بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

پارادایم شیفت

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۶ ق.ظ

* جهت مشاهده پارادایم شیفت - 2 کلیک کنید.


تغییر نگرش (پارادایم شیفت) یکی از مسائلی است که در آموزشهای این شرکتها مطرح میشه.

در پارادایم شیفت، نحوه نگرش فرد نسبت به جهان اطراف خودش عوض میشه. این تغییر نگرش به فرد کمک میکنه تا با تغییر ارزشها، با جدیت بیشتری کار رو دنبال کنه.

اما این تغییر نگرش به شدت خطرناک هست! چون همه ارزشهای فرد رو دگرگون میکنه!

برای توضیح بهتر مطلب، انسان رو به یه هرم تشبیه میکنیم.

 

 

طبقه اول این هرم، رفتار انسان هست.

وسط این هرم فرهنگها و سبک زندگی (life style) هست.

و قله این هرم رو نگرشها (جهانبینی، ایدئولوژی یا پارادایم) تشکیل میده.

فرهنگها و آداب، نقش واسطه رو بین قله و کف هرم بازی میکنن.

پس بدیهی هست که هر تغییری در قله هرم (نگرش ها)، تمام این هرم رو تغییر میده.


برای مثال نظریه بطلمیوس در باب افلاک، برای 1500 سال فلسفه، آداب و خیلی از مقولات تمدنی دیگر رو تحت تاثیر خودش قرار داد.

یا تغییر نگرش فرانسیس بیکن و رنه دکارتدرباره علم، از دوران رنسانس به بعد رو چنان متحول کرد که آثار اون تقریبا تمام محیط اطراف ما رو دگرگون کرده.

 جمله لا اله الا الله در اسلام، تمام وجوه تمدنی اعم از علم و معماری و لباس و فرهنگ و... رو تحت تاثیرذ خودش قرار داده.

پس چطور پارادایم شیفت این شرکتها، که کاملا ریشه در زندگی سکولار و دنیا مآب غرب داره، ما و جامعه ما رو دگرگون نکنه؟!

این تغییر نگرش، راه رو برای سلطه فکری-فرهنگی غرب بر ما هموار میکنه!

راه فکری-فرهنگی این شرکتها به نظام سرمایه داری (کاپیتالیسم)، که کلید فهم نظام استکبار جهانی هست، ختم میشه!


تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل

نظرات  (۷)

سلام
من حدود یک هفته است که در گیره یکی از این شرکتها شدم . فقط بخاطر رودربایستی قبول کردم. خیلی هم طول کشید تا ثبت زدم. چون دلم راضی نمیشه و همش داشتم بهانه میآورد م. از مسایل شرعی گرفته تا قانونی.
جالبه این شرکتها بیشترین کارشون روی خانواده ها با سطح درآمد پایینه. و از شرایط بد مالی این بنده خدا ها سواستفاده میکنن.
الان که مطالب شما رو خوندم ،دیدم برای منم همین جوری بود دقیقا. روش پرزنت و فالو کردنم همین بود. 
با اینکه آموزش های اولیه رو دیدم ولی هنوز به کار علاقه یا ایمان پیدا نکردم. 
خلاصه خیلی عذاب وجدان داشتم و فکرم درگیر بود .سه روزه مریضم و تمام بدنم  درد میکنه.
همسرم از اینکار راضی نبود ولی اطلاعات کافی برای توجیه من رو نداشتن. 
امشب برای اینکه به ایشون ثابت کنم کار مشکلی نداره، تو اینترنت شروع به تحقیق کردم و با مطالب مفید شما مواجه شدم. 
حالا احساس راحتی میکنم و انگار بار سنگینی از روی دوشم برداشته شده. 
از فردا سراغ بقیه آموزشها نمیرم. امیدوارم بقیه هم که مثل من میخوام تازه وار د این کار بشن، حتما تحقیق کنن و با اطلاع و آگاهی تصمیم بگیرن .
باز هم از مطالب مفید تون متشکرم.
پاسخ:
سلام
ممنون
موفق باشید
سلام لطفا معایب کاروبگین
پاسخ:
سلام
اینجا و اینجا را مشاهده فرمائید.
با سلام
خواهشا اسم اون شرکتم بگین اگه منم گرفتار این گونه افکار نشم

پاسخ:
با سلام
چنین آموزشهایی در این شرکتها معمولاً رواج دارد
موفق باشید
  • محمد موسوی
  • سلام واقعا اموزنده بود و چیزایی زیادی یاد گرفتم ازتون.... من و یکی از دوستام دعوت کرده تازگیا ولی دلم با کار نبود و حتی چن بارم بهشون اعتراض کردم به روش های اموزششون و تبلیغاتشون..... ولی با خوندن این مطالب بیشتر چشم و گوشمو باز کردین خدا خیرتون بده امیدوارم موفق باشین دوستان
    پاسخ:
    سلام
    موفق باشید

