراهی موندم.با تشکر
    پاسخ:
    با سلام
    این شرکت جزء شرکتهای بازاریابی شبکه ای میباشد و از نظر نگارنده، نحوی از بازاریابی هرمی میباشد.
    موفق باشید
    سلام من یکی اشناهام تواین کاره ومیخاستن منو هم ببرن اخه میدونین چیه اولین باری که من رفتم منم شک کردم پس چطور پدر من که این همه سال زحمت کشیده به هیچجا نرسیده اونوخ ادم بشینه توخونه وبگه عه فلان قدر میاد توحسابم .الان به اون  اشنامونم میگم قبول نمیکنه الحق که مخشو خیلی شستشو دادن نمیدونم چجور راهنماییش کنم اصلا گوش نمیده
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    اقایون داداشام نتورک تو ایران و درآمدهای میلیونی و ملییونر شدن تو این راه فقط برای کساییه مثل ***** **** **** همین اقای ***** وغیره که همه از اعضای خیلی زرنگ گل کوعیست که البته اگه اسمشو درست نوشته باشم،همین اقا ب**** **** **** کسی بود که سقف کوعست خاورمیانه رو زده بود ازبس که استاد شستوشو مغزی و گول زدن افراد رویا پرداز بود،این افراد بعداز گل کوعیست زیر مجموعه هاشون رو با خودشون آوردن تو شرکت هایی مثل کهکشان بیز بادران سیمرغ و شرکت های دیگه تزریق کردن تا با قربانی کردن ما ملت خوش باور و همیشه در صحنه و حماسه آفرین هم اون شرکت هارو به سودهای کلان برسونن و هم به اهداف شوم و خانمان سوز خودشون دست پیدا کنن،پس اون رویاهای میلیاردر شدن یا میلیونر شدن رو از سرتون بیرون کنین چون زحی خیال خام هست دوستان، وگرنه که بنظر خودتون طرح و برنامه ریزی برای پلن های درآمدزایی درصد سودها وخیلی از برنامه های دیگه که برای گول زدن ماها و ابزار کردن ما برای بفروش رسوندن اجناس بی کیفیتشونه رو چه کسی به شرکت ها یاد داده یا حداقل قانون گذاری کرده؟؟ خب مسلما آدم های کار کشته و شیاد مثل همینا!!
    گول این لیدرها روهم نخورید که همیشه یه جواب دارن وقتی زیر سوال میبرینشون،اونا اصلا تخصص جوسازی و اسطوره سازی الکی دارن!!! خود من تو هر شرکتی لیدر دیدم با ریز بینی تمام فهمیدم یا خودشون عضو گل کوعیست بودن یا از کوعیستی ها کمک گرفتن تا شیپورچی خوبی بشن.
    به جوونیم سوگند تعداد محدودی ملیونر میشن تو این شرکت ها که تو متن بالا گفتم!
    ینی افراد پایین تر از این اقایون فقط بعنوان ابزار ازشون استفاده میشه،تمام
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    اقایون داداشام نتورک تو ایران و درآمدهای میلیونی و ملییونر شدن تو این راه فقط برای کساییه مثل ***** **** **** همین اقای ***** وغیره که همه از اعضای خیلی زرنگ گل کوعیست که البته اگه اسمشو درست نوشته باشم،همین اقا ***** **** **** کسی بود که سقف کوعست خاورمیانه رو زده بود ازبس که استاد شستوشو مغزی و گول زدن افراد رویا پرداز بود،این افراد بعداز گل کوعیست زیر مجموعه هاشون رو با خودشون آوردن تو شرکت هایی مثل کهکشان بیز بادران سیمرغ و شرکت های دیگه تزریق کردن تا با قربانی کردن ما ملت خوش باور و همیشه در صحنه و حماسه آفرین هم اون شرکت هارو به سودهای کلان برسونن و هم به اهداف شوم و خانمان سوز خودشون دست پیدا کنن،پس اون رویاهای میلیاردر شدن یا میلیونر شدن رو از سرتون بیرون کنین چون زحی خیال خام هست دوستان، وگرنه که بنظر خودتون طرح و برنامه ریزی برای پلن های درآمدزایی درصد سودها وخیلی از برنامه های دیگه که برای گول زدن ماها و ابزار کردن ما برای بفروش رسوندن اجناس بی کیفیتشونه رو چه کسی به شرکت ها یاد داده یا حداقل قانون گذاری کرده؟؟ خب مسلما آدم های کار کشته و شیاد مثل همینا!!
    گول این لیدرها روهم نخورید که همیشه یه جواب دارن وقتی زیر سوال میبرینشون،اونا اصلا تخصص جوسازی و اسطوره سازی الکی دارن!!! خود من تو هر شرکتی لیدر دیدم با ریز بینی تمام فهمیدم یا خودشون عضو گل کوعیست بودن یا از کوعیستی ها کمک گرفتن تا شیپورچی خوبی بشن.
    به جوونیم سوگند تعداد محدودی ملیونر میشن تو این شرکت ها که تو متن بالا گفتم!
    ینی افراد پایین تر از این اقایون فقط بعنوان ابزار ازشون استفاده میشه،تمام
    با سلام  این جوونهای بیچاره جویای کار رو با وعده و وعید گول نزنید بخدا آخرش پشیمونیه این دو زار پولی هم که جوون بیپاره داره  از چنگش در نیارید من که تا حالا هر کی رو ذیذم  بعد از چند ماه پشیمون شده و برگشته . 
    با سلام و خسته نباشید 
    یکی از دوستانم کی خیلی رابطه ای خوبی باهاش دارم یه چند ماهی هست وارد شرکت پنبه ریز شده منو هم میخواد ببره ولی من شک دارم به کار و مطمنم که چیزی توش خواستم اگه میشه راهنماییم کنید
    و اگه میشه بتونم اومم زود تر از این کار بکشم بیرون 
    مرسی
    سلام
    متاسفانه این شرکت ها وقت و نیروی جوان ها رو بجای تولید صرف فروش و بازاریابی میکنه.
    سلام‌خواهر منم وارد شبکه پنبه ریز شده هر چه با او حرف میزنیم فایده ندارد خواهش میکنم دولت عزیز یه کاری برای جمع اوری این شرکت ها بکند

    سلام.من هم1 سال تواین شرکتا کار کردم وعمرم ووقتمو گذاشتم تواین کار..همش باوعده های آینده خوب مخ زنی میکنن هردفه هم متوجه بشی و حرف بزنی دهنتو با بازی با احساساتت میبندن ومحکومت میکنن.کاش دولت جلو اینا رو میگرفت....

