بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

یکی از اساسی ترین ترفندهای بازاریابی شبکه ای برای عضو گیری و حفظ مجموعه ها، بازی با احساسات جوانان است.

لیدرهای این شرکتها در واقع برای بازی با احساسات جوانان دوره دیده اند!

قدم اول استفاده از اعتمادی است که به کسی که شما را به ای کار دعوت مینماید دارید. معمولا کسی از شما دعوت به کار میکند که مورد اعتماد شماست و شما او را حقیقتا قبول دارید. اما از آن طرف، هر فرد موظف است از کسانی دعوت به کار نماید که بیشترین حرف شنوی را از وی دارند. در این شرکتها لیستهای مخصوصی تهیه شده است تا فرد بتواند از بین تمام کسانی که میشناسد، بهترین طعمه ها را جدا کرده و از آنها برای ورود به این بازی تلخ دعوت نماید. این اولین قدم پشت پرده این شرکتها برای کور کردن چشم انسان بر روی حقایق است. همین سیاست باعث میشود که شما در اثناء کار به شدت از طریق همین فرد و بالادستیها تحت فشار روانی قرار بگیرید و مجبور شوید که به اکراه بسیاری از خواسته های آنها را برآورده نمائید.

قدم دوممعرفی کار به شماست. بازاریابی شبکه ای در این مرحله به عنوان یک بهشت معرفی میگردد. بازاریابی را تجارت مدرن معرفی میکنند و چنان وانمود مینمایند که بشر به زودی به سمت این نوع از تجارت خواهد رفت و کسانی که در این زمینه پیشتاز نباشند، به زودی نام و پشیمان خواهند شد. آنان برای این کار از بخشی از تاریخ استفاده مینمایند که وانمود میکنند که تجارت در سطح جهان سیری داشته است و نهایتا به صنعت بازاریابی شبکه ای رسیده است. این در حالی است که هیچ یک از انواع قبلی تجارت منسوخ نشده است و با از بین رفتن هریک، نظام اقتصادی کل دنیا مختل خواهد شد. بعلاوه بازاریابی شبکه ای بیشتر به یک بازی شبیه است تا در پشت آن همان شرکتهای هرمی بتوانند راه خود را ادامه دهند. بازاریابی شبکه ای در سایر کشورها نیز تجربیات تلخی را به بار آورده است و بیشتر شرکتهای بازاریابی شبکه ای در سطح جهان معمولا 5سال بیشتر عمر نمیکنند. بازاریابی شبکه ای به هیچ وجه چنان که گفته میشود در سایر کشورها موفق نبوده است. من در همین وبلاگ بخشی از سیل اعتراضاتی که علیه بازاریابی شبکه ای در سایر کشورها(خصوصا امریکا) به راه افتاده است را در اختیار علاقه مندان گذاشته ام. بنابراین این دعا که بازاریابی شبکه ای یک تجارت مدرن است که در حال گرفتن جهان میباشد نیز، چیری جز توهم و ادعای بی اساس نیست. در واقع در این گام، با استفاده از واژه های پر آب و تاب و استفاده از اصطلاحات به ظاهر علمی و مدرن، تلاش میشود تا از احساسات شما سوء استفاده شود. این قسمت از سناریو خصوصاً قشر دانشجو را بیشتر تهدید میکند.

گاهی بازاریابی شبکه ای را مسادی با تجارت الکترونیک میدانند، در حالی که بازاریابی شبکه ای (چنان که در 3 مقاله در همین وبلاگ تبیین شد) هیچ تلازمی با تجارت الکترونیک ندارد.

