بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

نظر آیت الله خامنه ای

پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۵ ب.ظ

کسب درآمد ناشی از افزایش اعضا به صورت شبکه‌ای خواه از طریق عرضه کالا یا خدمات و یا دریافت حق عضویت ‏و یا بازاریابی و یا شیوه‌های مشابه دیگر (داخلی باشد یا خارجی و تحت هر نام و عنوانی) جایز نیست.


سامانه پیامکی پاسخگویی به سوالات شرعی مقام معظم رهبری:           30002020

نظرات  (۵۹)

سلام چند روزی که ذهنم مشغول قرار بود من هم وارد این شرکت بشم ولی ته دلم استرس داشتم الان که فهمیدم رهبر عزیزم حرام میدونه این کارو با دلی محکم وارده کار نمیشم ای کاش همه عزیزان که نظر اقا براشون مهمه بدونن

پاسخ:
سلام

شایان ذکر است که رهبری در طول زمان چند فتوا در این زمینه داشته اند. با توجه به تاریخ فتوی خواهشمندم آخرین نظر و فتوای ایشان را جشتجو فرمایید. 

موفق باشید
با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
حدود دو ماه هست که عضویت در این مجموعه ها به بنده پیشنهاد شده ...بنده به دلایل شخصی فعلا پیشنهاد رو نپذیرفتم .
از حدود یک هفته پیش اصرارها و پیگیری ها برای ورود بنده بیشتر شده .و همین شده که برای تحقیق و بررسی بیشتر با این سایت آشنا شدم.

سوالم از افرادی که لیدر بودن اینه :
چطور جواب منفی بدم ؟
چون اولا این خانم از دوستان نزدیک من هستن
ضمنا فوق العاده برای بنده وقت صرف کردن (کلاس-کتاب- فیلم آموزشی و....)
پاسخ:
با سلام

با احترام همراه با قاطعیت نظر منفی خودتون رو اعلام کنید.
تمام وقتی که برای شما صرف کرده بخشی از روند این کار برای عضوگیری هست.
از این باب مدیون این شخص نیستید.

موفق باشید
سلام این شرکت ها خیلی کثیف هستند فقط دنبال پول و فروش محصولات خودشون هستند و ترویج مصرف گرایی و تبلیغ محصولات خارجی بی کیفیت. رسما دارن گداپروری رو ترویج میدن. گداها چی کار میکنند سر چهارراه میشینند تا کسی بهشون پول بده ترفند این ها هم همین طوره. تو خونه بشین ۴ سال دیگه ماهی ۶۰ میلیون میاد به حسابت(در صورتی که تمام اینها دروغه). فرهنگ کار و زحمت کشیدن رو دارن از بین میبرن و به جوانها طوری القا میکنند که دیگه الان دوره ی کار و زحمت نیست و فقط با چند تا زیرمجموعه میتونین درآمد میلیونی داشته باشید.راحت طلبی رو دارن ترویج میدن که با کار کم در آمد بالا. در صورتی که اصلا اینطوری نیست وقتی وارد میشی به کثیفی کارشون پی میبری. خیلی از افرادی که تو این کار هستن برای اینکه کسی بهشون خرده نگیره میگن ما راضی هستیم. اما ازشون سوال کنید آیا اون وعده های دروغی که بهشون میدادن که تا چند ماه دیگه درآمد میلیونی دارید و این کار پاره وقت هست کدومش عملی شده؟ آیا کسی هست تونسته باشه بعد از گذشت چند سال سود قابل توجهی نصیبش شده باشه؟
با سلام .لطف کنید این رنگ پس زمینه مطالب را تغییر بدید که به سختی نوشته ر ومیشه خوند .هم سایزش کمه و هم باعث ضعف بینائی میشه. درضمن نظر دیگرمراجع ر وهم انعکاس بدید .
با دعای خیر برای شما وکاربران
سلام...میخواستم یچیزو با هموطنانم در میون بزارم...تو فلسفه هست این قضیه که کسایی بودن به نام سوفیست یا استاد سخن (مغالطه کاران که برایه هرچیزی یه پاسخی داشتن...)
اینا با چرب زبونی نه تنها پیروز میشدن بلکه یه چیزیم از طرف میگرفتن.مسالشون اینایین کع تو شرکتایه بازار یابی مثل:بیز یا بادران گستره...امثال جوونایی که لنگ پولنو ضعفشونو شناسایی میکنن بزرگش میکنن و میندازنشون تو سراب خوشبختی...فقطم کارشون شستوشویه مغزه.تو دوسال دیگه درامدت رو۱۰تومته تو میتونی تو فلانو فلان.
خدارو شکر فهمیدم اینا سرابن،نونی که از عرق ریختن دوتا دیگه دراد از نون بازوت نباشه میخوام که بنزو پورشه تو دوسال دیگه زیر پام نباشه...
س.یه راهی بگین که بشع روشونو کم کنیم و تو منگنه قرارشون بدیم برا هر سوالی یه جوابی دارن!چه سوالی بپرسیم؟؟
امشب اومدن واسع جذب من.میگم دانشجوام روزی هشت ساعت برا ارشد میخونم میگه درس میخونی که کار پیدا کنی که درامد داشته باشی نت وورک بهترین کاره داریم اساتید دانشگاه که تو نتوورکن و.... موندم چه کنم ته دلم راضی نیس ولی ول کن نیستن.چرا این مملکت این شده وضعش از درس خوندن تلاش کردن به جایی نرسی !! مهندس تحصیل کرده و.. همه بیکار و بی پول.دلال و ادمایی مثل اینا همه پولدار و...
سلام خدمت دوستان من هر چی فکر میکنم این کار با عقل جور در نمیاد بگیری 2 هزار نفرو درگیر خودت بکنی که باهاشون پول ماشین در بیاری به خدا قسم دارن به خاطر پول با زندگی هزاران نفر بازی میکنن تف به این دنیا که اگر ارزش داشت خون حسین توش ریخته نمیشن حسین رو کی کشت کسانی کشتن که در دین وایمان شهریه ایمان بودن مثل شمر که از عباد زمانه خود بود ولی حرص و طمع دنیا به خاطر پول یزد خودشو هلاک کرد کسی که برای پول خیلی ببخشید برادرو خواهر و مادرشو و تمام اعضای خانواده و فامیلشو وارد این بازی میکنه بعد به بالاسریش تعهد میدهه که من درامدتو هر جوری شده به سقف میرسونم واقعا این حماقت محض نیست این ظلم نیست دوهزار نفر کار کنن که ده نفر پول خوب گیرشون بیاد دوستان حتی اگه مرجع هم نگه شما اگه به عقل و وجدانتون مراجعه کنید نتیجه میگیرد این کار نه انسانیه نه شرعی
ممنون از مطالبتون.
  • یه نفر که میخواست وارد این شرکت ها بشه!
  • سلام دوستان خوب؛
    منم میخواستم وارد شرکت بادران گستر بشم و چون یه آدم پرانرژی هستم و روابط اجتماعی خیلی خوبی دارم و در عین حال دوستان زیادی از قشرهای مختلف دارم فکر میکنم که میتونستم خیلی هم موفق بشم!
    مختصر مفید بگم؛ تمام این شرکت هایی که مجوز از وزارت صنعت و معدن گرفتن از لحاظ قانونی کسی جلوشون رو نمیگیره بنابراین تا وقتی که قانونی علیهشون وضع نشه میتونن به کار خودشون ادامه بدن!
    ولی مسئله اینه که شرعی نیست! شاید بهتره بگم تا یه جایی شرعیِ و از جایی به بعد پولش مسئله دار میشه! من اینو از تمام نظرات خونده شده و استفتائات و حکم مراجع فهمیدم.
    .
    دلیل شرعی نبودن:
    در اسلام "اکل مال به باطل" حرامِ و این یعنی اینکه کسب درآمد از طریقی که فعالیت مثبتی صورت نگرفته. بازاریاب وقتی خودش جنسی رو خریداری میکنه و یا اینکه آشنایان خودشو ترغیب به مصرف اجناس اون شرکت میکنه سودی از فروش شرکت نصیبش میشه که این بلااشکال و حلالِ! چون براش زحمت کشیده. و تا وقتی که برای جمع کردن و معرفی کردن بازاریابهای دیگه به شرکت وقت میذاره و اونها رو هم آموزش میده باز هم سودی از این معرفی کردن نصیبش میشه که این هم حلالِ! ولی اون سرشاخه ای که فرضاً بیست زیرشاخه داره، مسلماً برای اون زیرشاخه ی بیستم آموزشی نمیده و زمانی صرف نمیکنه، بلکه لیدرهای تربیت شده در زیرشاخه هاش هستن که دارن آموزشش میدن! پس پورسانت و سود حاصله از معرفی زیرشاخه ی بیستم که به حساب سرشاخه واریز میشه اشکال دار میشه و حرامِ!
    به طور کلی و تقریبی اگه بخوایم مثال بزنیم شاید اون سرشاخه ای که داره برای مثال ماهی چهل میلیون، صد میلیون و امثالهم درآمد کسب میکنه از این شرکت، فقط دومیلیون، سه میلیون اون حلاله! عقل ناقص من تخمین میزنه تا وقتی که به پلن حجمی نرسیدی و سود حاصل از مثلا تیم شصت نفری تو حسابت نمیاد!

