بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

نظر جدید آیت الله مکارم شیرازی

پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۳ ب.ظ
سوال: نظر حضرتعالی در مورد فعالیت های اقتصادی به صورت بازار یابی شبکه ای که تحت عناوین جدید و با تغییراتی در روش اجرا، رایج گردیده و بعضا مدعی اخذ مجوزهای قانونی هستند، چیست؟
 
پاسخ: تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکه ای و زیر مجموعه ای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن اشکال دارد. البته ممکن است در طرح های جدید، بعضی از اشکالات این کار برطرف شده باشد ولی هنوز اشکال اصلی که استفاده بازاریاب های بالواسطه می باشد و نوعی «اکل مال به باطل» است وجود دارد.

نظرات  (۴۷)

  • دانلود فیلم
  • سلام
    بابت مطلب خوب و وب سایت عالی که دارید تشکر می کنم.
    موفق باشید
    سلام
    ما وقتی وارد یه کاری می شیم از کجا باید بدونیم که زیر مجموعه ای هست یا نه که سودش حلال باشه، اگه اینکه لازم نباشه شخصی رو عضو گروه کنیم بازم مشکل پیش می اد؟ مثلا از طریق سایت اینترنتی کسی به ما فروشگاهی بده و به اصطلاح نماینده فروش محصولاتش بشیم و در ازای اون بگه که فقط پورسانت یا اینکه حقوق ثابت و پورسانت دریافت می کنی ، ایا بازم حرام هست؟...دیگه اینکه مگه کسب و کار به غیر اینه به هرحال اگه بازاریابی و تبلیغات نباشه چطور یه جنسی فروش می ره با این حساب کلا بحث تبلیغات هم از بین می ره...
    پاسخ:
    سلام
    در فرض سوال شما به خودی خود مشکلی وجود ندارد.
    بازاریابی و تبلیغ فی نفسه ایرادی ندارد.
    بازاریابی شبکه ای، به معنای بازاریابی در شبکه جهانی اینترنت نیست. مراد از «شبکه ای» در این اصطلاح، شبکه افراد انسانی است که بصورت هرمی باید عضو گیری کنند و از سود افراد پایین تر از خود پورسانت دریافت نمایند.
    اگر در کاری که انجام میدهید، شما نیاز به مجموعه سازی و جذب افراد در زیرمجموعه خود ندارید، مصداق بازاریابی شبکه ای و هرمی نمیباشد.
    موفق باشید
  • دانلود آهنگ
  • ممنون مطلب خوبی بود
    too many thanks خیلی خوب بود ممنون
    سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون
    سلام.وبسایتتون فوق العادس.به کارتون ادامه بدین
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    من یکی از فریبخوردگان شرکت ابرتجارت کهکشان هستم .بازاریابی شبکه ای خیلی کار کثیفیه
    ممنون از اطلاع رسانیتون
    خدا لعنت کنه اون سلطان ******** بی ***** رو

    سلام دوستان عزیز
    در مطالب قبلی درباره ی بازاریابی شبکه ای و اینکه چطور دعوت میکنن و فالو میکنن واینکه چه دروغ هایی میگن مطالبی نوشته بودم که  قصد دارم بیشتر درباره ی اینکار صحبت کنم تا از نفوذ افراد سودجو جلو گیری کنیم.
     
     بیشتردوستان سوالاتی رو مطرح کردن که آیا این کار و درآمد این کار حرامه؟.
    لطفا با دقت بخونید

    مرجع تقلید شیعیان گفت:شرکت های هرمی باطل و غیرشرعی هستند،به تصدیق محققان،اداره کنندگان بازاریابی شبکه ای،غالبا همان هرمی ها و گلدکویست ها هستند که لباس عوض کرده اند.

    ایت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در جمع بندی نهایی درباره شبکه های بازاریابی اظهار داشت: اساس تمام بازاریابی های شبکه ای و هرمی یکی هست،همگی از خاصیت اعداد تصاعدی و اشکال هرمی استفاده می کنند و اگر تفاوتی وجود دارد، در مسائل حاشیه ای و غیر مربوطه به ماهیت آن ها است.
    وی بیان کرد:مشتری های این بازار،غالبا کالا را برای نیاز نمی خرند،بلکه برای اینکه در صف بازاریاب ها قرار گیرند این متاع را می خرند تا سود های کلان ببرند، که اکثرا فروشنده هستند نه خریدار، این بازاریابی ها هزاران هزار نیروی جوان را از کارهای تولیدی و حتی تحصیل به بیراهه می کشانند و تبدیل به واسطه حقیر و مصرف گرا می کند.

    مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: متاسفانه اخیرا اطلاعات نا درستی به شورای نگهبان داده اند و فتوا بر جواز گرفته اند و وزارت صنایع و معدن به دلایلی که روشن است و مخفی نیست،به آن دامن میزند.
    وی با بیان اینکه به شورای نگهبان جهت اشکال مصوبه تایید شرکت های هرمی نامه نوشته ام 
    تصریح کرد:شرکت های هرمی باطل و غیر شرعی هستند،به تصدیق محققان، اداره کنندگان بازاریابی شبکه ای،غالبا همان هرمی ها وگلدکویست ها هستند که لباس عوض کرده اند.
    استاد برجسته حوزه علمیه گفت:آمارهای منابع معروف خارجی و داخلی نشان می دهد که تنها عدد کمی از اعضاء، سود کلانی برده و اکثریت قاطع که گاه در 99درصد پیش می رود، محروم ها و ناکام ها هستند. این کار قطعا مصداق اکل مال به باطل است و توجیهاتی که برای آن می کنند، واقعیت نداشته و شبیه توجیهات حیله های رباخواران است.
    آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برخی آن را شبیه نوعی بخت ازمایی و قمار میدانند، خاطر نشان کرد:ما میگوییم شرکت های هرمی،قماری است که چند قمار باز حرفه ای در برابر عده کثیری قمار باز ناشی قرار دارند.
    وی تصریح کرد:اگر دلیلی هم بر حرمت آن نباشد،جز اینکه سبب ضرر و زیان گروه زیادی می شود،بر حرمت آن کافی است و حکومت اسلامی باید جلوی آن را بگیرد.
    سلام دوستان عزیزم
    هدف من از نوشتن این مطالب اینکه شما بتونید جلوی کلاه برداری از خودتون رو بگیرید و کسی روی شما نفوذ پیدا نکنه 
    پس خواهشا با دقت بخونید