    سلام به دوستان. من هم یه زمانی در این شرکت ها بودم. دوستانی که قصد وارد شدن به این کارها رو دارن لطفا از تجربیات امثال من استفاده کنند. این شرکت ها در جلسات توجیهی به حدی شیک و موجه صحبت میکنند که حد نداره. از زندگی رویایی و ایده آلی که قراره با اونها بهش برسی و از تجارت در عصر جدید. من هم گول اینها رو خوردم و وارد شدم . برعکس حرفای قشنگی که قبل از وارد شدن به کار میزنن بعد که وارد کار میشی میفهمی که چه زندگی کثیفی برای خودت ساختی و تو چه منجلابی فرو رفتی. به حدی زندگی و رابطه با دوستان و اقوام تحت شعاع قرار میگیره که دیگه نه راه پس داری نه راه پیش. این کارها هیچ مجوز قانونی هم نداره. مجوز رو باید مجلس بده که اصلا همچین کاری نمیکنه. خواهش میکنم گول اینها رو نخورید نه خودتون وارد بشید نه به دیگران توصیه کنید. هیچ واژه ای نمیتونم پیدا کنم که پستی و کثیف بودن این کار رو بیان کنه. 
    با سلام,, همین دیروز با یکی از لیدر ها به این کار معرفی شدم که خیلی با آب و تاب کارو برام توضیح داد خودم بهش شک کرده بودم ولی اینجا دیگه مطمئن شدم... باتشکر از سایت خوبتون... پول 
     موفقیت با کاروتلاش به دست میاد نه اینجور کارا.... یاعلی 
    ا سلام تمام این بدبختی ها و کلاهبرداری ها در ایران ناشی از بیکاری و آرزوی پولدار شدن هست چون خیلی ها میبینن که امید زیادی به بهتر شدن شرایطشون نیست و قشر جوان ما هم تعدادشون بالاست و اوضاع کار رو هم که میدونید و این شرایط باعث میشه جوانان جذب چنین برنامه هایی بشن که قبلا به نوعی دیگر در شرکتهای هرمی امتحانشو پس داده، ده ها و صدها هزار نفر مفت و مجانی برای یک شرکتی کار میکنند با حداقل حقوق و درامدهای واقعا خنده دار از ماهی 50 تومن و 200 تومن ولی راضی هم هستند چون یا امیدی واهی دارند یا بهشون تلقین کردن که از بیعرضگی خودتون بوده و حداقل چیزی که بازاریابان مفت کار از دست میدهند وقت و انرژیه ،بالایی ها پولدار میشن و تنها کاری که لازمه بکنند با چرب زبانی به بدبختهای پایینی تلقین کنند که قراره پولدار بشید و با رسم شکل و هرم و سفسطه و بازاریابی شبکه ای و حرفهای قلمبه سلمبه مفت کار بکشن، خیلی ها رو دیدم که چندین ساله در این شرکتها فعالیت میکنند بیشترین کار رو کردند و درامدهای واقعا خنده دار دارند و آدم دلش به حالشون میسوزه ول حیرت اونجاست که باهاشون که حرف میزنی خیلی راضین و امیدوار و همه مشکلات رو ناشی از بیعرضگی و کم کاری خودشون میدونند و هی مثال از سردسته ای میزنند که ماشین مدل بالا خریده، واقعا آدم نمی دونه به حال این بنده خداها بخنده یا گریه کنه فقط متاسفم که جوونهای مملکت به این وضع افتادن ، معامله اگر صحیح باشه نه نیازی به اجبار خرید و بالا دستی و پایین دستی و هرم و اینا هست نه این لشگر بازاریابان مجانی
    واقعا که نمیدونم چی بگم تا اقتصاد کشور میاد از ی طریقی جون بگیره و کشورمون سرپا بشه امثال شما میان و ذهنیت مردم رو خراب  میکنند.تجارت تجارت جهانیه لطفا انقدر عقب مانده نباشید.
    پاسخ:
    سلام
    لطفا با کنترل هیجانات خود، به جای تکرار حرفهایی که از لیدرها میشنوید، اندکی در مورد این تجارت در سایر کشورها تحقیق فرمائید.
    ده ها اثر علمی توسط دانشمندان غربی در نقد این شرکتها نوشته شده و پلیس فدرال نسبت به فعالیت در این شرکتها به شهروندان آمریکایی هشدار داده است.
    برخی از این مقالات و آثار در همین سایت موجود است.
    موفق باشید
    باعرض سلام من تازه وارد شرکت پنبه ریز شدم خرید زدم گفتن یک هفته دیگه محصول بدستم میرسه بادیدن کانال شما کلا منصرف شدم بعداز این که بسته دستم رسید آیا بفروشم تاهزینه ای راکه بابتش دادم بدست آورم؟ شماره پیامک هم که دادین جواب درستی نمی دهد پس باید سول خود را کجا مطرح کنیم اگه یه حرفی می زنید راهنمای هم بدید لطفا جواب بدید
    پاسخ:
    سلام
    ظاهرا اصل جنس از آن شماست.
    با این حال بنده در مقام افتاء نمیباشم و توصیه میکنم با دفتر مرجع تقلید خود تماس حاصل فرمایید.
    موفق باشید
    با سلام 
    چندوقتیه یه نفر مخ منو به کار گرفته که برم توو این شرکت پنبه ریز وقتی میگم کلاهبرداریه میگه سایت داره میگم نمیشه سایت استناد کرد میگه برو توو پلیس فتا بپرس برو ببین یه دفتر مرکز اصفهان داره چندمیلیار می ارزه کجاش کلاه برداریه تو رو خدا یکی یه دلیل قانع کننده به من بگه که کله ی اینو بکوبم به طاق دست از سرم برداره من خودم کلا خوشم نمیاد از این نوع کارای که به اسم امروزی بودن میخوان مثه شرکت های هرمی درآمد کسب کنند البته لیدرهاشون 
    با سلام ممنون از سایت عالی شما ....دوستان خواهش میکنم به هیچ وجه وارد بازی کثیف بازاریابی شبکه ای نشید ....مطمئن باشید همه چیژتون از دست میدید همه چیز ......این از زبان فردی بشنوید که هزار نفر مجموعه داشته 
    آقا خواهشا این هارو جمع و جور کنین برادر من دایم داره خرید میزنه برا خودش هر چی بابای من در میاره میگیره میده به اینها این چه کاریه کلاهبردارن بخدا
  • مهرداد برزگر
  • باسلام
    میخواستم بدونم ک من میخوام برم شرکت بیز کار کنم ب پیشنهاد دوستم ایا کارم حلال هسته یا حرام لطفا جوابمو بدین سردرگم هستم ممنون
    پاسخ:
    با سلام
    لطفا از دفتر مرجع تقلید خود سوال فرمایید.
    برخی از مراجع بزرگ تقلید، این کار را حرام دانسته اند.
    توصیه من آن است که اینجا را نیز مشاهده فرمایید.
    موفق باشید
  • علی گل محمدی
  • حضرت اقا فقط می تونم از ته دل بگم دوست دارم که راه روشن رو به ما نشون می دهید خدا رو شکر امروز روز اول بود وهیچ چیزی خرید نکرده ام وبا کمی هم تامل این کار بر عمده فروشان و خرده فروشان مانند مغازه داران و رانندگان و کارگران اونها و۰۰۰۰ضربه سختی می زنه ۰ودر اخر  قول می دهم درسم خوب بخونم  و اقتصاد مقاومتی رو دنبال کنم و برای خود و جامعه فرد مفیدی باشم 
  • فرشاد قدسی
  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم سایت
    لطفا اگر شما یا کسی از بچه ها اطلاعی دارید پاسخ بدید که چه زمانی قراره دولت نسبت به جمع کردنه کاسه کوزه ی این شرکت نما ها اقدام کنه!!؟؟؟
    دوستم گرفتار شده ۲سال و خورده ای هست که توی پنبه ریز (زامبی)شده و هرچقدر بغلش میکنم بهش میگم من دوستتم باز گاز میگیره مثلا میگم(عزیزم گرونی محصولات بخاطر کیفیت نیست بخاطر اینه که اگه گرون نباشه پنبه ریز نمیتونه به همه پورسانت بده شامپو تخم مرغی هم اگه بخواد به یه مجموعه ی هزاران نفری پورسانت بده قیمتش میشه ۶۰هزارتومن!!!عقل داری!؟؟؟بعد میگه که نه داداش این قیمتا رو سازمان اصناف و نمیدونم چیچی داده که شامپو تخم مرغی رو هم همون سازمان قیمت گذاری میکنه
    باز من میگم داداش اینم همون تخم مرغیه دیگه!!!بخاطر پورسانت دادن قیمتشو زیاد کردن که کل مجموعه سود ببرن
    بعدشم مگه نمیگی واسته حذف شده!؟پس چرا بازم ۱۰برابر در بعضی موارد ۵۰برابر نسبت به کالاهای مشابه گرونتره!؟؟؟اصلا چرا گرونه وقتی واسته در میان نیست!؟؟؟؟؟چون میخواد پورسانت بده 
    عزیزاااااان کاری به فتوای مراجع ندارم که به اونجا هم میرسیم,اصلا فرض میکنم یکی دینش انسانیته آقای انسان پرست شما چرا در زمینی داری بازی میکنی که ارز از کشور خارج میشه آقای انسانیت مصب چرا الکی شعار اشتغال زایی میدی چرا چشماتو روی اینکه یه شرکت بلاروسی اومده داره بازار محصولات بهداشتی کشورو خراب میکنه بستی!؟؟؟مملکت نانوا نمیخواد مکانیک نمیخواد تاکسی نمیخواد دلاک نمیخواد اپراتور مخابرات نمیخواد کشاورز نمیخواد دانشجو نمیخواد...؟؟؟مملکت فقط بازاریابه انسان پرسته محصولاته بلاروسی میخواد!؟؟؟؟فردا مترو جمع بشه با الاغ میخوای بری هویزه دفتر پنبه ریز که تحویل حضوریه کالا رو بخاطره اینکه به دونفر حقوق نده تعطیل کرده داده به پیک که پولشو از تو بگیره!؟با منطق شما بخوایم بریم جلو که باید با شکم خالی وایسیم جلو آینه محصولات پنبه ریزو بمالیم به صورتمون بعد نونوایی تعطیل سوپرمارکت تعطیل بشینیم کرم روز و شب بخوریم!؟همه آرایش کرده و خوشگل بدونه تولیده ملی هی نفت بفروشیم بدیم به بلاروس!؟؟؟رهبر وقتی میگه نه یه نخبه سیاسیه که مملک چرخوندنو بلده سبک سنگین کرده گفته حرومه وگرنه خدا نیومده تو قرآن بگه که...!
    شما یه مجموعه ۵نفریت داره ریزش میکنه رهبر ۸۰میلیون نفرو داره مدیریت میکنه برادر کوچیکه تو نمیتونی از قلیون جدا کنی خودت با قلیون ازدواج کردی بعد به فتوای گردن کلفتای ناب بین المللی ایراد میگیری که دنیارو حیرون کردن!!؟؟؟همین مراجع نبودن الان باید به امثال داعش و صدام و بن لادن و ترامپ ماچ میدادیم وقتی مراجع با ۷۰سال سن و یه تریلی ۱۸چرخ کتاب توی مغزشون میگن نکن یعنی نکن طمع نکن سرتو بنداز پایین همشهریو وا کن کار ریخته اگه وجود داری 
    دنیا دار مکافاته ما دنیا نیومدیم که حال کنیم حال واسه بندگان مخلص خداست اون دنیا پادش میگیری تلاشتو کن زندگیتو جمع کن فردا میشه ۳۰سالت نه زن نه شوهر نه بچه صبح پا میشی مامان پول بده میخوام برم پنبه ریز
    خلاصه هرکی خبر داره بمن بگه من رفیقمو مطلع کنم که فلان تاریخ قراره کاسه کوزه نتورک جمع بشه
    سلام. اگه حرام هست که منم به همین نتیجه رسیدم پس چرا اقدام نمیکنید برای اون
    پاسخ:
    سلام
    اقدام بنده آگاهی رسانی به مخاطبین هست.
    انشاء الله اقدامات جدی نزدیک است!!
    سلام درسته واقعا فساد میاره .دیروز خودم مزه کردم.ونیز رفتم به دبیرستان یکی از اقوام شاگرد اول کلاس چند ماهی است که درپنبه ریز مشغول به کار شده چند تاتجدید آورد.از شما خواهش می کنم که به سر رشد اینجور جوانان نزنید .اینها آینده کشورمان هستن

