بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

فتوای جدید مقام معظم رهبری

يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ق.ظ

مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتائی درباره بازاریابی شبکه ای، حکم به حرمت آن داده اند.

ایشان حلال بودن بازاریابی شبکه ای را منوط به تصویب قانون آن توسط مجلس و شورای نگهبان نموده اند. این در حالی است که بارها یادآور شده ایم که آنچه از آن به عنوان قانون بازاریابی شبکه ای یاد میشود، تنها یک آئین نامه داخلی و مربوط به وزارت صنعت و معدن میباشد و ارتباطی با مجلس یا شورای نگهبان ندارد. در اینباره جهت اطمینان میتوانید از سایت مجلس، استعلام نمائید.

نکته دیگر آن است که مقام معظم رهبری، صراحتاً می فرمایند که اگر چنین فعالیت هایی توسط مجلس و شورای نگهبان به تصویب و تایید نرسیده است، حرام میباشد.

 

متن سوال و پاسخ چنین است:

 

سوال:

با سلام براساس درخواست شورای امنیت ملی درسال ۸۸ از مرکز امور اصناف و بازرگانان مبنی بر جلوگیری از فعالیت شرکت های هرمی و ساماندهی بازاریابی شبکه ای به صورت مفید برای کشور این مرکز با کمک وزارت صنعت و معدن وزارت اطلاعات دادستانی کل کشور و نیروی انتظامی دستورالعملی را تدوین و به مدت ۲ سال مورد برسی های مختلف قرار دادند و بالاخره در سال ۹۰ به تعداد محدودی از شرکت های داخلی مجوز کتبی بازاریابی شبکه داده اند و تمام فعالیت این شرکت ها زیر نظر ارگان های یادشده می باشد و وثیقه های سنگینی هم جهت اطمینان از عملکرد نزد مراجع ذی صلاح گذاشته شده است و از طریق رسانه ی ملی نیز قانونی بودن این فعالیت اطلاع رسانی شده است و محصولات ارائه شده که مصرفی خانوار می باشد و قیمت و کیفیت آنها تحت نظارت ارگانهای ذیصلاح بوده و تایید شده می باشد و این شرکت ها از محل حذف واسطه ها و تبلیغات و براساس روش های مدون شده و مورد تایید وزارت صنعت و معدن به بازاریابان خود پورسانت پرداخت می کنند و تمام پرداخت ها و دریافتها ازطریق سیستم بانکی کشور صورت میگیرد و مالیات برارزش افزوده نیز در لحظه پرداخت می شود و هیچ گونه اجباری برای هیچ یک از بازاریابان جهت خرید محصول و یا معرفی مشتری جدید وجود ندارد و بازاریابان فقط براساس میزان فروش انجام شده از طریق خودشان و یا افرادی را که آنها به شرکت معرفی کرده اند و براساس طرح درآمدزایی که در زمان صدور مجوز به تایید وزارت صنعت و دیگر ارگانهای یاد شده رسیده است پورسانت پرداخت می گردد. بااین شرایط همکاری با این شرکت ها چه حکمی دارد؟

 

 

پاسخ:

اگر عمل صورت گرفته مطابق قوانینی که مجلس تصویب و شورای محترم نگهبان تایید کرده باشد، مانع ندارد وگرنه جایز نیست.

 

منبع: این فتوی را میتوانید در پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و با این کد پیگیری: de89d50287274a6f مشاهده نمائید.

 

مهمجهت مشاهده مطلب مرتبط با این مطلب کلیک کنید

نظرات  (۸۹)

  • امیر علی زحمتکش
  • با سلانو خسته نباشید لطفا حتما جواب من رو بدین چون نمیدونم باید کجا دنبال جواب بگردم.

    من الان داخل شرکت پنبه ریز فعالیت دارم خب الان شک دارم که ایا اینکار حرام است یا خیر تا اونجایی که من میدونم باید مجلس شورای اسلامی این کار را تایید کند تا رهبر این کار را قبول داشتبه باشد ایا این کار مجوز از مجلس شورای اسلامی ندارد؟ میشه بهم مستقیم و واضیح بهم بگید و تکلیف من رو مشخص کنید

    پاسخ:
    با سلام و احترام

    در حد اطلاع ما، چنین چیزی از جانب مجلس به طور مستقل تصویب نشده است. 

    موفق باشید
    باتشکر از تلاش های شما در این راستا، ولی نمیدونم چراحرف حق تو کت این آدمهایی که در این شرکت های بازاریابی مشغول فعالیتند نمیره خدا به دادشون برسه خیلی سخته متقاعد کردنشو سخته تنها راهش ممنوع کردن این نوع فعالیتهاست.
    سلام من به تازگی وارد شرکت بیز شدم. این شرکت تمام مجوزها رو.داره. تاییدیه شورای نگهبان رو هم که داره رهبر معظم انقلاب هم که نظرشان رو منوط به تایید شورای نگهبان کرده اند با این حال هنوز اشکال شرعی دارد؟ یعنی پول بدست آمده از این راه حرام است یا اشکال دارد؟ خواهشا کسی میدونه جواب بده. آیا آوردن بقیه در این کار کلاه برداری هست؟
    سلام من هم مدتی هست که عضو شرکت پنبه ریز شدم ولی فعالیتی در این شبکه ندارم...عضو کانال تلگرام با جمعیت حدودا صد نفری هستم که خیلیاشون چشم بسته وارد شدن میخوام قبل از رفتنم آگاهشون کنم حداقل دوستام از اونجا بیان بیرون ولی نمیدونم چجوری تعصب واقعا زیاده  اگه امکانش هست ایمیل لیدر ناشناس رو به من بدید یا خودتون راهنماییم کنین...ممنون
    پاسخ:
    با سلام
    هدف مورد نظر شما به سختی نتیجه بخش است. اما ما باید به وظیفه خود عمل کنیم.
    توصیه میکنم بخش هایی از مطالب سایت یا لینکهای صفحات خاص -خصوصا صفحه مربوط به تجربیات دیگران- را برای دوستان خود ارسال نمایید.
    انتخاب مطالب به نظر و تیزبینی خودش شما مربوط است.
    موفق باشید
    تجربه شخصی من
    من 3 ماه مونده بود سربازیم تموم بشه یکی از دوستام مخمو زد منو بردتوشرکت بیزباورتون نمیشه  قبل از اینکه برم تو این شرکت هرروز ساعت 3 از پادگان میرسیدم خونه ولی زمانی که رفتم هرشب ساعت 10 شب میرسیدم خونه حتی لباس سربازیمم تو شرکت عوض میکردم با لباس شخصی میرفتم خلاصه تو این 8 ماه کل دوستای خدمتمو از دست دادم دوستای خدمتم که هر روز به من زنگ میزدنند دیگه زنگ نمیزنند   حتی پیش یکی از فامیلامون هم ابروم رفت خدا رحم کرد که هم خدمتیام نیومدن خیلی خوب مخ جوونا رو شستشو میدن چون تعداد لیدرها زیاده حواستون باشه من الان تو شغله سنتی کلی ویژن تیک زدم اما نتورک جز الافی چیزی نداره  اینم یادم رفت بگم لیدرها چون نتونستن اجازه دفتر رو بدن دفتر بسته شد نصف تیم  ریزش کرد بخاطره سهل انگاری لیدرها خیلی از جوونها زندگیشون تباه شد.
    سلام
    اگه میشه لطفا جواب این سوال رو بدین حتما.
    چرا لیدرها همه به اینکه باید افراد موفق و با انگیزه و پولدار رو پرزنت کنیم اصرار دارند؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    عملا لیدرها چنین انگیزه ای ندارند.
    اتفاقا افراد پولدار علاقه ای به چنین فعالیتهایی ندارند.
    روش تبلیغی این شرکتها بر عقده های افراد دست میگذارد. اصولا بیشتر کسانی در این شرکتها جذب (اغوا) میشوند که در زندگی خود از کمبودها رنج برده اند.
    اما افراد پر شور و هیاهو میتوانند در متقاعد کردن افراد برا یجذب در این شرکتها بسیار موثر باشند.
    لیدرها همچنین تلاش میکنند تا با جذب افراد سرشناس و مورد اعتماد، نحوی از اعتماد کاذب را برای مراجعین فراهم کنند تا بتوانند به جای پاسخ به ابهامات و مشکلاتی که در سیستم شرکت وجود دارد، به حضور این افراد تمسک کنند.
    موفق باشید
    با سلام .
    طبق شریعت و مسیر دین مقدس اسلام ، مسئولیت گناه گمراهان بر عهده آگاهان زمدار آن گروه یا کشور میباشد .
    با این تفاصیل طبق مضرات فعالیت این شرکتها برای عموم مردم کشورمان 
    دولت در زمان حال و آینده درصدد اقدامی محدود کننده یا قطع کننده بر فعالیت
    این قبیل شرکتها بر خواهد آمد یا خیر ؟؟؟؟
    ممنون از جوابهای واضح و هدایت کننده تون
    پاسخ:
    با سلام
    بنده اطلاعی در این مورد ندارم.
    بازاریابی شبکه ای بار کجی است که دیر یا زود از پشت شتر زمانه سقوط خواهد کرد. یا با تغییرات صوری، با شکلی جدید ظاهر خواهد شد و یا ممنوع میگردد.
    دیدگاه مراجع و فشارهای مردمی قطعا در بازنگری دولت در این مورد تاثیرگذار است.
    موفق باشید
    من بودم توی شرکت بیز و بادران ضرر کردم هم معنوی هم مادی . شما هم برین همینجوریه وعده زیاد میدن باور نکنین 
    باسلام ببخشید قبلا نظرات و سوالم رو ارسال کردم اما انتشار ندادید و جواب منو ندادید 
    اما من خودم تحقیق کردم و باتوجه به جوابهایی که اینجا و از سایت رهبری گرفتم به این نتیجه رسیدم که حرام است و انسان بدنبال کاری که آخرش معلوم نیست نرود بهتراست باتشکر
    سلام
    من فقط یک خاطره از دوستی که وارد بازاریابی شبکه ای شده بود براتون می نویسم، چون یکم خنده دار و تامل برانگیز هستش.

    یکی از دوستان من با وعده های حقوق بالا و ماشین آخرین مدل وارد این کار شد. بعد از چند وقت که نتونست شبکه ی خودش رو گسترش بده تصمیم گرفت از فامیل شروع کنه و اولین نفر رو که انتخاب کرد پسر خالش رضا بود. خلاصه چند روز دوست من و مشاورین اون شرکت سیاوش رو رضا رو مشاوره کرد و دیدن که دلش نمی خواد وارد بشه. بهش گفتن باشه وارد نمی شی، نشو، حداقل یک خریدی بکن ضرر نداره. رضا گفته بود من الان می خواستم یک شارژ دو تومنی بگیرم پول نداشتم بزارین برم. گفته بودن پول نداری باشه مشکلی نیست، تاریخ تولدت کی هستش؟ گفته بود دو هفته دیگه. گفته بودن اهان الان بیا زنک بزن به اونایی که می خوای دعوت کنی، بگو برا من کادو نیارین بیایین اینجا خرید کنین!!!!!!!!! حالا خودتون قضاوت کنین

    با تشکر
    با کلیک روی کلمه اینجا مطلبی مشاهده نمی شود!!
    پاسخ:
    با تشکر از شما
    لینک مورد نظر اصلاح گردید
    سلام.
    ممنون از وبلاگ خوبتون و توضیحات عالی تون.
    من وارد یکی ازشرکتهای مشهور بازاریابی شبکه ای در تهران شدم. در همون چند ماه اول بیش از دو میلیون سود بردم. واقعا زحمت میکشیدیم. برای جذب افراد  و آمورش اونها.
    اما در نهایت با شکایت یکی از اعضا، دستگیر شدم. با حکم بازرسی خونه و جلب خودم. و توقیف اموال.
    طبق قانون فرد باید تمام زیر مجموعه رو راضی کنه. اگه راضی نشن تمام پولی که بابت خرید جنس دادن رو به اونها بده. همچنین دو برابر پورسانت دریافتی رو به حساب دولت بریزه و شش ماه زندان داره.
    من دانشجو ارشد بودم. به کمک خونوادم تونستم با پرداخت پول زیرمجموعه ام. اونها رو راضی کنم. شکر خدا و به لطف امام رضا، قاضی هم حکم به بخشش عمومی حکم داد و قرار منع تعقیب صادر شد. اما نکته اینجاست که من با خرید خودم و پرداختی زیر مجموعه ام 18 میلیون تومان ضرر کردم
    یک دختر مجرد که کارش رو از دست داد. دیگه نتونست دکترا شرکت کنه به خاطر مشکلات روحی و ترس از استعلام. موقع ازدواجش رو از دست داد و هزاران مشکل دیگه که خیلی عجیب و  غیر قابل باور بود و هست.
    البته الان به لطف امام رضا وضع روحیم بهتر شده . اما بدون کار و داشتن 18 میلیون بدهی که تنها تونستم 3 میلیون اون رو پرداخت کنم.

    کاش برخورد مسئولین نسبت به این جریان قاطع تر بود. ما راحت اردوها و دور همی هامون رو در بهترین هتلها و محیطهای تهران برگزار میکردیم. پکهای زیر مجموعه رو از لوازم التحریری محل میخریدیم. و همه میدونستن کار ما تو افیس چی هست.
    اما کسی با ما کاری نداشت. بعد حدود 8 ماه بعد از ورود من و حدود دوسال از زیر مجموعه این مشکلات پیش اومد.
    اونم نه اینکه برای کس دیگه ای مشکل پیش بیاد. حتی بالاسری هایی که معرفی شدن رو پیگیر نشدن. فقط بچه های زیرمجموعه از هم شکایت کردن و زندگی همدیگه رو حراب کردن. دوستانی که در مقابل همدیگه قرار گرفتن.
    بالاسری ها هنوز هم مشغول کار و کسب درآمد هستن.