    من3ماه تو بازاریابی شبکه ای(بیز)کار کردم
    این کارو یکی از دوستان صمیمی من بهم معرفی کرد 
    اون درباره کار بهم گفت:این کار خیلی درآمد بالایی داره و ما تو این کار میتونیم به درآمد بالای3میلیون برسیم و در امد تصاعدی داره یعنی هر ماه بیشتر میشه 
    منم خوب به حرفاش گوش کردم و بخاطر اطمینانی که بهش داشتم قبول کردم تا برم ببینم کارش چجوریه.
    اون بهم گفت باید اول هماهنگ کنم و پارتی بازی کنم تا بتونم بیارمت سرکار منم گفتم باشه منتظر خبرت هستم
    چند روز بعد بهم زنگ زد و گفت یک دست لباس رسمی بپوش و بیا به این آدرس،،منم رفتم
    وارد شرکت شدیم و اولش ی خانمی که به اصطلاح بهش پرزنتور میگفتن با یک سررسید اومد و شروع کرد درباره ی انواع روش تبلیغات و فروش محصول صحبت کردن و یجایی از توضیحات خودش گفت کار ما بازاریابی شبکه ای هست یا همونMLM
    بعد درباره ی شرکت های هرمی صحبت کردن و تاریخچه‌ ی شرکت های هرمی رو میگفت که اول شرکت‌های هرمی بودن  بعد گلدکویست و در آخر درباره شرکت‌ خودشون صحبت کرد و ادعا داشت که این شرکت کاملا فعالیتش قانونی هست و از وزارت صنعت  معدن تجارت مجوز قانونی فعالیت داره و چندتا سایت معرفی کرد که برو تو این سایت ها مجوز رو ببین یا برو اداره صنعت و معدن درباره ی قانونی بودن کار بپرس.
    خلاصه بعد از اون توضیحات باز منو تو چندتا کلاس  اموزشی دیگه گذاشتن تا درباره کار توضیح بدن
    نکته خیلی مهم:افراد سود جویی که تو این شرکت ها فعالیت دارن همیشه از نزدیک ترین افراد به شما سیع میکنن که روی شما نفوذ پیدا کنن(مثلا از طریق یک رفیق صمیمی که خودش قبلا توسط یکی از رفیقای خودش به کار دعوت شده و رفیق شما روی این حساب که با شما خیلی خوب هست و حرفش برای شما برو داره شمارو دعوت میکنه بکار)
    همیشه از این طریق نیرو جذب میکنن و به اصطلاح خودشون بهش میگن سیرکل که معنی (صمیمی بودن،خیلی خیلی با هم خوب بودن و هرچی شما بگید طرف مقابل بگه پایه هستم بریم انجام بدیم)
    نکته مهم دیگه:افراد سود جویی که در حال فعالیت تو این شرکت هستن همیشه سیع بر این دارن که از طریق تحریک عواطف شما و صحبت هایی مثل((بسه دیگه چقدر زندگی بد داشته باشیم اخه تا کجا باید بدبختی بکشیم ما اشرف مخلوقات هستیم وباید زندگی خوبی داشته باشیم و این زندگی خوب با بازار یابی شبکه ای کاملا به دست میاد کارو تا جایی پیش میبرن که ماشین های چندصد میلیونی تو حیاط شرکت پارک میکنن تا همه باورشون بشه)) 
    این افراد سودجو این حرفارو تا اونجایی ادامه میدن که توی صحبت های خودشون میگن((اگر بازار یابی نکنی یک فرصت خوب رو از دست دادی و دیگه رنگ خخوشبختی رو نخواهی دید و تمام عمر حسرت میخوری و دیگران از تو جلو میزنن))و این حرفارو زیاد تو شرکت میزنن که به اصطلاح بهش فالو کردن میگن که شما رو تو (( فالو های حرفه ای تا پای گریه کردن هم میبرن و یک تراژدی غم ناک از زندگی شما میسازن که شما به این فکر میکنید که واقعا آدم بدبختی هستید و راه نجات شما از بدبختی بازار یابی شبکه ای هست))
    نکته بعدی که خیلی خیلی مهمه((به شما تو این کار بسیار بسیار دروغ میگن))
    یعنی از همون اول دعوت دروغ گفتن شروع میشه