    باسلام:
    دوستان من ۳سال از وقت مبارک خودمو تو نتورک حرام کردم به جایی رسیده بودم که دیگه حرف هیچکس برام اهمیت نداشت(حتی والدین خودم)با این حال بعد از ۳ سال زحمت کشیدن شرکت ابر تجارت کهکشان به خاطر فساد مالی فساد انسانی و فساد محصولی به طور کل نابود شد و تمام لیدرهای بالا (اولین نفرها)در شرکت های دیگر شروع به کار کردند مثل شرکت های بادران گستر،پنبه ریز،نیوشا و... یعنی تمام این شرکت ها هم مثل شرکت ابرتجارت کهکشان به تاریخ میپیوندند.از مسئولین خواهشمند هستم که به کل این سیستم های فاسد و شیطانی رو به طور کل از کشور عزیزمان ایران پاک نمایند تا دیگران هم به سرنوشت من دچار نشوند.خداوند یارو نگهدارتان باد.التماس دعا
    با سلام, 
    وقتی  حرف    "  رهبر عزیزمون  "   تو گوش اینا نمیره ما دیگه چیکاره ایم,
     آغا اصلا همه تون برید تو این شبکه ها کار کنید انقدر باحال شما رو میپیچونن و پولتونو میخورن که نگو انقدر کیف میده ،دره بزرگ تر از شما ها مالیدن ، هنوز شما ها جا دارین برا شکست انقدر باید پولتونو ببازین تا بفهمین یک من ماست چقدر کره داره ، بخدا دلم برای پدر و مادراتون میسوزه با چه سختی دارن پول در میارن وددلشونو خوش کردن به شما که شاید یه روزی کمک خرجشون باشین ، ترو خدا کمک خرج نیستین به ضررشون هم راضی نباشید.
    یاعلی 
    با سلام و ممنون از سایت خوبتون.فقط کاشکی این شرکتها جمع و پلمپ میشدن تا بیشتر از این وقت و سرمایه و انرژی جوونهای مردم به باد نره.چرا دولت و مجریان قانون کاری نمیکنن؟زندگی و شرکتمون بخاطر پیوستن شریک ساده لوحم به مجموعه ی پر از فساد و دروغ و دزدی بیز از بین رفت.خدا لعنت کنه باغث و بانیشو.یه عده آدم همیشه مست و سیگاری و تنبل و بیعرضه جمع میشن و آدم های ساده لوح رو به دام میندازن
    باسلام من یکماه هست که با شرکت پنبه ریز اشنا شدم وبه اصرار دوستم نماینده شدم و۲۵۰۰۰۰تومان جنس خریدم ولی بعدش چون ته دلم نگران بود استخاره گرفتم که خیلی بد اومد برای کار.دودل بودم تااینکه دوستم دوباره با کمک لیدر ذهنیتم رو تغییر داد.ولی هنوز خریدی نکردم .خیلی خوشحال شدم که این سایت به خواست خدا برام باز شد.از امروز دیگه فکرم رو درگیر این کار که درست نیست نمیکنم.ممنون دوستان که تجربیاتتون رو در اختیارم گذاشتید
    سلام  مدتی هست ک نماینده شدم ویک ریال پورسانتم نموند برام اصلا و  بیخود خرج شد ک نفهیمدم کجا رفت
    منم بارها و بارها از روی دو دلی استخاره گرفتم و هربار بد  بود .. مرجع و منبع مشخصی نیست ک ادم بره و بپرسه ایا حرام هست یا نه ..من موندم با وجود فتوای رهبر پس  چرا داره همه جای کشور شعبه ی جدید تاسیس میکنه  .من عمه خودم لیدر شده و همه رو ب سمت خودش داره میکشه یکی نیست جلوشونو بگیره واقعا ..؟؟
    باسلام . ممنون از اینکه مارو آگاه میکنید .
    من وهمسرم حدود 10 ماه توی شرکت بیز کارکردیم اولین سوالم حلال وحرومیش بود و اونا منطقی جوابمون  رودادن حدود 10 میلیون خرید کردیم ولی خیلی محصولات رو نتونستیم بفروشیم و بیشترش رو خودمون مصرف کردیم ویه مقدارش هم هنوز هست که بعد از گذشت 1 سال که از این شرکت بیرون اومدیم نتونستیم بفروشیم.وسودی هم دریافت نکردیم بیشتر تخفیف خریدمون بود وبیشترین پورسانتمون 250 هزار تومن بود.وتعداد120نفر زیر مجموعه که کم کم ریزش کردن و بعدها بعضیشون مارو مسبب بدبختی و ضررشون دونستن.
    الان حدود 2ماهه که خواهرم وارد پنبه ریز شده  و میخواد مارو وارد کنه مغزش و شستشو دادن و تعصبی برخورد میکنه من بهش گفتم کار نمیکنم ولی محصولاتت رو برات معرفی میکنم و میفروشم ولی خرید نمیزنم اونم گفت اشکال نداره محصولات منو بفروش بهت پورسانت میدم من هم برای مصرف شخصی و بعضا دوستان از ایشون جنس گرفتم ولی هنوز پورسانتی دریافت نکردم خواستم ببینم اینطوری هم اگر کاربشه بازم حرامه؟چون گفتید به بالا سری سود میرسه حرامه؟؟مرجع من حضرت آقا هستند. ممنون و متشکر 
    سلام من خیلی تحقیق کردم 
    تو جلسات آشنایی هم لیدر ها بدون واهمه اعلام میکنن که مقام معظم رهبری گفتن که حلال است ومشکلی نداره و ما از وزارت صنعت و معدن وپلیس فتا و وزارت اطلاعات مجوز داریم.
    اینا مردم و خام پیدا کردن یا چی.
    حضرت اقا گفتن حرام هستش واز نظر شرعی مشکل داره.پس چرا اینا الکی میگن اقا فرموده مشکلی نداره؟؟؟؟؟؟
    امیدوارم خدا از پای این شرکتا دربیاره،اولش میریم سایت بهت نشون میدن میگن این عکس حضرت اقا پس قانونیه،17میلیون پولم رفت،بالاسری هام ولم کردن و هرچی دلشون خواست بهم گفتن،انقدر دروغگو هستن انقدر دروغگو هستن که حد و حساب نداره،من یک سال کار کردم،انقدر بی برکتی اومد توی زندگیم ،انقدر معنویات زندگیم کم شده بود که خدا میدونه،بعدش که اومدم بیرون زندگیم رول قبلشو پیش گرفت،خدا لعنتشون کنه،توروخدا گول نخورید،با پول ادمای بیچاره ای مثل ما پوز میدن که اره اینو از شرکت داریم!مردم گول نخورید
    همه اینها کلک و نیرنگه شرکتهای بیز  و. پنبه ریز  و  بادران و.....یه جور سوء استفاده از سادگی ما آدمهاست  ولی از دوستان میخوام  توضیح بدن در مورداونایی که ماشینهای آخرین سیستم از این راه ممیخرن اوناهم یه جور فریبکاریه واقعاً،،به پینوکیو گفتن بیا پولات رو بده ما برات بکاریم تا درخت پول در بیاد ثروتمند بشی یادتونه این شرکتها هم همینجورن  نه جنساشون با کیفیته.  نه به قیمته نه نیاز ضروری خانواده های ایرانیه من سه ماه تابستونم رو در شرکت ب....     حروم کردم زندگیم داشت ازهم میپاشید خدا رو شکر میکنم که به هوش اومدم الان بیکارم ولی ترجیح میدم از بیکاری بمیرم ولی وارد این دقل شرکتها نشم 
    سلام خدمت تمام هم وطنان عزیز من چهارماه توی این شرکتها بودم هرکی به فکر خودشه محصولاتشون هم با توجه به کیفیت کم وقیمت بالایی که دارن در این اوضاع اقتصادی راحت فروش نمیره فقط یه دا مه  اونایی هم که میرن گرفتار میشن میخوان کسای دیگه هم مثل خودشونبیارن توی باتلاق چه زندگیهای زوجهایی مثل من و امثال من تا حد از هم پاشی به خاطر پارادایم این شرکتها پیش رفت.      آقا نکنید این کار رو  کمی فکر کنید 
    دوستان اگه تو دلتون احساس میکنید اینکار درست نیست اصلا سمتش نرید چون الهامای بازدارنده همیشه از طرف خداست، من میخواستم برم پنبه ریز ولی حسه خوبی بهش ندارم یه جوریه شما همش باید دنبال اینو اون باشی بهش محصول بفروشی بعدش موقعی دارمدت زیاد میشه که کلی ادم زیر دستت باشه و اونا هم فعال باشن، که همچین چیزی یکم محال به نظر میاد اخه مگه شما چقدر لاوازم بهداشتی مصرف داری ،بیشتر سودش عین شرکت های هرمی تو جیب لیدرا میره،خدا لعنت کنه این سیستم های کثیف همش کاره یهودیسات،
    البته تو کشوری که ارم شبکه یک تک چشم و بانکا ربا میخورن خیای عجیب نیست سیستمهای یهودی
    اصلا سمتش نرید و به هیچ عنوان طرف میکه لیدر ما ماهی ١٠٠ میلیون درامد داره،
    ولی شما هیچ وقت بهش نمیرسی،
    یه درامد ٢ میلیونی توی بنبه ریز به خریده ماهی حدود ٣٠ یا ٤٠ کیلیون احتیاج داره که کلی باید وقت بزاری
    اصلا دنبالش نرو
    اینکه حرامه صدرصد حرامه 
    ولی باید غیر قانونی بشه و هرچه سریعتر تمام شرکتها پلمب بشن 
    من خیلی هارو سراغ دارم برای طمع و پورسانت بیشتر دست به چه چیزهایی نزدن حتی تجاوز به دختر و تهدید آن به کار کردن 
    ویا دروغ دادن به اشکال مختلف 
    توروخدا بیشتر رسیدگی کنید 
    من خودم مورد دروغ یکی از این پنبه ریزا شدم برای پوزسانت حاضرن حتی ملدر و پدر خودتشونو بفروشن  
    لطفا تحقیق کنید و هرچه سریعتر پلمبش کنید 

    سلام من هم به کار این شرکتها شک داشتم  ازهمه دوستان هم خواهش میکنم گول این شرکتها رو نخورن اگه اینها کارشون درست بود همه شغلشون روتعطیل میکردن میرفتن توی نتفورک مارکتینگ  که به قول خود کسانی که تو پنبه ریز کار میکنن بشینی توخونه حقوقت میاد توحساب بدون کار کردن
    سلام
    از دولت محترم تقاضامندم که هر چه سریعتر جلوی این باند فساد و مروج مال حرام را در کشور بگیرند.انرژی جوانان ما به جای اینکه صرف علم تحصیل تذهیب ورزش و تولید ملی و سرافرازی این اب وخاک بشود.صرف بازاریابی کاذب و حرام میشود.شما را به خون شهدا قسم ازاین کسب وکارهای باطل وکاذب حمایت نکنید.
    دولت جلوی این منافع طلبان را بگیرد.
    مراجع کمی محکمتر جلوی این ماجرا بایستند.
    دولت فکری بکند.
    علت این همه مشکلات جامعه لقمه حرام است و بس.لطفا همه از تکثیر مال حرام جلوگیری کنین.نهوفقط در این مشاغل.
    مراجع به پا خیزید.
    امیدمان به شماست.
    منم دوماه کار کردم بدون اینکه بخودم زحمت بدم برم تحقیق کنم قبول کردم.خداروشکر میکنم که زود متوجه شدم.همین الان تماس گرفتم با دفتر رهبری گفتن حرامه
  • رضا از دوستان
  • با تشکر از مقام عظمای رهبری چرا اقدامی صورت نمیگرد این کالاهای بی هویت غربی صهیونیستی واین شرکتهای هرمی واین شرکتهای مانند پنبه ریز وغیرو پلیس فتا چکار میکند میگزارید کلی جوانها بدبخت وسر شاخهای این شرکتها پول وارز کشور را از کشور خارج کنند بعد یباید بگویید که کار از کار گذشته
    بنده کاری به هیچ چیز ندارم یکی از فامیلا این کارو شروع کرده وداره محصولات پنبه ریزو بین اعضا فامیل با زور قالب میکنه همرو توی رودر بایستی گذاشته همه با نارضایتی واز سر رودربایستی محصولو می خرن همه ناراضی هستن که چرا زورمیگه همه از اون متنفرن که بازور کسب درآمد میکنه خب معلومه پول زور و نارضایتی حرومه دیگه . هر عقل سلیمی باید اینو بفمهمه. ممنون از وبلاگ خوبتون
    وای از مال حرام خواهش میکنم بیدار باشید خودتومو به خواب غفلت نزنید
    سلام
    من خودم شماره استفتائات مقام معظم رهبری را از ۱۱۸ گرفتم ۶۴۴۱۲۰۰۰ بعد از توضیحات و اینکه مجوز جمهوری اسلامی داره گفتند بفرموده آقا هرگونه کسب درآمد از طریق بازاریابی شبکه ای اشکال داره وربطی به مجوز هم نداره
    لطفا شما هم لینکهای پیوندتان را بررسی کنید چون نتیجه درستی نمیدهد
    سلام 
    من چند روز قبل توسط یکى از دوستان که در ارایشگاه دوست مشترکمون براى دعوت به کار پر سود جمع مون کرده بود شرکت کردم 
    و چون خودم یکی از مال باخته هاى شرکت هرمى چند سال قبل بودم که بدون شناخت و فقط با اعتماد به صمیمى ترین دوست بزور وارد اون شبکه شدم و واقعاً طى مدتى که درگیرش بودم اعصاب و مال و اعتبارم رو بین فامیل و اشنایان از دست دادم 
    اینبار با سوال های متعدد از اون نتورکر تقریبا مستاصلشون کردم و مرتب تذکر میداد که صبر کن بعداً توضیح میدم تا توجیه بشی 
    و وقتی حرفاشون تمام شد بهشون گفتم تمام حرف ها همون حرفهای شبکه هرمی چند سال قبل بود فقط اینجا شرکت پنبه ریز و محصولاتش فرق داشت 
    و اینکه چرا شرکت با ادعای ارایه محصول با کیفیت فقط به نماینده میخواد بازاریابی شبکه ایی بکنه در حالیکه اگر نیت سو استفاده از افراد نیست میتونه همون اجتاس با کیفیت رو به دو شکل ارایه کنه 
    که هر کسی بتونه اینترنینی خرید بکنه 
    در حالیکه گفتن این اجناس با کیفیت فقط مخصوص کسانی هستش که تو این بازاریابی به اصطلاح شبکه ایی واردمیشه !!!!!!
    علاوه بر حلال و حرام بودن کار ،کلاً یک نوع استثمار افراد وارد شونده هستش 
    من اگه بخوام خرید بکنم یا خودم از فروشگاه ها خرید میکنم که حتی ارسال رایگان هم دارن و یا خرید اینترنتی که در ان اجبار و تعهدی وجود نداره اقدام میکنم 
    با جواب منفی به دوست نتورکرم ایشون قطع رابطه کردن با بنده :)

    من 6 ماه از وقتمو گذاشتم پای این و آخرش کلا دوزار هم کاسب نشدم.
    جدا از همه ی اینا بالاسری ها خیلی دروغ گو هستن.اولش به من پلان ها رو توضیح میدن میگن این طوری اونطوری پورسانت میگیری ولی بعد از 6 ماه کار گفتم چرا فلان پورسانت بهم تعلق نگرفت ؟گفتن چون فلان شرط رو تداشتی!