    من چند ماهه که در یکی از شرکت ها مشغولم و در اکثر جلسات شرکت کرده ام در هر ماه جلساتی برگذار می شود جدا از جلسات هفتگی که در جلسات هفتگی می گویند برای اینکه به جلسه مثلا فلان خانم که لیدر ارشد شرکت هست برسید باید مبلغ مثلا یک میلیون خرید بزنید تا در جلسات حاضر شوید و در غیر اینصورت نمی توانید در این جلسه شرکت کنید .

    این یک روش کاملا آرام برای اجبار به خرید عضو برای شرکت در جلسات است که در اثر این خرید ها و فروخته نشدن محصول خانه شخص به یک انبار نگهداری از محصولات تبدیل می شود و تا این محصولات را بین ادوستان و اقوام بفروشد تا سرمایه ای که صرف خرید کرده به او باز گردد جدا از هزینه هایی که بابت رفت و آمد به جلسات تماسها و هماهنگی برای عضو گیری . در جلسات می گوند که کار بازاریابی شبکه ای یا نتورک افراد خاص نمی خواهد فقط آدم با خاصیت می خواهد . شدیدا با این صحبت ها که می گویند در پست های قبل که خوانده ام موافقم که شغل ها را به شغل های صنتی خطاب می کنند وشدیدا آنها را تخریب می کنن و شعارشان این است که عصر عصر ارتباطات و تکنولوژی است و با یک سری حرف های روانشناسانه فرد را ترغیب به همکاری و ادامه فعالیت در این شرکت ها می کنند .

    حال راهنمایی ام کنید چه کار باید بکنم ؟ ادامه دهم یا انصراف ؟؟

    با سلام و تشکر ، من بمدت یکسال در یکی از این شرکتهای بازاریابی فعالیت داشتم . و حدود 45 نفر زیر  مجموعه داشتم .تجربه یکساله خودم رو که حداقل روزی 4 الی 6 ساعت فعالیت داشتم در اختیار دوستان قرار میدم .
    قبل از خرید انقدر برای لیدراتون عزیز هستین همه چیز دیت یافتنیه حتی اگه از دهنت در بره 3 ماه دیگه 2 ملیون درامد داری مسخرت میکنن که چرا اهداف و ارزو نداری.طوری روی روان کار میشه که اگه یمدت انجامش بدی و بعد انجام ندی افسردگی میگیری،دقیقا حال یکماه پیش من،
    اگه یکنفر تو یکماه 2 ملیون گرفته باشه  میگن فلان لیدر ماهانه درامدش اونقده ،درصورتی که ماشیین زیر پاشو با قسط و وام و ارث و فروختن زمین و خونه میگیره تا افرادش رو تحت تاثیر قرار بده ،
    خواستم دینمو ادا کنم که این مطالبمو گذاشتم ،امیدوارم خدا بخشه منو بخاطر اینکه به یه عده جو دادم و اومدن باهام کار کردن.
    یا علی 
    در پناه حق
     در تعریف تجارت الکترونیکی امدهواست که:فعالیتهای از قبیل کالا و خدمات و حالا غیرو... شبکه بازاریابی در قسمت کالا و خدمات در حال فعالیت میباشن مگر غیر این است حالا تجارت الکترونیکی ک فرمودین فعالیتهاش بیشتر اما این چ مشکلی ک داره ک این شرکتها تنها ب کالا و خدمات پرداخته؟
    پاسخ:
    اساساً بازاریابی شبکه ای با تجارت الکترونیک تلازم ندارد.
    اینجا را مشاهده فرمائید.
    موفق باشید
    یه نکته که لیدرا تاکیید میکنن رفته شورای نگهبان و شرعی است این  طبق ماده ۸۷ نظام صنفی هست چه جوابی دارین  ؟
    پاسخ:
    اینجا را مشاهده فرمائید.
    سلام بر شما...بنده یک محقق قرآنی هستم و مدتی پیش توسط یکی از دوستان به این کار دعوت شدم...تعدادی از جلسات رو رفتم ولی بعد تصمیم به تحقیق بیشتر گرفتم...تمام کامنت هارو از بالا تا پایین خوندم و با تحقیق از منابع دیگر لازم دونستم تا اطلاعات و دیدگاه خودم رو در اختیار دوستان قرار بدم...و مطلب رو به بخش های مختلفی تقسیم میکنم...
    هر شغلی در جامعه خطرات خاص خود را دارد...در یک کار صنعتی شما با سلامتی خود بازی میکنید...در یک کار اقتصادی سرمایه شما در خطر است...در یک کار سیاسی آبرو و یا نزدیکان شما دچار آسیب میشوند...و اما در بازاریابی شبکه ای ...دین شما و آخرتتان در خطر است...
    رسیدن به درآمدی حلال از این راه مانند قدم برداشتن بر روی تیغ است...
    چرا؟
    1-آیا به کالایی که میفروشید اعتقاد 100درصد دارید؟
    یعنی اگر حتی یک درصد در دل احساس کنید پیشنهاد شما بهترین نیست ..کارتان حرام است...
    حال آیا تمام کالاهای سونی یا سامسونگ و یا ال جی بهترین هستند؟
    قطعا نه و شما در یک رنج قیمتی و یا دسته ای خاص ممکن است به فردی برند های متفاوتی پیشنهاد دهید....پس کسی که برای تمام کالا های یک شرکت تبلیغ کلامی کند و آنها را بهترین بداند به احتمال زیادی در حال کسب روزی حرام است
    2-آیا واقعا فکر می کنید کالا را ارزانتر از بازاریابی سنتی میفروشید؟
    شاید در خارج از کشور اینگونه باشد...اما ایران؟؟؟
    بنده دو شرکت رو بررسی کردم...و نتایج جالب بود...آنها به شما میگویند که پورسانت ها از سود شرکت داده می شود...اما...
    در یک معامله سه گروه ممکن است متضرر شوند
    الف)شرکت یا تولید کننده
    ب)بازاریاب
    ج)مصرف کننده
    به عنوان مثال یک شامپو از شرکت***** **
    قیمت فروش به مشتری 48000 تومان ...حجم 400ml
    خوب این کالا 32 امتیاز دارد و هر امتیاز 1000 تومان سود ناخالص(اگر قیمت تمام شده کالا را  از قیمت فروش کالا کم کنید به این سود میرسید) است
    با این حساب قیمت تمام شده کالا در پایان خط تولید 16000 تومان است...اما این کالا را مشتری 48000تومان خریداری میکند...!!!!یعنی 66 درصد سود!!!
    (یعنی شرکت از ابتدا سود بالایی را در نظر گرفته تا از آن به بازاریاب بدهد...)
    این در حالیست که یکی از معروف ترین کشور ها در زمینه مواد شیمیایی آلمان است...و با یک جستجوی ساده خواهید دید که شامپوهای آلمانی با وجود گمرک برابر و یا کمتر از قیمت این کالا هستند...
    پس در اینجا مشتری متضرر میشود...
    3-آیا شما میتوانید زیر مجموعه خود را کنترل کنید؟
    یک تریلی را تصور کنید با هفت کانتینر ...حرکت درست این تریلی مستلزم کنترلی دشوار بر زیرمجموعه است...
    به عبارتی شما میدانید  مثلا فلان کالا بد کیفیت است و خود شما این کالا را به دیگران پیشنهاد نمی دهید...اما اگر زیرمجموعه شما این کالا را بفروشد درصدی از سود آن که حرام است...وارد مال شما میشود...آیا میتوانید مانع این کار شوید؟؟
    آیا میتوانید این سود را از درآمد خود تفکیک کنید؟
    پس اگر نمیتوانید در حال کسب روزی حرام هستید...مانند فضله ای که در روغن می افتد...مال شمارا تباه می کند...
    ............
    ...........
    متاسفانه این نوع بازاریابی به شکل بدی اجرا شده...و نتنها به هدف خود که سود همگانیست نرسیده بلکه عده زیادی را دچار زیان کرده....
    به نظر بنده علت موافقت عده ای با کار شرکت ها به این طریق سود شخصی است نه همگانی...مانند تجارت سیگار و یا تجارت تجهیزات نظامی کشور های قدرت طلب...
    قدرت هایی که در کشور های دیگر جنگ به پا میکنند تا همیشه کارخانجات تولید سلاحشان فعال بماند و تجهیزات قدیمی خود را بفروشند....
    نهایتا در یک شغل باید آیتم هایی برقرار باشد تا دنیا و آخرتمان را به باد ندهیم
    1-عدم تضاد با دستورات الهی(مثلا تجارت گوشت خوک و یا تجارت با دشمنان راه الهی...هرچند که سود همگانی داشته باشند حرام هستند)
    2-سود همگانی
    3-عدم رواج مصرف گرایی(مثلا شما در بازاریابی شبکه ای دیگران را تشویق به این کار میکنید...که اگر کالا نیاز الزامی نباشد کار حرام انجام می دهید)
    4-نیت خیر
    5-والی آخر
    لطفا این نظر رو در مکانی با بازدید بالا کپی کنید...با تشکر

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    از شما کمال تشکر و قدردانی را دارم.
    شرکتهای بازاریابی شبکه ای ابعاد زیانبار دیگری نیز دارد. برای مثال ایجاد حرص و دادن وعده های آنچنانی بسیاری از افراد را از کار و درس خود باز میدارد و این به پیشرفت علمی کشور منافات دارد. همچنین آموزشهای کوئستی برخی از این شرکتها، با احساسات افراد به شدت بازی میکند.
    بطور کلی در این شرکتها اخلاق، اعتقادات، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، احساسات، بنیانهای دوستانه و خانوادگی و... ضربه میخورد. و این از نظر ما به دلیل روح حاکم (و کپی برداری شده از غرب متجاوز و استعمارگر) بر این سیستم است که اصلاح آن سخت و زمانبر و شاید ملازم با استحاله آن باشد.
    موفق باشید
    با سلام. من به تازگی به یکی از این شرکت ها دعوت شده ام ولی با توجه به حرمت آن از سوی مراجع تقلید از این کار منصرف شده ام اما سوالی که برایم مطرح شد و از لیدر آن شرکت پرسیدم این بود که آیا سندی مبنی بر این که این شرکت ها به تایید شورای نگهبان رسیده اند وجود دارد یا خیر  آن فرد به من سایت شورای نگهبان را نشان داد(که لینکش در زیر موجود است )آیا این می تواند دلیلی بر تایید شورای نگهبان باشد؟؟!!!
    http://www.shora-gc.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&ID=3b49dcbe-06fe-4f66-95ac-086136790aa4&LayoutID=2831b723-4600-4b35-bd1b-1596027a8546&CategoryID=8fac823a-5745-41b6-a9e2-b879c74deb7b&SearchKey=
    پاسخ:
    با سلام
    این بند موجب تایید بازاریابی شبکه ای نمیباشد.
    اینجا را مشاهده فرمائید
    موفق باشید
    سلام. مقام معظم رهبری هیچوقت نگفته اگه مورد تایید شورای نگهبان نباشد حرام است. ایشان فرمودند جایز نیست و یا مشروعیت ان ثابت نیس. 
    لطفا یه طرفه نظر ندهید
    پاسخ:
    سلام
    دوست عزیز؛ توجه شما را به چند نکته معطوف میدارم:
    1. جایز نیست و حرام است در فقه ما به یک معنی میباشد. در اینباره تحقیق بیشتر را به خود شما واگذار مینمایم. البته توصیه میکنم این مسسئله را از طریق لیدرها پیگیری نکنید؛ زیرا احتمالاً شما را فریب خواهند داد.
    2. برای مقلدین حضرت آیت الله خامنه ای، قبل از هر گونه اظهار نظر توسط شورای نگهبان، فعالیت در بازاریابی شبکه ای حرام میباشد؛ زیرا مشروعیت آن ثابت نیست.
    3. توصیه میکنم دین خود را از افراد سود جوی این شرکتها اخد نفرمائید.
    4. جهت روشن شدن بیشتر مباحث، سایر فتاوای ایشان را نیز مورد مطالعه قرار دهید.(اینجا)
    موفق باشید
    با سلام و خسته نباشید.
    فاطمه خانم باید به شما بگم که بلفرض اگر(که محاله)تونستید در این کار دوام بیارید و یه (به قول خودشون)تاپ لیدر یا درجات بالا تر رسیدی دیگه این پورسانتهای 6سطحی رو نمیگیرید و یه پاداش رهبری براتون در نظر گرفته میشه که به اندازه نیم درصد خرید کل سازمانتون میشه.اینجا دیگه از 6 سطح رد میشه و حتما اکل مال بلباطله.من یه مدت توی یکی از شرکتها بودم اما من افسرده شدم!!خدارو شکر قبل از اینکه برم یکسری اطلاعات روانشناسی داشتم که حاصل خوندن کتاب و تماشای مستندهای راز و راونشناسی بود. توی اولین جلسه(جلسه هفتگی روزجمعه)فهمیدم که دارن شستشوی مغزی میکنن این جوونارو.این سیستم جوریه که اول شما رو بدجور تحقیر میکنه بعدش بقیه مردم  و مشاغل رو.
    در مورد قانونی بودن هم فقط از نظر وزارت معدن قانونیه.توی سایت ایران هشدار هم نوشته که "دادن مجوز بمنظور تایید فعالیت نیست".

    در مورد حکم شرعی هم هرموقع چیزی بگی میگن آقای نریمانی توی کتابش گفته حلاله.حالا خوشون هم کتابشو ندارن و میدونن کسی نمیره دنبالش.