    مثال((خود من که رفیقم بهم دروغ گفت،،این کار حقوقش فلان قدر هست،،درصورتی که حقوق نیست پورسانت هست و فرقی که با حقوق داره اینکه حقوق رو هر ماه برای شما میریزن اونم بدون هیچ شرطی چون قبلا طی شده فلان قدر حقوق سرماه،،اما پورسانت رو با شرط بر اینکه اگر انقدر کار مفید کنی برای ما و طبق چهار چوب و فرمول ما پیش بری و اگر فلان کارو فلان کارو درس انجام بدی انقد پورسانت میگیری))
    یکی دیگه از دروغ هاشون((باید برات پارتی بازی کنم تا بتونی بیای تو شرکت کار کنی
    خب بچها بازم ی نکته مهم:کار بازار یابی یکسری اصول مشخص شده داره که میشه بهشون چارچوب یا قواعد هم گفت که بیشتر رو اون ها میچرخه
    مثلا:ارزش گذاری روی کار،،،به این معنی که کار ما خیلی کار مهمی هست و حساس و خلاصه حسابی روی کار ارزش میزارن و به قول خودشون سیع میکنن پرستیژ کاری داشته باشن
    که البته این ارزش گذاری برای لیدر های خودشونم هست
    مثلا وقتی همون خانمی که با سر رسید اومد تا درباره کار بهم توضیح بده قبلش رفیقم کلی ازش تعریف کرد که یکی از بهترین های شرکته و کلی رو زدم تا بیاد باهات حرف بزنه و خوب گوش بده

      بچها تو این کار بسیار ناهماهنگی وجود داره و اگر شما به مشکل بخورید و برید پیش یکی از لیدر ها و مشکل خودتون رو مطرح کنید، اون لیدر فورا شما و مشکلات شمارو میپیچونه و طوری حرف میزنه که شما فکر میکنید مقصر شما هستید 
    تازه اگر به حرف شما گوش بده تا شما مشکلتون رو بگید که اصلا به حرفای شما گوش نمیدن
    اونا ی اصطلاحی دارن ،میگن هر وقت زیر مجموعه شما اومد پیشتون بزارید فنجونش خالی بشه
    به این معنی که بزارید خودشو خالی کنه 
    یعنی وقتی شما میرید پیش لیدر اون حواسش یجای دیگس و متظره شما ساکت بشید و کلا گوش نمیده.

    دوستان مطالب زیاده انشاالا بعدا دوباره توضیحات بیشتری میدم
    باسلام وصلوات بر محد وال محمد...
    بنده 10روزه از شرکت بیز اومدبیرون چون وقتمو خیلی میگرفت 10روزم فعالیت داشتم 20روز هنوز که هنوزه هیچ محصولی به دستم نرسیده اینم یکی ازبدقولی این شرکت.
    معرف من دختر عموخودم بوده من ازروزی که فهمیدم این کار از نظر شرعی حرام هست از شرکت باکمال میل اومدم بیرون وبه هر دری زدم که دختر عموم هم از اون شرکت بکشم بیرون وتا حدودی موفق شدم ،اما به من میگه من تو اوردم تو شرکت که موفقت کنم اما تو اومدی مانع موفقیت من شدی .
    سوالم اینه چطوری ثابت کنم که دوسش داشتم ونخواستم پول حرام تو زندگیش نقش پیدا کنه؟؟؟؟ چی بیگم که باور کنه لطفا کمکپ کنید در غیر این صورت هیچ وقت خودمو نمی بخشم. 
    (
    ممنون از سایت خوبتون )
    با عرض وسلام وصلوات بر محمد وال محمد..
    من العان 10روزه تو شرکت بیز فعالیت داشتم  تو این 10روز خیلی از دوستام از دست دادم چون فکر میکردند من میخوام کلاسرشون بزارم از همچی مهم تر دختر عمو خودم که معرفم بو از دست دادم چون ناراحت شد وقتی ازشرکت اومدم بیرون وگفت تو آبرو منو بردی من وقتی فهمیدم این فعالیت حرامه ازشرکت اومدم بیرون العان سوال من اینه چطوری باید دختر عمومو از این شرکت بکشم بیرون چی بهشبیگم که باور کن من دشمنش نیستم اینقدر مغزشو شستشو دادن که حتا حرف خانوادشم گوش نمیکنه چه برسه من .لطفا جواب سوالمو بدین میخوام ببرم نشونش بدم مچکرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون از سایت
    باعرض سلام 
    حالا که درامد این کار شرعی نیست وحرامه واقعا چرا باید مجوز بگیره وکلی جوون که به امید داشتن درامد وفرار از بیکاری وارد این کار شدن و وقت وسرمایشونو بذارن وبعد چند سال بگن غیر قانونیه این نشون میده که بی قانونی در ایران بی داد میکنه وواقعا کی میخواد جوابگو باشه 
    سلام 
    نظر و فتوای جدید مراجع و آیت الله مکارم در مورد فعالیت و درآمد شرکت های بازاریابی شبکه ای چیست؟