    نمیخواستم اینقدر روده درازی کنم؛ ولی چون خودم دنبال یه جواب صریح میگشتم و خیلی کمتر دیدم سعی کردم یه کم شفاف توضیح بدم
    عمر محدودی که در دنیا داریم نمی ارزه که بخوایم آخرت نامحدودمون رو خراب کنیم
    .
    موفق باشین دوستان خوب؛ و ان شاالله هم پولدار بشین از راه حلال...

    سلام. با تشکر از مدیر محترم سایت و تمام دوستان عزیزی که کامنت گذاشتن. واقعا از نطرات مفیدتون استفاده کردم. من هم با وعده و وعید یکی از صمیمی ترین دوستانم در جلسات آموزسی شون شرکت کردم. اما هیچ کدام از نظر شرعی قانع نشدیم. برای پی بردن به شرعی بودن و یا نبودن این شرکت ها با افراد زیادی صحبت کردیم. اما سخنان متناقض می شنیدیم. خود لیدرهاشون آنقدر خوب توجیه میکردن که جای شکی برای شرعی نبودنش نمی یافتی. اما ما با حالت گاردگرفته پیش می رفتیم و هرچی می شنیدیم یه گوشمون در بود و اون یکی دروازه. میدونستیم که بقول خودشون برای هر سوالی جواب (بهتر بگم توجیه) داشتن. تا اینکه تصمیم گرفتیم مدارک و فتاوای مراجع را خودمان بررسی کنیم. که متوجه شدیم فتوایی را منتسب به مکارم مبنی بر جایز بودن این تجارت دارن. دست خط اصلی مکارم را با دست خط توی فتوای نشان داده شده تطبیق دادیم که زمین تا آسمون فرق داشت. به احتمال قوی این فتوا را جعل کرده اند.و  صدها نکته دیگر که دوستان بهتر از بنده بهش اشاره نمودن.
    در آخر به برادران مومن و مقید توصیه برادرانه میکنم که در این فضای غبارآلود و در این دریای طوفانی فتنه ها باید چشم و گوشمون رو باز نگه داریم تا خدای نکرده در دام این گونه فتنه ها نیفتیم. و ما بچه شیعه ها رسالتی که داریم این است که طبق فتوای آیت الله مکارم نهی از منکر کنیم و دامن دوستانمان را از آلوده شدن به اینگونه جریانات کثیف محفوظ بداریم و نگذاریم ماهیگیران متظاهر این شبکه ها از آب گل آلود ماهی بگیرند. از اینکه سرتان را به درد آوردم پوزش میطلبم. یا علی
     
    سلام من تازه وارد شرکت بادران گستران یا نتورمارکت شدم آیا این شرکت قانونی است آیا واقعا دراین شرکت پولدارمیشویم لطفا جواب دهید تا پولی از دست ندادم
    پاسخ:
    سلام
    کمتر از 10% احتمال دارد که شما پولدار شوید.
    و حتی در این صورت باز هم چیزهایی که از دست میدهید، بیش از چیزی است که به دست خواهید آورد.
    در مورد این شرکتها در همین وبلاگ بیشتر مطالعه نمائید. مراقب باشید که وعده پول، چشم شما را بر روی حقایق کور نسازد.
    موفق باشید
    سلام ... با نظرات آقای احسان کاملا موافقم و همه مطالبشون رو تایید می کنم ... به بقیه دوستانم پیشنهاد می کنم گول دروغ های این شرکت هارو نخورن و نظر آقا احسان رو کاملا مطالعه کنن ... چون شامل همه شرکتا میشه