قدم سوم استفاده از عنصر زرق و برق جهت سوء استفاده از احساسات شماست. در این بخش چنان بازاریابی شبکه ای را معرفی میکنند که پر درآمدترین شغل جهان است و شما را به همه خواسته های مادیتان خواهد رساند. وعده درآمدهای چند میلیونی یا حتی چندصد میلیونی، چیزی است که خصوصاً جوانان را به خوبی تحریک میکند تا حداقل چند صباحی در این کار وارد شوند، غافل از آن که خارج شدن از این کار آنقدرها هم که بنظر میرسد ساده نیست. در این بخش معمولا دارایی عده معدودی که توانسته اند به درآمدهای آنچنانی برسند به رخ شما کشیده میشود و نوعس احساس حرص در شما ایجاد میشود تا بتوانند از شما جهت رسیدن به مقاصد خود استفاده نمایند. اما با یک حساب سرانگشتی میتوان محاسبه کرد که با صرف نظر از مشکلات شرعی این کار، احتمال رسیدن شما به چنان درآمدهایی تنها اندکی بیشتر از 0% است.

قدم چهارم، استفاده از گره ها و عقده های درونی شماست. این طبیعی است که هر فرد در زندگی خود دارای کمبودهایی بوده باشد. زندگی اساساً عبارت است از تلخی ها و شیرینی ها. اما این در این شرکتها با ترفند عجیبی، این کمبودهای شما را پیدا میکنند، آنها را تبدیل به عقده کرده و مدام شما را توسط آنها تحقیر میکنند تا بیشتر برای آنان کار کنید. روش کار آن است که به بهانه آموزشها (خصوصا قانون جذب که خرافه ای بیش نیست) از شما خواسته میشود تا لیستس از آرزوهای خود را آماده کرده و آن را تحویل بالادستی خود دهید. (شما هم مثلا در آرزوهای خود مینویسید که میخواهید کاری کنید که مادرتان برای ادامه زندگی هیچ کمبود مادی و مالی نداشته باشد و به آسودگی زندگی کند). وی سپس هرکجا که از شما سستی ببیند، این آرزوها و عقده ها را به رخ شما میکشد و شما را به خاطر آن که نمیتوانید آنها را برآورده نمائید تحقیر میکند. این یکی از ناجوانمردانه ترین اقدامات ایشان جهت سوء استفاده از احساسات جوانان است. و این مسئله زمانی شدت پیدا میکند که فرد در محرومیت و فقر رشد کرده باشد. البته برای تکمیل این نقشه شوم، از طرف دیگر زرق و برق های دنیوی و زندگی مجلل دیگر افراد را به رخ شما میکشند تا آرزوهای شما را به عقده تبدیل نمایند. اینجا دو نکته قابل تأمل است: 1. بر فرض که تهیه لیست آرزوها واقعا ضروری باشد، چه نیازی وجود دارد که شما آن را به کس دیگری تحویل دهید؟ چرا نباید آن را نزد خود نگاه دارید؟ 2. اگر شما در لیست آرزوها خود بنویسید که آرزو دارید مطابق فرامین الهی و در راستای برآورده کردن اوامر او عمل نمائید، آنها به شما چه خواهند گفت؟ اگر بگوئید که پول برای شما اهمیت ندارد، چه عکس العملی از خود نشان خواهند داد؟ قطعا این افراد به ظار دلسوز، خیلی سریع دست از سر شما بر خواهند داشت.

قدم پنجم، جلسات هفتگی است که معمولا جمعه ها برگزار میگردد. این جلسات رسما جهت احساساتی کردن شما برگزار میگردد و به اصطلاح گفته میشود که برای های(high) کردن شماست. در این جلسات چنان از ترفندهای روانی استفاده میگردد که معمولا افراد در آن گریه میکنند!! این جلسات اوج بازی با احساسات میباشد.

نکته دیگر آن است که در این شرکتها به ظاهر افراد خیلی اهمیت داده میشود. شما باید با لباس منظم در این شرکتها باشید، ادب را رعایت کنید و... . این نیز بسیاری از افراد را از نظر روانی تحریک میکند. بسیاری از افراد به خاطر این ظواهر و آداب، به راحتی و با چشمان بسته وارد این کار میشوند.