    پاسخ:
    سلام
    فتوای نهایی آیت الله مکارم را ابنجا مشاهده فرمایید.
  • حانیه محمدی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام و درود. سایت تون عالی بود من همین امشب لغو خودم رو میزنم لازم ب ذکر است ک حدود یکسال و نیم عضو این شرکت بودم . ** ***** * ***** ***** ******* ** *** ***** *** نمیخوام با مال حرام خوردن مورد خشم و غضب الهی بشم و آگاهانه در مقابل اوامر خداوند متعالم سرپیچی کنم.... ب امید ظهور منجی عالم بشریت! 
    سلام علیکم
    من خواستم بگم ما که تمام قوانینن ما باید بر پایه اسلام و طبق فتوای علما مثل مقام معظم رهبری یا آیت الله مکارم شیرازی و سایر مراجع محترم باشد که اکثر فقها کار کردن در این شرکت ها را مانند ربا و قمار و ... تشبیه کردند چرا نباید جلوی این کار گرفته شود؟ مگر قانون ما از شرع اسلامی گرفته نشده است از مضرات این شرکت ها این است که فردی که در این شرکت ها شروع به کار میکند و با این باور که شاید مثل بالاسری هاشون شود اینه که طرف کار و یا تحصیل دانشگاهیش را ول میکنه و وارد این شرکت ها میشود واقعا جای تاسف داره که این کار را قانونی کردن و یک سری انسان دنیا طلب از این کار سواستفاده های میلیاردی میکنند با زحمت پایین دستیا 
    موفق باشد با آروزی موفقیت جمهوری اسلامی
    کلاسهایی که میذارن واسه نتوورک اگر تشریف بیارین ببینین میبینی که دقیقا دست گذاشتن رو احساسات مردم و از دین و احساس مردم سو استفاده میکنن تا محصولاتشونو به فروش برسونن ، چه برسه به سودی که کلا بحثش جداست ، واقعا برای شیعه بودن خودم متاسفم ، این بود راه امام علی ع ، کاش زنده نبودم واین روزا رو میدیدم 
    سلام ممنون از همه ی نظرات مفیدتون
    سلام.چرا کسی نمیره این مراکز رو ببنده؟باباااااا پدرم در اومده به خاطر این شرکتها...هر روز دوستان و آشنایان زنگ میزنن که برم توی این شرکتها...خداشاهده 2نفر از دوشتانم به مدت 1سال است که به من اسرار میکنند که من هم بروم...من بازاریاب یه شرکت خیلی معتبر ایرانی هستم وچون یکم اعتبار دارم بهم اسرار میکنند...جرا مجلس هیچکاری نمیکنه؟چرا نمیگن حرامه و برن ببندن در این مراکز رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون بابت پاسخگو بودنتون
    باسلام وخسته نباشید به شما وهمه کسایی که متن منومیخونن
    من به نوبه خودم که درگیراین شرکت های بازاریابی مخصوصا بیز شده بودم وبامراجعه به این سایت وخوندن مطالبش ودلیل برای حرام بودن این جورشرکت ها ازوقتی که خوندم درامدش حرامه دیگه جواب تلفن های بالاسریمو ندادم اگه هم زیادپاپیچم میشدن علت واقعیشومیگم شاید اونم پشیمون بشه وباتلنگر من به راه بیاد(ان شاالله) حرام حرامه چقدرهم که شیرین باشه ویاخیلی زیاد باشه.
    بگید امام زمان ازم راضی باشه کافیه
  • عبدالکریم فیاض
  • آقا سلام آیا مکارم شرکت بازاریابی باورانو حلال کرده یا حرام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من رفتم دفترش فقط میگه حرامه استدلال نمیاره خودم از بازاریابی خوشم میاد ولی لیدرهای من تو باوران مین خود ما رفتیم گفته حلاله میگه اونایی که تو دفتر مکارم هستند چون از اینکار بدشون میاد میگن حرامه من خودم 2 ماهه تو کارم چندتا زیرمجموعه دارم ولی هیچ نوع سودی به عنوان پورسانت نگرفتم چون میگن رباست تورو خدا کمکم کنید به چیز دیگه من از هر طلبه ای که پرسیدم گفته حرامه ولی من خودم تو شرکت چنا طلبه دیدم تو اینکارن و جالب یک نامه نشون دادن که محر مکارم پاش خورده که میگه این کار حلاله به شرتی که به زیرمجموعه خودت و زیرمجموعه زیرمجموعت آموزش بدی یا کاری کنی حلاله یکی از دلایلی که میگن این کار خوبه و ازنظرعقل حلاله آینه که تو زیرمجموعه میری و خریدی میکنم شرکت از پول خودش به شما پورسانت میده من نمی صفحه شما درباره نظر رهبرو خوندم و کامت ها منو دودل کرده لطفا مفصل جواب بدهید جان هرکس که دوست داری تا به بالا سریا بگم دست از سر ما بردارن راستی شما بین حلاله یا حرام ما از حکم مکارم چیزی نفهمید اینی که درسایت شماست