    باتشکر از مدیر سایت
    باسلام
    من به طور اتفاقی با این شرکت اشنا شدم. در جلسه ی اول گفتن بیا شرکت را ببین. رفتم اونجا اینقدر سوال تو ذهنم بود با توپ پر رفتم اونجا(یه توصیه اگه رفتید نقش یه ادم روشن فکر را بازی کنید و نگذارید روی شما تاثیر بگذارند بلکه شما روی انها تاثیر بگذارید.)
    اول چندین سوال از خود فردی که منو برده بود اونجا و دوستاش پرسیدم که گیر افتادن
    بعد رفتن استادشون را اوردند اونم یه روضه خوند بعد که تموم شد برای اینکه ضایع نشه گفتم فهمیدم چون این دفعه می رفت چند نفر دیگر را می اورد.
    سوالات کلیدی:1-چرا اینقدر جای شرکت را عوض می کنند؟
    2- زیر گروه فقط تورا می شناسد؟
    3- این شرکت خیلی میگه اعتماد ولی خودش اول به کسی اعتماد نمی کند محصول بده میگه خرید کن؟
    4- اول پولا می گیره و بعد محصول را بعد از چند روز میده ؟
    گیریم این شرکت عالی اگه یک در صد احتمال بدید که محصول نیاد و ناگهان شرکت بسته شد شما هیچ کاری ازتون بر نمیاد و دست تون به هیچ کس نمی رسد به جز چندین مال باخته عین خودتون؟
    ....
    این قدر سوال تو ذهنم که اگه همشون از اون رئیسشون تا اخرین نفرشون بیاد حاضرم ضربه فنی شون کنم.
    در اخر یه سخن از یکی از ائمه میگم:
    روزی یکی از یاران امام صادق(ع) ایشان را در مزرعه مشغول به کار می بینند در حالی که امام 65سال دارند سخت مشغول به کار کشاورزی هستند وقتی مرد از ایشان در مورد کار سوال می کنند ایشان می فرمایند : من در حال عبادت هستم .