    و اما درخواستی که من دارم اینه که اگر کسی اون کتاب رو داره حتی اگر شده فقط قسمتی که نوشته شده که حرامه به صورت پی دی اف دراختیارمون بذارید.
    خیلی ممنون میشم اگر این کارو بکنید.
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    این متن مصاحبه با آقای نریمانی است.
    با تشکر از نکاتی که متذکر شده اید.
    موفق باشید
    من توی یکی از این شرکت ها پرزنت شدم اما بخاطر شبهه هایی ک داشتم وفتوای مقام معظم رهبری بعنوان مرجع تقلیدم اقدام ب کار نکردم
    اما توی فتوای اکثریت مراجع ب نکاتی برخوردم ک برای همه آنها جواب هایی توی جلسه پرزنت شدنم دریافت کردم
    قضیه ی دریافت مال بدون انجام فعالیت کاری متناسب باآن باتوجه ب مطالب ارائه شده در جلسه ی توجیهیم بنظرم قابل تامل بود
    ما برای 6نسل کار انجام میدیم ازقبیل آموزش پیگیری فعالیت رسیدگی رهبری و... و ب ازای فعالیت همین6نسل فقط سود دریافت میکنیم ولاغیر.باتوجه ب انجام فعالیت بیشتر برای نسل ها ب ترتیب میزان دریافتی هم ازنسل اول تا6کاهش میابد و یکسان نیست یعنی دریافتی ما متناسب بافعالیتمان میباشد
    رشته من مدیریت بازرگانی است و با توجه ب رشته ام اطلاع دارم ک تجارت ب معنای دریافت سود از فعالیت است حال آنکه میتواند این فعالیت مدیریت افراد باشد.خب ما ب ازای آموزش ها و مدیریت افراد دراین شرکت ها ب سود میرسیم
    حال حکم فعالیت چیست؟
    پاسخ:
    سلام
    مراجعی که حکم به حرمت چنین فعالیتهائی داده اند به نحوه کار ئ جزئیاتی که توضیح داده اید آگاه هستند.
    من به سوال شما قبلا پاسخ داده ام.
    جهت اطلاع بیشتر و پاسخ سوال خود اینجا، اینجا و اینجا را مشاهده فرمائید.
    موفق باشید
    ان شالله همیشه موفق باشید و سلامت باشید
    خدا خیرتون بده
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ینی چی در سه مورد صحیح است؟
    *** ***** ****** *** **** ****** ** ***** **** ***** * ***** *** ** **** ****** ***** * ********** **** ** *** **** * **** **** ****

    *

    پاسخ:
    ظاهرا تغییر کرده...
    بیشتر تحقیق فرمائید
    موفق باشید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سپاس از زحماتتان
    لینکی رو ک فرمودید در حال مطالعه هستم
    **** *** ** *** **** ** ****** **** * ****** ** ****
    *********************************************
     
    ******* ***** *** **** ** ** ********

    پاسخ:
    ظاهرا در سه مورد صحیح است
    موفق باشید
    سلامی دوباره

    خدا خیرتون بده

    ممنون از پاسخی ک دادید.

    نمیدونم وقتی میشه با چند ساعت برریس و جستجو به ماهیت موضوع پی برد..چظور هست ک تو کلاس ها به اون شد تو کیفیت میتونن اعضا رو شستشو مغزی بدند.


    موردی دیگه ای ک خواهشمندم راهنمایی کنید..اینکه اگر کسی براش جنبه شرعی موضوع اهمیت نداشته باشه..ایا این مسیله از نظر منطق و علمی و عملی ایراداتی داره؟؟

    میشه لطفا از نظر منظقی و اقتصادی و عملی بودنش هم بررسی کنید واقعا لطف میکنید.
    همیشه دعاگوتون هستیم.

    راسی موضوع دیگه ای ک تو این بازاریابی مطرحه شعار این هست ک هیچ سرمایه ای گذاشتته نمیشه!!!غافل از اینکه ادما زمان و وقت ک بزرگترین سرمایه هست رو میزارند تو این راه
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    این شرکتها از تکنیک های روانی بسیار قوی جهت جذب و تثبیت افراد استفاده میکنند. لیدرها برای این کار آموزش دیده اند!! آنان به راحتی با احساسات جوانان بازی میکنند و هیچ کس هم از این جهت نظارتی بر آنان نداردو
    جهت پاسخ به سوال دیگر خود، لطفا این لینک را بررسی نمائید.
    موفق باشید
    سلام و خسته نباشید.بنده تک تک سوالا رو دارم ب دقت میخونم.ممنون از اطلاعاتی ک دادید بهمون. درباره یکی از نظرات میشه راهنمایی کنید و پاسخ بدید چون میخوام چند تا از عزیزانم رو هم اگاه کنم اگ با همچین توجیحی مواجه شدم چ جوابی بدم نمیدونم.لطفا توضیح بدید .خدا خیرتون بده.
    این نظر:


    وقتی یک نفر رستورانی رو افتتاح میکنه و تمام وقتو انرژیشو پای جانداختن رستورانش میکنه؟ و وقتی بعد از مدتی رستورانش جا افتاد و به سود دهی رسید؟ ایا نیازه که صاحب رستوران بازم همون وقت و انرژی اولیه رو واسه کارش بذاره؟ اون رستوراندار وقتی که رستورانش جا افتاد میتونه یه مدیر واسه رستورانش بذاره و خودشم مستقیما کار نکنه ! فقط بیاد پولاشو بشماره و بره؟ ایا میتونی بگید رستورندار جون دیگه زحمت نمیکشه پولی که در میاره حرامه؟ یا یه کامند اداره برق مثل یکی از اقوام من که رئیس پوستهای برق اوستانه برجی 9 میلیون حقوق میگیره ایا زحمتی که میکشه بیشتر ازون کارمند ساده ادارست که بالا تیر فشار قوی میره ؟ و برجی 800 هزار تومن میگیره؟  اون رئیس پول اضافی بابت چی میگیره؟ بابت سابقه تخصص و جا افتادنشو میگیره ایا میتونید بگید حقوقی که میگیره حرامه؟ اگه دقت کنید میبینید خداوندهم از این روش استفاده میکنه مثلا شما یه چاهی میکنید که مردم سالها بعد از مرگت از اب اون چاه استفاده میکنند و تا ابد ثواب او چاهی که واسه استفاده مردم کندیدو واستون مینویسه؟در صورتی که شما فقط یک بار چاه کندید!  حتما اینجا هم میخاین بگین کار خدا حرامه کلا فکر کنم  اسم حرمی مشکل دارن حالا مهم نیست موضوع چی باشه؟ یک نتورکر بعد از اینکه بازحمت فراوان مجموعه فروش خودشو ساخت کم کم به سود میرسه و مثل یک کارمند جایگاهش ارتقاع پیدا میکنه و لیدر میشه اونجا وظایف دیگه ای داره که باید انجام بده و وقتی بیشتر رشد کرد تاپ لیدر میشه و وظیفش جلسه و کنفرانس گذاشتن و اموزش واسه لیدر هاست . تا اینکه لگ بشه و وقتی لگ شد تو سیاسینگذاری و نحوه روندکار  کمپانی شرکت میکنه و اخبار و سیاستها و اخرین متدد بازاریابی رو به تاپ لیدر ها میرسونه. و اگه بجاپگاه اجتماعی و اقتصادی خوبی رسیده بخاطر راهیه که طی کرده و زحمتیه که از بقیه بیشتر کشیده. یک نتورکر هیچ وقت بازنشست نمیشه این شعار نتورکرهاست.


    پاسخ:
    سلام
    در بازاریابی شبکه ای زیردستان شما برای شما استخدام نشده اند و میتوانند فروش داشته باشند یا نداشته باشند. یعنی دراین زمینه کاملا آزاد و مختار هستند. اما مدیر یک رستوران افراد زیردست خود را استخدام کرده است تا برای او کار کنند. آنها در مقابل پولی که از مدیر رستوران میگیرند کار میکنند. به عبارت دیگر اینجا سرمایه خود مدیر رستوران است که کار را میگرداند و افراد زیردست نیز اجاره او هستند. آیا شما در بازاریابی شبکه ای اجیر لیدر هستید؟ آیا لیدر اجازه دارد که شما را در قبال عدم داشتن فروش، مواخذه کند؟
    نکته دیگر آن که مقایسه ادارات با یک شرکت هرمی کاملاً نا به جا و غلط میباشد. درآمد مدیر یک شرکت ارتباطی به میزان کار زیردستان او ندارد. مدیر شرکت حقوقی ثابت دارد که با توجه به تحصیلات، تجربیات، شایستگیها، ساعات کاری، شرایط کاری، سوابق کاری و... به او تعلق میگیرد. او پول زحمات خود را میکشد. اما در بازاریابی شبکه ای، درآمد لیدرها تا آخر منوط به میزان فروش زیردستان آنان است. اصلاً هرمی بودن به معنای همین منوط بودن درآمدها به درآمد زیردستان است.
    دربازاریابی شبکه ای اعتبار و تخصص شما هم چندان اهمیت ندارد. کافی است که زیرمجموعه یک لیدر بزرگ، فروش نداشته باشند(که البته این حق را دارند که چیزی نفروشند)؛ در این صورت درآمد آن لیدر (هر اندازه هم که در آن ماه کار کند و زحمت کشیده باشد) صفر خواهد بود. این حکایت از آن دارد که اصلاً بحث اعتبار و جا افتادن نیست!! اتفاقا شما هر اندازه هم که اعتبار کسب کرده باشید، باز هم ممکن است علیرغم تلاش زیادتان، درآمدی نداشته باشید!!
    در مورد ثواب اخروی و باقیات الصالحات نیز باید گفت: مسائل اخروی با مسائل دنیوی تفاوت دارد. ثواب و اجر اخروی منبع محدودی ندارد که تمام شود. اما سرمایه دنیوی محدود است و تعلق به افراد خاص دارد و برای همین است که از طرف خداوند قوانین خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. اگر شما کار نیکی را به یک نفر آموزش دهید و او به آن عمل کند، به اندازه خود او برای شما نیز ثواب مینویسند. آیا این در بازاریابی شبکه ای و نظام پورسانتی ممکن است؟ آیا ممکن است که به لیدر به اندازه فروش زیر دست او پورسانت دهند؟ آیا پورسانت 100% ممکن است؟؟
    در مورد جمله آخر متن فوق نیز باید گفت: اتفاقاً شعار نتورکرها آن است که طی مدت 5 سال بازنشست خواهند شد!! البته چنین تناقضاتی در این شرکتها به وفور مشاهده میشود.
    موفق باشید
    اخه در فتوایی نوشته شده ک اگ هم قانونی نیست از مجاری قانونی اقدام بشه.این جمله ینی چی ؟؟ینی مجوز صنعت و معدن میشه مجاری قانونی؟؟؟؟
    پاسخ:
    مقصود از مجرای قانونی، مجلس و شورای نگهبان میباشد.
    وزارت صنعت باید مجری قانون باشد.
    موفق باشید
    سلام.من در مورد این شبکه تحقیق کردم و طی سخنرانی هایی که از آقای دکتر حسن عباسی شنیدم ایشان فرمودند که این شبکه نوعی ربا جهانی می باشد و این ساده پول بدست آوردنها نوعی ربا می باشد.آیا این موضوع حقیقت دارد؟
    پاسخ:
    سلام
    من سخنان ئکتر عباسی در این زمینه را نشنیده ام
    موفق باشید
    ببخشید وزارت صنعت و معدن مگه کارش حرامه!!!  متوجه نمیشم مجلس و معدن باهم دشمن ان؟ 
    پاسخ:
    وزارت صنعت بدون وجود یک قانون از طرف مجلس و بدون نظارت فقهای شورای نگهبان و با استفاده از همین خلأ قانونی، برای شرکتها بازاریابی شبکه ای مجوز و آئین نامه صادر نموده است.
    وای ... از یه دردسر بزرگ راحت شدم  راستش منم به پیشنهاد یکی از دوستام میخواستم برم تو ی اینکار و سوالات زیادی در این مورد توی ذهنم بود ولی با این نظریه ها جوابمو گرفتم خیلی ممنون  و تشکر از همه شمه
    پاسخ:
    موفق باشید
    با سلام
    بنده به تازگی نمناینده یکی از همین شرکت های دارای مجوز شده ام
    که امروز با کمک سایت شما متجه شدم رهبری آن را حرام دانسته اند
    می خواستم بدانم حکم اجناسی که برای مصرف شخصی خودم خریداری کرده ام چیست؟
    با توجه به اینکه هزینه قابل توجهی پرداخت کرده ام و دیگر امکان لغو و یا مرجوع کردن آن نیست
    لطفا پاسخ را به ایمیلم هم ارسال کنید
    اجرکم ا...
    پاسخ:
    سلام
    اجناسی که برای خود خریده اید، مال شماست.
    جهت اطمینان با دفتر مرجع تقلید خود مشورت نمائید.
    موفق باشید
    باسلام
    اگر مقام معظم رهبری که بزرگترین شخص مملکت هست و اعلام میکنند که کسب درآمد دراین راه حرام است پس چرا اقدام به ریشه کن کردنه این نوع فعالیت و شرکت ها نمیکنند؟
    آیا اقدام کردن بهتر از حرف زدن نیست؟
    احسنت خیلی مطالب عالی بود.یکی از اقوام نزدیک ما با این توجیه که( البته مطمئنم با حسن نیت و از روی سادگی میباش) دوست دارم اگر قرار است کسی پولدار شود عزیزان و بستگان درجه یک باشد،اصرار دارد که من و همسرم را به این مجموعه بکشاند .ما هم علاوه بر حکم شرعی مرجع تقلیدمان به بسیاری تناقضات رسبدیم که جوابمان را برای پذیرش منفی میکند.امیدوارم خداوند به همه ما رحم کند تا عمر و جوانیمان را بیهوده و باطل هدر ندهیم و خسر الدنیا و الاخرت نشویم.