    سلام

    من تو چندتا جلسات که بودم  همه حرفاشون به قانون جذب بر میگشت و

    اینکه هیچ وقت انشالله نگید به جاش بگید به امید خدا .چون انشالله یعنی اگه خدا بخاد، اما ما حرفمون اینه خدا راهای زیادی پیش پات گذاشته این تویی که باید انتخاب کنی و اگه تو یه لحظه نگرش تو ذهنت بزنی همون اتفاق  مطمئن باش میفته.

    یه چیزی که من و خیلی اذیت کرد همین قانون جذب بود که خیلی حالمو بد کرد ،اینکه دیگه میترسیدم نکنه الان یه چیزی تو ذهنم بگذره و همون اتفاق بیفته ،راسش یه جورایی فکر میکردم دارم فقط خودم زندگی میکنم و من خدای کائناتم.

    حتی به دوسم که اونجا کار میکنه و خیلی پرانرژی و شور و حالش وصف نشدنیه و وقتی بهش گفتم میترسم بیام و اونجا از خدا دور شم .بهم گفت اینجا جایی که من به خدا نزدیک تر شدم  حالا اگه تو بیای مطمئنا به خدا نزدیکتر میشی.

    ولی من همین اولش این رو برداشت کردم که خدا رو دیگه مثل قبل نمیبینم وای که چقد حالم بد بود ،انگار به دیواری رسیده بودم که یا باید نتورک و انتخاب میکردم یا باید میمردم .داغونم کردن بدون اینکه خودشون بدون.

    شاید اشتباه برداشت کردم ،نه اشتباه نبود درسته درست بود .ا

    امام علی علیه السلام میفرمایند:اگه توی راهی که انتخاب کردی آن چیزی رو که دوست داری فراهم نشد  و آسودگی فکر و اندیشه نداری ،بدان که راهی را که ایمن نیستی می پیمایی و در تاریکی ره میسپاری ،زیرا طالب دین نه اشتباه میکند و نه در تردید و سرگردانی است ،که در چنین حالتی خودداری بهتر است.

    چند روزه که فهمیدم نتورک اشتباه ترین راه آموزشی رو پیش گرفته که خیلیا نابود میشن.

     الانم خیلی حالم بده چون دوسم و نمیتونم راضی کنم از اشتباهات  آموزشهاش بخام بگم که هیچ وقت قبول نمیکنه چون خودش آموزش دهنده شده  .

    و اینقدر پر غرور شده که فقط خودشو قبول داره و هیچ مخالفتی رو نمیپذیره اصن به مخالفتش فکر نمیکنه.

    اما خجالت میکشم بهش بگم امام علی (ع)گفته خود بزرگ بینی و غرور ،مخالف راستی و آفت عقل است.

    از این کار به قدری استرس و  فشار رو حی اومد سراغم که الان یه هفته میشه مریض شدم و دکتر گفت علتش یا ترسه یا استرس شدید. منی که الان نزدیک 5 ساله حتی یه مریضی کوچیکم نداشتم ببینید چیکا با هم کرد که مقصرم خودمم که بدون اطلاعات رفتم سراغشون .

    چون خودشون از همه میخان که کسی رو که وارد میکنید بهش چیزی نگید و این یعنی کاسه ایی زیر نیم کاسه اس ،که از خودشون میترسن.

    واقعا این آموزشها اشتباهه .دارن همفکر خودشون میکننت ،دارن از خدا دورت میکنن.

    من هم اینو در نظر گرفتم که این کار خیلی درسته و رفتم، با دیدمخالفم هم نرفتم اما  ب از اونجا بایه ذهنیتی  بیرون اومدم که خودم فرمانده همه چیزم .

    اما یه لحظه ام فکر کردم که شاید اشتباه باشه  و د همه چی کنار هم گذاشتم مثل یه پازل ،دیدم کسی که وارد این کار میشه  بهش یاد میدن فقط خودشو ببینه و این انسانیت نیست و بهش میگن تو باید بخای تو باید نگرش بزنی تا همه کائنات دست به دست هم بدن و اون اتفاقی که تو ذهنته بیفته.و این یعنی از خدا دور شدن .پس بهترین راه رو انتخاب میکنم.

    یه چیزی ام که میگفتن این بود که خدا از روحش در تو دمیده و تو جانشین خدا در زمین ، در نتیجه هر کاری تو بخای همون میشه .واین یعنی اینکه من خدای کائناتم .