    هیچگاه از کار کردن نترسیم. فقط خدارا در نظر بگیریم و بریم جلو
    در اخر اگر برای ضربه فنی مشاوره خواستید بگین؟     باتشکر
    سلام خسته نباشیدسوالی داشتم ازخدمتتون من قراربوددرسایت پنبه ریزعضوبشم از اونجایی که خیلی برام اهمیت داره اول به این سایت رجوع کردم تاازحلال وحرام بودنش مطلع بشم هرچندخیلیهابهم میگفتندآقاگفتن حلال ولی باورنکردم تاباچشم خودم ببینم حالا فقط میخوام بدونم خریدازاین شرکت هم حرام یانه همیشه هرچیزی که فراگیر میشه بایدبااحتیاط وتحقیق کامل پیش بریم تابه مشکل برنخوریم چون بحث حلال وحرام درمیان
    پاسخ:
    سلام
    آنچه حرام است پورسانتهای با واسطه است.
    اما از آنجا که خرید شما به منزله سود رساندن به بالادستیهاست و از طرفی هم رهبر انقلاب حلال بودن این فعالیت را منوط به تصویب قانون در مجلس میدانند که در حال حاضر وجود ندارد، احتیاط کرده و یا از دفتر مرجع تقلید خود سوال فرمائید.
    موفق باشید
  • محمد رضا
  • با سلام
    بازاریابی شبکه ای با بخشنامه ای از طرف وزارت صنعت و معدن شروع به فعالیت کرده.
    "بخشنامه قانون نیست" و تا زمانی که کسی شکایت نکند قوه قضایه وارد عمل نمیشود چون شاکی وجود ندارد.فعالیت بازاریابی شبکه ای به هیچ عنوان توسط شورای نگهبان تایید نشده است.شما با کمی مطالعه و تحقیق متوجه این امر خواهید شد.
    شما با هر کسی که علم حقوق داشته باشد صحبت کنید به شما کاملا توضیح خواهد داد که بخشنامه را استانداری یا وزارت میتواند بدهد ولی چون قانون نیست با اولی شاکی بخشنامه ای که حتی اگر رئیس جمهور داده باشد با اولین شکایت محکوم شده و از ادامه اجرا متوقف خواهد شد.و همانطور که گفتم تا زمانی که شاکی نداشته باشد قوه قضاییه وارد عمل نمیشود.
    چند پرسش:
    ایا آنهایی که عضو شرکت بازاریابی شبکه ای شده اند قرارداد رسمی امضا کرده اند؟که اگر شرکت به تعهدات خود عمل نکرد با استناد به ان بتوان حق خود را از مجاری قانونی"قوه قضایه"گرفت؟
    چه تضمینی وجود دارد که به تعهد خود عمل کنند؟
    اگر بازنشتگی به شما ندادند به خاطر بخشنامه ای بودن کار و قانونی نبودن آن به کجا و با چه مدرکی میخواهید شکایت کنید؟
    شما تیم خود را اموزش و پشتیبانی کردید و وقت و انرژی گذاشتید ولی تیم شما نتوانست فروش خوبی داشته باشد،بالاخره یک احتمال است ک همچین اتفاقی بیفتد.در این موقع شما درصدی به عنوان پورسانت نمیگیرید.شرکت درصد پورسانت را به خاطر فروش تیم شما میدهد نه انرژی و آموزشی که دادید و اینجا شما ضرر کردید.
    در واقع شرکت به خاطر آموزش پورسانت نمیدهد.به خاطر اضافه کردن زیر مجموعه ای که بیشتر خرید میکند و شرکت را پولدارتر میکند پورسانت میدهد.پس زحمت شما برای شرکت مهم نیست.
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از روشنگری شما
    موفق باشید
    سلام واقعا من نمیدونستم حرامه ، من نه عضو شرکتهاشون هستم نه زیر مجموعه ی مدیراشون، فقط از طریق یه نفر با محصولاتشون آشنا شدم و خرید کردم ، سوالم اینه الان من که هزینه کردم و ممحصول خریدم استفاده نکنم ؟؟؟؟؟؟ توروخدا کمکم کنید چیکار کنم من الان ؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    اموال خریداری شده از آن خود شما میباشد.
    جهت اطمینان با دفتر مرجع تقلید خود تماس حاصل فرمائید
    موفق باشید
    با سلام
    من کاربر یه دفتر بیمه هستم...یه روز که از حقوق کم و شرایط کاری بدون بیمه واجحاف حقوق خانم ها و سر و کله زدن با هر کسی حسابی شاکی و کلافه بودم.یه مشتری اومد تو دفتر و نرخ ثالث خودرو رو گرقت..منم با توضیح شرایطی که داشتیم نرخ رو اعلام کردم.و صریح و مستقیم گفت که پولش اصلا برای من مهم نیست و گفت از شغلت راضی هستی؟ منم با شک و تردید گفتم بله.گفت دوست داری کاری رو بهت معرفی کنم که ماهی 5تومن نه اصلا10میلیون درامد داشته باشی..گفتم نه چون دوست ندارم برم زندان.موضع گرفت و گفت نه کاملا قانونیه.. و اجازه گرفت که بشینه و بیشتر توضیح بده...خلاصه 45دقیقه حرف زد..با دلیل و مدرک هر سوالی که میپرسیدم توجیح میکرد و من قانع نمیشدم..چون به شخصه ادم محتاط و دقیق ام و از طرفی حسابداری خونده بودم و اصلااین پولا به ما نمیساخت..خیلی به حرفاش شک داشتم.و ایشون فوق العاده مثبت و پرانرژی و با ایمان و اطمینان توضیح میدادن..کارت عضویت و مشاور بودنشو نشون داد.شرکت...بادران گستران.با کلی اصرار ازم قول گرفت که یه جلسه مشاوره برم که کاملا در جریان قراربگیرم و رفع شبهه بشه..فردای اون روز به دفترشون رفتم و همراه جند نفر دیگه که برای مشاوره اومده بودندجلسه شون شروع شد از تاریخ فعالیت این شرکت ها گفت و محصولات قابل فروش و نحوه فروش و جذب زیرشاخه و پلن های دریافت پورسانت ک الحق وسوس برانگیز بود.
    و هر سوال من رو یه جور جواب میدادن یا منحرف میکردن..مثلا اینکه چرا جلسه رو اینجا که یه شرکت کامپیوتریه گذاشتید نه بادران گفتند اونجا جلسه مدیران بود.و جلسه مشاوره هامونو اینجا برگذار میکنیم.و نهایتا اخر جلسه گفتم که نتیجه رو بهشون اعلام میکنم که میام یا نه.و برگشتم خونه و به جدول و پلن هایی که طراحی کرده بودن فکر میکردم..یا لیست محصولاتشون که بعضیاشون رو واسه بار اول میشنیدم. عصر که رفتم سر کار...یه ساعت بعدش همون مشاور روز اول اومد و گفت جلسه رورفتی و چی شد میایی...از فردا بیا اموزشهارو شروع کن...یه ماه دیگه خیلی دیره..من از این در برم بیرون دیگه نمیاماا و ار این حرفا...الحق که فوق العاده قوی بود تو جذب نیرو زیر شاخه های خودش.گفتم بهشون تا فردا اطلاع میدم. رفت.
    خداییش ذهنیتم مثبت تر شده بود ولی بازم شک داشتم خونه که رفتم رفتم سر لپ تاب و بازاریابی شبکه ای رو سرچ کردم...مطالب رو میخوندم ورد میشدم از جنبه های مختلف سرچ کردع بودم..اقتصادی..شرعی و قانونی و اینها...خلاصه بعد سه ساعت با اطمینان و ایمان کامل...بهشون اطلاع دادم که باهاشون همکاری نمیکنم و فعالیتشون قانونی و شرعینیست و توجیح اخلاقی نداره.
    وبلاگ شماهم خیلی بهم کرد...واقعا متشکرم
    امیدوارم سایر دوستان هم استفاده کنن.
    پاسخ:
    سلام
    موفق و پیروز باشید
    سلام با توجه به فرمایش حضرت آقا آیا فروش مستقیم اجناس این شرکت ها بطوری که از قیمت بازار بیشتر نباشد نیز هپحرام است؟
    چون بنده در حال خارج شدن از این مجموعه هستم و زیر مجموعه ای هم ندارم و فقط یکبار خرید انجام داده ام
    سلام من تازه داشتم درباره این شرکت‌ها تحقیق میکردم تا عضو شوم اما با این سخنان کلا از قید این کار گذشتم چرا که رهبری آن را حرام دانسته اگر در این شرکت‌ها دنیا را هم بگیرم برای ارزشی ندارد چون رهبرم راضی نیست امیدوارم که دوستداران رهبری عضو این گروه ها نشوند (جانم فدای رهبر م )
    پاسخ:
    سلام
    موفق باشید
    راستی یه چیز دیگه حدود یک ماه پیش شبکه یک رهبر درباره بازاریابی های شبکه ای صحبت کرد وگفت حمایت کامل  ازاین کار دارم ودولت رو به حمایت کامل موظف کرد لطفا اطلاعات غلط دراختیار مردم قرارندید باتشکر
    پاسخ:
    این یک نسبت غلط به رهبر معظم انقلاب است.
    شما بدون هیچ تحقیقی اراجیفی که در گوش شما خوانده شده است را تکرار میکنید.
    ماجرا آن بود که رهبر انقلاب درباره شورای فضای مجازی حکمی صادر نمودند و از آن حمایت کردند.
    اما سودجویان شیطان صفت در شرکتهای بازاریابی شبکه ای، با استناد به این که بازاریابی شبکه ای از مصادیق تجارت الکترونیک است(که بارها توضیح داده ام که این یک ادعای غلط است) گفتند که رهبر انقلاب از بازاریابی شبکه ای حمایت کرده است.
    اولا؛ بازاریابی شبکه ای به خودی خود از مصادیق تجارت الکترونیک نیست.
    ثانیاً؛ شورای فضای مجازی وظیفه نظارت بر این فضا و برنامه ریزی برای آن را دارد و حمایت از آن به هیچ وجه به منزله حمایت از محتوای موجود در فضای مجازی نیست).
    ثالثاً؛ قید «شبکه ای» در عنوان «بازاریابی شبکه ای» به معنای شبکه جهانی اینترنت نیست؛ بلکه به معنای شبکه انسانی بازاریابان این شرکتها هست. به عبارت دیگر قید «شبکه ای» به هرمی بودن بازاریابها در این سیستم اشاره دارد.
    لطفا اندکی چشمان خود را باز کنید...
    موفق باشید
    سلام بافرمایشات جناب رهبر کل کاراییهایی کشور جایزنیست دیگه چون تمام کارهایه زیرمجموعه داره یه زیرمجموعه حتی سران دولت کارهای اداره ای وسازمانی یه سوال ایانماینده مجلسی که میشینی توبهارستان چرت میزنه درامدش حلاله خودتون یه دو دوتاچهارتایی ساده کنید تااخر ماجرا رومیفهمید
    پاسخ:
    سلام
    این سخن ناشی از سوء فهم شماست
    در یک سیستم هرمی یا شبکه ای، درآمد بالادستی ها منوط و وابسته به کار پایین دستی هاست.
    اما در یک نظام دولتی یا حتی نظامی، افراد حقوق تعریف شده دارند که به زیرمجموعه آنها هیچ ارتباطی ندارد. سلسله افراد در نهادهای دولتی، نظامی، اداری و... تنها به دلیل نظم و نسق یافتن کارهاست؛ نه کسب درآمد.
    کمی بیاندیشید...
    سلام . ممنون از اینکه مردمو راهنمایی میکنین. به منم امروز این کار پیشنهاد و معرفی شد. راستش منم از نظر عقلی این کارو درست نمیدونستم و حالا میبینم که شرعی هم نیست! ممنون از راهنمایی هاتون. ولی برام خیلی جالبه که قانونی بودنه این کارو دائم به رخ آدم میکشن خوب آدم شک میکنه البته هر چند که من اصلن به قانون کشورم اعتماد ندارم امروز مجوز میدن هر وقت بخوان باطلش میکنن و تنها قربانی ها مردم هستن که همیشه چوب سادگی و اعتمادشونو میخورن. پدیده بعد از چند سال فعالیت چه بلایی سرش اومد! سرمایه های مردم چی شد! مگه مسئولین خواب بودن ندیدن چندساله پدیده داره فعالیت میکنه که یه شبه جلوشو گرفتن! حالا حکایت این شرکت شبکه ای هم بدتر و بدتر از پدیده هست. دوستای عزیز هیچ کس دلش به حال من و شما نمیسوزه حتی دولت پس عاقلانه تصمیم بگیرین.
    واقعا دمتگم خیلی روشنم کردی من داشتم فردا خرید میکنم ممنونم ازت 
    چه ادم های نامردی هستن به من گفتن مراجع همه تایید کردن شواری نگهبان تایید کرده 
    حتی یه کی دوتا فیلم نشونم دادن که مثلا اقا گفته حلاله ولی ربطی نداشت 
    به نت ورک خدا لعنتشون کنه. 
    ان شالله عاقبت به خیر شی عزیز
    به نام خدا شرکت بیز یا بازاریابان ایران زمین این هم مثل شرکت های هرمی گام برداشته که پولی به مبلق 300000 تومان ماهانه خرید کنند.وباید ماهی دست کم سه عضو جدید به شرکت معرفی کنند. وگر نه می سوزند و سودی به آنها تعلق نمی گیره  در صورت ادامه تا سقف 100000000 ملیون تومان سود از آن شرکت  به حسابشان واریز می شه تا اینجا معلوم مثل شرکت های هرمی حمل کره اند .ولی تمام مدارک قانونی را دارند .ودر روزنامه به چاپ رسیده ولی از هر جا استعلام گرفتم مثلان ادار صدور مجوز بازرگانی اطلاع از ثب شرکت به این نام را نداشتن. با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    این شرکتها بر فرض داشتن مجوز، باز هم از نظر 11 تن از مزاجع تقلید حرام میباشند.
    موفق باشید
    ی اطلاع اخبار رسمی شبکه یک و مابقی شبکه های تلىویزیونی ، رهبر معظم انقلاب ، فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی ایران جناب آقای سید علی خامنه ای طی حکمی خواستار گسترش طرح تجارت الکترونیک و امنیت فضای مجازی و همچنین پیشبرد فرصتی برای اشتغال زایی و کسب درآمد از طریق تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه ای شدند. لازم به ذکر است که ایشان حمایت همه جانبه از این طرح را طی یک برنامه ریزی ٤ ساله با کمک ارگان ها و نهادهای مربوطه و همکاری ریاست جمهوری اسلامی مطرح کردند.14 شهریور 1394
    پاسخ:
    سلام
    تجارت الکترونیک ارتباط خاصی با بازاریابی شبکه ای ندارد. لطفا از بیانات رهبر معظم انقلاب سوء استفاده نفرمائید.
    در اینباره مقاله ای در این وبلاگ درج شده است.
    موفق باشید
    با سلام اگه فقط  خرید کنیم از این شرکت ها و بفروشیم چه حکمی داره بدون زیر مجموعه. یعنی از فروش خودمون پور سانت داشته باشیم.حلال است یا حرام.
    پاسخ:
    سلام
    از نظر من شما در درآمد حرام دیگران مشارکت خواهید داشت.
    جهت اطمینان با دفتر مرجع تقلید خود تماس حاصل فرمائید.
    موفق باشید
    میخوام ازتون تشکر کنم چون منو خیلی روشن کردید ممنون واقعا .وخصوصا از نادم عزیز.خیلی حرفات خوب بود.
    چجوری میخاین سابت کنین   یک لینک معتبر بزارین نه که خودتون بنویسین منم میتونم سایت درست کنم این چیزارو بزترم توش
    پاسخ:
    لینک معتبر را با اندکی دقت در همین صفحه خواهید یافت