    با سلام و تشکر از جنابعالی ک سعی در اگاه سازی افکار عمومی دارید

    ببخشید بنده نیز با پیگیری های یکی از دوستانم در یکی از این شرکتها عضو شدم و خدا رو شکر فقط خودم فروش زدم و زیرمجموعه ای ندارم  من در ابتدا از غیر شرعی بودن کار خبر نداشتم ولی امروز ک متوجه شدم و پیگیری کردم دوستان همکارم و حتی جناب سرهنگی ک در دفتر شعبه کار میکنن متن پی دی افی رو به من نشون دادن ک نشون میده این شرکتها به تایید مجلس رسیده

    و الان واقعا این برام سوال شده که ایا بتصویب مجلس رسیده یا خیر؟

     

    پاسخ:
    سلام
    آنچه به شما در باره تایید مجلس نشان میدهند، در واقع بی ارتباط با بازاریابی شبکه ایست.
    مثلا درباره تجارت الکترونیک است یا مربوط به قوانین نارت بر فضای مجازی است.
    این افراد از این تشابهات اسمی، سوء استفاده مینمایند تا کار خود را درست جلوه دهند.
    موفق باشید
    با سلام و خسته نباشید من اکثر پیغامها رو خوندم ایت الله خامنه ای جایی فرموده بودن که به طور کلی بازاریابى شبکه‌اى صورت شرعی ندارد و این قبیل موارد باید بر اساس قوانین مصوّب مجلس شورای اسلامی و مورد تأیید شورای محترم نگهبان باشد و در صورت نبود قانون مصوب مجلس و مورد تأیید شورای محترم نگهبان، مشروعیت آن ثابت نیست. ایا شرکت در بازاریابی شبکه ای شرکت پنبه ریز حلال است یا خیر؟
    پاسخ:
    سلام
    چون قانونی از طرف مجلس وضع نشده است، فعالیت در کلیه شرکتهای بازاریابی شبکه ای از جمله شرکت پنبه زیر حرام میباشد.
    موفق باشید

    سلام.خدا قوت

    من آدم مذهبی هستم اما متاسفانه حدود یه ماهه که تو این شرکتم خدا رو صد هزار مرتبه شکر نا حالا هیچ پورسانتی نگرفتم.خدا خیر بهتون بده.فردا میرم بهشون میگم که دیگه نمیرم...

    توجه واسه اونایی که مثل من هستند:من نمی خوام مثل مردم کوفه بشم خود امام حسین فرمودند واسه این حرف حق رو مردم کوفه نمیفهمند که شکم هاشون از مال حرام پر شده .....

    وقتی مرجع تقلید میگن حرامه خب حرامه والسلام

    اما عقل هم میگه دفع خطر احتمالی واجبه .من پولی رو که توش شبهه باشه نمی خوام .می خوام حرف های امام زمانم رو بفهمم..............

  • یه نتورکر ناامید شده
  • من سه ماهه دارم کار میکنم و الان تمامی کامنت ها رو خوندم(تمامی کامنت ها)
    بسیاری حقایق برام روشن شد , حتی یکی که با نظرات شما مخالفت کرده بود رو ازش یه بت ساختن تو یکی از شهر ها و وقتی دیدم اطلاعاتش در حدی نیست که بتونه جواب شما رو بده به این نتیجه رسیدم که حتما باید تحقیقمو چند برابر کنم چون من یکماه تمام شستشوی مغزی شدم تا بالاخره راضی شدمتمامی سوالاتم رو میپرسم تا از همه نظر مطمئن شم
    در ضمن شما فقط جنبه حرام و حلال بودن اونو از نظر مسلمانان بررسی کردید این کشور درسته همش اکثریتش مسلمانن ولی اگه این مشکل برای کسی وجود نداشته باشه به نظر شما و بقیه افراد آیا میشه بازم ادامه بدم؟
    پاسخ:
    از شما متشکرم
    به نظر من حتی کسانی که مسلمان نیستند نیز از این کار لطمه خواهند دید.
    این کار اولا مشتی عقائد خرافی را در ذهن انسان وارد میکند که با واقعیت این جهان ناسازگار است(آموزشها).
    ثانیاً بعضا از انسان آزاده و حق جو، کسی میسازد که حاضر است برای سود خودش(و به اصطلاح زیر مجموعه خود) دست به هر توجیه صحیح و نا صحیحی بزند و حقایق را در مراحل اولیه پنهان کند و دیگران را تحت فشار روحی و روانی قرار دهد. چنین افرادی حتی به خانواده خود نیز رحم نمیکنند و آنان را نیز فریب میدهند، زشت را زیبا و زیبا را زشت نشان میدهند و...
    ثالثاً به اعتقاد من، این شرکتها در دراز مدت به اختلاف طبقاتی جامعه دامن میزند. درصدی از افراد در این شرکتها میلیاردر میشوند و حدود 90% از افراد سرمایه(وقت و تلاش) خود را از دست میدهند و پس از چند سال متوجه میشوند که درجا زده اند.
    موارد دیگری نیز وجود دارد که از نقل آنها به دلیل اجتناب از اطاله کلام خودداری میکنم.
    موفق باشید
    سلام
    چرا این شرکت هارو جمع نمیکنن؟
    اینجوری همه راحت میشن
  • رضا حیدری
  • سلام این سوال و جواب در سایت دفتر رهبری 
    کد پیگیری استفتاء
    3ee3c52c045aa718e1f573733aad0187
    لینک پیگیری پاسخ: 
    http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=istifta&mode=p

    سلام و احترام 
    آیا فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای مجاز می باشد.؟ 
    لطفا با قید حرمت یا حلال بودن پاسخ بدهید 
    با توجه به اینکه اینجانب دسترسی به مصوبات مجلس و شورای محترم نگهبان ندارم می خواستم از اطلاعات دفتر معظم له استفاده کنم. 
    و ثانیا اینکه پاداش فروش زیر شبکه ها حلال است؟ 
    و با توجه به عدم دسترسی اطلاعاتی جزییات مصوبات اگر این شرکت ها تحت نظر وزارت صنعت معدن و تجارت مجوز اخذ کرده باشند چکونه می توان متوجه شد که مجلس و شورای محترم نگهبان حکم تایید و صحت بر آن دارند؟!
    به طور کلی بازاریابى شبکه‌اى صورت شرعی ندارد و این قبیل موارد باید بر اساس قوانین مصوّب مجلس شورای اسلامی و مورد تأیید شورای محترم نگهبان باشد و در صورت نبود قانون مصوب مجلس و مورد تأیید شورای محترم نگهبان، مشروعیت آن ثابت نیست.

    سلام من همین امروز جلسه اول آموزشم بود خدارو شاکرم که این مطلبو خوندم و منصرف شدم واقعا.خدا هیچ وقت بنده هاشو تنها نمیذاره.ولی ایا منطقیه و با عقل جور در میاد که آدم این همه پول یه هویی به دست بیاره و ههمشم حلال باشه آدم باید برای پول عرق بریزه و از جونش مایه بذاره که پوله حلال باشه.
  • ارین خلیلی اذر
  • امروزه یکی از این شرکت ها پروانه کسب دریافت کرده و صنف زده شده ایا این به تایید مجلس رسیده؟
    پاسخ:
    خیر
    سلام من به تازگی به  اینکار دعوت شدم قبلش تو یه جایی کار میکردم که واسه کلاسای اموزشی تبلیغ میکردم و ثبت نام میکردم اما خودم بیشتر از اون چیزی که کلاسا بودن تعریف میکردم چشمتون روز بد نبینه ده برابر پولی رو که گرفتم سر مریضی خدا از زندگیم کشید بیرون این دفعه هم انقد واسم دلیل و منطق اوردن که دیگه گفتم حتما شرعیه اما باز گفتم عاقل یه اشتباهو دوبار تکرار نمیکنه بذار حالا یه تحقیقی کنیم خدا خیرتون بدهههههه . اقا دمت گرم چقدم خوب جواب میدی احساس کردم چقد پری . بازم مرسی از اول میدونستم این پولای یهویی به ما نیومده حالا خداروشکر فک کنم اگه میومدم تو این کار این دفعه خدا تیکه تیکه میکرد منووو . خدایا مرسیییییی و ممنون از شما
    خداوکیلی منم از همون اول که با این کار آشنا شدم با دلم نبود که برم اما به اصرار یکی از دوستام تو چندتا از جلسه هاشون شرکت کردم و واقعا دیدم که چه جوری مخ یه عده ی زیادی از جوونارو با اهداف خودشون پر کردن و همش وعده و وعیدهای پوچ میدن .من آدم منطقی هستم ولی با منطق هیچکدومشون نتونستم کنار بیام.به قرآن یکیشون میگفت عموم دو روز بود که مرده بود و من با التماس داشتم به دخترش جنس میفروختم در حالی که تو جیبمم پول کافی داشتم 
    سلام , مرسی از سایت خوبتون
    من هم یکی از کسانی بودم که جدیدا به این سیستم دعوت شدم و همین الان که این پیام رو مینویسم به لیدرم زنگ زدم و استفا دادم از این کار, چون با پیگیری هایی که کردم و مطالبی که خوندم مطمعن شدم که این کار از لحاظ شرعی مشکل داره, البته از لحاظ قانونی شاید نتونیم کاری بکنیم چون خلاء قاونی داریم تو این مملکت ...
    خلاصه این سوال رو هم من از رهبر پرسیدم , میتونین توی سایتتون بزارین تا همه بیشتر آگاه بشن
    اینم کد پیگیری سوال : 47e823c28f9bb71234f477c1850cce89
    ممنون از سایت خوبتون , این رو هم به بقیه دوستانی که این مطلب رو میخونن بگم که تورو خدا مال حرام تو زندگی تون نیارین  , بخدا عاقبت خوشی نداره , بیشتر روش فکر کنینن. در پناه حق
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    موفق و پیروز باشید
    عالی
    با سلام 
    دوستان وجوانان میهنم 
    اگر ازاسلامی بودن ان هم بگزریم .عیب بزرگی که این کاردارد این است که می تواندصنعت وپیشرفت علم وفناوری یک جامعه را باتلف کردن نیروی جوان فلج کند .
    خیلی ممنون.
    اون دوستانی که میگن چون از مجلس مجوز داره پس حلال است بدونن کشور ما اسمش اسلامی هستش هر روز از همین تلویزیون جمهوری اسلامی اهنگ هایی پخش میشه که تمام شرایط غنا و طرب رو دارن و صد درصد حروم هستند و حضرت اقا هم گفتند اگه شرایط غنا رو داشته باشه حرومه ولی باز پخش میشه 
    حضرت اقا صراحتا گفتند موسیقی همراه با غنا حرام است ولی باز هم پخش میشود به خاطر یک سری خاین که در صدا و سیما هست

    کسب درآمد ناشی از افزایش اعضا به صورت شبکه‌ای خواه از طریق عرضه کالا یا خدمات و یا دریافت حق عضویت ‏و یا بازاریابی و یا شیوه‌های مشابه دیگر (داخلی باشد یا خارجی و تحت هر نام و عنوانی) جایز نیست.


    بالاخره از خدا بی خبر هایی هم در این نظام هستند که به حرف رهبری بی توجهی میکنند به ندای قلبتون هم گوش کنید میفهمید که ضمن حرام بودن انسانی هم نیست که کس دیگر کار کند و شما پولش رو بگیرید یا بر عکس شما نوکر کس دیگر باشید

    یک نصیحت دوستانه و برادرانه هیچ وقت روی مرز بین حلال و حرام حرکت نکنید چون ممکن است پایتان بلرزد و در حرام بیافتید در این دوره و زمانه دنبال پول حلال حلاااااالللل که باشید باز هم مال همرا ه با شبهه وارد زندگیتان میشود چه برسد به این پول ها