    ( برای سلامتی امام زمان صلوات )
    پاسخ:
    این کار مطابق دیدگاه مراجع بزرگ شیعهف حلال نمیباشد.
    این که طلابی که در این کار فعالیت میکنند برای شما حجت شرعی نمیباشد. شما باید مطابق نظر مرجع تقلید خود عمل نمائید.
    این ادعا که مسئولین دفتر مراجع از این کار خوششان نمی آید و به شما دروغ میگویند، افترا، دروغ، تهمت و گناه بزرگی است. این بچگانه ترین توجیهی بود که تا کنون شنیده بودم!
    فتوایی که این روزها بر روی کاغذها نشان داده میشود، به فرض آن که جعلی و ساختگی نباشد، دارای شرط و شروطی است که متاسفانه در این شرکتها رعایت نمیگردد.
    اگر قصد رها شدن از این دام را دارید، قاطعانه به بالاسریهای خود «نه» بگوئید.
    موفق باشید
    با سلام با توجه به حرام اعلام کردن بازاریابی شبکه ای از سوی ایت الله مکارم بنده سوال دارم ایا اگر کسی که زیر مجموعه درست می کند برای گروه خود خدمات اموزشی ویا پی گیری کارهای انها را داشته باشد واز انها بابت فروشی که با اموزش لیدر خود داشته اند اندک سودی یعنی از سود زیر مجموعه اول 5 درصد به او تعلق بگیرد و طبق قانون اگر لیدری نتواند خود فروش کالا داشته باشد و فقط زیر مجموعه بسازد بعد از سه ماه حذف میشود باز هم پورسانت این واسه بر او حرام است ؟ ممنون میشوم جوابم را بدهید.ضمنا ما در این مجموعه کالای مصرفی مردم را هم قیمت با بازار فروش می کنین نه انبار
    پاسخ:
    سلام
    مراجع تقلید با توجه به همه این شرایطی که بیان فرموده اید، حکم شرعی این فعالیت را بیان نموده اند.
    موفق باشید
    سلام ببخشید باتوجه به این که این فتوا مربوط به حدود یک سال و نیم گذشته می باشد و در این مدت شرکت های جدیدی تاسیس شده اند و پلن های در امد زایی دیگری دارند باز هم فتوا همین است  و در این مدت هیچ تغییری نکرده? وایا دیگر هیچ وقت تغییر نمی کند?چون جذابیت این فعالیت ها بسیار زیاد است و به راحتی نمی شه ازش دست برداشت.
    پاسخ:
    سلام
    حکم شرکتهای جدید، همان حکم کلی بازاریابی شبکه ای است.
    این شرکتها دارای ظاهر جذابی هستند، اما باطن آنها بسیار دردناک و ناجوانمردانه است.
    جهت اطلاع بیشتر اینجا را مشاهده فرمائید.
    موفق باشید
    سلام 
    وقتی کاری تبدیل به صنف میشه چرا باید حرام باشه لطفا جواب قانع کننده بزارید دوست من از رو هوا حرفی نزنید لطفا این هم سایت صنف بازاریابی شبکه ای
    www.networkmarketing.iranianasnaf.ir
    پاسخ:
    سلام
    سوال شما در واقع این است: «چگونه ممکن است که بازاریابی شبکه ای تبدیل به صنف شود در حالی که حرام است؟»
    و در پاسخ باید گفت: «همان بی تدبیری که باعث صدور مجوز برای این شرکتها شد، موجب ایجاد صنف نیز شده است.»
    اندکی تامل...
    سلام..با تشکر از مدیر سایت

    من سه روز بعد از خرید آخرم وقتی دیدم جنسا نرسیده دستم رفتم ب بالاسریم گفتم کالاهارو نمی خوام پولمو پس بدین ولی گفتن شما باید قبل از اینکه روز سوم بشه اقدام می کردی...کلا حرفاشون بی پایه و اساس بود... (در حالی ک تو کتاب بیز نوشته بود سفارشات 7 روز بعد از رسیدن سفارشات به دست بازاریاب قابل برگردونن هستش)...ولی سفارشات من حتی هنوز از انبار تهران ارسال نشده بود!!!!کلا کلاهبردارن....می خواستم از شرکت ب جرم کلاه برداری شکایت کنم ولی خونوادم  بهم اجازه ندادن.

    ان شالله اینجور شغلا قبل از اینکه افراد بیشتری گرفتارش بشن، ریشه کن شن.
    سلام ... لطفا نظر قبلی منو اگه امکانش هست تو قسمت "تجربیات دیگران" بذارید موقع تایپش حواسم نبود ،زیر این پست ب اشتباه نظر گذاشتم

    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    با تشکر از شما
    درخواست شما انجام شد.
    موفق باشید
    سلام... من تجربه شخصیمو برا دوستان یادداشت میکنم که اونام مث من فریب نخورن...من به مدت سه ماه تو شرکت بیز(بازاریابان ایرانیان زمین)فعالیت کردم... با معرفم تو فضای مجازی آشنا شدم ... اولش ک کار رو برام توضیح دادن دو دل بودم...اونا بهم چن تا سایت دادن برای تحقیق ولی چون تصمیم قطعی راجب کارکردن باهاشون نگرفته بودم ب اون سایتا مراجعه نکردم بعدشم با تماسای مکرر و سمجانه بالاسریم بدون هیچ گونه تحقیقی وارد این کار شدم و کلی از وقت و پول و اعتبارم بین دوستان رو برا این شرکت تلف کردم ... هر سوالیم ک از شرکت راجب ایراداتش می پرسیدم با بهونه های واهی توجیه می کردن و جوری حرف رو می پیچوندن ک آدم از سوال پرسیدنش پشیمون بشه و احساس گناه و مقصر بودن بهش دس بده...خلاصه از همون اول ی ریز دروغ بود ک تحویلم میدادن و با تکرار اینکه ب آرزوهات فکر کن... اونا همشون دست یافتنین و.... باعث شده بودن ک از منطق دور بشم و دائم به دارایی هایی ک از این شرکت می تونم بدست بیارم فکر کنم ... کم کم دروغاشون برام رو شد و باعث شد ذهنم کم آگاه شه... از جمله دروغایی ک بهم گفته بودن این بود که حرید اجباری نداریم!!!بعدشم بهم گفته بودن که اگه نتونستی جنسارو بفروشی بیار پس بده پولتو بگیر!!(البته تا 7 روز بعد از خرید) یکی دیگه از دروغاشون این بود که سفارشات 3 روزه میرسه دستت!! و بهم گفته بودن که بعد اتمام آموزشات 4 جلسه ایت دیگه لازم نیس دائم بیای شرکت و بهم گفته بودن همه محصولات ایرانی و باکیفیت بالا و قیمت با بازار یکی یا حتی ارزون تر!!.....ماه اول ک ب اجبار خرید زدم کالاها 3 هفته طول کشید تا بدستم رسید بهم گفتن چون وسط ماه خرید زدی دیر بدستت رسیده...ماه بعد هم اصلا پولی برا خرید زدن نداشتم ولی تا آخر ماه انقد مغزمو خوردن و مجبورم کردن ک رفتم از یکی پول قرض کردم خرید زدم ..در حالی ک هنوز جنسای قبلی رو هیچ کدومشو نفروخته بودم...کلا برا شرکت و بالاسری اهمیت نداشت ک تو کالایی رو ک خریدی ، فروختی یا نه ، فقط می گفت باید خرید کنی همین!!بعدشم هرروز منو با بهونه های مختلف می کشوندن شرکت واقعا از کار و زندگی افتاده بودم حتی دیگه دانشگاهم نمیرفتم ... سه تام زیر مجموعه داشتم ک اونام بخاطر مزاحمتای وقت و بی وقت من و بالاسریم اصرار بالاسریم بهشون ک حتما باید اونام برن شرکت و خرید بزنن و زودتر زیرمجموعه بیارن عاصیشون کرد و اونام دیگه فعالیت نکردن...همه فامیل و دوستامو برا این کار بیهوده دعوت کردم و چون اونا رفتن تحقیق کردن و دیدن این کار از نظر شرعی مشکل داره و درست نیس بجای اینکه بهم بگن ... تمسخرم کردن و الان ب چشم بدی بهم نیگا می کنن... ماه سوم یکی از دوستام ک دعوتش کردم و از قبل راجب این کارا اطلاع داشت بهم گف ک در آمد این کار درست نیس منم اول باور نمی کردم چون تو شرکت مجوز فعالیتشو دیده بودم ... بخاطر اینکه ب دوستم اثبات کنم ک در اشتباهه اومدم تحقیق کردم و دیدم من اشتباه می کردم نه اون... بعدشم ک رفتم سراغ بالاسریام گفتم ک نمی خوام دیگه فعالیت کنم ب فلان علت ها جنسارو بگیرین پولمو پس بدین خیلی ریلکس گفتن مگه از ما جنس خریدی ک داری ب ما پس میدی!!!!!!!بعدشم راجب فتوای علما با بی ادبی تمام، بالاسری ک ادعای مذهبی بودن داشت برگشت گف علما نمی فهمن!!توانایی تجزیه تحلیل درست این شغل رو ندارن!!