    برای مثال پلن 3 بادران 11درصد فروش مجموعه مال توست.
    ولی بعد 45 نفر زیر مجموعه اوردن بهشون میگم چرا 11درصد بهم نمیدین؟
    گفتن باید هر ماه خودت و زیر مجموعه هات در ماه 15 میلیون حداقل خرید بزنین تا 11 درصد بهتون تعلق بگیره!
    گفتم خب پس چرا همون روز اول اینا رو بهم نگفتین....فقط میخواستین منو جذب کنین ؟
    به خدا راضی نیستم دروغ گو هااا
    گووول نخوریددددد
    با سلام ، من چندبار در جلسات این شرکت ها شرکت کردم و صحبت های افراد ی که در این جلسات شرکت میکنن را شنیدم ، به نظرم هر فرد عاقلی با شنیدن دلایل و منطق این افراد به مشکل دار بودن کار از پایه و درآمد آن پی میبرد . با تشکر 
    با سلام و تشکر بخاطر مطالب خوب و آموزنده تون.من چندماه پیش از طریق یکی از دوستام و لیدرشون اونم تقریبا بدون میل شخصی و هیچ علاقه ای وارد این کار شدم و تو شرکت بادران جایگاهمو ثبت کردم.منم یه جورایی تو رودرواسی و تحت فشار تو چندتاجلسه که تو خونه دوستم برگزار شد رفتم.چیزی که عجیب بود اونجا خیلی راحت نشسته بودن و اون آقای ب اضطلاح لیدر خیلی خیلی عذر میخوام با تیشرت و شلوارک نشسته بودن !!!خب منی که خیر سر خودم و اونا مثلا واسه معرفی یه کار اونجا رفته بودم وقتی اون بی پروایی و راحتی رو دیدم همون اول تو ذوقم خورد.این از این ! مسئله بعدی راجع به نوع آموزشهای خنده دارشون بود.شما فرض کن آقای لیدر با یه لحن مغرور میگفتن خب الان میخوام براتون یه سی دی فوووووق العاده تاثیرگذار بذارم که حسابی فالو شید و ذهنیتتون عوض شه و این حرفا!بعد که اون سی دی رو میذاشتن میدیدم که پووووف این که سی دی های گلدکوئسته قدیمه !وقتی هم که باتعجب من روبرو شدن سعی داشتن هرجور شده بهم القا کنن که این کار اصلا ربطی به هرمی ها و کوئستی ها و اینا نداره !و کلی اراجیف بافتن از قانون جذب و پارادایم و این چرت و پرتا !حالا اینم از این و اصلا به کنار!مسئله بعدی بحث خرید زدنشون بود که همون روز با هرترفندی بود منو وارد سایت کردن و ازم خواستن اولین خریدم رو بزنم که لغو جایگاه نشم و حسابم از صفر در بیاد و این حرفا !وقتی وارد سایت شدم و محصولات رو دیدم از هیچی خوشم نیومد که حداقل به عنوان خرید شخصی خودم بزنم چون اولا محصولات ناشناخته ای بودن که تاحالا اسمشونم نشنیده بودم و دوما قیمت هاشون نسبت به اجناس مشابه بازار ب شکل غیرمنطقی بالا بود ! وقتی از لیدر پرسیدم که آقای فلانی کدوم آدمی میاد 4000 تومن پول یه جعبه دستمال کاغذی که شناخته شده نیست و کیفیتش معلوم نیست رو بده؟وقتی میتونه با اون هزینه مارک بهتر و مطمئن تری بخره ؟یا عطرها یا رنگ موها وووو...علاوه بر این مالیات و ارزش افزوده و بقیه موارد هم از منه بازاریاب میگیره و عملا هزینه تمام شده محصول رو بدون هیچ پشتوانه و اطمینانی دارم پرداخت میکنم.گفت خانوم شما از پلن های پورسانت دهی ما هنوز خبر نداری و ما هدفمون پورسانت خرده فروشی نیست و به درآمدهای بالا از طریق تیم و فروش تیمی فکر میکنیم و فلان وبیسار....(منظورش همون لگد کردن زیرمجموعه ها برای بالا کشیدن خودش بود بدون هیچ شرافت و انسانیتی!)خلاصه منو قانع کرد که خرید زدم و گفت که حتما حساب بانکی و مدارکم رو تکمیل کنم برای پورسانتهام.از اونجایی که هیچ چیز این کار واسم منطقی نبود خیلی مایل به پیگیری و ادامه دادنش نبودم و خداروشکر میکنم که مدارکم رو تکمیل نکردم و اون پورسانت های کذایی رو نگرفتم هیچوقت !با اینکه ضرر کردم و عملا پولم پرید.همون روزا دو به شک بودم که اومدم نت یه سرچ ساده کردم و فهمیدم به به ! چه خبرهههه!!!سایت شمارو که دیدم وفهمیدم که درآمد حاصل از این کار هنوز حلال اعلام نشده کلا قیدشو زدم و همون روز با دوستم تماس گرفتم و گفتم من نیستم و همون لحظه حساب کاربریمو از سایتشون پاک کردم !امیدوارم همه اون جوونایی که با وعده های توخالی این شرکتها و به امید رسیدن ب آرزوهای دور و درازشون وارد این شبکه ها میشن زودتر با واقعیت آشنا بشن و از توهمی که باعث و بانیش لیدرای بیرحم و خودخواهشون هستن دربیان و وقت و سرمایه و روح و روانشونو پای همچین کارایی تلف نکنن.
  • ا......ا......ل...
  • با سلام ممنونم از راهنماییتون خیلی کار ساز بود
    با سلام. بنده هم این حرفا قبول دارم. منم تو شرکت بودم ولی از اونجایی ک قراره فقط خرید بزنیم و درصدی خیلی کمی گیرمون بیاد از شرکت خارج شدم. اصلا ب صرفه نیست و خیلی از کسانی ک رفتن تو اینکار زندگیشون تباه شده .پس باعقل برید جلو. متشکرم 
    خب پس اگه اینجوری باشه رئیس بیمه ی ایران هم کارش حرامه دیگه چون بیمه ی ایران بیست هزار تا شعبه داره و اگه محاسبه کنیم، در طول یک روز در این بیست هزار تا شعبه داره چهارصد و هشتاد هزار ساعت داره کار انجام میشه حالا اگه در ازای هر ساعت یک ریااااال هم به حساب رئسش واریز بشه، یه درآمد نجومی میشه با استفاده از کاری که دیگران دارن انجام میدن. یه سوال این اکل مال به باطل نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    سلام من نمیدونم چطوری به همسرم ثابت کنم درامد این شرکت حرومه 
    لطفا راهنمایی کنین
    با سلام خدمت دوستان.
    من دانشجو هستم و از طریق یکی از دوستانم پیشنهاد کاری در شرکت پنبه ریز به من داده شد.اون ها بسیار عجله داشتن ولی من هربار طفره رفتم تا بتونم حسابی تحقیق کنم.3 روز تمام از منابع مختلف تحقیق کردم و حرف هیچ کس رو هم بدون سند و دلیل نپذیرفتم.
    کاری به هیچ حرف و حدیثی ندارم و فقط همین عواملی که ذکر میکنم کافی بود تا پیشنهاد اونها رو رد کنم:
    1- من در رشته ای تحصیل میکنم که دارای خط تولید است.در آینده منی که به عنوان تولیدکننده در این مملکت ، شغلی دارم ، دوست ندارم مردمم جنس خارجی بخرند ، دوست دارم کیفیت از من باشد و خرید از اونها.دوست دارم ازم حمایت کنن.اونوقت این بازاریابی شبکه ای پنبه ریز ، اکثر محصولاتش اجناس خارجی هستن؛ اجناسی که ایران داره با کیفیت قابل قبولی اونها رو تولید میکنه.چرا باید پول کنم تو جیب خارجیا و ظلم کنم اول به خودم که شغلم در اینده خط تولیدی هستش و بعد ظلم کنم به سایر جوونای کشورم؟دودش میره تو چشم خوردم!!
    اگرم جنس ایرانی داشته باشن ، امتیازاش بسیار پایینه.
    برای دیدن محصولات پنبه ریز به سایتش مراجعه کنید.
    2-یه روحانی در لینک های زیر به وضوح پاسخ بسیاری از سوالات افراد رو در نظرات بالا داده.
    http://www.aparat.com/v/XiM0f لینک بازاریابی شبکه ای از نگاه روحانیت
    http://www.aparat.com/v/GbpCz لینک حکم شرعی و نظر مراجع تقلیددرباره بازاریابی شبکه ای
    پیشنهاد میکنم حتما حتما به این اینکها سر بزنید ، مخصوصا دومی
    3-وقتی علما میگن نه ، یعنی نه.این تخصص اونهاست ، بابت گرفتن تخصصشون سالها درس خوندن ، پس حرفشون باید مثل یه پزشک یا سایر مشاغل یه دلیلی داشته باشه.اگر ماهی یک میلیلاردم بگیری ، ارزش نداره.
    همیشه با منطق و باچشم باز عمل کنید.حرف هیچ کسم بدون سند و مدرک نپذیرید.اینو استادم بهم یاد داد.
    سلام. واقعا از سایت خوبتون ممنونم که روشنگری میکنه.
    با سلام و عرض ادب
    خواهر و برادر من اگه میخوای بدبخت و زمان و پول و انرژی خودت رو هدر بدی حتما برو بازاریابی شبکه ای کار کن حتما.
    پنج ماه زندگیمو گذاشتم. با دوستانم دعوا کردم. زمانم رفت. 
    یه چیزی که مرجع تقلید میکه حرامه دیگه توجیح کردن لازم نیس
    اینا میگن زمان همه چی رو عوض خواهد کرد ولی اشتباهه
    اینا به مراجع احترام نمیذارن. به ولله من با ده تا از این لیدرا حرف زدم میگم ها
    اینا اگه کارشون درسته چرا روز اول اصلا در مورد حلال یا حرام بودن حرف نمیزنن
    اینا دروغ میگن. به خدا هزار تا دروغ شنیدم
    اینا تو هر مرحله به تو به حرفی رو میزنن
    بازم میگم اگه میخوای دنیا و آخرتتو با این پول های حرام خراب کنی برو حتما حتما بازاریابی شبکه ای کار کن.
    تشکر
    اقا نکنید با مال و ناموس و زندگی خود بازی نکنید من تو این شرکت ها بودم برادر عزیزم خواهر گرامی گول یه مشت شیاد دغل باز رو که همه چیز زندگی تونو هدف گرقتن نخورید که بعدا پشیمونی هیچ سودی نداره
    سلام. میخواستم یه کاری پیش نهاد کنم.بابا اگه بدرد نمیخوره و اگه رهبر مخالفه ترتیبی بذید ک مسولان جم کنن شرکتای بازاریابی شبکه ای رو چون من انقد هر روز بهم پیشنهاد میدن زندگیموه از بین بردن لطفا به بیت رهبری بگید پیگیر باشن و جمش کنن
    باسلام
    هیچ یک از لینک های داده شده صحیح نیست
    و زمانیکه سرچ میکنیم به سایت معظم له نمیرود
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنونم

    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه تغییرات سایت معظم له باعث شده که هیچ استفتائی از طریق وارد کردن کد پیگیری قابل مشاهده نباشد.
    من با سایت ایشان مکاتبه کرده ام.
    امیدوارم این مشکل در اسرع وقت برطرف گردد.
    موفق باشید
    سلام آقا خیلی ممنون بیدارم کردین من تازه وارد این شرکت شده بودم البته خودم شک کرده بودم که کارش شبهه ناک هست ولی یقین نداشتم من تصمیم گرفتم از این شرکت استعفا بدم چون تاحالا مال حروم از گلوم پایین نرفته موقعیت پول حرام زیاد داشتم ولی استفاده نکردم. با تشکر فراوان
    سلام من سه چهار روزه تو پنبه ریز اومدم و 500 تومن خریدکردم تازه هنوز دستمم نیومده تو رو به امام حسین ع بگید بدونم باید چی کنم اگه حرامه مردشور پولو ببرن حاضرم جنسا اومد همه رو بسوزونم مقلد رهبر روحی فداه هستم تورو خدا فقط کمکم کنید من آدم آبرومندیم چیکار باید بکنم تازه سعادتمند شدم که ذاکر امام حسین ع هم باشم نمیخوام آبروم بره و بگن حروم خوره و....  عجب غلطی کردماااا توروخدا ی راه حل بهم نشون بدید خواهش میکنم کمکم کنید ممنون  میشم 😞😞😞😞
    پاسخ:
    سلام
    حضرت آیت الله خامنه ای، قبل از تصویب قانون در مجلس و تایید شورای نگهبان، ورود به این کار را جایز نمیدانند.
    مطالب بیشتر در مورد بازاریابی شبکه را در همین وبلاگ مشاهده فرمائید.
    موفق باشید

    با سلام و خسته نباشید از طراح این وب.

    میخواستم بگم دولت ازین طرق پول کلانی رو به عنوان مالیات به جیب میزنه و به اصلاح خودش میگه بیکاری رو تو ایران ریشه کن کردیم در صورتی که این کاملا غلطه.