    راه صد ساله رو یک روزه نمیشه رفت داش گلم 

    مگه بابا های ما اینجوری پول دراوردن که تو میخوای اینجوری پول در بیاری

    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    این نکته را اضافه کنم که بازاریابی شبکه ای قانون مصوب مجلس ندارد.
    موفق باشید
    من یه سوال برام مطرحه و اون اینه که اگه ما جامعه اسلامی داریم. مگه میشه که توی همین دولت اسلامی مجوزی داده بشه که خلاف شرع مقدس اسلامه؟
    اینجوری کل حکومت،اسلامی بودنش زیر سوال میره
    پاسخ:
    هیچ کس ادعا نکرده است که ما به آرمان اسلامیت کامل در حکومت خود دست یافته ایم.
    این قبیل اشکالات باید برطرف شود و به اسلامیت این نظام خدشه ای وارد نمیکند.
    البته باید تلاش شود تا این قبیل اشتباهات به حد اقل برسد.
    موفق باشید
    سلام به همه عاقلان و حلال خوران ایران. من خیلی انسان مقید و مذهبی نیستم ولی معتقدم نونی که توی شکم خودم و زن و بچه میره باید حلال و طیب باشه. ۱۰ ماهه توی نتورک بیز مشغول به فعالیت بودم حدود ۳روزه که کلا وبرای همیشه گذاشتمش کنار، من یه تیم ۵۷ نفره داشتم و خودمم آپلاین بودم و حتی پرزنتوری هم انجام میدادم ۴ تا آپلاین هم در تیمم داشتم. تا ۳روز پیش فک میکردم عالی ترین کار و حلال ترین کار رو دارم. ولی خداروشکر میکنم که راه درست رو پیش روی من گذاشت تا تصمیم درست رو بگیرم. بعد از ۱۰ ماه فریبکاری بالاسریهام متوجه شدم اینکار اصلا تایید شورای نگهبان رو نداره و طبق فتوای رهبر به لحاظ شرعی مشکل داره و پورسانت حاصله حلال نیست. اما بر خودم واجب دونستم به هموطنان و دوستانی که قصد ورود به این شرکت ها رو دارن مطالبی رو که حاصل تجربه ۱۰ ماهه منه بگم تا با دید باز خام این فریبکاری نشن. من اصلا کار ندارم که این شرکت ها چجور مجوز گرفتن بااینکه شورای نگهبان اصلا تاییدشان نکرده. من به همه دوستانم میگم گول آینده ای که برای شما میسازند رو نخورید. خوب به مطالبی که میگم فکر کنید و توجه.اینها دام های پیش روی شماست:  قبل از ورود با چشم اندازی ۲ یا ۳  ماهه از راحتی و آسون بودن کار دم میزنن ولی به محض خرید میشه سخت ترین کار و میگن حداقل باید یکسال تجربه کسب کنی و با معرفی کتابهایی چون" تنها راز موفقیت دوام آوردن است" فقط تشویقت میکنن که هر ماه خرید بزنی و دوام بیاری. برای تیم سازی باید از سیرکل ۵ (اقوام و عزیزترین کسان) استفاده کنی تا هر زمان هم که منفی شدی راه برگشت نداشته باشی چون رابطه چندین سالت با نزدیکانت به هم میخوره. اجناس شرکت به هیچ عنوان از کیفیت بالایی برخوردار نیست و تک و توکی که خوب هست یه جور سوپاپ اطمینانه و همیشه هم روی همونا مانور میدن. جالب اینجاست که تو مجبوری بی کیفیتی و گرونی اجناس رو به خاطر سیرکلات با کیفیت جلوه بدی وگر نه باید به عزیزانت جواب بدی... پاتلاک ها فقط دامی برای فاصله نگرفتن از شرکت و منفی نشدن است که حتی یک جمعه هم نمیتونی پیش خانوادت باشی. تا قبل از ساختن مجموعه چاکرتم و مخلصتم و خیلی به حساب حمایت میکنن که مجموعتو بسازی اما به محض اینکه کمی رشد میکنی خیلی راحت با کمترین آبجکشن و منفی شدن تو رو میذارن کنار و به پایین دستات پل میزنن و به فکر کمپرس هستن. اینجا دم از رفاقت و روابط صمیمی میزنن ولی بیرون شرکت اصلا نگاه نمیکنن تو مشکلی داری یا نداری. فقط مین تین زدنت مهمه. تحت هر شرایطی نباید از شرکت فاصله بگیرید  نه حق  دیدن پدر و مادر که در شهر دیگه ای هست داری نه میتونی نماز عید فطر بری نه میتونی فرصتی برای خانوادت بذاری چرا که میگن فقط کافیه ۲ تا ۳ سال کار کنی و بقیه عمرت رو استراحت... اگه هم چنین کاری کنی با کمترین مشکل و عدم رشد و ریزش تیم همین رو تو سرت میزنن و میگن مقصر خودتی ماکه بهت گفتیم نرو سفر... کلاس های نگرش فقط انگشت گذاری روی بدبختی ها و نقطه ضعف هاست و بعد از خالی کردن ذهن با تخیلات و آرزوها پرش میکنن. بارها و بارها شاهد برگزاری کلاس های نگرشی در پایان ماه بودم تا هر طور شده و به هر قیمتی بالای سازمانی ها با خریدهای کف سازمان به رتبه های الماس الماس آبی و الماس سیاه برس و تا ۱۱ و ۱۲ شب با حرص و ولع چشم به مانیتور بودن و رتبه ها رو رصد میکردن. خودم بارها مواخذه میشدم که چرا پیگیری نمیاری؟ پس تکمیل خریدات کو؟ هر طور شده  بچه هات وادار به خرید کن تا فلانی امشب رنک بزنه. آخه این باعث رشد خودتونم میشه. ( چقدر شاهد تنفر بعضی از بچه های تیمم بودم که شاهد این حرص و ولع بودن و من باید فالوشون میکردم چرا که من مسوول تیمم بودم). اوایل میگن روزی ۲ تا ۳ ساعت وقت بذاری کافیه ولی بعدا: این یه کار جدیه باید با ایمان کامل بیای سراغش کمتر از روزی ۷ ، ۸ ساعت جواب نمیده اگه ایمان کامل داری شغل سنتی خودت رو کنار بذار و بچسب به این کار اگر هم مخالفت کنی یعنی تو به این کار ایمان نداری و به تو جواب نمیده. خداروشاکرم که شغل شریف معلمیم رو کنار نذاشتم و خام حرفای پوچ و باطل این افراد نشدم. ۱۱۵۰۰۰۰ تومان مجبوری از محصولاتی که حتی ۱۰ درصدشم مصرف خودت نیست خریداری کنی و بقیه رو یا مصرف کنی یا بفروشی، این در حالیه که این محصولات واقعا نیاز جامعه نیست و فقط جیب شرکت رو پر میکنه. همیشه دم از سابقه ۸۰ ساله نتورک در دنیا میزنن در حالی که این کجا و آن کجا... در نتورک دنیا از شیر مرغ تا جون آدمیزاد هست و قیمت تمام شده برای مصرف کننده ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزانتر از بیرونه اما در اینجا با احتساب pv و bv ،هزینه سنگین پست و مالیات نه تنها تفاوتی با بیرون نداره بلکه در بسیاری از موارد گرونتر هم درمیاد. به هر طریقی که شده و باهر ترفند و دروغی باید پیگیری هاتو بیاری تا فالو بشن، این کار حتی به قیمت سلب آرامش خانواده طرف و حتی خراب شدن رابطه طرفین باید انجام بشه و اسمش رو میذارن" به درک رسون" ولی من میگم پیله کردن و مجبور کردن طرف برای خرید زدن، جالب این ترفندشونه که میگن چی رو میخوای از دست بدی ۱۱۵۰۰۰۰ تومن جنس با کیفیت و ارزونتر از بازار رو میخوای بخری، حالا ۹۹ درصد نمیشه ولی اگه  ۱ درصد بشه چی میشه... پس تو چیزی رو ازدست نمیدی . با همین ترفند به دامت میندزن. با توجه به محدودیتی که اصناف گذاشته نمیشه ۱۱۵۰۰۰۰ رو یکجا بزنی رو این حساب ۱۵۰ باید جدا و ۱ تومن جدا زده شده. این در حالیست که اصناف این فرصت رو برای کسانی قایل شده که بعد از مصرف خرید اول و استفاده از کلاس ها چنانچه مایل به ادامه نبودن خرید دوم رو نزنن، با این حال در این شرکت گفته میشه حتما ۱میلیون رو کارت به کارت کن به حساب خودت تا طرف مجبور باشه ادامه بده اگه نه خودت مجبوری تکمیل خرید رو از جایگاه خودت بزنی. این در حالی است که نباید هیچ اجبار به خریدی وجود داشته باشد، این در حالی است که خرید اولیه میتواند ۱۰۰ هزار تومان هم باشد ولی شما مجبورید برای کار کردن در شرکت ۱۱۵۰۰۰۰ بزنید در غیر اینصورت باید خانگی کار کنید و حق ندارید از امکانات شرکت استفاده کنید. قبل از ورود: این کار آینده تو رو میسازه ، توپ شانسی هست که در خونه تو رو زده بگیرش و شوتش نکن، هیچ جای دیگه یکچنین تجارت و بیزینسی رو پیدا نمیکنی ، قدرت تصاعد رو در این کار درک خواهی کرد ،  دیگه دوران شغل های سنتی تمام شده و... اما بعد از ورود: اینکار صبر زیادی میخواد، راه یک شبه پولدار شدن نیست، عاق والدین داره ، مسخره شدن داره، انگشت نما شدن داره، ترک تفریح و مسافرت و خونواده داره، ولی ارزشش رو هم داره. ریزش در نتورک یعنی فاجعه و این رو هیچوقت قبل از ورود بهت نمیگن ، اگه تیمت تا یه جایی رشد کنه میگن این دفتر و این کلاس و ما رشدش دادیم به محض ریزش و از هم پاشیدگی میگن مقصر خودتی و هیچ کس جوابگو نیست و انگشت اتهام به سمت خودته. نکته مهم قانون مالیاتی کشوری است که هیچگاه در مورد آن صحبت نمیکنند، و جواب ابرلیدرهایشان هم چیزی جز اینکه: کجا تا حالا دولت این مالیات رو گرفته؟ نیست. و این اتفاقی است که قطعا رقم خواهد خورد. ( جهت آشنایی رجوع شود به ماده ۱۳۱ قانون مالیاتی کشور) . تجربه برای بازگو کردن زیاد است. من از مدیر سایت تشکر میکنم و آماده هر نوع راهنمایی و مشاوره به همه دوستان هستم. خواهشا و خواهشا اینها رو به حساب آدم شکست خورده نگذارید، من فقط به علت غیر شرعی بودن و عدم حلال بودنی که رهبرم تاکید داشتند و مسایلی که عنوان کردم این شرکت را کنار گذاشتم و توصیه میکنم گول ظاهر این شرکت ها و مجوز پوشالیشون رو نخورید و زندگی شیرین و قشنگتون رو خراب نکنید. همیشه سعی کنید از تجربه دیگران استفاده کنید تا اینکه خودتان تجربه شوید...
  • ابراهیم خدایجو
  • دوست عزیز سلام..

    صحبتهای شما وبقیه دوستان را تا حدودی خواندم..

    طبق گفته شما فعالیت بازار یابی شبکه ای حرام است..

    اما قانونی بودن اینکار از طریق رسانه ملی اعلام شده است. (مستند شوق شبکه 5) که مسئولین سیاسی ، انتظامی و اقتصادی کشور و نمایندگان مجلس صحبت کردن و تفاوت اینکار را با شرکت های غیر قانونی یا هرمی گفتن...

    درآمد زایی این کار از طریق ورود افراد به این کار نیست از طریق فروش زیر مجموعه است و هیچ پورسانتی بابت ورود افراد پرداخت نمیشود.

    یعنی من که دارم نتورک کار میکنم در شرکت پنبه ریز چیزی به عنوان حق عضویت نگرفتیم و نه پورسانتی در ازای اون به من پرداخت شده.

    حرف شما کاملا درسته ما به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید به ازای ورود افراد و یا آموزش آن ها پورسانت بگیریم چون کاری براش نکردیم و کاملا حرامه.

    ولی به ازای فروش افراد به ما پورسانت تعلق میگیره اونم نه از پول اونا کم بشه به ما داده بشه چون بازم حرامه ، شرکت پورسانت و برآورد میکنه و از سود خودش به ما میده.. امیدوارم کمک کرده باشم.

    با تشکر

    پاسخ:
    سلام
    اتفاقاً شما باید در قبال آموزشی که به افراد میدهید، پول دریافت کنید. شرکت شما را از این درآمد محروم کرده است. از این لحاظ شرکت زحمت شما را نادیده گرفته است.
    پورسانت هم نمیتواند در قبال آموزش شما باشد، زیرا جهل و غرر لازم می آید.
    توضیح بیشتر را اینجا مطالعه کنید
    موفق باشید
    سلام...با اینکه 5 ماه در این شرکت ها کار میکنم و از دید خودم ب سلامت این نوع فعالیت یعنی نت ورک شک ندارم اما چون فرمایش مقام معظم رهبریست ک منع میکنند این فعالیت رو، فرمایش اقارو روی چشم میذارم ودیگر فعالیت نخواهم کرد...اما یک سوال... اگر بعد ها ب تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید چی؟ تکلیف اینهمه زمان ک از دست میره چیه؟اخه زمان مهم ترین چیزیه ک ما نمیخواهیم در این کار از دست بدهیم.... میشود ادامه داد ب امید اینکه روزی مورد تایید قرار خواهد گرفت؟
    پاسخ:
    سلام
    شما به این امید نمی توانید به کار خود ادامه دهید.
    موفق باشید
  • عماد صالحیان
  •  مطالب وبلاگ شما، به جز متن استفتا ها،  اکثرا مصداق نشر و اشاعه ی اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است. حداقل  همه ی کامنت های من را تایید کنید تا، مطلب برای همه روشن شود. و الا  حق پیگیری قانونی از طریق دادسرا برای بنده و هر کسی که از این اشاعه ی اکاذیب شما دچار ضرر می شود؛ محفوظ است.
    پاسخ:
    اکثر مطالب این وبلاگ دارای منبع میباشد و منابع آن در ابتدا یا انتهای آن درج گردیده است.
    خنده دارد است که من را تهدید میکنید که اگر نظر شما را تایید نکنم «از طریق دادسرا» پیگیری قانونی خواهید کرد.
    اشاعه اکاذیب بیشتر لایق بوق های تبلیغاتی این شرکتهاست.
    متاسفم
    3486784401
    این تعداد افرادیه که یک شبکه ی 3تایی در سطح 20 امش داره
    و847288609443این در سطح 25 ام
    من برای تحقیق به این سایت اومدم ولی اگر به احکام شرعهم نخواهیم عمل بکنیم هم این برای من سؤاله که در سطح بیست و یکم هیچ انسانی باقی نخواهد موند تا جذب بشه یا بخوای بهش بفروشی! در عمل این تعداد نمی تونن به ... اینا آدمن ایناچی میشن؟
    من برای تحقیق اومدم ولی این سؤالات ذو یکی باید جواب بده اگه این سیستم فراگیر بشه این جمعیت تکلیفشون چیه؟
    پاسخ:
    با تشکر از شما
    ممنونم ممنونم ممنو نم بگو هر کار میکنم نمیتون زیر مجموعه بگیرم خدا منو دوست داره نذاشت پول حرام بیاد تو خونم  اخه تاالان نذاشتم پول حرام بیادتوخونم خیلیم بهش اعتقاددارم
    پاسخ:
    الحمد لله
    سلام