    سلام ، خدا خیرتون بده .ذخودم ازون دست آدمایی بودم که تا جلسه چهارمش شرکت کردم و داشتم ایمان به شرکت می آوردم اما با وجدان بیدار دوستم بیدار شدم. عمری پدرم زحمت کشید نون حلال خوردیم. نمیخام لقمه مشکل دار بخورم.

    حتی تحقیق کردم مرجعم میگفت اگر در یک معامله ای شخص ثالثی از ان سود ببره کل معامله باطل و سود تقسیم شده جایز نیست. داستان این شرکت همینه که تا 7سطح سود میده واسه کار نکرده

    با سلام
    ضمن تشکر از زحمات شما
    در شرکت های هرمی به دلیل اینکه درامد بالاسری ها از پول افراد پایین هرم تامین میشد و بعضی از دلایل دیگر همان اصطلاح اکل المال بالباطل صادق بود،در شرکت های جدید، شرکت به اندازه فروش هر شخص به وی پورسانت میدهد که به نظر هیچ موردی ندارد.
    در طرح شبکه ای هم ،شرکت علاوه بر پورسانت هر شخص پورسانتی هم از درامد خودش به بالاسری ها میدهد که باعث ترغیب بر اموزش اعضای جدید و درنهایت فروش بیشتر میشود.
    آیا اینکه شرکت از درامد خود به بالاسری ها پورسانت بدهد، اکل المال بالباطل هست؟ و دلیل عقلی آن چیست؟
    پاسخ:
    سلام
    اینجا را مشاهده نمائید.
    خودشون میگن که از وزارت بازرگانی مجوز دارند . ای کافی نیس واقعا؟
    پاسخ:
    سلام
    خیر؛ کافی نیست. بازاریابی شبکه ای در ایران قانون ندارد. یعنی ما با یک خلأ قانونی مواجه هستیم.
    مجوز داشتن غیر از قانون داشتن است.
    به فتوای 11 تن از مراجع تقلید، بازاریابی شبکه ای حرام است.
    موفق باشید