احترام کاذب نیز یکی دیگر از ترفندها روانی برای اغوای شماست. در هنگام ورود شما به شرکت(خصوصا بار اول) احترام زیادی از طرف افراد شرکت به شما گذاشته میشود. این احترام، یک احترام کاذب است و از شما نیز بعدها خواسته میشود که با ورود یک تازه وارد باید به شدت او را تحویل بگیرید و به او احترام بگذارید. این عامل خصوصت در مورد جوانان خیلی موثر است. مخصوصا اگر فرد در محیطی بوده باشد که روان او دچار کمبود محبت و احترام باشد، بسیار ساده مغلوب این سیاست کثیف میگردد.

آخرین قدم نیز زمانی اجرا میشود که شما تصمیم بگیرید از این شرکتها انصراف دهید. در آن هنگام است که بر خلاف روزهای نخست، موج اهانت ها و تحقیرها و توهین ها نثار شما خواهد شد تا شاید بتوانند شما را بیشتر حفظ کنند. به هر حال برای آنان بیشتر خریدهایی که شما میزنید مهم است و به محض انصراف شما، تلاش میکنند تا کسی را جایگزین شما کنند و همین داستان را برای او نیز اجرا نمایند. و شما تنها پول، وقت، عمر، فرصتها، اعتبار و... خود را از دست میدهید و آنها از خرید شما، پورسانت و پاداش دریافت خواهند کرد.

موارد جزئی دیگری نیز وجود دارد...

نظرات  (۲۷)

نکته دیگر شگرد تست تلقین پذیری توسط اعضای اموزش دیده بادران است.
در هیپنوتیزم نیز چنین تستی وجود دارد
با ظاهر دوستانه جلو می آیند چشم در چشم.
این گروه برخلاف دیگران خوش برخورد هستند و مخاطب را از میزان تلقین پذیری تست  می کنند.
اگر به ادبیات آنها توجه کنید جمله مشترکی دارند:
نمی دونم چرا ازت خوشم اومده...
این دروازه های دفاعی مخاطب را گشوده و اعتماد را بیشتر می کند
حتی جالب است لیدرهایی که بیشترین تخلف وزارتی از آنها در شعب برتر بادران از آنها دیده شده است به پوشیدن لباس مشکی در مناسبت ها توجه می کنند.
برای تست تلقین پذیری عقیدتی قطعه سنگ کوچکی نشانتان می دهند و می گویند من به این سنگ عیقده دارم.این را بگیر و داشته باش.
با این محک سطح دیگری از باورها و نفوذپذیری مخاطب را محک میزنند تا در مرحله بعد دعوت به گروه شان یا خرید نمایند.
با یک حساب ساده میتوان درک کرد که اگر 3000 عضو به عنوان مثال محبور به خرید یک میلیونی شوند سه هزار میلیون تومان خرید ی شعبه محسوب می شود.
اگر مغازه داران با تمامی زحمات حداقل ده درصد سود ببرند درخواهید یافت که پورسانتی که اعضا دریافت میکنند و پولی که ازین هرم به جیب لیدرهای سردسته میرود حتی از سود شرکت بسیار کمتر است با این حال در تمامی سطوح لیدری که تلاش بر جلب عضو دارند و اثبات هرمی است از دید شرعی حرام است یا حلال.
اینکه شرکتی تیمی ورزشی داشته باشد یا خیر یا حتی گروه موسیقی بادران را نیز که هویتی مستقل دارد به خود منسوب کردن توسط اعضا و سایر موارد دلیلی بر صحت عملکرد نیست.
نظارت های ناقص بادران بر شعب و اعضا و تخلف های انضباطی عدم گزارش تخلف اعضا توسط مسیولین و لیدرها به شرکت و دهها مورد دیگر حتی اگر کل سیستم را بری از اشکالات بدانیم خود سوراخی در بدنه شرکت هاست که سرنوشتی جز غرق شدن و نارضیتی عمومی مردم وشهروندان را  بیش از پیش در پی خواهد داشت.
روباه و گربه ی داستان پبنوکیو وعده دادند که پینوکیو سکه هایش را بکارد و درختی از سکه برداشت کند.
دیگر واضح تر ازین مثال میتوان گفت؟
از دید مزاحمت های گسترده منطقه ای نخست مالکانی که ساختمان های خود را به این سیستم ها اجاره می دهند مقصرند.
حتی دربان و نوچه های لیدرها هم در برابر اعتراض شما زبانشان دراز است.
اگر پلیس و قوای امنیتی به گروهکهاوووتیم ها حساسند برای مردم سوال پیش میاید اگر دراین بین از گروههای تروزیستی در پوشش اعضای این شرکته ها فعالیت کرده تا از دیدرصد و نظارت مصون باشند و بعدها کشف گردد در غوغای این هرج وومرج امنیت مردم در سطح بالاتری نشانه رفته چه تدبیری خواهند کرد.
به عنوان یک شهروند درگیر با مزاحمت های سیستم بادران در منطقه سکونت توصیه میکنم بجای جمع اوری استشهاد اینترنتی در نقاطی برای جمع اوری امضای فیزیکی شهروندان پاگاه هایی ایجاد تا به سرعت استشهاد گرواوری شود
شنیده ام بادران را به صنایع دفاع مرتبط دانسته اند که باید این ارتباط ز سوی وزارت خانه تایید یا رد شود.