    پاسخ:
    سلام
    وقتی یک نفر رستورانی رو افتتاح میکنه و تمام وقتو انرژیشو پای جانداختن رستورانش میکنه؟ و وقتی بعد از مدتی رستورانش جا افتاد و به سود دهی رسید؟ ایا نیازه که صاحب رستوران بازم همون وقت و انرژی اولیه رو واسه کارش بذاره؟ اون رستوراندار وقتی که رستورانش جا افتاد میتونه یه مدیر واسه رستورانش بذاره و خودشم مستقیما کار نکنه ! فقط بیاد پولاشو بشماره و بره؟ ایا میتونی بگید رستورندار جون دیگه زحمت نمیکشه پولی که در میاره حرامه؟ یا یه کامند اداره برق مثل یکی از اقوام من که رئیس پوستهای برق اوستانه برجی 9 میلیون حقوق میگیره ایا زحمتی که میکشه بیشتر ازون کارمند ساده ادارست که بالا تیر فشار قوی میره ؟ و برجی 800 هزار تومن میگیره؟  اون رئیس پول اضافی بابت چی میگیره؟ بابت سابقه تخصص و جا افتادنشو میگیره ایا میتونید بگید حقوقی که میگیره حرامه؟ اگه دقت کنید میبینید خداوندهم از این روش استفاده میکنه مثلا شما یه چاهی میکنید که مردم سالها بعد از مرگت از اب اون چاه استفاده میکنند و تا ابد ثواب او چاهی که واسه استفاده مردم کندیدو واستون مینویسه؟در صورتی که شما فقط یک بار چاه کندید!  حتما اینجا هم میخاین بگین کار خدا حرامه کلا فکر کنم  اسم حرمی مشکل دارن حالا مهم نیست موضوع چی باشه؟ یک نتورکر بعد از اینکه بازحمت فراوان مجموعه فروش خودشو ساخت کم کم به سود میرسه و مثل یک کارمند جایگاهش ارتقاع پیدا میکنه و لیدر میشه اونجا وظایف دیگه ای داره که باید انجام بده و وقتی بیشتر رشد کرد تاپ لیدر میشه و وظیفش جلسه و کنفرانس گذاشتن و اموزش واسه لیدر هاست . تا اینکه لگ بشه و وقتی لگ شد تو سیاسینگذاری و نحوه روندکار  کمپانی شرکت میکنه و اخبار و سیاستها و اخرین متدد بازاریابی رو به تاپ لیدر ها میرسونه. و اگه بجاپگاه اجتماعی و اقتصادی خوبی رسیده بخاطر راهیه که طی کرده و زحمتیه که از بقیه بیشتر کشیده. یک نتورکر هیچ وقت بازنشست نمیشه این شعار نتورکرهاست.
    پاسخ:
    دوست عزیز؛ شما اساساً صورت مسئله را اشتباه متوجه شده اید.
    بحث درباره زحمت کشیدن و بعد به راحتی رسیدن و از این قبیل موارد نیست.
    بحث درباره حرمت پورسانتهای باواسطه است. خواه با هزار زحمت به دست آید و یا با راحتی.
    درباره ثواب هم نیازی به توضیح نیست؛ چون بسیار روشن است و قبلاً چند بار به این سوال پاسخ داده شده است.
    مقایسه با ادارات نیز نابجاست. این ادعا که نتورکر به راحتی میرسد نیز گزاف میباشد.
    موفق باشید
    سلام. یکی از افراد یکی از این شرکتها در پاسخ به قانونی و شرعی بودن کار چنین پاسخ میدهد: طبق یکی از بندهای قانون اساسی (یا قانون مجلس) مطالبی که در وزارت خانه ها قانون شوند زیر نظر شورای نگهبان بوده و در واقع از فیلتر شورای نگهبان رد شده است....(اگه خواستید منبع دقیق این قانون را ازش میپرسم و میگویم)
    چنین چیزی داریم؟؟؟
    پاسخ:
    چنین نیست
    فقهای شورای نگهبان دراینباره تاییدیه ای صادر ننموده اند.
    بلکه این شرکتها همواره به دنبال راهی برای توجیه فعالیت خود میباشند.
    موفق باشید
    با عرض سلام این مالیات هایی که از طریق بازاریابی شبکه ای ب دولت پرداخت میشود از همین روشی که حرام اعلام شده پرداخت میشود
    پاسخ:
    با سلام
    چنان که چند بار دیگر هم در چند جای دیگر وبلاگ توضیح داده شده است، درآمد حرام موجب حرمت مالیاتی که از آن خارج میشود نمیگردد.
    موفق باشید
    از شیر مادرم حلال تره       چون باید جون بکنی تو سیستم  اینجوریام نیس راحت باشه
    پاسخ:
    مگر بحث درباره سختی و راحتی هست؟؟
    مگر هر کار سختی حلال هست؟؟
    دوست عزیز؛ اندکی فکر و تامل شما را از سردرگمی نجات خواهد داد!

    با سلام من تازه می خواستم با شرکت کار کنم باتشکر از راهنمایی هاتون.

    پاسخ:
    باسلام
    الحمد لله
    موفق باشید
    با سلام
    با تشکر از راهنمایی های جامع و مفیدتون و جواب های صریح و کوبندتون.
    من در آستانه ورود به این تجارت بودم به فضل الهی و آشنایی با بلاگ شما از این کار منصرف شدم.
    خداوند همه ما را به راه راست هدایت کنه
    و من الله التوفیق
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    الحمد لله
    موفق و پیروز باشید
    سلام
    خیلی عالیه. ولی خواهش میکنم قبل از ارسال مطلب یکبار آن را بخوانید تا غلط تایپی نداشته باشه. عجله نباید باعث زحمت برای دیگران در خواندن مطالب بشه
    با اهدای احترام
    این تذکر برای مدیر وبلاگ و همه ارسال کنندگان نظر و سؤال هست.
    پاسخ:
    سلام
    با تشکر از شما
    موفق باشید
    سلام
    من نظرات دوستان رو خوندم پنج ماهه دارم فعالیت میکنم علان زیرمجموعم دچار تزلزل شدن دقیقا با خوندن مطالب وبلاگ شما
    ولی من میگم دقیقا ما توی کار به همه میگیم صداقت رو رعایت کنن و چه در فروش محصول چه در زیرمجموعه گیری همه چیزو کامل و واضح براشون توضیح میدیم و حتی بهشون میگیم برید همه چیزو بخونید و تحقیق کنید و بعد با آگاهی کامل وارد کار شید 
    و نکته ای که هست ما چندبار زنگ زدیم قم و گفتن مشکلی نداره زنگ زدیم مشهد گفتن مشکلی نداره بعد دوباره زنگ زدیم گفتن مشکل داره یعنی خودشونم نمیدونن دارن چیکار میکنن من چند بار هم از اطرافیان که توی حوزه بودن مطالب ضد و نقیض شنیدم حتی جمله خودشون که گفتن یکسری سیاستهاییه که برای تحت کنترل قرار دادن مردم هست وگرن مشکلی نداره و... و میخوام بگم دوستای گلم اسلام خوبه اما مملکت ما بظاهر اسلامیه و خیلیا دارن به اسم اسلام درآمدهای هنگفتی بدست میارن و دیگ خودتون میدونید دیگ بازش نمیکم...
    اینجا واقعا زحمت داره و واقعا تلاش میکنی از ائل هم همه چیزو توضیح میدی و واضح هست واسه کسیکه میخواد وارد کار بشه محصول هم باکیفیت عالی و قیمت مناسبه پس مشکلش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اینه ک مردم  ب خودشون میان دستشون ب دهنشون میرسه کشورمون از جهان سومی میاد بیرون و پیشرفت میکنه و ...؟؟؟؟؟
    عاغایون خانوما اون کارخونه دار هم داره از تصاعد درامد بیشتر بدست میاره پس حرامه؟؟؟؟؟؟؟؟ 
    نمیفهمم واقعا...
    پاسخ:
    سلام
    با تشکر از شما به چند نکته اشاره میکنم:
    1. با وجود فتوای مستقیم از مراجع، نیازی به تماس با قم و.. وجود ندارد. اینک حکم این کار کاملاً واضح و روشن است.
    2. کشور ما اسلامی است؛ اما این به معنای آن نیست که کاملاً اسلامی است! من در این نکته با شما اتفاق نظر دارم که با ایدئال یک کشور کاملاً اسلامی فاصله یادی داریم و باید این فاضله را کاهش دهیم. و دقیقاً به همین خاطر است که امثال این شرکتها موفق میشوند علیرغم حرمت شرعی، مجوز قانونی دریافت کنند.
    3. شکی نیست که بازاریابی بکه ای کاری با زحمت است. اما این دردی از حرام بودن آن دوا نمیکند. اگر هر کار پر زحمتی حلال بود، باید دزدی، غصب اموال دیگران و.. نیز حلال میبود!! پس پر زحمت بودن این کار نباید شما را در اینباره دچار اشتباه کند.
    4. این که بازاریابی شبکه اب ما را از یک کشور جهان سومی خارج میکند، صرفاً یک ادعا، و تبلیغی دهان پر کن از طرف این شرکتها برای جذب افراد میباشد! این مطلب به هیچ وجه مورد قبول ما نیست. بلکه هر عاقلی این ادعا را گزافه می یابد.
    5. هیچ کارخانه داری از تصاعد افراد و واسطه ها کسب درآمد نمیکند!! این قیاس شما اساساً اشتباه و نابجاست!! (فکر میکنم این نکته روشن تر از چیزی است که نیاز به توضیح بیشتر داشته باشد).
    6. فکر نمیکنم حرمت یا حلّیّت بازاریابی شبکه ای ارتباطی با سیاستهای کنترل اذهان عمومی داشته باشد. خواهشمندم برای توجیه کار خود، به هر دلیل و سخنی تمسک نکنید!
    موفق باشید
    با تشکر از اطلاع رسانی جامع وکاملتان
    حاجی برو یه سر به سایت رهبری بزن ببین نوشته اگه به تصویب مجلس و شورای نگهبان نرسیده باشه جایز نیست نگفته حرام است!!!تصیصح کن لطفا
    پاسخ:
    دوست عزیز؛
    اولاً خوب بود متن این مطلب را تا انتها مطالعه میفرمودید تا متوجه شوید که عین فتوای رهبری را نقل کرده ام.
    ثانیاً خوب است اندکی درباره اصطلاحات فقهی تحقیق کنید تا متوجه شوید که دو اصطلاح «عدم جواز» و «حرمت» یک معنا دارند.
    موفق باشید
    سایت شما سراسر سفسته هست. 6 ماه دارم کار میکنم به خاطر پیگیری های انجام شده که شما با تمسخر و بی اطلاعی از فالو حرف زدید تعداد زیادی از جوونا رو از اعتیادشون نجات دادیم و زندگی اونها سرو شکل واقعی گرفت.توجامعه ای زندکی میکنیم که مردم واسه 100 هزار تومن دارن سگ دو میزنن و بهش نمی رسن.تو جامعه ای هستیم که روز بهروز فقیر بهش اضافه میشه.چرایی این اتفاق هارو میگید شما؟ندیدیم دوستان ندیدیم عادت نداریم همه حقوق داشته باشن عادت نداریم فقیر نداشته باشیم. باید پول های هنگفت برسه به به همون دلال های معروف بازار. پول برای جامعه خطرناکه از دید شما. متاسفم واقعا متاسفم
    پاسخ:
    سفسطه به معنای پوشاندن حق با باطل است به نحوی که آن باطل بصورت حق جلوه نماید.
    من تلاش کرده ام تا مشکلات بازاریابی شبکه ای را در این وبلاگ بررسی نمایم.
    سفسطه این است که شما با استمساک به فقر و وضعیت نا به سامان اقتصادی، تلاش میکنید تا مشکلات بازاریابی شبکه ای را کاملاً نادیده بگیرید.
    گاهی این جمله که «سخن شما سراسر سفسطه است» خودش سفسطه میباشد!(جهت اطلاعات بیشتر رک: مغالطات/خندان)
    شما واقعاً با صرف نظر از همه اشکالات دیگر بازاریابی شبکه ای، در مقابل فتوای مراجع مبنی بر حرمت فعالیت در این شرکتها، چه پاسخی دارید؟!
    کمی تعقل کنید و وجدان خود را قاضی قرار دهید
    سلام
    آقا یعنی اگه فردا مجلس و شورای نگهبان اومدن تصویب کردن و قانون وضع کردن از لحاظ شرعی بازاریابی شبکه ای حلال می شود؟
    پاسخ:

    سلام

    مسئله آن است که با توجه به غیر شرعی بودن این فعالیت، به هیچ وجه در شورای نگهبان تایید نخواهد شد.

    موفق باشید

    سلام
    ممنون از این وب خوبتون  من چند تا سوال دارم
    من الان میتونم وارد این کاربشم؟
    ایا ازنظر شرعی مشکلی نداره؟
    میشه چند تا سایت معرفی کنید تا بیشتر مطلع بشم؟
    متشکرم
    پاسخ:
    سلان
    از عنایت شما متشکرم
    بازاریابی شبکه ای از لحاظ شرعی حرام میباشد و شما به عنوان یک مسلمان اجازه اشتغال به چنین شغلی را ندارید.
    جهت اطلاعات بیشتر از پیوندها و فهرست مطالب وبلاگ استفاده فرمائید.
    موفق باشید
    زنده باد بازاریابی شبکه ای ابر تجارت کهکشان این حرف هایی که شما میزنین دارین منفی میدین به ملت ولی همین منفی ها در جهت رشد ما هست دمتون گرم منفی بزنین ما هم رشد کنیم همه شما لول 15-16 خودم هستیم 
    پاسخ:
    برای شما متاسفم
    یعنی الان من میتونم کار کنم یانه ؟قانونیه یانه؟
    پاسخ:
    این کار از منظر اکثریت مراجع بزرگ تقلید حرام میباشد.
    اما متاسفانه وزارت صنعت برای آن مجوز صادر نموده است.
    موفق باشید
    لطفا لطفا لطفا فقط با توجه به اطلاعاتی که کسب کردید نسبت به همه ی شرکت ها نظر ندید....بنده به شخصه نظر شرع برام خیلی مهمه برای ادامه ی کارم تو این شرکت..اما وقتی میبینم تو این کار به لحاظ شخصیتی رشدی رو داشتم که تو خیچ برهه ای از زندگیم نداشتم...و عاداتی مثل کتاب خوندن، برنامه داشتن و.... رو یاد گرفتم همچنین تمام ایرادات وارده به کارم رو توی شرکت خودم تونستم حل کنم....بین این دوراهی میمونم که واقعا چکار کنم....لطفا بر اساس مواضع بحث نکنیم..بر اساس منافع گفتگو کنیم
    پاسخ:

    دوست عزیز؛ چنان که مشاهده میکنید فتوای مقام معظم رهبری شامل همه شرکتهای بازاریابی شبکه ای میشود. اینجا را نیز نگاه کنید.