    سلام دوست عزیز. من دیروز به شرکت بادران رفتم برای پرزنت شدن. نمی خوام تبلیغی بکنم ولی اونها پر از انرژی مثبت بودن و میگفتن یه کا یا میشه یا باید بشه , نمیشه نداریم , همش باید لبخند بزنیم, صبح که بیدار میشیم باید بگیم حالم عالیه حتی اگه واقعا داغون باشیم ! خود رفیقم میگه از موقعی که وارد این کار شدم دیگه عصبی نمیشم دیگه مشکلات روحی بهم فشار نمیارن...

    حالا من یه سوال دارم ازتون آیا این کار حرام محض است یا بنابر شرایط کنونی حرام است ؟ منظورم اینه که مشروب و زنا و دروغ و غیره همیشه حرام بوده و خواهند بود ولی تنباکو و شطرنج و کت و شلوار در شرایطی بنابر وقت زمان خود حرام بوده و پس از آن که شرایط استفاده و مورد حرام (مثل آلت قمار بودن) نر طرف شد جایز شدند...

    میترسم بعدها این کار حلال و جایز شود و من و امثال من سرشون بی کلاه بمونه.

    البته این نکته رو هم عرض کنم که من واقعا اگه میخواستم وارد این شرکت بشم اصلا اصلا پول نبود و چون دانشجو هستم فقط میخواستم یه کار پاره وقت با حقوق مناسب داشته باشم همین... 

                                                                                                   یا علی مدد

    پاسخ:
    سلام
    تا وقتی که بازاریابی شبکه ای مبتنی بر ساخت مجموعه میباشد، حرام است(به فتوای آیت الله مکارم در این زمینه رجوع کنید).
    با برداشته شدن مجموعه سازی هم چیزی به عنوان بازاریابی شبکه ای باقی نمیماند.
    حس و حال خوبی هم که در این شرکتها ملاحظه کرده اید، ترفند هایی است که در روانشناسی موفقیت و روانشناسی هیجان وام گرفته شده است که البته چندان هم با فرهنگ اسلامی و ایرانی سازگار نیست. بعلاوه این ظاهر و پوسته این کار است تا شما را جذب کنند. پس از آن فشارها بر روی شما شروع خواهد شد.
    آنها برای تمام این مراحل آموزش دیده اند...
    موفق باشید
  • بهرام حسین قلیزاده
  • با سلام و خسته نباشید من الان حدودا یکساله مشغول ب کارم و به شما هم پیشنهادم اینه ک ه اول با کار اشنا شید بعد خودتون متوجه میشید درامدی که شرکت میده کاملا حلاله و به این اسونی ک میگین نیس 
    پاسخ:
    سلام
    نه کسی ادعا کرده که این کار آسان است
    و نه بنده بی اطلاع از این شغل کثیف هستم
    توصیه میکنم کمی گوش خود را از فالوهای شرکت خالی کنید و منصفانه ادله قاطع مبنی بر رد این کار را بررسی نمائید.
    به قول مولوی: «گوش خر بفروش و دیگر گوش، خر»
    آیا برای شما فتوای مراجع و تحلیل های خود غربی ها مبنی بر اشکال داشتن این سیستم کافی نیست؟!!
    سلام من از شرکت بازاریابی بادران که شبکه ای میباشد خریداری هم کردم و متاسفانه دیر متوجه شدم که این شرکتها از نظر شرعی بنا به فرمایش مراجع مشکل دارند سوال من اینکه چرا لااقل این سایت ها رو فیلتر نمیکنید تا اطلاح رسانی بهتری با این کار بشه به بقیه دوستان کرد اگه در موقع خرید من این سایت فیلتر بود هیچوقت این کار رو نمیکردم با تشکر

    اون دوستانی که میگن چون از مجلس مجوز داره پس حلال است بدونن کشور ما اسمش اسلامی هستش هر روز از همین تلویزیون جمهوری اسلامی اهنگ هایی پخش میشه که تمام شرایط غنا و طرب رو دارن و صد درصد حروم هستند و حضرت اقا هم گفتند اگه شرایط غنا رو داشته باشه حرومه ولی باز پخش میشه 
    حضرت اقا صراحتا گفتند موسیقی همراه با غنا حرام است ولی باز هم پخش میشود به خاطر یک سری خاین که در صدا و سیما هست

    کسب درآمد ناشی از افزایش اعضا به صورت شبکه‌ای خواه از طریق عرضه کالا یا خدمات و یا دریافت حق عضویت ‏و یا بازاریابی و یا شیوه‌های مشابه دیگر (داخلی باشد یا خارجی و تحت هر نام و عنوانی) جایز نیست.


    بالاخره از خدا بی خبر هایی هم در این نظام هستند که به حرف رهبری بی توجهی میکنند به ندای قلبتون هم گوش کنید میفهمید که ضمن حرام بودن انسانی هم نیست که کس دیگر کار کند و شما پولش رو بگیرید یا بر عکس شما نوکر کس دیگر باشید

    یک نصیحت دوستانه و برادرانه هیچ وقت روی مرز بین حلال و حرام حرکت نکنید چون ممکن است پایتان بلرزد و در حرام بیافتید در این دوره و زمانه دنبال پول حلال حلاااااالللل که باشید باز هم مال همرا ه با شبهه وارد زندگیتان میشود چه برسد به این پول ها