    و این اصل آموزش اونایس.

    واین حرفاشون من و صد در صد از نتورک دورم کرد.

    نتورک مارکتینگ رو در زندگی ام حذفش کردم.


    پاسخ:
    سلام
    خدا را شاکرم
    در مورد دوست خود تلاش خود را کنید و سخن منطقی و آنچه را به درستی متوجه شده اید را به او منتقل کنید.
    اما پس از آن خود را بخاطر او اذیت نکنید و از او دور شوید.
    خداوند به پیامبر در اینباره میفرماید: «أَفَمَن زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَناً فَإِنَّ اللَّهَ یُضِلُّ مَن یَشَاءُ وَیَهْدِی مَن یَشَاءُ فَلَا تَذْهَبْ نَفْسُکَ عَلَیْهِمْ حَسَرَاتٍ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِمَا یَصْنَعُونَ» (سوره فاطر آیه 8). یعنی: «آیا آن کس که کردار زشتش به چشم زیبا جلوه داده شده و (از خود پسندی) آن را نیکو بیند (مانند مرد حقیقت بین و نیکو کردار است)؟ پس خدا هر که را خواهد به گمراهی واگذارد و هر که را خواهد هدایت فرماید. پس مباد نفس شریفت بر این مردم به غم و حسرت افتد، که خدا به هر چه اینان کنند کاملا آگاه است
    موفق باشید
    سلام. به نظرتون ثروت دست مسلمانا باشه ایراد داره؟ اینکه مردمت از فقر فاصله بگیرن ایراد داره؟ به قول حضرت علی ع که فرمودن:اگر کسی به شما گفت چرا دنبال ثروتی؟ایمان با ثروت جور در نمیاد بگین:حضرت یوسف لباس زر بافت میپوشید و در اوج ثروت بود.چه کسی نعمتای خدا رو حرام کرده.بازاریابی شبکه ای تنها شغلیه  که به افزایش درآمد کل جامعه کمک میکنه. در مقابل حقیقت جبهه نگیرین
    پاسخ:
    سلام
    از دیدگاه اسلام داشتن ثروت ایرادی ندارد. اسلام برای انسان سعادت دنیا و آخرت را میخواهد. کسی هم ادعا نکرد که اسلام با ثروت مشکل دارد. (من نمیدانم شما چطور از خواندن این متن به این نتیجه رسیده اید؟!!)
    اما کسب ثروت باید از راه حلال باشد. و در یک کلام بازاریابی شبکه ای از نظر 11 تن از مراجع تقلید حرام است. باید همانطور که جویای نظر اسلام درباره کسب ثروت هستید، در حلال یا حرام بودن این فعالیت نیز نظر اسلام را بپرسید.
    در ضمن، بازاریابی شبکه ای نه تنها فقر را ریشه کن نمیکند، بلکه به مرور زمان اختلاف طبقاتی را در جامعه پدید می آورد. زیرا همواره عده کمی به سود ده ها میلیونی میرسند و عده ای یا ضعیف باقی می مانند و یا از این کار انصراف میدهند و عمر و سرمایه خود را تباه شده می باشند.
    اندکی تامل کنید
    سلام نمیدونم چرا ما ایرانیها جنبه منفی هر چیزی را در نظر میگیریم  چه خوبه یاد بگیریم نیمه پر لیوان را ببینیم  

    پاسخ:
    سلام
    از شما متشکرم
    انسان خوشبین نه آن کسی است که تنها جنبه های خوب یک قضیه را میبیند. آن کس که تنها خوبیهای یک چیز را میبیند نیز بدبین است. تنها کسی که به واقعیت نگاه میکند، نگاه درستی دارد و تنها اوست که خوشبین است!
    دوست عزیز؛ این جنبه از واقعیت که آموزشهای بازاریابی شبکه ای با عقائد دینی شما تضاد دارد و به طرز هدفمندی پس از مدتی جهانبینی شما را دستخوش تغییرات منفی و نادرست میکند، چیزی نیست که انسان عاقل بتواند از آن جشم پوشی کند!
    ترویج فرهنگ سکولار، انحطاط اخلاقی(خصوصاً در دوابط میان فردی)، تبلیغ خرافات مدرن(مانند قانون جذب)، ایجاد حرص و ولع در فرد، آموزش دروغ گفتن و پول را ارزش دانستن، تنها بخشی از آموزشهای این دسیسه شوم است.
    حال کدام ارزش را میتوان با این همه ضرر برابر دانست و کدام جنبه مثبت در قبال این همه هدمه و هجوم میتواند عرض اندام نماید؟
    اندکی با وجدان بیدار تأمل کنید!!
    موفق و پیروز باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">