    اما این که در این شرکتها شما برخی مشکلات خود و روش خود را عوض کرده اید، نباید باعث شود که مشکل اساسی این شرکتها، یعنی حرمت درآمد آنها، از یادتان برود.

    این مانند آن است که کسی چون از یک یهودر رفتار خوبی را مشاهده میکند، یهودی شود. به این اشتباه ذهنی، اصطلاحاً «مغالطه اخذ مابالعرض مکان ما بالذات» میگویند.

    موفق باشید

    با سلام

    میخاستم بپرسم اینا فعالیتشون طوری هست که میگن ما سرشاخمون فقط سود نمیکنه شاید یکی خیلی پایینتر باشه ولی سودش بیشتر باشه به خاطر فروش یا فعالیت بیشتر و اینطور بین خودشون و هرمی ها فرق میگذارند لطفا راهنمایی کنید ممنون.خیلی میترسم گول بخورم گرچه ادعا میکنند اجباری نیس ولی افراد ساده چه گناهی کردند که وارد این کار کثیف شدند.

    پاسخ:
    سلام
    مطلبی که به شما گفته اند ممکن است درست باشد. اما مشکل شرعی بازاریابی شبکه ای به این قضیه مربوط نمیشود.
    مشکل بازاریابی شبکه ای اکل مال بالباطل است.
    در اینباره مفصلاً در همین وبلاگ توضیح داده شده است. جهت جلو گیری از اطاله کلام شما را مطالعه مطالب با استفاده از فهزست وبلاگ دعوت مینمایم.
    موفق باشید
    با سلام خدمت شما بزرگواران
    چند مورد رو با توجه به نظرات بیان میکنم:
    1- عزیزی که طبق کتاب آقای سید مهدی نریمانی زمان آبادی صحبت کردن! خواهشا با تحقیق و بررسی به روز و بیشتری بیاید جلو! من برای تحقیق این موضوع و حل مشکلم ! رفتم سفر مشهد! کتاب رو خریداری کردم و خوندم!! تصاویرشم براتون ارسال کردم! اینجا  و اینجاا خانمها و آقایون! داخل این کتاب که چاپ جدید ایشون هم هست نسبتا به روز تر صحبت کردن ولی باز هم شرکت های هرمی و استفتاعات شرکت های هرمی غیر قانونی قدیم رو گذاشتن! مشکل شما پول بی زحمت و نقض قاعده ی اکل مال به باطل است ؟؟ داخل این کتاب مفصل بحث کرده! شرکت های فعلی دقیقا طبق این موراد آیه جلو میروند! لطفا وقتی مطالعه تون کافی نیست اظهار نظر نکنید :|
    2- شما میفرمایید هرمی هست روند کار ؟ درسته؟؟ سوالی دارم از شما! بفرمایید ریاست جمهور معاون دارند و معاون ها هم پرسنلی و به همین منوال پایین میرود! پس فعالیت کلیه ارگان ها به صورت هرمی است ؟؟ و در ضمن درآمد راس این هرم از بقیه بیشتر است! معاون ریاست جمهوری یک سری کارها رو انجام میده و بقیه کارا رو مجموعه ش انجام میدن و بخاطر بالای هرم بودنش و سمتی که داره سود بسیار خوبی و حقوق خوبی از فعالیت بقیه میبره!! چرا به این عزیزان ایراد وارد نمیشه؟
    3- ما در این کار نتورک آموزش میدهیم! و از آموزش ما استفاده میکنن و پیشرفت میکنن! علما و روحانیون محترم هم همینکار رو میکنن! آموزشی میدن به عوام ! در سطح گسترده! اگر کسی به آموزه های آنها عمل کنه و ثوابی انجام بده خدا از ثواب عامل کم نمیکنه! بلکه از خزانه ی رحمت خودش به اون روحانی ثوابی میرسونه!! پس این ثواب نوعی ثواب بی زحمت هست دیگه؟ درسته؟؟ شما در جهان باقی با این ثواب چه میکنید؟ بهشت و نعماتش رو بدست میارید؟ درسته؟ خب ! حالا ما هم مثل همین عزیزان آموزش میدهیم به بقیه که چطور زندگیشون رو جهت دهی کنن! تغییر کنن در جهت پیشرفت فردی و اجتماعی ! ما پولی که از مجموعه دریافت میکنیم به جهت همین آموزش ها و رسیدگی هاست! همانطور که علما به شبهات بقیه پاسخ میدهند! ما هم به مشکلات مجموعه ی خودمان صمیمانه پاسخ میدهیم!
    4- عزیزی که میفرمایند چرا اینقدر شمارا تحویل میگیرن! بازاریابی ! یعنی دل یابی ! سعی در ایجاد صمیمیت برای کمک به خوده شماست! شما در یک شرکت که کار میکنید و شما رو تحویل نمیگیرن! مدیر شرکت میاد میشینه به شما میگه اهداف زندگیت رو بنویس و برای رسیدن بهشون تلاش کن؟؟ میاد قدم به قدم باهات تا پیشرفت کنی  و حتی از خوده اون هم بیشتر سود کنی؟؟ نه قطعا! اما اینجا ما خودمون رو متعهد میدونیم که پیشرفت کنن دوستانمون! چون رابطه برد-برد هست!
    5- در رابطه با عزیزی که مدیر وبلاگ هستن و در نظر سنجی آخر گفتن تولید داخل نداریم! جهت اطلاع جنابعالی میگم! شرکت ها همگی محصولاتی دارند که 100 در صد تولید داخلی هست و اگر هیچی وارد کشور نشه! و تحریم بشیم هم میتونن تولید کنن! و با استفاده از برندهای معروف و پر فروش سرمایه لازم برای گسترش تولید فراهم میشه!! شرکت ها خودشون تولید کنندگان داخلی هستن!!

    فعالیت در این شرکت ها ! هر کسی که درست فعالیت کرده! تغییرانی درش ایجاد شده که زندگی ش رو عوض کرده! کسی که به دلیل کمبود اعتماد به نفس به خیلی چیزای مخرب رو آورده! بعد از بدست آوردن اعتماد به نفس دوباره ش ! اعتیاداتش چه به مخدر و چه به شهوات رو کنار میذاره!!

    من در چندین شرکت از این مجموعه ی بازاریابی شبکه یی رفتم و تحقیق کردم!شما صرف حکم شرع پیش میرید! ولی گاهی بهتر هست که ادله ی عقلی رو هم در نظر داشته باشید! حکم حجت الاسلام والمسلمین آقای مکارم شیرازی هم که فرمودند اکل مال به باطل رعایت نمیشه! اگر تحقیقی عملی (نه علمی) روی فعالیت این شرکت ها داشته باشید میبینید که دقیقا مطابق این آیه بوده و کتاب آقای نریمانی هم کامل توضیح داده است!!

    ممنون از وبلاگی که ایجاد کردید ! ولی ای کاش به روزتر بود اطلاعات و با تحقیق عزیزان نظرات رو ثبت میکردن!

    استخاره قرآن مسیر ما را مشخص کرد ... ما مسلمانیم و پیرو قرآن و اسلام هستیم! نه مسلمان!

    امیدوارم با ادله و به دور از سفسته باشه نظرات
    ایمیل من هم نمایش داده شده !
    پاسخ:
    سلام
    دوست عزیز؛ توجه شما را به چند نکته معطوف میکنم:
    1. نظر آقای نریمانی و مصاحبه با ایشان را در مطالب قبلی وبلاگ نقل نموده ایم. ایشان درباره حکم شرعی این فعالیتها فرموده اند که 11 تن از مراجع تقلید این فعالیتها را حرام میدانند. همچنین ایشان اعتقاد دارند که شرکتهای بازاریابی شبکه ای در حال حاضر مشکل دارند.
    2. در هرمی بودن این فعالیتها نباید به شکل ظاهری سیستم توجه شود. هرمی بودن به معنای حصول درآمد شما از افراد زیر دست شما میباشد. آیا درآمد رئیس جمهور مثلاً حاصل از درآمد و مقدار کار وزرا هست؟!(متاسفم که در باره مسائلی به این روشنی هم باید توضیح دهم!!!)
    3. پورسانتی که شما از شرکت دریافت میکنید، حاصل از آموزش دادن شما به دیگران نمیتواند باشد. زیرا اگر این پورسانت در ازای آموزش شما به دیگران است، باید بر اساس ساعات کاری شما در امر آموزش و تعداد افرادی که آموزش میدهید باشد، نه درصدی از فروش آنان. در واقع به اصطلاخات فقهی و قانونی، درآمد شما در ازای کاری که انجام میدهید مجهول است و این موجب غرری و ضرری شدن وعامله میشود و مصداق اکل مال بالباطل خواهد بود(لطفاً دقت شود).
    4. برخود خوب و گرم با شما در این شرکتها یک دام سیستمی برای جذب افراد است. پس از عضویت فرد و به دست آوردن نقاط ضعف شحصیت وی(با عنوان لیست اهداف در زندگی) این نحوه برخورد تا حدودی تغییر میکند و بعضا جای خود را به تحقیر و بر انگیختن احساسات فرد نیز میدهد. (اگر به راستی در این شرکتها فعالیت داشته اید باید به خوبی بدانید که این طرز برخوردها بخشی از آموزشهای این شرکتها برای به دام انداختن افراد میباشد. حتی تک تک این برخود ها اسن دارد که برخی از آنها تحت عنوان فالو(Follow) و اقسام آن جای میگیرد).
    5. شما عبارات من درباره تولید را به خوبی مطالعه نفرموده اید. مقصود من از بحث تولید آن بود که شما به جای آنکه افراد را در فرایند تولید قرار دهید، به دنبال آن هستید که افراد، بازاریاب یا به عبارت دیگر دلال باشند. این فعالیتی است که به برآورده کردن نیازهای ما و فرایند تولید کمکی نمیکند. اگر تا این اندازه دغدغه تلید داخلی و اقتصاد مقاومتی دارید، افراد شرکت را راهی کار و تولید کنید و از طریق یک درگاه اینترنتی و پست اجناس داخلی را به فروش برسانید!!! چرا توان و انرژی جوانان این کشور باید برای دلالی و بازاریابی هزینه شود؟ چرا این انرژی صرف یک کار تولیدی نگردد؟؟
    6. نمیتوان با ارائه چند مورد خاص، صحت و خوب بودن این فعالیتها را تصدیق کرد. این واقعاً عوامانه است که با گفتن این که یک نفر اعتیاد خودش را کنار گذاشته بخواهیم ثابت کنیم که این شرکتها بهشت است!! بعلاوه این تغییر زندگی عوامل دیگری نیز داشته است که در بحث های نقد آموزشهای این شرکتها به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است.
    7. چگونگی اکل مال بالباطل را نیز میتوانید در مطالب قبلی همین وبلاگ پیدا کنید(از فهرست مطالب استفاده نمائید). دیگر در اینباره توضیح مفصل نمیدهم.
    8. ای کاش تا این اندازه تحت تاثیر عملیات روانی این شرکتها نباشیم. این افراد به خوبی میدانند که چطور احساسات درگران را برانگیخته کنند و همه پرسش های اساسی و اشکالات را به طرز عوامانه توجیه نمایند. دروغ، موفور است!!
    9. استفاده از قرآن مسیر ما را مشخص میکند، نه استخاره با قرآن. قواعد فقهی ما نیز از احادیث و آیات قرآن استخراج شده است. لطفا به حکم شرعی این فعالیتعا دقت نمائید.
    موفق باشید
    با سلام
    من از یکی از نمایندگان فروش ممتازشون پرسیدم آیا قانونی در این مورد تصویب شده یا نه؟ اون آقا هم گفت بله- "طرح اصلاح نظام توزیع کالا" رو جستجو کن- بند 6 در مورد بازاریابی شبکه ایه.
    ولی ما که هرچی جستجو کردیم چیزی نیافتیم که نیافتیم! حتی تو سایت مجلس!!!(مرکز پژوهشهای مجلس)
    فقط یه آیین نامه ای(مصوب وزارت بازرگانی) در سال 87 تصویب شده که ماده ی 6 اون هم در مورد شبکه های زنجیره ای خرده فروشی اصنافه(فروشگاههای زنجیره ای) و اصلا در مورد بازاریابی شبکه ای نیست!!!
    دوستان میتونن مراجعه کنن و مطمئن بشن
    پاسخ:
    سلام
    از شما کمال تشکر را دارم
    دروغ، توجیه، فریب، سودجوئی و... در برخی از این شرکتها به وفور مشاهده میشود.
    چند نمونه از این گزافه گوئیها را نقل میکنم:
    1. قبل از عضویت شما: «این شغل وقت چندانی نمیخواهد و تنها با چند کلیک میتوان میلیونر شد»
    2. پس از عضویت شما: «این شغل سخت ترین شغل دنیاست و هر کسی لیاقت آن را ندارد»
    3. «قانون بازاریابی شبکه ای را شورای نگهبان تایید کرده است. اگر حرام بود فقهای شورای نگهبان آن را تایید نمیکردند» در حالی که چنین قانونی اصلاً وجود ندارد!!
    4. «این کار در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به کشور است» در حالی که اقتصاد مقاومتی به معنای تولید داخلی و حمایت از آن است. نه آن که شبکه فروش تشکیل دهید و افراد را به جای تولید کننده به دلال تبدیل کنید!!
    5. «فتوای مراجع تقلید مربوط به شرکتها هرمی است، نه بازاریابی شبکه ای. اگر در این زمینه فتوایی مبنی بر حرمت میبینید، مربوط به گذشته هاست» در حالی ه 11 تن از کراجع تقلید همین بازاریابی شبکه ای فعلی را حرام میدانند.
    به راستی که طمع و شهوت به مال دنیا انسان را به چه کارهایی که وا نمیدارد!!
    پس عبرت بگیریم...
    موفق باشید
    نظر ب دوست عزیزم p ax که گفته بود مگر شما زحمتی برای این پنج هزار نفر میکشی که پولی که از وجود اونها و فعالیتشون بدستت میرسه حلال باشه باید عرض کنم خدمتتون که شاید شما قصد داشتین زحمتی نکشین ،،، من و دوستم دوساله تو این کار هستیم و واقعا واسه تک تک اون افرادی که وارد این کار کردیم رحمت کشیدیم کارگاه های مختلف اموزشای مختلف جلسه های ماهانه پیگیری مداوم و تماس مکرر شمارو نمیدونم ولی با توجه ب زحمت و وقتی که من برای اینکار میزارم و تک تک افراد مجموعم حتی کسایی که از وجودشون دیگ سودی به من نمیرسه ازبس از من دور هستن و سطح پایینی از من ب حساب میان مطمئنم این پول حداقل برای من حلاله،بستگی ب خودتون داره میتونید مجموعتونو فقط بسازید و ب امون خدا ولشون کنینو هیچ زحمتی براش نکشین،، خب این طوری بخواین کار کنین حتما حرامه،موفق باشید
    پاسخ:
    دوست عزیز؛
    زحمت کسیدن شما، صحیح بودن فعالیت شما را به هیچ عنوان توجیه نمیکند.
    دزدها هم برای دزدی کردن زحمت زیادی میکشند.
    مهم صحت فعالیت شماست که متاسفانه چنین فعالیتهایی از نظر شرعی حلال نمیباشد. حال هراندازه هم که زحمت کشیده باشید.
    چرایی این مطلب در سایر مطالب وبلاگ توضیح داده شده است.
    موفق باشید
    با سلام وخسته نباشید خدا خیرتون بده من با مطالبی که تو سایتتون خوندم عضویتمو همین الان تو یکی از همین شرکتا لغو کردنم
    اجرتون با امام زمان عج
    واقعا ممنون ، احساس میکردم یه جای کار میلنگه که شکر خدا حکم حضرت آقا خیالمو راحت کرد ، خدا حفظتون کنه 
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام و خسته نباشید
    متاسفانه در ایران قوانینی وجود داره که کاملا با اسلام مغایرت داره
    مثل همین بانکداری
    متاسفانه این گونه قوانین باعث دل زدگی مردم **** ** ***** و تمسخر مسلمونا میشه برای مثال بانکداری ما که اسم بانکداری اسلامی رو هم یدک میشه
    اما کاملا غیر اسلامی و حتی غیر انسانیه
    امیدوارم زمانی برسه که قوانینی واقعا شرعی برای جمهوری اسلامی ایران به تصویب برسه و قوانین غیر اسلامی از بین بره