سلام 
میخواستم بگم خانوم عزیز گول احترام شرکت بادران رو نخورید تعریف تمجید های که تا حالا کسی ازتون نکرده بود همش هندونس که زیر بغلتون میدن میخوان که  از نقطه ضعف ما استفاده کنند. میگن بیرون از اینجا در فضای کار به خانم ها احترام گذاشته نمیشه تو بادران گذاشته میشه که خانوم زندگی همسر رو ول میکنه جلسه پشت جلسه تا دیر وقت اردو شمال یک روزه جمعه صبح ها صبحانه روز دوم عید جلسه بعدش بهت میگن برو به همه  رو بزن بیان ثبت بزنن اونجا چه بی احترامی که بهتون  نمیشه چه نگاه هایی که بهت نمیشه ولی اونا بد نمیدونن میگن عیب نداره برأی رسیدن به هدف هرچی بیشتر منفی بخوری بهتر یکی نیست بگه اینا که از یک خانوم میره عزت نفسه احترام ارزشه
فقط پول مهمه واسه خودشون پوریانت بگیرند میگن اینجا برد برده 
ولی من دیدم که اونجا برد باخته واسه منه خانوم اونجا باخت بود نه پول از نظر روحی از نظر خانواده خواهش میکنم از رو دروایسی بگذرید یه نه محکم بگید حتی به دوست صمیمی خودتون چون اونا اخرین مرحله دعوتشون بازی با احساس شماست این که میگن به خاطر من این یک بارو بیا از این یکبار شروع میشه وقت شما انرژی شما ارزش ما طرز زندگی شما میرود....