    سوال : الان من 2 ماهه ب کارمزدم دست نزدم چون ی درصدریش از زیر مجموهام اضافه شده ک مقدار دقیقش رو نمیدونم و هیچ آدرس یا شماره تماسی از اونام ندارم که بخوام برم بهشون بدم الان تکلیف اون پول چیه ک مونده تو حساب شرکت؟البته مبلغش زیاد نیس.
    پاسخ:
    سلام
    با تشکر از شما.
    تلاش کنید آنها را یافته و مبلغ را به آنها بدهید.
    در صورتی که دسترسی به آنها واقعاً برای شما امکان ناپذیر است، پول آنها را به عنوان ردّ مظالم انفاق کنید.
    این صحیح است که شما جنس را از شرکت خریداری کرده اید و به لیدرها ارتباطی نداشته است. شما در صورت امکان باید جنس را به شرکت پس دهید. البته اگر زمان آن نگذشته باشد.
    موفق باشید
    با عرض سلام من در یکی از این شرکتها حضور داشتم اما بعداز فهمیدن نظر علما خارج شدم.اما باز به ان آرامش خاطر نرسیدم که چرا این کار حرام.در این کار که کسی ضرر نمیکنه نفرات اخر جنسهایی را در قبال پول خود دریافت می کنندو درمورد شبکه ای بودن آن تمام سیستم ها در کشور از زیر مجموعه هایی تشکیل شده است وبکه ای می باشند »ایا مدیر عامل یک شرکت به اندازه کارگر یک شرکت مزد دریافت می کند؟
    یا مدیری که اصلا به شرکت نمی رود و سر ماه سود خود را از کار دیگران دریافت می کندمرتکب حرام شده است؟
    خواهش می کنم جواب کاملی بدهید تا قلبمون آرمش پیدا کنه وخیالمون راحت شه
    اخه تنهاچیزی که فکر کنم به فریاد آدم های فقیر میتونه برسه.ممنون
    پاسخ:
    سلام
    هرمی بودن به معنای منوط بودن درآمد شما به درآمد زیردستانتان است. بنابراین یک سازمان، ساختار هرمی ندارد؛ چون درآمد مدیر عامل ارتباطی به درآمد دیگران ندارد!!
    اشکالات بازاریابی شبکه ای را اینجا و اینجا مشاهده نمائید.
    موفق باشید
  • امیرحسین
  • سلام ترو خدا زود جواب بدین اخرش حلال یا حرام اگه حرامه چرا؟؟؟؟؟ ممنونم از رسیدگیتون
    پاسخ:
    http://on-networkers.blog.ir/category/%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%B4%D8%B1%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C/
    با سلام من واقعا گیج شدم الان مدت دو هفته است که به این کار دعوت شدم و اصلا فکرشو نمی کردم که حرام باشه لطفا یه دلیل واضح یا ملموس تر بیارید که من در این مورد به نتیجه برسم و تصمیم خودمو بگیرم 
    آخه مگه میشه مجلس موافقت کنه وقتی بر اساس شرع نباشه ؟؟؟!!!
    لطفا مفصل تر توضیح بدید..
    با تشکر 
    پاسخ:
    سلام
    مجلس تصویب نکرده
    اگر چنین چیزی به شما گفته شده است، در صدد فریب شما هستند.
    موفق باشید
    باسلام
    برای من یه سواله که :
    چرا بیشتر سود شرکت های بازاریابی شبکه ای گنگ (نامشخص) هست؟
    مثلا یه شرکت بازاریابی شبکه ای بود که اعلام کرده بود : میزان 4 % از فروش کل شرکت بین افرادی که بیش از 300 هزار تومان خرید کردند تقسیم می شود
    حالا
    چه کسی از 4 % فروش کل شرکت اطلاع داره ؟(به جز رئیس شرکت )
    این یعنی سو استفاده کردن از مردم
    حالا
    چه شخص یا نهاد یا اداره ای مسئول هست که جلوی این جور شرکت ها را بگیره؟
    سلام
    من چن وقته با سایتتون اشنا شدم و به صداقت شما ایمان دارم دو تا سوال دارم ممنون میشم اگه جواب بدین.
    1_من شنیدم که این شرکتها بعد از چند سال فعالیت مجوزش لغو میشه. آیا همچین چیزی صحت داره؟ 
    2_ علت لغو مجوز شرکت ابر تجارت چیه؟
    پاسخ:
    سلام
    این شرکتها معمولا به دلیل برخی تخلفات لغو مجوز میشوند
    موفق باشید
    سلام تشکراز سایت خوبتون،اما چند سوال