    این شرکتم ازین طریق بدون اینکه پول زیادیو هزینه تبلیغات محصولاتش بکنه راحت داره مشتری پیدا میکنه.

    کسایی که سود زیادی ازین کار میبرن فقط لیدر و رهبر گروه ها هستن ماباقی مردم هیچ پولی به جیب نمیزنن و سرشون بی کلاه میمونه.

    من هیچ جای نشنیدم رهبر معظم انقلاب بگه این کار حلال

    با تشکر

    باسلام وقت بخیروخداقوت،میخواستم بدونم توی شرکت سیمرغ هم درآمدزایی حرامه؟
    پاسخ:
    سلام
    شرکت سیمرغ نیز حکم سایر شرکتهای بازاریابی شبکه ای را دارد.
    موفق باشید
    یعنی شما میگین پول در اوردن از شرکت پنبه ریز فقط پولش حرامه.         یعنی کلاه برداری تو کار نیس؟؟؟؟

    پاسخ:
    کلاهبرداری هم وجود دارد.
    اما کلاهبرداری در این شرکتها شکل پیچیده و مرموزی دارد.
    استفاده از ترفندهای روانی، بزرگنمائی، بستن چشم طرف مقابل در قبال حقایق، توجیه های بی اساس، مغالطه، دروغ و... بخشی از عناصر رایجی است که این کلاهبرداری را رقم میزند.
    موفق باشید
    من چند وقت پیش یکی از دوستام بهم پیشنهاد کار داد ولی قبول نکردم مرسی از راهنمایی هاتون
    واقعا ممنونم
    سلام.اگه امکانش هست اون خلا قانونی که می گید در موردش توضیح بدید
    این خلا که می گید چه چیزهای هست؟
    پاسخ:
    سلام
    پاسخ خود را از زبان اعضای کمسیون اقتصادی مجلس در اینجا بشنوید.
    موفق باشید
    سلام دوستان اینا همه کلاه بردارن من زندگی ابرو و دینم رو تو این کار دادم اینا پشه ای بیش نیستن توبه کردم همه مال رو تا داشتم برگردوندم اینا عده ای ادم عوضی ان که با شعور و احساس و عواطف انسان ها بازی می کنن خجالت دیدن دوستان و اقوام که سرمایه های اندکشون رو نابود کردین ادمو ول نمی کنه تو بیز امدن دنباله من و گندشون با من صحبت کرد قبلا یه پخی تو نفت بوده شستم گذاشتمش کنار دیوار نه اطلاعات و نه مجلس هیچ مجوزی به اینا نداده گول نخورین کار افرین واقعی و مولد ثروت باشید اموی و کمپانی های مارکتینگ واقعی دنیا با این عوضی ها خیلی فرق دارن
    منمون

    سلام
    اگر میتونید کاری کنید که این جریان در رسانه ها سرو صدا کند و قوانین جدیدی تصویب مجلس شود و خیال همه را راحت کند
    اگر کسانی ک در مجلس اند نماینده ما هستند ک این کار حتما باید انجام شود
    پاسخ:
    سلام
    بلی. از طریق نماینده مجلس یا جریانات رسانه ای باید اقدام شود.
    موفق باشید
  • سیده طیبه هاشمی
  • سلام خسته نباشید،استفاده از محصولاتم از لحاظ شرعی اشکال داره؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    از دفتر مرجع تقلید خود استفتاء فرمائید

    سلام،آیا خرید از این شرکتها هم حرامه؟ من چند بار فقط خرید داشتم همین،عضو نیستم و هیچ فعالیتی هم باهاشون ندارم،لطفا راهنمایی کنید ممنون
    سلام به همه دوستان 
    منو هم یکی از دوستان دانشگاهیم می خواست ببره داخل این کار همون شرکت پنبه ریز که زیر مجموعه بشم ولی بعد از پرسش و پاسخ گفتم خوب من می خرم ازت مغازه میزنم داخل مغازه می فروشم ، دقیقا رفیقم گفت نمیشه چون نیروی انتظامی بفهمه گذارش بدن جریمه و مغازت پلم میشه،این یعنی قانونی هم نیست ، بهشم گفتم گشنگی کشیدن و با عزت مردن بهتر از حروم کردن مال هست ، چرا عاقل کند کاری ...
    خعلی راه برا پول در اوردن هست فقط باس وجود داشته باشی
    یا علی
    من تازه میخواستم وارد بشم ولی با این اوصاف دیگه این کارو نمیکنم ممنونم از اطلاع رسانی
    سلام.جرتون باسیدالشهدا.خسته نباشید.
    قالب وبلاگتون رو از چه سایتی گرفتید؟
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    قالب پیش فرض بلاگ هستش
    موفق باشید
    با سلام
    خدا قوت.سایت خیلی خوبی دارید.
    در پناه خدا  باشید.عاقبت بخیر بشید و زندگی شادی در کنار خانواده داشته باشین


    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    من به تازگی در شرکت بیز عضو شدم ایا درامد این شرکت حلال است یا حرام ؟ لطفا راهنمایی کنید 
    پاسخ:
    فعالیت در شرکتهای بازاریابی شبکه ای با شرایط فعلی از نظر مراجع بزرگ شیعه حرام میباشد.
  • آ رش مرادی
  • ممنون که با فاش شدن حقیقت جلوی دیدم را روشن کردین.ومنو ازاین دادم نجات دادین اولا باید ازخدای خودم متشکرم
    پس چطور توی بعضی سایت ها نوشتن این کار حلاله؟؟؟؟ من الان موندم چی کار کنم.خب چرا یکی میگه حلاله یکی میگه حرومه
    تکلیف چیه؟؟؟
    پاسخ:
    برخی به دنبال توجیه و فریب هستند و فتواهایی که چندان ربطی با بازاریابی شبکه ای نارد را دلیل بر حلال بودن این کار نشان میدهند.
    سلام خدمت همه 
    دویسان پنبه ریزی  الان حدود 2 ساله که دارن رو من و تیمم  کار میکنن که مثلا به قول خودشون پرزنتمون کنن اما تاحالا موفق نشدن  و دست به کارها و پیشنهاداتی زدن که از تایپ کردنشون شرمم میاد و هرکی از دوستان و رفیقام تو این کار بودن  مانعشون شدم و نزاشتم ادامه بدن 

    اگر از نظر عقلانی فکر کنیم  میبینیم این شرکت نه تنها  هدفش یه چیزه دیگست  بلکه  سودی هم که داره میده به  این ملت گاگول  تو خرید هاشون ازشون میکشه 

    با سلام و خدا قوت

    فقط اینو بگم که چهار سال از بهترین سالها و لحظات عمرم تلف شد با وجود داشتن تخصص وتجربه در بهترین کارها.حرام یا حلال ممکنه فرقی  نداشته باشه برای بعضی از دوستان به قول دوستمون مگه چند بار زندگی میکنیم .فقط الان از آموزشهاش توی زندگیم دارم استفاده میکنم.تو هر کاری هستید بهترین باشید  و با وجدان و با انصاف باشید مطمین باشید دنیا و آخرت را با هم دارید.نوآوری کنید خلاقیت داشته باشید .....خوش و خرم و سلامت باشید

    سلام 

    من در مورد فعالیت در شرکت پنبه ریز از مرجع تقلید خود آیت الله مکارم شیرازی سوال کردم وفقط بهم گفتن که جایز نیست.جایز نیست یعنی حرامه یا مکروه؟

    2 به بقیه دوستانم ک در مورد این فتوا حرف زدم گفتن چرا علتشو نپرسیدی؟میشه  لطفابگین اکل مال به باطل یعنی چی؟

    پاسخ:
    سلام
    1. جایز نیست به معنای حرمت میباشد.
    2. علت حرمت آن را تلاش کرده ام اینجا توضیح دهم. جهت اطلاعات بیشتر از فهرست وبلاگ استفاده نمائید.
    موفق باشید
    سلام .ببخشید وزارت صنعت و معدن مگه مجوز به به شرعی بودن کار نداده ? 
    دوما این کار محصول مبادله میشه با کیفیت و قیمت پایین برای پایین اوردن تورم 
    سوما : این کار حجم زیادی از مالیات های کشور رو محاسبه میکنه 
    چهارما: در قانون حلال بودن وشرعی بودن کار 4مورد ذکر شده 1. دوطرف مبادله کالا عاقل وبالغ باشن2.سودی اضافه از طرفین گرفته نشه(این کار مبلغ ذکرشده و از پیش توسط وزارت صنعت و معدن تایید شده و براساس کیفیت میباشد)3.طرفین مبادله کالا یهودی نباشن و یک یهودی سودی بیشتر از یک مسلمان نبرد 4.مورد معامله نباید به ذات خود حرام باشد مثل گوشت خوک و مشروبات الکلی 
    درضمن جنس باید قابل تصرف باشد و قیمت ازقبل مشخص باشد 
    باین مشخصات هرکاری صورت بگیرد طبق قوانین کشور بلا مانع است 
    پاسخ:
    سلام
    1. وزارت صنعت و معدن و مقام مجوز شرعی صادر کردن نیست. این امور بر عهده مراجع تقلید است. مراجع تقلید نیز این کار را حرام اعلام نموده اند.
    2. شروطی که ذکر کردید، لازم است، اما کفی نیست. مثلا معامله نباید غرری، مجهول، غیر عقلایی و... باشد. بنابراین با شروطی که ذکر کردید نمیتوان هر معامله ای را انجام داد.
    3. مزایایی که ذکر فرمودید نیز تنها زمانی ارزشمند است که مشکل شرعی وجود نداشته باشد.
    موفق باشید
    با عرض سلام ممنون میشم اگه در مورد مالیات که از این بازاریاب ها گرفته میشه اظهار نظر بفرمایی اگه حرام است چرا این مالیات وارد خزانه دولتی میشود و عموم مردم حرام خور میشوند حتی حضرت عالی اگر لطف کنی جواب بدی ممنون میشوم 
    پاسخ:
    این درآمد حرام موجب حرمت مالیاتی که این شرکتها به دولت میدهند نمی گردد.
    زیرا مابازاء دارد.
    این مطلب را بارها و بارها در همین وبلاگ در پاسخ به دوستان توضیح داده ام و از توضیح دوباره آن اجتناب میکنم.
    مثال نقض: مالیات تاجر گران فرش هم باید حرام باشد! اما نیست!!!
    موفق باشید
    با عرض سلام خسته نباشید
    با توجه به این که محل فعالیت این شرکت ها مشخص هستن چرا اقداماتی جهت جلوگیری و جمع اوری انان صورت نمیگیرد که دوباره افرادی بی گناه اسیر وقربانی نشوند!؟
    با سلام من به عنوان یه مشتری میخواستم از شرکت پنبه ریز خرید کنم ولی الان به شک افتادم لطفا راهنماییم کنید.
    سلام . من که دو ساله زندگیما پای این کار حروم کردم مال و پول که جای خود داره
    سلام من وهمسرم حدود۶ماه است درشرکت پنبه ریز کارمیکنیم ولی زیرمجموعه نداریم یاخودمان محصول خریدیم یابرای خانواده سفارش دادیم ایاپولش حرام است ازسیستانی تقلید می کنم
    پاسخ:
    سلام
    از این نظر که پورسانت با واسطه دریافت نمیکنید، مشکلی وجود ندارد.
    اما از این نظر که موجب سود رسانی با واسطه به دیگران میشوید، ممکن است مشکل وجود داشته باشد.
    جهت اطمینان و اطلاع کافی با دفتر مرجع تقلید خود تماس حاصل نمائید.
    موفق باشید

    سلام خدمت تمامی خواننده های محترم:

    من به دنبال درخواست های مکرر دوستم می خواستم که عضو این شرکت و ثبت نام این شرکت بشوم (البته با قبول کردن قوانین نا مشخص شرکت پنبه ریز + کلاس های مکرر که به صورت رایگان است)

    حال در پی مطالب درج شده در این وبلاگ و عاقلانه نبودن وعده های آنها باید کمی تحقیق و پیگیری بیشتری بکنم.