در ابتدا کار واسه خودت تعریف میشه بدون کار فرما بدون إجبار بد از خوردن ثبت هیچ ساعتی برا خودت نیستی لیدر هم میشه صاحب شما اما اونا بلدن با شستوشوی مغزی...
سلام دوستان
من هم یک سال پیش با دعوت دوستم وارد شرکت بیز شدم در همان روز اول از من خرید گرفتن با اینکه پول نداشتم از کارت مادرم سیصد هزارتومان خرید کردم تا مابقی تا یک میلیون تومان را خرید کنم چه بگویم از دعوت ها و پرزنت گذاشتن ها حتی سراغ افرادی که سال ها از آنها بی خبر بودم مجبورم کردن بروم تا مثلا آنها را موفق کنم یکی نبود ازم بپرسه این سالها کجا بودم از دوست و فامیل و نانوای محل و سوپر محل و نگهبان مجتمع گرفته تا آدم های غریبه که اصلا نمی شناختم ولی می خواستم آنها را موفق کنم .خخخخخخ چقدر مورد بی احترامی و بی توجهی قرار گرفتم بماند تا اینکه دیدم در مشهد موفق نیستم با بالاسری رفتم تهران تا مثلا از فامیل و دوست و آشنا که چندین سال نه تلفنی و نه اطلاعی داشتم دعوت به کار کنم تا آنها را موفق کنم خخخخخ تا اینکه توانستم دو نفر را وارد کنم و آموزش ها و پرزنت ها شروع شد بعد از گذشت 20 روز با پای ورم کرده و کمر درد تنها به مشهد برگشتم چون دیگه نمی توانستم عملا کاری انجام دهم و چند روز بعد بالاسریم هم آمد اسفند ماه بود که شرکت بدون اینکه به من چیزی بگوید بالاسریم را به تهران فرستاد من هم فکر کردم روال کار همین هست آخر ماه که رسید جلسه ای گذاشتن از آسمان و ریسمان صحبت کردن و در آخر اعلام کردن چون من کاری برای تیم تهران انجام ندادم پورسانتی به من تعلق نمی گیرد و کلی با کلنجار رفتن عابر بانک مرا گرفتن و پورسانت مرا برداشتن بگذریم که در همان ماه یک میلیون تومان از من خرید اجباری گرفتن ماه بعد هم دوباره 500 هزار تومان خرید زدم ولی بخاطر مشکلات بدنی که برایم پیش آمده بود نتوانستم فعالیت زیادی داشته باشم چرا که به من گفتن اگر می خواهید از تیم تهران پورسانت بگیرید باید یک ورودی دیگر داشته باشید با اینکه من یک شاخه در مشهد داشتم هر چه می گفتم اگر من کسی را در مشهد می داشتم که دیگر تهران نمی رفتم ولی کسی توجهی نمی کرد تا اینکه یک روز که به جایگاهم مراجعه کردم دیدم جایگاه مرا بسته اند وقتی اعتراض کردم گفتن شما فعال نبودید . فقط می خواهم بگویم توی این یک سال چقدر فشار جسمی و روحی روی ما بود حتی روزهای تعطیل برای ما جلسه می گذاشتن حتی جمعه ها بعد از پاتلاک در مورد پاتلاک هم بگویم اول چیزی نگفتن ولی بعد شروع شد که باید بیایید هرچه می گفتم من تا حالا حتی با همسرم هم برای خوردن صبحانه پارک نرفته آیم گوش آنها نمی شنید و مجبور می کردن بروید و بعد هم خیلی وقتها بعد از پاتلاک جلسه در دفتر که چقدر باعث مشکلات در خانواده می شد جلسه داشتن در دوازدهم و سیزدهم فروردین و بوجود آوردن مشکلات در خانواده . هیچ چیز برایشان مهم نیست جز پرزنت خرید و شرکت در جلسات حالا به هر قیمتی حتی گذشتن از خانواده . از دوستان عزیزی که از شرکت های مختلف نتورک شاکی هستن تقاضا دارم فقط به اعتراض در این سایت راضی نباشند بلکه به مراجعه ذی صلاح مراجعه کرده و شاکی باشند تا هم جوان ها و مردم نیازمند به دام این شرکت ها نیفتند و هم دولت ببیند مردم چقدر از این شرکت ها شاکی هستن . زهرا 
مطالعه شود؛
تیم ما تو بیز اسمش هست *** که راسش اسمش *** هست. تو این تیم 50 هزار نفر کار میکنن تمام لیدرها ادعاشون اینه که اگه همه خوب کار کنند بعد پنج سال همشون سقف صد میلیون میزنن این پنجاه هزار نفر توی  باید پنج سال دیگه هر کدوم صد میلیون بگیرن میشه پنج هزار میلیارد پورسانت ! که کمپانی فقط بابد به این یه لگ بده لگ های دیگه هیچی. حالا چقد باید فروش بکنه تا پنج هزار میلیارد پورسانت بده یه چیز حدود 50 هزار میلیارد باید فروش کنه  ، حالا اینا رو به کی بفروشیم چون همه میشن فروشنده ؟ 50 هزار میلیارد تقسیم بر کل جمعیت ایران (80 میلیون نفر) میشه نفری 500 هزار تومن باید جنس بخرن از نوزاد تا پیر کل جمعیت ایران 
...