    اگر دربازاریابی شبکه ای وارد شدو زیرمجموعه ی بالاسری شد،سودی که از فعالیت زیر مجموعه به بالاسری میرسه ،حتی اگر حرام بودن را به بالاسری ازطرف زیرمجموعه گفته  شد،ولی بالا سری قبول نکرد،آیا گناه برای زیر مجموعه هست یا بالاسری؟دراین صورت اگه خود زیرمجموعه بدلیل حرام بودن نخواهد زیرمجموعه ای برای خود بگیردولی بدلیل مشکلات مالی فعالیت کند باز حرام است؟مبلغ سودی که تا اکنون کسب کرده را چکارکند که حرام خوری نکرده باشد؟باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    در مورد سوال اول باید از دفتر مرجع تقلید خود سوال فرمائید.
    پوسانت با واسطه اگر دریافت نموده اید باید به صاحبان آن پرداخت نمائید.
    موفق باشید
    با توجه به فتوای مراجع جلوی این کار هرچه سریعتر گرفته شود تا مردم بیش از این مرتکب کسب حرام نشوند
    سلام من تازه وارد این کار شدم فقط از شرکت کالای مصرفی میگیرم ومیفروشم فقط خرید اینترنتط به کسانی که سفارش دادن تحویل میدم، چون به حلال بودن درامدم معتقد هستم،به نظر مرجع. تقلیدم  اهمیت میدم،حالا ممکنه چند وقت دیگه این مسءله حل بشه اون موقع فعالیت مو کسترش میدم
    سلام اگر در امد بازار یابی شبکه ای حرامه پس چرا جلوی فعالیت این شرکتهارو نمیگیرن تو مملکت اسلامی؟پنج ساله که تو کشورمون داره اجرا میشه بدون هیچ مشکلی؟ حتی تو شبکه های تلویزیونی هم مطرح شده که مشکلی نداره.
    پاسخ:
    سلام
    به دلیل خلا قانونی
    موفق باشید
  • شجاع اسدالهی
  • سلام دوست عزیز 
    من پیشنهاد دارم این نقد منطقی را به وزارت  صنعت معدن به صورت برونگرا ابراز کنیم تا  بدانند مخالفین چه کسانی هستند و در گام نخست پیشنهاد دارم  کمپین مبارزه بافریب بازاریابی شبکهای تشکیل دهیم چون تبعات این شرکتها در سطح جامعه و در اینده از تبعات فردی ان به شدت گسترده تر است
    به نظر من جدای اکل مال به باطل بحث نظام سرمایه داریه.خیلی ها تو این کار پول ها و پورسانتهایی یکجا به دست میارن که رقمش عجیبه و اکثرا هم بعد از چنین در امدی شروع به خرید اتومبیل و .. گران قیمت میکنن. که این خود شبیه به سرمایه داری غرب هست.
    سلام
    اگر بازاریابی شبکه ای مشکل دارد پس چرا مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان آن را تایید کرده اندو این در حالی است که براساس قانون هم میباشد.
    پاسخ:
    سلام
    دوست عزیز؛ نه قانونی در اینباره وجود دارد و نه این شغل از طرف مجلس و شورای نگهبان تایید شده است.
    لطفا اطلاعات خود را تکمیل نمائید.
    موفق باشید.
    سلام یعنی بازار یابی شبکه ای به هر صورت که باشد حرام است حتی در حالی که رهبر آن را تایید کرده است هم حرام میباشد البته مرجعه تقلید من رهبر نمی باشد و شرکتی که من در آن هستم بعد از سختی های زیاد که تحمل کردی، به درآمد میرسید آن وقت هم هنوز حرام میباشد.
    پاسخ:
    سلام
    بازاریابی شبکه ای به فتوای 11 تن از مراجع تقلید حرام میباشد.
    زحمت داشتن یم عمل به معنای شرعی بودن آن نیست
    موفق باشید
    پسرم تو ۱۸ سالت شدهکه وبلاگ درست کردی و اراجیف بهم میبافی ؟برو بچسب به زندگیتو درستو بخون شهریور باید تجدیدیاتو پاس کنی.
    همه ایران نفهمن فقط تو میفهمی.
    جرات راری این نظرو تایید کن
    پاسخ:
    در بی منطقی شما همین بس که به دنبال آن هستید که چه کسی این مطالب را نوشته است.
    تفاوتی ندارد که چه کسی این مطالب را درج کرده است؛ شما اگر منطق دارید به دنبال حق باشید، از هر کس که شنیده اید.
    مخالفین این فعالیت اعم از دانشمندان و علما هستند. میتوانید مقالات علمی و فتاوا را در همین وبلاگ مشاهده نمائید.
    موافقین این فعالیت، امثال شما و انسانهای سودجو یا زودباور هستند.
    ضمناً صرفاً جهت اطلاع شما و مخاطبین باید گفت: بنده رتبه 5 کارشناسی ارشد و رتبه 19 دکتری این کشور را حائز میباشم.
    اما چنان که گفته شد این ربطی به بحث و استدلال عقلی ندارد. شما استدلال را نقد کن. چه کار دارید که نویسنده یا گوینده کیست؟!
    نظر شما را برای عبرت دیگران تایید کردم
    برای شما از صمیم قلبم متاسفم