    درخواست من این هستش که یک شماره تلفنی از پلیس جهت ادامه پیگیری من در وب تون بگذارید. با تشکر.

    خوش باشید
    پیگیری پاسخ
    باسلام براساس درخواست شورای امنیت ملی درسال۸۸ازمرکز اموراصناف وبازرگانان مبنی برجلوگیری از فعالیت شرکت های هرمی وساماندهی بازاریابی شبکه ای به صورت مفید برای کشور این مرکز باکمک وزارت صنعت ومعدن وزارت اطلاعات دادستانی کل کشور ونیروی انتظامی دستورالعملی راتدوین وبه مدت۲سال مورد برسی های مختلف قراردادند وبالاخره درسال۹۰به تعدادمحدودی ازشرکت های داخلی مجوز کتبی بازاریابی شبکه داده اندوتمام فعالیت این شرکت ها زیر نظر ارگان های یادشده می باشد ووثیقه های سنگینی هم جهت اطمینان از عملکرد نزد مراجع ذی صلاح گذاشته شده است وازطریق رسانه ی ملی نیز قانونی بودن این فعالیت اطلاع رسانی شده است ومحصولات ارائه شده که مصرفی خانوار می باشدوقیمت وکیفیت آنها تحت نظارت ارگانهای ذیصلاح بوده وتایید شده می باشد واین شرکت ها ازمحل حذف واسطه ها وتبلیغات وبراساس روش های مدون شده ومورد تایید وزارت صنعت ومعدن به بازاریابان خود پورسانت پرداخت می کنند وتمام پرداخت ها ودریافتها ازطریق سیستم بانکی کشور صورت میگیرد ومالیات برارزش افزوده نیز درلحظه پرداخت می شودوهیچ گونه اجباری برای هیچ یک از بازاریابان جهت خرید محصول ویا معرفی مشتری جدید وجودندارد وبازاریابان فقط براساس میزان فروش انجام شده ازطریق خودشان ویا افرادی را که آنها به شرکت معرفی کرده اند وبراساس طرح درآمدزایی که درزمان صدور مجوز به تایید وزارت صنعت ودیگر ارگانهای یاد شده رسیده است پورسانت پرداخت می گردد .بااین شرایط همکاری بااین شرکت ها چه حکمی دارد
    اگر عمل صورت گرفته مطابق قوانینی که مجلس تصویب و شورای محترم نگهبان تایید کرده باشد، مانع ندارد وگرنه جایز نیست.


    برای مشاهده استفتاء صورت گرفته از مقام معظم و گرانقدر رهبری میتوانید به سایت :

    Leader.ir

    مراجعه کنید و در بخش پیگیری پاسخ کد زیر را وارد نمایید :

    de89d50287274a6f

    و دکمه ی ارسال را فشار دهید.


    پاسخ:
    این استفتاء قبلا در همین وبلاگ درج شده بود و توضیح داده شد که بنا بر این استفتاء اگر بازاریابی شبکه ای مطابق قوانینی که مجلس و شورای نگهبان تصویب و تایید نموده باشند نباشد، جایز نخواهد بود و حرام است.
    نکته دقیقا همین جاست که هنوز از طرف مجلس ا شورای نگهبان قانونی در اینباره وضع و تایید نشده است.
    موفق باشید
    این شرکت بازاریابی شبکه ای نیست بازاریابی ناموس مردمه چرا آقایون باید با خانومها کار کنن  شوهر بدبخت میره سر کار زن در غیاب شوهر از طریق پنبه ریز داره  با مرد نامحرم داره کار میکنه این یعنی چه؟
  • سینا اسدالهی
  • سلام.
    عزیزانی که در اینگونه شرکت ها فعالیت میکنید.
    چرا به دنبال کسب و کارهای اینترنتی که بدون واسطه فعالیت میکنن نمیرید؟
    با توجه به توضیحات بالا هم حلاله هم قانونی
    من خودم برای بازاریابی پنبه ریز ویزیت شدم.
    مطمئنم این زمان، انرژی و هزینه ای که برای امثال پنبه ریز میکنید اگر برای کسبو کارهای اینترنتی مجوز دار و بدون واسطه بگذارید درآمد بیشتری خواهید داشت.
    به علت اینکه تبلیغات در میان این بحث اخلاقی نیست وممکن است سواستفاده تلقی بشه نمیتونم سایت های مورد نظر رو بیان کنم.اما با کمی جستجو به منابع دست پیدا میکنید.
    مدیر وبلاگ با گفته های بنده موافق هستند؟
    پاسخ:
    سلام
    موفق باشید
    سلام اقایی گفتن ک از طریق محاسبات ریاضی اثبات کردن ک این غلطه چطوری؟
    من توی جلسات معرفی شرکت کردم به نطر من دوستان بهتره با یه دید شکاک شرکت کنند هر استدلال بی پایه و اساسی رو سریع قبول نکنند
    طرف میگه ما واسطه هارو برداشتیم مثلا جنسی که از کارخونه میاد میرسه دست مشتری هر واسطه اس یه مقدار میکشه روی جنس ،درحالی که این نکته رو نمیگه این پولی که واسطه میکشخ روی جنس این ارزش افزوده است و کاملا هم منطقی و قانونی.اگه من نخوام این ارزش افزوده رو بدم باید برم شخصا در کارخونه جنس رو بگیرم که شدنی نیست برحسب شدنی بودن هم بالاخره برای من هزینه ای دربر خواهد داشت.
    این فقط یکی از هزاران استدلال بی منطق اینا بود.
    خواهش میکنم پیگیری قانونی بکنید،همین چیزاست که اعتماد مردم به دولت رو از بین میبره مطمنن چند وقت دیگه جمع میشه این شرکت ولی چه فایده وقتی که اعتماد عمومی از بین رفته 
    سلام دوستان عزیز ، چند وقت پیش یکی از دوستانم که خودش هم تازه معرفی شده بود از من هم دعوت کرد و من هم به خاطر این که اطلاعات زیادی از این کار دستگیرم بشه و بیشتر بفهمم توی جلساتش شرکت کردم و یک سمینار هم برگزار شد . که یکی از اون بالایی ها برامون سخنرانی کرد. من زیاد ازشون تو جلسه ها سوال میکردم آخه با توجه به قانونی بودن وجه ، انگار جاهایی میلنگید و با منطق من جور در نمیومد و بنده هم یک شخصیت مذهبی هستم و خیلی حساسم که پول مشکل دار تو جیبم نیاد.
    از یکطرف اونها دارن اصرار میکنن که سریع خریدتو بزن و من هم میگم هنوز پول نیومد دستم.
    اوایلش که آشنا شدم یه خواب دیدم که یکی از اقوام داره به من یه پول زیادی میده ، منم گفتم شاید تعبیرش خوبه اما با تحقیق فهمیدم خواب پول خیلی بده . تازه بد تر از اون ، اینه که از یه سید روحانی که شخصیت بزرگی هم داره خواستم برام استخاره بگیره ، میدونید ، چی بهم گفت...
    بهش گفتم آقا سید چی در اومد بد بود ، بهم گفت فقط بد بود ، از بد هم بد تر بود ، گفت که آیه در اومده اینکه کافران عذاب رو برای خودشون جمع میکنن و خدا هم عذابی بیشتر بهشون می افزاید و چه تعبیر جالبی آخه اونجا پول روی پول همینطوری اضافه میشه . و ماه به ماه بدون این که سختی زیادی بکشی به پورسانت ماهانه اضافه میشه . لطفا سریعا گول نخورید. بیشتر تحقیق کنید دوستان.
    سلام
    اگه حرامه پس چرا برخورد قانونی نمیشه؟
    پاسخ:
    سلام
    به دلیل خلا قانونی
    موفق باشید
    ممنون
    سلام.واقعا ممنونم ازاین اطلاع رسانیتون من میخواستم تازه وارد همچین کاری بشم ولی با جوابایی ک از اینجا گرفتم نظرم عوض شد.متشکرم
    همش الکیه اونایی ک میگن درامد خوب دارن ایا شما رفتین بانک حسابشونو بپرسین .حالا گیرم ک درست باشه اینا از پول ما استفاده میکنن بعد به ما پوریانت میدن تو این 5روز کاری ک هر 5ام ماه پول رو میریزن تو این 5 روز با پول ما کار میکننو ئقدار ناچیزی از کار کرد پولمونو ب خودمون بر میگردونن منک راضی نیستم با پول من کاری کنن و بالا بکشن

    پاسخ:
    ؟
  • حسن بیات ازنیشابور
  • منم موافقم
    سلام
    این کسب و کار که در موردش صحبت میکنید از چند ارگان زیر مجوز فعالیت گرفته و کار کاملا حلال و قانونی هست
    وزارت اطلاعات
    وزارت صنعت و معدن و تجارت
    پلیس سایبری
    دادستانی کل کشور
    مجلس شورای اسلامی
    لطفا اذهان عمومی رو تخریب نکنید
    پاسخ:
    سلام
    این ادعای شما چندان صحیح نیست:
    وزارت صنعت با صدور یک آئین نامه( و نه قانون) برای این کار مجوز صادر کرده. در حالی که قانونی در اینباره از طرف مجلس تصویب نشده است.
    وزارت اطلاعات، پلیس فتا و قوه قضائیه بر این کار نظارت دارند؛ نه آن که مجوز داده باشند.
    مجلس شورای اسلامی هم تا کنون قانونی در اینباره وضع نکرده است و بازاریابی شبکه ای دارای خلا قانونی میباشد.
    اگر خلاف این به شما گفته شده است، شما را فریفته اند.
    موفق باشید
    سوالی که من از شما دوست عزیز دارم اینه که اگر شما نیت و قصد سوئی نسبت به شرکت  پنبه ریز نداریدچرا عنوان  مطلبتون فتوای مقام معظم رهبری درباره پنبه ریز و امثال آن هست؟؟؟؟؟؟؟!!!
    که وقتی کسی پنبه ریز رو سرچ کرد اینو ببینه؟
    چرا ننوشید فتوا در باره شرکتهای بازاریابی شبکه ای؟
    یا شرکت ایکس و امثال آن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفأ جواب منطقی بدید
    پاسخ:
    چون کسی که این استفتاء را از حضرت آیت الله خامنه ای کرده، دقیقا در مورد شرکت پنبه ریز سوال کرده و از آن اسم برده و شرایط آن را توضیح داده است.
    شما اگر کمی دقت میکردید، نیازی به پرسیدن چنین سوالی، آن هم به آن همه آب و تاب نبود.
    با سلام وخسته نباشیدخدمت عزیزان.بهترین نابغه ترین باهوش ترین مغزهای جهان داخله همین کشور اسلامی ایرانه.بنظرمن اگه مجلس ودولت همکاری کنن وفکری بحال این عزیزان بکنند دیگه این نابغه ها دنبال مزخرفترین کار دنیا که همان بازاریابی شبکه ای نمیرن.افسوس که نمیدونن زمان رو از دست میدن و افزایش سن پیدامیکنند ومیخوان ره صدساله رو یک شبه طی کنندو اون حرفه ای رو که قبلا داشتن به مرور زمان فراموش میکنند وپلک بزنن عمر مفیدشون رفته... خاستم عاجزانه ملتمسانه از همتون درخواست کنم که وارد اینگونه کارا نشیدکه اخرش به بن بست میخورید و اونوقته که پشیمانی دیگر سودی ندارد.. هوشیاری وبصیرت داشته باشید.دم همتون گرم. یاعلی*
    آیاخریدمحصولاتشون هم حرامه ؟ بدون اینکه عضواین شرکت هاباشیم . فقط بعضی ازمحصولاتشونوازطریق اعظاشون بخریم .
    پاسخ:
    من در این مورد نمیتوانم اظهار نظر کنم.
    اما شخصا با خرید خود، به چنین فعالیتی کمک نخواهم کرد.
    موفق باشید
    دوست عزیز نظرتون درمورد این کد پیگیری هم توی سایت رهبری بفرمایید
    De89d50287274a6fچرا در پاسخ به این کد میفرمایند مانعی ندارد؟
    پاسخ:
    چون قانون مصوب در این مورد در مجلس وجود ندارد، این فتوا در واقع حکم به حرمت میباشد
    موفق باشید
    سلام خونواده بخاطر اینکه من توی این شغل برم ناراحتن میخاستم بدونم تنهامشکلش حرام بودنه یامشکلات دیگه هم داره
    پاسخ:
    سلام
    این کار مشکلات متعددی دارد
    جهت اطلاع بیشتر از قسمت طبقه بندی موضوعی استفاده نمائید.
    موفق باشید
  • یه بنده خدا
  • بنده قلبا به کار این شرکت مشکوک بودم و با وجود تبلیغات گسترده ای که در دانشگاه داشتند وارد نشدم اما هیچ دلیل قانع کننده ای برای دوستان نداشتم / ممنون از روشنگری شما/ اجرتون با امام حسین (ع)
    من دردفتر مقام رهبری سرچ کردم جواب درست بود .باتشکر