حالا  به قول خودشون همه که قرار نیست موفق بشن  پس میاریمشون چیکار ؟؟؟ بیان یه مشت خرید بزنن مال باخته بشن و فقط فحش بدن و نفرین کنن، فرض کن ازین پنجاه هزار تا اکثرشون برن خب این چه کاریه که باید همیشه یه عده خروحی داشته باشه ، یه عده ناراضی یه عده نفرین کنن . یعنی برای بدست آوردن یه تیم هزار نفری باید مثلا پنج هزارنفر بیان خریدای زیادی بزنن زمان زیادی بذارن فیل بشن برن و...
واقعا من خیلی خوشحالم از خدا که من دوست داره و تونستم سریع از این کار در بیام راستش من رفیقم دعوت کرد به اینکار و گفت بیا اینجا درامد ماهی سی میلیون داشته باش منم گفتم چرته ولی همینطوری رفتم مغزمو شستشو دادن طوری مه هدفم فقط این کار بود از همه چی زده بود مادرم نمیذاشت برم من باهاش دعوا میکردم و میرفتم این شرکت ها شیطان هستن از مردم ساده سو استفاده میکنن از خانوم های زیبا برای جذب پسران استفاده میکنن فقط هم میگن به هدف هات فکر کن همش میگن برای رسیدن به موفیقت باید بها بدی اما غافل. از اینکه بها تو این کار تورو نابود میکنه
با سلام
راستش من پنج ماهه که دارم نتورک میکنم.الان که این مطالب رو خوندم شوک بزرگی بهم وارد شد.الان احساس حقارت میکنم.
ممنون از مطالبتون.
سلام خسته نباشید 
این شرکت ها چه سوء استفاده ی را از افراد میکنن
شما درمورد چگونگی عملکرد شبکه ها گفتید ولی راجب به سوء استفاده ...
سلام به همه تو یه سایت دگه نظر رو گفتم بازم اینجا میگم یکی ازدمهترین نقاص این مجموعه برای پیشرفت کردن و بقول خودشون پولدار شدن باید زیر مجموعه ها فعال باشند (رشد) داشته باشند که طبق نظر کارشناسان اگه این مجموعه رشد داشته باشه طی مدت بیست و یک ماه افراد تشکیل دهنده این مجموعه بیشتر از جمعیت کره زمین است (چون رشد این مجموعه بصورت تصاعد هندسی یعنی xبتوان 3) و این یعگی  اگه کل جمعیت کره زمین هم بخواهند عضو این مجموعه باشند پس از گذشت بیست و یک ما این مجموعه به بن بست میرسه .وجالبه که وقتی بهشون میگی تهش بن بسته در جواب میگن الان پنج ساله فعالیت داره. 
که دلیل پنج سال پایدار بودنش هم بخاطر اینکه بعضی از زیر مجموعه ها نتوانستند رشد داشته باشند و در همون شروع به بن بست رسیدن. که اگه همه مجموعه ها رشد داشته باشند طی گذشت بیست و یکماه دگه شخصی نخواهد بود که بتواند زیر مجموعه باشد . اگه این حرف منو قبول ندارید میتوانید از یک معلم ریاضی کمک بگیرید ببینید چه مدت طول میکشه تا به نقطه پایان برسندیعنی دگه شخصی واسه قراردادن دراین مجموعه نباشد
سلام ممنون بابت زحماتی که برای اطلاع رسانی و آگاه کردن هموطنان می کشید برادر من دو تا شغل داره بیمه شده و درامدی در حد خودش مناسب بدست میاره. متسفانه مدتیه که رفته تو کار بازاریابی شبکه ای بیز و در یکی از شغل هاش کاملا به ضرر افتاده و دومی که یک شغل کارمندی و دارای مزایای بیمه هست رو از دست میده چرا که به وظایفش درست عمل نمیکنه . صحبت های خانواده رو هم اصلا گوش نمیده و نمیدونیم چطور بصورت منطقی بشینیم و باهاش صحبت کنیم. 
درود . تشکر میکنم از مطالب خوبتون . بنده مدت کوتاهی هست که در یکی از این شرکت ها فعالیت میکنم . تمام حرف هاتون درسته . هر روز بیش از پیش مطمین میشم که باید از سیستم خارج شم . فقط یک مساله ای . اینکه ادعا میکنند از وزارت صنعت و معدن مجوز دارند و صنف بازاریابی شبکه ای راه افتاده تا چه حد این فعالیت ها رو توجیه میکنه ؟ و اصلا چرا مجوز دادن به اینها ؟
با تشکر فراوان
خیلی عالی
امیدوارم که همه جوون ها، متوجه بشن که فقط از راه تلاش و فکر هست که میشه به موفقیت دست پیدا کرد
سلام این افراد باعث ترک تحصیل جوانان میشوند باوعدهای میلیونی حال نمیدانم چرا دولت انهاراازادگذاشته که هرکاردوست دارن انجام بدن این چه قانونی درکشورماست کی میخاهد فکری بردارد وقتی همه رو بدبخت وبیچاره کردن
سلام
من چندین بار به جلسات دعوت شدم و خداروشکر قانع نشدم که خرید بزنم... جمعه هم قراره برم جلسه . .. میخوام مثل یه مرد پاشم و جواب محکمی بهشون بدم ولی اطلاعاتم ضعیفه چیکار کنم 
عالی بود 
خیلی ممنون