    با سلام من به یکی از این شرکتها دعوت به همکاری شدم،اولین چیزی که بود در این شرکت مجوزی بود که وزارت صنعت،نیروی انتظامی،وزارت اظلاعات،به این شرکت داده بودن.دفتر وزارت صنعت هم که مراجعه کردم در ولیعصر به من گفتن که کار کاملا قانونی و مشکلی نداره!

    اگر این شرکتها دارای مشکل هستند پس چطور به افراد کد بازاریابی ملی داده میشه،از بازاریاب ها مالیات دریافت میشه؟و چرا دولت جلوی فعالیت این شرکتها رو نمیگیره اگر کارشان درست نیست....؟

    پاسخ:
    با سلام
    این سوالی است که واقعاً همه ما را متعجب کرده است.
    به هر حال در این مورد وزارت صنعت و معدن مجوز به فعالیتی میدهد که از لحاظ شرعی حرام است.
    البته من در قسمتهای مختلف این وبلاگ این بحث را بطور مفصل تری مطرح کرده ام.
    جهت اطلاعات بیشتر از فهرست وبلاگ و قسمت جستجو استفاده نمائید
    موفق باشید
    با یک نگاه به تاریخ نظر جدید آیت الله مکارم شیرازی میتوان فهمید که این نطر رو برای اون موقع دادند و نظری که مقام معظم رهبری دادند که مال فروردین 1394 است و این نظر قابل استفاده و درست است!
    با 
    سلام دوست عزیزی که میگی مشکل قانونیش حل شده اما شرعیش نه با کمی مطالعه در ساختار کشو مون به این میرسی که هر قانونی در مجلس تصویب میشه نباید مغایر با احکام الهی باشه و حتی بعد تصویب هم میاد دسته کمیته از مجلس برای سنجش این موضوع و تطبیق با احکام اسلام مردم رو گمراه نکنید نظر هارو کامل بذارید تا همه مطلع شن
    ممنون
    پاسخ:
    دوست عزیز؛
    مشکل دقیقاً همینجاست که بازاریابی شبکه ای قانونی که در کجلس به تصویب رسیده باشد ندارد! آنچه از آن با بوق و کرنا به عنوان «قانون بازاریابی شبکه ای» یاد میشود، تنها یک آئین نامه داخلی مربوط به وزارت صنعت میباشد.
    کسانی که با تمسک به مجلس و فقهای شورای نگهبان میخواهند شرعی بودن بازاریابی شبکه ای را برای شما توجیه کنند، دروغ میگویند و یا خود نیز فریفته کسان دیگری شده اند.
    متن این آئین نامه در مطالب قبلی همین وبلاگ درج شده است.
    موفق باشید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام
    این کار در ایران مدتی است که قانونی و شرعی شده است و مشکلات آن برطرف شده.
    همینطور کتاب فقه و بازاریابی شبکه ای انتشارات به نشر ( آستان قدس رضوی) بصورت کامل این موضوع را باز نموده است * ******* **** *** *** **** ** ** ***** *** ******* **** ** ** **** ***** **** **** ******** ****** ********
    ********************************

    پاسخ:
    سلام
    دوست عزیز؛ این فعالیتها از نظر قانونی اشکال ندارند
    اما از نظر شرعی حرام میباشند.
    درباره کتاب فقه  بازاریابی شبکه ای نیز میتوانید سخنان نویسنده آن درباره شرعی نبودن این فعالیتها را اینجا مشاهده کنید.
    میتوانید جهت اطمینان از طریق ایمیل نیز با ایشان تماس بگیرید.
    موفق باشید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام
    اگه بازاریابی شبکه ای حرامه چرا مجلس مجوز داده چرا شبکه تهران یه برنامه درمورد مجوزاش پخش شد چرا وزارت صنعت ومعدن مجوز داده خوب تکلیف این همه که دارن کار میکنن رو مشخص کنن
     **** ***** ***** **** خیلی از مردم باهاش درگیرن
    پاسخ:
    سلام
    از بازدید شما متشکرم
    پاسخ سوال شما در مطالب قبلی همین وبلاگ(تحت عنوان نسبت قانون و فقه) و در پاسخ به برخی نظرات مطالب دیگر، درج شده است.
    بعلاوه صدا و سیما برنامه هایی علیه بازرایابی شبکه ای نیز پخش کرده است. در هر حال، این مسئله ملاک نمیباشد.
    موفق و پیروز باشید
    باسلام من دوساله که با این فعالیت های  بازاریابی شبکه ای حتی  قانونی به مخالفت پرداختم می تونیم با هم در ارتباط باشیم
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    تشکر از این اطلاع رسانی انجام شده!
    البته ازنظر پلیس و مراجع قانونی هم بازاریابی شبکه ای به هر شکلی که باشه جرمه و قابلیت پیگیری قضایی داره.
    **********************
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">