    سلام
    واقعا گیج شدم از بس که گفتند حلاله و اینجا میبینم حرامه!!!!!!!!!!
    راهنمایی میخوام لطفا
    پاسخ:
    سلام
    فتاوی را میتوانید در سایت خود رهبر مشاهده نمائید.
    سلام اگه حرامه پس چرا به تازگی شورای عالی نظارت بر فضای مجازی با اعضای عالی رتبه مانند رییس جمهور و رئیس قوه قضاییه و... تشکیل شد و مقام معظم رهبری اعلام کردن
    لطفا با چشم باز فکر کنیم نه تعصبی...
    پاسخ:
    سلام
    دوست عزیز؛ شورای نظارت بر فضای مجازی ارتباطی با مجوز و قانون فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای ندارد!
    اندکی تامل فرمائید تا به سادگی در قبال مغالطات افراد حاضر در این شرکتها منفعل نگردید.
    موفق باشید
    سلام من میخواهم ب تازگی وارد شرکت پنبه ریز شوم ایا درامد حاصل از این کار حلال است ؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    از دیدگاه مقام معظم رهبری حلال نیست.
    موفق باشید
    سلام واقعا ممنونم از اطلاع رسانی تون

    همین امروز یه قراره کاری با این شرکت برای همکاری داشتم که اومدم اینترنت تا تحقبق کنم ممنونم که آگاهم کردید ، ینی واقعا یه دنیا ممنونم.
    خدا لعنت کنه پنبه ریزو که نون حروم گذاشت توی زندگیم همه چیزمو از دست دادم
    سلام بچه ها متاسفانه دوسه تا از اقوام گرفتار این شرکت ها شدن چجوری؟یه نفر که به اصطلاح میخواد زیرمجموعه بگیره از کاه کوه میسازه آخر سر با زبون مجبورش میکنه خرید کنه تا فقط خودش پورسانت بگیره.گذشته از اینها خیلی ها هستن سود آنچنانی میکنن و یه سری فقط با بزرگنمایی این شرکتها گول میخورن و دست خالی میمونن با یه سری اجناس که به کی بفروشن.
    حالا که حرام هم شده دیگه نورالانوره
    نکنید بزارید نونتون حلال باشه عزیزای دلم نه با این دم و دستگاه الاف بشین
    والسلام
    آخه بر چه اساس میگید حرامه??? همین 14 شهریور بود ک رهبر درباره بازاریابی شبکه ای تو تلویزیون صحبت کرد*!!! 
    پاسخ:
    پیام ایشان مربوط به شورای نظارت بر فضای مجای است؛ نه بازاریابی شبکه ای.
    اما شرکتهای بازاریابی شبکه ای، به دلیل برخی مشابهت ها، این حکم را به عنوان تاییدیه بازاریابی شبکه ای از جانب مقام معظم رهبری معرفی کردند.
    به شک افتادیم
    پاسخ:
    به معیار ها پایبند باشید
  • مسعود نصرآبادی(p i s c)
  • سلام ب نتورکرای عزیز و صبورم،در تاریخ ۱۴.۴.۹۴ اخبار ۲۱ شبکه ۱ رهبر ابتدا اعضای حقوقی و اعضای حقیقی شورای فضای مجازی رو اعلام کردند و بعد از آن خبر  آیین نامه صدور کسب و کار های اینترنتی و بازار یابی شبکه ای تصویب شد این همه دولت داره پشتیبانی میکنه بعد شما میگین حرامه؟اگه حرامه پس اینا چیه ؟چرا دارن عرصه رو روز ب روز باز تر میکنن و مردم دارن هجوم میارن ب بازار یابی شبکه ای!هی میگین کار نیست بیا اینم ی کار ک از همه لحاظ اوکیه،نه پول میخاد نه پارتی نه مدرک فقط عرضه میخاد تا بتونی پول دراری و ب حاشیه نری،اینا دوست دارن فقط بچسبن ب حاشیه و ی روزی پشییمون میشن ما نتورکرا ایرانو میسازیمش با نتورکمون آینده بد جور از ماست
    پاسخ:
    سلام
    خیلی خوشحال میشوم اگر توضیح بفرمائید که شورای نظارت بر فضای مجازی، چگونه میتواند تایید کننده صحت فعالیتهای شرکتهای بازاریابی شبکه ای باشد؟
    چرا مردم را با این سخنان بی پایه و پوچ فریب میدهید؟
    چرا همیشه خود و دیگران را در یک فضای هیجانی بی اساس قرار میدهید تا نتوانید راه صحیح را تشخیص دهید؟
    شرکتهای بازاریابی شبکه ای یکی پس از دیگری در حال ریزش میباشد؛ بر چه اساس میگوئید که مردم دارند با بازاریابی شبکه ای هجوم می آورند؟ چرا طرف دیگر را نمیگوئید که با چه سرعتی شاخه های این شرکتها در حال ریزش است؟؟
    چرا دیگران را از زندگی و تحصیل و فرصتهای شغلی مناسب و مطمئن و حلال دور میکنید؟
    چرا مردم را اغوا مینمائید؟؟
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    نمیدونم این پیامم رو میزاری یا نه؟؟؟؟؟!!!!
    اما دوست داشتم اون همه مطالبی که گذاشتم و شما رو به قران قسم دادم حتما بزارید ، رو چرا نزاشتید!!! ***** ****** **** ****** ** **** *** ** ** ***** ** ** *** ****** **** ** ********** من دقیقا بعد از اون خانوم ارام که نوشتن نامزدشون توی کار هست پیام گذاشتم اما الان میام میبینم از پیام هام خبری نیست!!!! ** *** ****** ***** ** **** *********** *** **** *** **** *** ** **** *** *** *** ************** **** ****** ** ******* **** ** ***** ******
    پاسخ:
    آنچه شما درخواست انتشار آن را داشتید قبلا در وبلاگ درج شده است: اینجا.
    لطفا قبل از قضاوت، اندکی بیشتر تحقیق کنید.
    سایر مطالب شما قبل از نمایش احتیاج به پاسخ مفصل داشت و من متاسفانه به دلیل مشاغل مختلف درسی، فرصت پاسخ دادن به مطالب مفصلی که قبلاً هم پاسخ آنها را داده ام، ندارم. پاسخ مطالب شما بطور پراکنده در ذیل نظرات دیگر کاربران در مطالب مختلف وجود دارد. به دلیل حجم زیاد نظرات وبلاگ من مطالب تکراری را پاسخ نمیدهم.
    سلام
    من تمام صحبت ها و سوالات دوستان رو خوندم . خیلی سردر گم شدم. فقط سوالم اینه کار شرکت پنبه ریز حرامه؟؟؟
    درحالی که اگه ما توشرکت فروش نداشته باشیم پورسانتی هم نمیگیریم .حتی پورسانت زیرمجموعه هامون رو.
    لطفا راهنمایی کنین.شرکت پنبه ریزکارش حرامه؟؟
    پاسخ:
    سلام
    چنان که مقام معظم رهبری با صراحت اعلام فرموده اند، درآمد این شرکت حرام است.
    موفق باشید

    سلام اگه بازار یابی شبکه ای حرامه پس چرا تو کشور اجازهفعالیت میدن و جلوشو نمیگیرن؟

    پاسخ:
    سلام
    به دلیل وجود یک خلأ قانونی در این زمینه.
    موفق باشید
    با سلام . من خودم یکی از نماینده های فروش کمپانی پنبه ریز هستم . میخام اینجا دروغ بزرگ این وبلاگ رو ثابت کنم . لطفا هرکی که شک داره بره همون سایت لیدر یا رهبری همون قسمت پیگیری پاسخ واین کدی که میزارم رو کپی کنید و نظر رهبری رو ببینید .