  • یک شکست خورده
  • یک لیست تهیه میکنی و از اون لیست افرادی رو دعوت میکنی
    همون افرادی که بهت اعتماد دارن و به حرفت گوش میدن
    میبریشون داخل شرکت و اتفاقی که میفته اینه که دیگه ادمای دورو برت اعتمادشونو نسبت بهت از دست میدن وبعد از مدتی که میبنی کار جواب نمیده و میفهمی همش توهم بوده تازه میفهمی وارد چه بازیه کثیفی شده بودی
     و تا مدتها افسرده میشی
    ......
    سلااام. مادر یکی از دوستان من که اوضاع خانوادگی درستی ندارن وهمسرشون رو طلاق دادن و دو تا بچه دارن که باید مخارجشونو خودشون تهیه کنن درگیر یکی از این شرکت ها شدن و کل زندگیشونو گرفته و حتی دیگه برای فرزنداشون هم اهمیت قایل نیستند و انگار میخوان به همه اون چیزایی که نداشتن برسن و بعد این همه سال فکر میکنن بچه هاشون مانع رشدشون شدن و بهشون القا شده به فکر خود و آرزو های خود باشید الان هرکاری کردیم تا ایشون رو خارج کنیم نشد از لحاظ روانی بشدت تحت تاثیر قرار گرفتند نمیدونم چیکار کنیم خواهش میکنم راهنمای کنید لطفااا زندگی یه خانواده داره از هم میپاشه بیشتر از قبل 
    من خودم تقریبا 9 ماه کار کردم اخر هم از دانشگاهم موندم هم خیلی از دوستامو از دس دادم هم سرمایه و پولی ک برای شهریه دانشگاهم میدادمو از دست دادم ب جان خودم نتورک اخری نداره در اخر هم اون بالاییا ثابت میمونن ولی اون پایینیا میرن.من الان خیلی پشیمونم ک وارد این کار شدمو بهترین فرصتهای اشتغال مثلا یکی دانشگاه فرهنگیان رو از دس دادم. همه میرن ولی در اخر کسی نمیتونه دوام بیاره شک نداشته باشین
    سلام یکی از دوستهای من با هر ترفندی منو کشید به یکی از این دفاتر واقعاً یه همچین لیستی از من خواستند ولی خانوادم قانعم کردن این کسب و کار به درد تو نمی خوره چون واقعا با صابون فروختن من میلونر نمی شم. به دوستم بگم نه حتما رابطه اش با من بهم می خوره ولی نباید حماقت کنم
    بخدا راست میگین منم رفتم تو این شرکت اما سر ماه نشده اومدم بیرون .اونا می گوفتن باید روزی 15ساعت کار کنی.هر روز جلسه داریم ،13روز عید باید بیایی ،عصر 13بدر باید تو دفتر باشی
    من سه ماهه از طرف یکی از اقوام خیلی مورد اعتماد فامیل دعوت شدم و توی رودربایسی عضو یکی از این شرکتها شدم و توی یک سری از جلساتشون شرکت کردم و تا ته خطشون رو خوندم سایر شرکتها رو نمیدونم اما نحوه عمل این شرکت 100% همین هست که فرمودین و بسیار برای اون عضو فامیل که مغازه اش رو بسته و میگه 2 سال کار میکنم یه عمر راحتم نگرانم هرچند بارها باهاش صحبت کردم متاسفانه مغزش با حرفای رده بالایی ها پر شده از ساعت 9 صبح تا 9 شب شرکته و با وجود مشکل کلیه که داره حتی درمانش رو هم متوقف کرده همه این کار ها رو هم برای مادرش انجام میده واقعا سوء استفاده از احساسات پاک این جوانها خیلی درد اوره کاش مسئولان سریعتر رسیدگی کنن 