    راه صد ساله رو یک روزه نمیشه رفت داش گلم 

    مگه بابا های ما اینجوری پول دراوردن که تو میخوای اینجوری پول در بیاری

    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    این نکته را اضافه کنم که بازاریابی شبکه ای قانون مصوب مجلس ندارد.
    موفق باشید
    من که تو روز مرگی خودم موفقیتی ندیدم اگه شما میبینید وارد بازار یابی نشید زندگی با افتخار خودتونو بکند
    پاسخ:
    دوست عزیز؛
    مگر شکستهای زندگی به ما اجازه میدهد که به هر کاری دست بزنیم؟
    مگر ما میتوانیم مرتکب حرام شویم به این بهانه که دچار روزمرگی شده ایم؟
    ضمن این که روزمرگی شما حاصل نگاه غلط خود شما به زندگی است؛ آن را درست کنید!
  • توحید آقاپور
  • با سلام
    چه زمانی این مسئله رو تو مجلس اعلام می کنن تا ببینیم تکلیفمون چیه؟
    پاسخ:
    سلام
    تا وقتی که مجلس قانونی برای این کار وضع نکرده است، این کار مصوب مجلس نیست و حکم آن حرمت است. پس تکلیف شما همین الان هم روشن است.
    به متن فتوای رهبری دقت کنید!
    موفق باشید
    مگر شورای نگهبان این مجوز هارو تایید نکرده؟مگر در شورا ۶تا فقیه و ۶تا حقوق دان نیستن؟اگر بنا ب غیر شرعی بودنه نباید تایید بشه.اگر تایید شد سنگ اندلزی و ساز مخالف چرا؟مگه در قرآن نگفته :التجارة من الترازی؟؟؟؟
    پاسخ:
    1. بازاریابی شبکه ای نه قانونی که در مجلس تصویب شده باشد دارد، و نه شورای نگهبان چنین قانونی را تایید کرده است. این شرکتها تنها به اعتبار یک آئین نامه داخلی وزارت صنعت اسم قانونی بودن را بر این شرکتها گذاشته اند. البته به این معنا که دارای مجوز هستند، قانونی اند. اما اگر منظور این است که چون قانونی است پس قانون مصوب در مجلس هم دارد، غلط است.
    2. عبارت صحیح این قاعده چنین است: «التجارة من التراضی». این عین عبارت قرآن نیست. اما این قاعده از روایات و آیات اسنتباط میشود و درست است. اما این چه ربطی به قانونی بودن و یا قانون مصوب در مجلس داشتن دارد؟؟
    سلام واقعا مطالب آموزنده بود و از همه مردم می خواهم از این کار دست بکشند چون مراجع ما گفتند حرامه پس حرامه

    سلام

    وقتی بهشون میگی مراجع تقلید حرام اعلام کردن جوابشون اینه که اونا اطلاعاتی ندارن . تو که خودت عقل داری ما اینجا چیکا میکنیم که حرام باشه ،یکیشون میگف من دارم دو ماه کار میکنم اونم کار فکری که به خدا خیلی سخته از همه چی زندگیم زدم تفریحئ ندارم  اشبانه روز فقط 4 ساعت میخابم پولی ام نگرفتم و خودشم حالا قضاوت کن که کار من حرامه و پولی که به دست میارم حرامه.

    مرجع تقلید دوسم و من هر دوتامون یکیه دوسم ازشون پرسیده بود ولی دوسم گفت که هیچ اطلاعی نداشت ،حالا اهر چی مرجع تقلید بگه  حتی بدون اینکه اطلاعات کافی ازش نداشته باشه ،باید به فتوای مرجع تقلیدت عمل کنی ؟، یا حتی اگه بگه درسته باید انجامش بدیم.؟

    حالا به غیر از عقلم ،دلم میگه کارشون درست نیست ،اما موندم که چیکا کنم تا دوسم و راضی کنم ؟ هر چند دوسم هم دغدغه اش منم با اینکه بالایی ها بهش گفتن از لیستش حذفم کنه اما اون دست بردار نیست دلش میخاد خوشبخت شم چون ایمان داره که اونجا جای خوشبخت شدن .

    از یه طرفم میترسم میگم شاید دوسم خوشبخت شه من چرا مانع اش بشم.

    کتابی ،چیزی که بتونم در مقابل حرفاشون دفاع کنم برام معرفی کنید ممنون میشم.

    البته خیلی ممنون از تجربیات کسانی که اینجا گذاشتین  استفاده میکنم.