    با سلام بلاخره وظیفه ی مقلدین حضرت آقا که در این شبکه ها عضو هستند چیست؟ 
    ایا پول آن حرام است؟ 
    پاسخ:
    با سلام
    چنان که از متن فتوا مشخص است، درآمد حاصل از این شرکتها به دلیل آن که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان نرسیده است، حرام میباشد.
    موفق باشید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام و ممنون از وبلاگ خوبتون
    تجربه شخصی من:::::::::
    دوستانی که با نحوه های درآمد تو این شبکه ها آشنایی دارن:
    خداییش خودتون اصلا قانون و مجلس و شورای نگهبانو وزارت صنعت و معدنو ول کنید ، با انسانیت بگید واقعا از گلوتون پایین میره؟ اون بخش فروشش رو منم قبول دارم البته اگه اجناس خوب باشه و فروش زوری نباشه ، من خودم رفتم بزرگترین و گسترده ترین شرکت بازاریابی ایران که اسمش *** ********* هس ، بهم میگفتن روشای رو بهت یاد میدیم که بتونی دسمال کاغذی به گربه بفروشی !!! یعنی انصافه خدایی ؟؟؟ حالا گیریم مشتری قلبا راضی باشه و محصولم خوب باشه ، اون پولی که از فروش زیر مجموعه هات و معرفی اونا و همچنین شبکه سازی گیرت میاد چی؟ اصا براش زحمتی کشیدی؟ یعنی هیچ کاری نکردی و چون هیچ کاری نکردی از شبکه ای ساختی و یحتمل از بین اون 5 هزار نفر حد اکثر 40 نفرو دیدی پول گیرت میاد 
    منم یه زمانی می خواستم واردش بشم ، امام زمان واقعا کمکم کرد که مشکلی پیش اومد برام و کلی برام خرج داشت و لی حداقل پول حرام نیومد سر سفره ام
    دوستان خدا دوس نداره ما از این راه پولدار بشیم ، اگه دقت کرده باشین وقتی وارد محیط کار این جور جا ها شین ، کلی تحویلتون می گیرین ، هی حالتونو می پرسن و خودشونو لوس میکنن براتون و حتی حاضرن دم تکون بدن!!! مطمئن باشین از قیافتون خوششون نیومده و فقط دوس دارن شما وارد کار شین  تا شبکه اشون گسترده تر شه و پول بیشتری گیرشون بیاد
    ممنون از وبلاگ عالیتون ، به همه معرفیش می کنم
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از این که تجربیات خود را در اختیار دوستان قرار میدهید.
    موفق و پیروز باشید
    http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2012005 یعنی کل این داستان ساختگی هستش ؟
    پاسخ:
    دوست عزیز؛
    این متن تنها یک آئین نامه است، نه یک قانون که توسط مجلس و شورای نگهبان تصویب و تایید شده باشد.
    این آئین نامه مربوط به وزرات صنعت است و قبلا فایل پی.دیپاف آن در این وبلاگ درج شده بود.
    این آئین نامه ساخکی نیست. اما به معنای مجوز شرعی داشتن چنین فعالیتهایی نمیباشد.
    موفق باشید
    واقعا ازاطلاعات مفیدتون متشکرم
    بعضی از اقایون رو واقعا نمیدونم دیگه باید چه دلیلد واسشون بیاری تا دست بکشن ازاین کار 
    ایشالله عاقبت بخیر شیم
    به امید ظهور حضرت امام زمان
    یاعلی

    آقای محمد حسن عباسی لطفا با اطلاعات ناقص فضا رو مسموم نکنید .
    4 تا فایل صوتی تصویری میدید دست مردم خودتونم تفسیر میکنید !!! خیلی جالبه که چرا انقدر دروغ آشکار . اون فایل رو من دیدم ! کجا گفته که مجلس مصوبه تصویب کرده . انقدر دروغ گفتید که خودتونم باورتون شده مثل اینکه !!!!؟؟؟؟ من واقعا تعجب می کنم !!
    به هر راهی میخواید مصوبه رو بچسبونید به مجلس.
    عاطفه خانم من یه چیزایی از حقوق سرم میشه . میدونید برای بانک داری تو مجلس قانون داریم چون حجم عظیمی از پول تو یک نقطه جمع میشه ولی مثلا پیتزا فروشی تو مجلس قانون تصویب نشده . تو نتورک یه پول عظیمی میرسه به افراد محدود پس موضوع مهمی هست و باید قانون داشته باشه ولی چرا نداره ؟ به خاطر اینکه فقهای شورای نگهبان این نوع درامدرو حلال نمی دونند و اگه این کار کشیده بشه به مجلس حتما ریشش خشک میشه .
    توی انگلستان در مورد علل سرطان تحقیق میکردن که به سیگار رسیدند . یکی از دکتر ها گفت که چرا دولت این ماده ی خطرناک رو بهش مجوز میده !؟ جواب شنید : خوب همین که شما اینجایی و داری مطالعه میکنید از مالیاتهای همین سیگاره !! بیشتر درامد بهداشت کشور رو مالیات سیگار تامین میکنه !
    هر چیزی که مجوز داره خوب نیست !!!
    لطفا با شک و شبهه سخن نگویید
    وقتی گفته میشود ظاهرا یعنی مطمعن یستیدن نیستیدبگووییدبا صراحت کامل سخن بگوویید، 
    چرا که سرنوچت هزاران نفر درمیان است. 

    پاسخ:
    عبارت «ظاهراً» به دلیل آن است که چنین قانونی را در هیچ کجا نیافته ایم. نه در قوانین مصوب مجلس چنین قانونی و جود دارد و (بنابر استعلام یکی از دوستان) نه شورای نگهبان چنین قانونی را تایید نموده است.
    حال احتمال بسیار اندکی نیز وجود دارد که جستجوی ما تمام و کمال نبوده باشد.
    لطفا اگر چنین قانونی که در مجلس تصویب شده باشد را یافتید، با سند معتبر ارجاع نمائید.
    با تشکر
  • محمد حسن عباسی
  • با سلام
    اگه برنامه ی پایش به مجری گری آقای حیدری را در چند سال پیش مشاهده کرده باشید،سوالی مبنی بر قانونی بووودن تجارت و  فعالیت بازاریابی شبکه ای مطرح نمودند،که در پاسخ  به  این سوال وزیر صنعت و معدن وتجارت در مکالمه ی تلفنی با برنامه اینچنین جواب دادند :
    از سال 88 مجلس شورای اسلامی مصوبه ای را تصویب کرد و به دولت داد مبنی بر نظارت و بررسی و سامان دهی شرکت هایی که میخواهند از طریق این صنعت فعالیت کنند،دولت هم این وظیفه را به عهده وزارت صنعت معدن تجارت گذاشت،و این وزارت کمیته ی نظارتی تشکیل دادند که ازنمایندگانی ازچند ارگان از قبیل نیروی انتظامی ،دادستانی و ... برای نظارت کمک گرفت
    همچنین ایشان با صراحت قانونی بوودن این صنعت را تایید کردند
    توضیحات تکمیلی :
    شرکت های زیادی از سال 90 تا کنون درخواست مجوز دادند،ک فقط 11 شرکت صلاحیت و مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای را دریافت نمودند
    در واقع بازاریابی شبکه ای روش نوینی از فروش میباشد
    آموزش هایی ک در این شرکت ها بکار میرود،آموزش هایی است برگرفته شده از کتاب های نویسندگان بزرگی  همچون رابرت کیوساکی،برایان تریسی،جیمز ران و... که آوازه ی جهانی دارند
    لطفا در باره ی این موارد توضیح دهید با تشکر
    پاسخ:
    با سلام
    آنچه وزیر از آن به عنوان شرکتها قانونی نام میبرد، شرکتهایی است که توسط وزارت صنعت و معدن تایید شده اند و ارتباطی به مجلس ندارد.
    این در حالی است که درآمد این شرکتها از نظر مقام معظم رهبری در صورتی حلال است که مطابق قوانین مجلس و شورای نگهبان باشد.
    موفق باشید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    شما دارید حکم واحدی در مورد تمام شرکتهای بازاریابی شبکه ای صادر میکنید!!
    آیا امکان دارد کاری از کانال مجلس تصویب نشده باشد و در کشور آزاد باشد؟*** ****** *** **** ** ***** ******* * ********* ** ****
    صحیح میفرمایید که خیلی از شرکتها به آیین نامه ها پایبند نیستن اما آیا شما درمورد تمامی شرکتها اطلاعات کاملی دارید؟
    پاسخ:
    سلام
    چند نکته:
    1. بحث درباره یک حکم کلی درباره همه شرکتها نیست. این مطلب تنها فتوای مقام معظم رهبری را نقل مینماید.
    2. میتوانید جهت اطمینان از عدم وجود چنین قانونی، آن را از سایت مجلس استعلام نمائید.
    3. این آئین نامه، مشکلی از حرمت شرعی این شرکتها حل نمینماید؛ زیرا این آئین نامه به تصویب مجلس نرسیده است.
    موفق باشید
    با سلام
    یعنی شما می فرمایید که مجلس همچین قانونی رو مبتنی بر اجازه فعالیت به شرکت های بازاریابی شبکه ای که دارن از کانال قانونی عمل میکنن رو تصویب نکرده؟و اینچنین شرکت ها دارن دروغ میگن که این قانون به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده؟
    پاسخ:
    با سلام
    بلی؛ ظاهراً چنین قانونی از طرف مجلس درباره بازاریابی شبکه ای تصویب نگشته است. چیزی که شرکتها ازآن به عنوان قانون بازاریابی شبکه ای و بازاریابی شبکه ای قانونی نام میبرند، تنها آئین نامه و مجوزی داخلی و مربوط به وزارت صنعت و معدن میباشد. جهت اطمینان میتوانید در قوانین مصوب در مجلس استعلام نمائید. همچنین میتوانید از شورای نگهبان دراینباره سوال کنید.
    من در یکی از مطالب اخیر، متن این آئین نامه را در اختیار شما قرار داده ام.
    و این عجیب و شگفت آور است که این شرکتها میخواهند فعالیت های خود را بدین وسیله توجیه نمایند. این قضیه به عقیده من برای بی اعتمادی افراد به گفته های این شرکتها کافی میباشد.
    با تشکر از شما
    موفق و پیروز باشید
    فکر نمیکنم با این حساب، دیگه جای شک و شبهه برای کسی باقی بمونه.
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">