    باسلام
    مطالبتون بسیار کامل و قانع کننده است.ولی متاسفانه کسانی که وارد می شوند قانع کردنشان بسیار مشکل است و معمولا به چشم انسان های عقب مانده به ما نگاه می کنند.
    پاسخ:
    سلام
    این از غایت جهل انسان است که سخن دیگران را به چشم حقارت ببینند. این از سوء اخلاق است. این حاکی از آن است که این افراد چشم و گوششان کور و کر شده است. این حاصل علیات روانی پیچیده است که این در شرکتها بر افراد صورت میگیرد.
    «قُل إنّ الخاسرین الذین خسروا أنفسهم و أهلیهم یومَ القیامة»
    موفق باشید
  • رسول حسن زاده
  • با سلام خدمت شما عزیزان
    واقعا از شما تشکر میکنم به خاطر بیان نظرات صحیح خود و این را بدانید که این کار شما اجر معنوی خواهد داشت و خداوند انشااله به شما پاداش جزیل عنایت بفرماید...
    آگاه کردن دیگران به خاطر تلف نشدن زندگیشون کاری بسیار پسندیده است...
    موفق باشید...
    متشکرم...
  • بهرام مهرعلیپور
  • با سلام.
    پس به چه دلیل دولت به این نوع شرکت ها مجوز میده؟!

    پاسخ:
    سلام
    به دلیل وجود خلأ قانونی و نبود قانون مصوب از طرف مجلس.
    سلام.واقعا از سایتتون ممنونم که افراد اعم از مرد و اعم از زن رو آگاه میکنید،
    بله ، حرفهایی که زده شد کاملا صحیح بود .
    احسنت
    پاسخ:
    سلام
    متشکرم
    موفق باشید
    با سلام و تشکر از مدیر
    به خدا قسم هرچی گفته بودین درست بود مخصوصا لیست افراد و لیست اهداف(آرزوها).واقعا خیلی راحت دارن با احساسات جوانان بازی میکنن.
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    سلام.احسنت به شما که دست این دلالا رو رو میکنین
    http://www.falseprofits.com/MLM%20Lies.html
    تو این سایت 10 دروغ بزرگ بازاریابی شبکه ای رو شرح داده. البته زبانش انگلیسیه

    فعالیت کنین تا مردم به این تجارت کثیف آلوده نشن
    پاسخ:
    سلام
    مطلب مورد نظر شما به همراه ترجمه آن(اینجا) و سایر مقالات مربوط به همین مطلب، قبلا در وبلاگ درج شده است.
    با تشکر از عنایات شما
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">