    de89d50287274a6f

    تقاضا دارم اسم شرکت یا ارگانی رو بدون داشتن اطلاعات خراب نکنید .
    پاسخ:
    سلام
    این فتوا در مطالب قبلی این وبلاگ درج شده است.(اینجا)
    مشکل کار دقیقاً اینجاست که بازاریابی شبکه ای در مجلس و شورای نگهبان قانون مصوب ندارد.
    دروغ بزرگ آن است که ادعا میکنند که این کار در مجلس دارای قانون است!!!
    بد نبود قبل از حکم درباره این وبلاگ کمی مطالب آن را بررسی کنید.
    من نامزد الان مشغول کار هر چی هم بهش میشم حرف خودشو میزنه چطور باید بهش ثابت کنم
    سلام آقا من خیلی درگیر حلال و حرامش بودم اجرتون با امام حسین اقا چرا درست اطلاع رسانی نمیکنند خب چرا تبلیغشو میکنن چرا تو برنامه های تلویزیون هست چرا مجوز دادن بهش من با عواملشون صحبت کردم میگفتن الکیه بعدش میگفتن شناسنامه شرعی و اینا ولی دیگه مطمین شدم مرسی عقلی هم نیست واقعا.
    پاسخ:
    سلام
    متشکرم
    سلام،عارضم خدمت شمامتاسفانه کسانی وارد این جریان بازاریابی شبکه ای می شوند که آگاهی درستی در مورد مباحث فقهی وفتوای مراجع تقلید وازهمه مهم تر فتوای حضرت آقا حفظه الله ندارد در فقه شیعه بازاریابی شبکه ای مصداق معامله غرری است که در آن بهاجنس وسود جنس مشخص نیست و باهم سنخیت ندارد ومصداق اکل مال به باطل است وبنده سایت مجلس وشورا ی نگهبان رابررسی کردم هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد.متاسفانه جوانان ما یا از سر بیکاری وبی پولی ویا از سر حرص وطمع وارد این جریان آلوده شده اند.ولازم است در این زمینه آگاهی.مناسب از جهت شرعی داده شود.کلوامن الطیبات وعملواصالحا.سلام علی من اتبع الهدی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از توضیحات شما
    سلام همسرم  دو ماهی هس رفته و خیلی مطمعنه که کار دزستی چند نفری هم زیر مجموعه برده جدیدن محصول گرفته پولی هم هنو کسب نکردیم الان وظیفه من چیست چطور برگردونمش وقتی موفقیت افراد بالایی رو دیده و شک ندارد همچنین کاری نیس بره مشغول شه متاهله
    پاسخ:
    سلام
    بیکاری بهتر از درآمد حرام است
    بنظر من میتوانید با ارائه فتوای مراجع و تجربیات دیگران وی را متقاعد کنید(این مطالب را در این وبلاگ میتوانید بیابید).
    سعی کنید کسی را بیابید که در این کار بوده و مضرات آن را تجربه کرده است. خصوصاً صحبت حضوری خیلی بهتر است.
    موفق باشید
    دستون درد نکنه این سایت را گذاشتید تا راه درست را از غلط پیدا بکنیم باتشکر
    پاسخ:
    موفق باشید
    سلام به همه 
    میخواستم فقط بگم اگه کاربازاریابی حرام هست پس همه کسایی که واسته هستن هم کارشون حرام هست چون ما از سطحامون پورسانت میگیریم اون ها هم درصد میگیرن 
    اگه میشه راهنماییم کنید چون میخوام راه درست و غلط رو پیدا کنم مرسی
    پاسخ:
    سلام
    در اینباره با دفتر مرجع تقلید خود تماس حاصل نمائید.
    بله؛ پورسانتهای با واسطه حرام است.
    موفق باشید
    سلام اخیرا در اخبار شبکه یک اعلام شد که مجلس شورای اسلامی آیین نامه مجوز کسب و کار اینترنتی رو صادر کرده آیا بازهم فعالیت در این شرکتها مشکل داره؟
    پاسخ:
    سلام
    بازاریابی شبکه ای ارتباطی با کسب و کار اینترنتی ندارد. زیرا شیوه کسب در بازاریابی شبکه ای ارتباط مستقیم بازاریاب با خریدار می باشد.
    این که بخشی از فرایند خرید توسط اینترنت میباشد تنها برای سهولت کارهاست و باعث نمیشود که بازاریابی شبکه ای را از مصادیق کسب و کار اینترنتی دانست.
    موفق باشید
    سلام
    وقتی ک افراد اگاهانه وارد این شرکتها میشن و محصولای خریداری شده به دست خریداران میرسه و البته محصولات باکیفیت هستن و پورسانت هم به افراد داده میشه این دیگه کجاش حرامه؟؟!!
    پاسخ:
    سلام
    علت حرمت سیستم پورسانت دهی میباشد.
    کیفیت محصول و آگاهی افراد این مشکل را حل نمیکند. لطفا مباحث را با هم آمیخته نکنید!!
    سلام من دو ماهه تو این شرکت نماینده ام و حدود 700 هزار تومان خرید کرده ام حالا چگونه مالم را پاک کنم و بقیه اجناس را چه کنم
    پاسخ:
    سلام
    در اینباره با دفتر مرجع تقلید خود تماس حاصل فرمائید.
    موفق باشید
    سلام،خواهش میکنم کمکم کنید من تو شرکت پنبه ریز به صورت بازاریابی شبکه ای مشغولم خواستم نظرتون و راجب این شرکت بدونم،به من گفتن که شما با این خرید و فروش موافقید ،لطفا جوابم و بدید باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    این شرکت نیز مانند سایر شرکتهای بازاریابی شبکه ای، از دیدگاه مراجع بزرگ شیعه حرام میباشد.
    غیر از حرمت، سیستم بازاریابی شبکه ای دارای اشکالات فراوان دیگری نیز میباشد که در سایر مطالب این وبلاگ درج شده است.
    برای مثال اینجا را نگاه کنید.
    موفق باشید
    باسلام لطفا برای اطمینان دوستان اگرازطریق مجلس قانونی مبنی بربدون اشکال بودن فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای تصویب شده درسایت گذاشته تااین همه تبلیغات منفی جلوگیری شود
    پاسخ:
    سلام
    بازاریابی شبکه ای قانون مصوب در مجلس ندارد!
    با سلام با توجه به اینکه بنده در بحث هرمی وارد نمی خوام بشم و صرفا برای خودم میخواهم نماینده بشوم ،بازهم از نظر شرعی آیا مشکلی دارد.
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    به هر حال شما در یک مجموعه فاسد در حال مشارکت در تولید مال حرام میباشید.
    جهت اطلاع بیشتر از دفتر مرجع تقلید خود استفتاء فرمائید.
    موفق باشید

    سلام..خواستم نظر خودمو درباره ی بازاریابی شبکه ای بگم:

    اول اینکه اگر بازاریابی شبکه ای حرام است پس چرا صنعت و معدن مجوز داده؟ یعنی صنعت معدن سر خود این کار رو کرده ؟

    دوم اینکه خود صنعت معدن داره از پورسانت ما و خرید ما مالیات و عوارض میگیره .پس اگر حرام باشد صنعت و معدن هم حرام خوار است ؟؟؟؟؟؟

    سوم اینکه بازاریابی سالم در ازای فروش افراد پورسانت میده نه عضو گیری.هرچقدر فروش بالاتر برود شرکت بیشتر سود میکند ومثلما پورسانت بیشتری به نماینده هاش میدهد.


    پاسخ:
    سلام
    1. وزارت صنعت بدون این که قانونی از طرف مجلس درباره بازاریابی شبکه ای وجود داشته باشد، مجوز صادر نموده است. این موجب تعجب و سردرگمی بسیاری از افراد شده شده است. خصوصاً آ« که مرتجع تقلید نیز فتوا به حرمت این فعالیت داده اند.
    2. مالیت دولت حرام نیست؛ زیرا اکل مال بالباطل نمیباشد. دولت در قبال خدماتی که به شرکتهای بازاریابی شبکه اب ارائه میکند مالیات میگیرد. یعنی حرمت مال و درآمد موجب حرام شدن مالیات دولتی نمیشود. همان طور که دغل بازی ها و درآمدهای حرام برخی از بازاریان موجب حرام شدن مالیاتی که به دولت میپرداند نمیگردد. این از شبهات هدفداری است که در این شرکتها به خورد امثال سما میدهند!!(چون به ظرز عجیبی بسیاری همین شبهه را در سر داشته اند و این نمیتواند اتفاقی باشد)
    3. اتفاقاً این که بازاریابی یک سیستم سالم باشد مورد مناقشه است. سیستم سود دهی این شرکتها دارای اشکال است و در آن اکل مال بالباطل وجود دارد(این را اینجا توضیح داده ام). مسلّماً بحث درباره این نیست که شرکت در ازای افزایش عضو سود میدهد. بلکه بحث درباره این است که پورسانت این شرکتها مطابق با قوانین اسلامی نمیباشد. این البته با صرف نظر از سایر مشکلات این شرکتهاست.
    موفق و هشیار باشید
    یعنی فروش انترنتی حرام است؟
    شبکه یعنی چی؟
    کسب در آمد انترنتی چی؟
    پاسخ:
    وصف «شبکه ای» در اصطلاح «بازاریابی شبکه ای» به معنای شبکه انسانی است و ارتباطی با شبکه جهانی اینترنت ندارد.
    اگر کسی شبکه ای بودن را به معنای اینترنتی تفسیر میکند یا بی اطلاع است و یا مغرض.
    خرید و فروش اینترنتی اگر مطابق قوانین اسلامی باشد هیچ اشکالی ندارد. کسب درآمد اینترنتی هم همین طور.
    اما بازاریابی شبکه ای به خاطر وجود شبکه(هرم) انسانی و اکل مال بالباطل حرام است. خواه خرید و فروش آن از طریق اینترنت باشد یا از هز طریق دیگر.
    موفق باشید
    با سلام میخواستم بدونم که اینکار از چه نظری حرام است؟
    پاسخ:
    با سلام
    این کار از لحاظ فقه معاملات مستلزم "اکل مال بالباطل" میباشد.
    توضیح این مطلب در سایر مطالب وبلاگ آمده است.
    موفق باشید
    اینم شد سوال پرسیدن
    سوالو باید جز به جز بپرسید
    تنها شرکتی که داره حلال کار می کنه پنبه ریزه
    پاسخ:
    اگر بهانه شما این است که سوال بصورت جزئی مطرح نشده است، به استفتاء مفصلی که از مقام معظم رهبری درباره بازاریابی شبکه ای شده است رجوع کنید.
    این استفتاء در همین وبلاگ موجود است.
    با عرض سلام 
    گرفتن فتوا به صورت پیامکیکافیه??? نه! تماس بگیرین... شخص مقام معظم رهبری چندین بار حمایت کردن از این کار و حرمت برای شرکت های هرمی بود که محصول در بر نداشت... شما با پنبه ریز دشمن هستین و قدرت رقابت ندارین این حرف هارو مطرح میکنین
    اگه حرام بود چطور مجلس و شورای نگهبان و.... تایید و قانونی اعلامش کردن????
    پاسخ:
    سلام
    چند نکته:
    1. کسی با شرکت خاصی دشمنی ندارد.
    2. این فتوا توسط پیامک دریافت نشده است. بلکه از سایت رسمی مقام معظم رهبری اخذ شده و آدرس آن موجود است.
    3. رهبری هیچکجا از این کار حمایت نکرده اند. بلکه بارها و بارها حکم به حرمت آن داده اند.
    4. نه مجلس و نه شورای نگهبان این کار را تایید نکرده اند. اطلاعات خود را تکمیل نمائید.
    موفق باشید.
    باسلام .سوالی داشتم اگه زودتر پاسخ بدین ممنون میشم مدتیه از طریق یکی از دوستام مشغول فعالیت تو شرکت پنبه ریز شدم ونماینده ی فروش شدم ویه سری محصولات رو از طریق گذاشتن شو محصول فروختم میخوام بدونم پورسانتی که از طریق فروش مستقیم خودم به مشتری دریافت میکنم مشکلی داره یانه؟درضمن باتوجه به مطالبی که خوندم دنبال زیر مجموعه گرفتن نیستم ولی به هر حال از فروش من بالاسریام سود میبرند.حکم درآمدی که خودم کسب میکنم از این طریق چیه؟
    پاسخ:
    سلام
    در ایم مورد از دفتر مرجع تقلید خود استفتاء نمائید.
    اما بنظر میرسد به دلیل آن که شما در سیستمی قرار دارید که فعالیت شما موجب پدید آمدن درآمد حرام میشود، بهتر آن است که این کار را ترک کنید.
    در واقع شما باید قبل از دست یافتن به فتوای مرجع تقلید خود در اینباره احتیاط کنید=ترک کنید.
    موفق باشید
    چرا کد پیگیری رو میزنیم میگه پاسخ پیگیری دریافت نشد؟ چرا؟
    وقتی میگن صورت شرعی نداره یعنی حرامه؟
    سایت خود رهبر همون جمله رو میاره اما اونجا اخرش نیس, فکر کنم شما برداشت سلیقه ای 
    خودتون رو به جمله اضافه کردین درسته؟
    پاسخ:
    سلام
    اینجا و اینجا را نگاه کنید.
  • معصومه حسینی
  • سلام چطور به همسرم ثابت کنم که شرکت در اینها حرامه با چه محاسبات علمی و دینی؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    در اینباره از فهرست مطالب وبلاگ استفاده نمائید.
    اینجا، اینجا و اینجا را نگاه کنید.
    موفق باشید
    با سلام.
    خدا اجرتون بده این شرکت از طریق دوستم بهم پیشنهاد شد، وقتی تو اینترنت سرچ کردم و این سایتو دیدم مطمئا شدم که حرامه و دارم دوستم رو قانع میکنم که انصراف بده. ولی نمیدونم چرا فقط سایت شما با قاطعیت گفته یعنی بقیه میترسن یا ......
    مطالبتون رو هر روز آپدیت کنید شما دارید یه عده ای رو در دین حفظ میکنید اجرتون با امام حسین (ع).......
    آقا دمتون گرم که اطلاع رسانی می کنید، من نمی دونستم که حرامه ولی از طریق محاسبات ریاضی اثبات کردم که این کار از نظر علمی غلطه، اما افسوس یه عده گوشهاشونو بستن.
    پاسخ:
    با تشکر از شما

    با سلام.

    خب بنده از روی ندانستن و اکتفا به همین مجوز وزارت اطلاعات و صنعت، معدن، تجارت مدتی در همین شرکت پنبه ریز شروع به کار کردم!

    تکلیف بنده و پولی که از این طریق بدست آوردم، چیه؟

    پاسخ:
    با سلام
    در اینباره از دفتر مرجع تقلید خود استفتاء فرمائید.
    میتوانید جهت استفتاء پیامکی به این شماره پیامک دهید: 30002020
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">