    پاسخ:
    سلام
    اولا مراجع تقلید از این کار بی اطلاع نیستند و این دروغی است که برخی از لیدرهای بازاریابی شبکه ای به مراجع نسبت میدهند.
    ثانیاً شما موظف به عمل به فتوای مرجع تقلید خود هستید.
    ثالثاً خود عقل هم این را میفهمد که این کار اشکال دارد. اینجا را نگاه کنید.
    رابعا توصیه میکنم به صدای وجدان و قلب خود گوش کنید.
    مطمئن باشید که دوست شما هم به زودی پشیمان شده و از این کار خارج خواهد شد.
    من نیز شرایطی مثل شما داشتم و بهترین دوستانم وارد این کار شده بودند. اما اکنون همه آنها از این کار خارج شده و از عمر و آبرویی که برای این کار به باد داده اند پشیمان هستند.
    در این شرایط به آنچه که حق یافته اید عمل کنید 
    موفق باشید
    با سلام به همه عاقلان و حلال خوران ایران. من خیلی انسان مقید و مذهبی نیستم ولی معتقدم نونی که توی شکم خودم و زن و بچه میره باید حلال و طیب باشه. ۱۰ ماهه توی نتورک بیز مشغول به فعالیت بودم حدود ۳روزه که کلا وبرای همیشه گذاشتمش کنار، من یه تیم ۵۷ نفره داشتم و خودمم آپلاین بودم و حتی پرزنتوری هم انجام میدادم ۴ تا آپلاین هم در تیمم داشتم. تا ۳روز پیش فک میکردم عالی ترین کار و حلال ترین کار رو دارم. ولی خداروشکر میکنم که راه درست رو پیش روی من گذاشت تا تصمیم درست رو بگیرم. بعد از ۱۰ ماه فریبکاری بالاسریهام متوجه شدم اینکار اصلا تایید شورای نگهبان رو نداره و طبق فتوای رهبر به لحاظ شرعی مشکل داره و پورسانت حاصله حلال نیست. اما بر خودم واجب دونستم به هموطنان و دوستانی که قصد ورود به این شرکت ها رو دارن مطالبی رو که حاصل تجربه ۱۰ ماهه منه بگم تا با دید باز خام این فریبکاری نشن. من اصلا کار ندارم که این شرکت ها چجور مجوز گرفتن بااینکه شورای نگهبان اصلا تاییدشان نکرده. من به همه دوستانم میگم گول آینده ای که برای شما میسازند رو نخورید. خوب به مطالبی که میگم فکر کنید و توجه.اینها دام های پیش روی شماست:  قبل از ورود با چشم اندازی ۲ یا ۳  ماهه از راحتی و آسون بودن کار دم میزنن ولی به محض خرید میشه سخت ترین کار و میگن حداقل باید یکسال تجربه کسب کنی و با معرفی کتابهایی چون" تنها راز موفقیت دوام آوردن است" فقط تشویقت میکنن که هر ماه خرید بزنی و دوام بیاری. برای تیم سازی باید از سیرکل ۵ (اقوام و عزیزترین کسان) استفاده کنی تا هر زمان هم که منفی شدی راه برگشت نداشته باشی چون رابطه چندین سالت با نزدیکانت به هم میخوره. اجناس شرکت به هیچ عنوان از کیفیت بالایی برخوردار نیست و تک و توکی که خوب هست یه جور سوپاپ اطمینانه و همیشه هم روی همونا مانور میدن. جالب اینجاست که تو مجبوری بی کیفیتی و گرونی اجناس رو به خاطر سیرکلات با کیفیت جلوه بدی وگر نه باید به عزیزانت جواب بدی... پاتلاک ها فقط دامی برای فاصله نگرفتن از شرکت و منفی نشدن است که حتی یک جمعه هم نمیتونی پیش خانوادت باشی. تا قبل از ساختن مجموعه چاکرتم و مخلصتم و خیلی به حساب حمایت میکنن که مجموعتو بسازی اما به محض اینکه کمی رشد میکنی خیلی راحت با کمترین آبجکشن و منفی شدن تو رو میذارن کنار و به پایین دستات پل میزنن و به فکر کمپرس هستن. اینجا دم از رفاقت و روابط صمیمی میزنن ولی بیرون شرکت اصلا نگاه نمیکنن تو مشکلی داری یا نداری. فقط مین تین زدنت مهمه. تحت هر شرایطی نباید از شرکت فاصله بگیرید  نه حق  دیدن پدر و مادر که در شهر دیگه ای هست داری نه میتونی نماز عید فطر بری نه میتونی فرصتی برای خانوادت بذاری چرا که میگن فقط کافیه ۲ تا ۳ سال کار کنی و بقیه عمرت رو استراحت... اگه هم چنین کاری کنی با کمترین مشکل و عدم رشد و ریزش تیم همین رو تو سرت میزنن و میگن مقصر خودتی ماکه بهت گفتیم نرو سفر... کلاس های نگرش فقط انگشت گذاری روی بدبختی ها و نقطه ضعف هاست و بعد از خالی کردن ذهن با تخیلات و آرزوها پرش میکنن. بارها و بارها شاهد برگزاری کلاس های نگرشی در پایان ماه بودم تا هر طور شده و به هر قیمتی بالای سازمانی ها با خریدهای کف سازمان به رتبه های الماس الماس آبی و الماس سیاه برس و تا ۱۱ و ۱۲ شب با حرص و ولع چشم به مانیتور بودن و رتبه ها رو رصد میکردن. خودم بارها مواخذه میشدم که چرا پیگیری نمیاری؟ پس تکمیل خریدات کو؟ هر طور شده  بچه هات وادار به خرید کن تا فلانی امشب رنک بزنه. آخه این باعث رشد خودتونم میشه. ( چقدر شاهد تنفر بعضی از بچه های تیمم بودم که شاهد این حرص و ولع بودن و من باید فالوشون میکردم چرا که من مسوول تیمم بودم). اوایل میگن روزی ۲ تا ۳ ساعت وقت بذاری کافیه ولی بعدا: این یه کار جدیه باید با ایمان کامل بیای سراغش کمتر از روزی ۷ ، ۸ ساعت جواب نمیده اگه ایمان کامل داری شغل سنتی خودت رو کنار بذار و بچسب به این کار اگر هم مخالفت کنی یعنی تو به این کار ایمان نداری و به تو جواب نمیده. خداروشاکرم که شغل شریف معلمیم رو کنار نذاشتم و خام حرفای پوچ و باطل این افراد نشدم. ۱۱۵۰۰۰۰ تومان مجبوری از محصولاتی که حتی ۱۰ درصدشم مصرف خودت نیست خریداری کنی و بقیه رو یا مصرف کنی یا بفروشی، این در حالیه که این محصولات واقعا نیاز جامعه نیست و فقط جیب شرکت رو پر میکنه. همیشه دم از سابقه ۸۰ ساله نتورک در دنیا میزنن در حالی که این کجا و آن کجا... در نتورک دنیا از شیر مرغ تا جون آدمیزاد هست و قیمت تمام شده برای مصرف کننده ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزانتر از بیرونه اما در اینجا با احتساب pv و bv ،هزینه سنگین پست و مالیات نه تنها تفاوتی با بیرون نداره بلکه در بسیاری از موارد گرونتر هم درمیاد. به هر طریقی که شده و باهر ترفند و دروغی باید پیگیری هاتو بیاری تا فالو بشن، این کار حتی به قیمت سلب آرامش خانواده طرف و حتی خراب شدن رابطه طرفین باید انجام بشه و اسمش رو میذارن" به درک رسون" ولی من میگم پیله کردن و مجبور کردن طرف برای خرید زدن، جالب این ترفندشونه که میگن چی رو میخوای از دست بدی ۱۱۵۰۰۰۰ تومن جنس با کیفیت و ارزونتر از بازار رو میخوای بخری، حالا ۹۹ درصد نمیشه ولی اگه  ۱ درصد بشه چی میشه... پس تو چیزی رو ازدست نمیدی . با همین ترفند به دامت میندزن. با توجه به محدودیتی که اصناف گذاشته نمیشه ۱۱۵۰۰۰۰ رو یکجا بزنی رو این حساب ۱۵۰ باید جدا و ۱ تومن جدا زده شده. این در حالیست که اصناف این فرصت رو برای کسانی قایل شده که بعد از مصرف خرید اول و استفاده از کلاس ها چنانچه مایل به ادامه نبودن خرید دوم رو نزنن، با این حال در این شرکت گفته میشه حتما ۱میلیون رو کارت به کارت کن به حساب خودت تا طرف مجبور باشه ادامه بده اگه نه خودت مجبوری تکمیل خرید رو از جایگاه خودت بزنی. این در حالی است که نباید هیچ اجبار به خریدی وجود داشته باشد، این در حالی است که خرید اولیه میتواند ۱۰۰ هزار تومان هم باشد ولی شما مجبورید برای کار کردن در شرکت ۱۱۵۰۰۰۰ بزنید در غیر اینصورت باید خانگی کار کنید و حق ندارید از امکانات شرکت استفاده کنید. قبل از ورود: این کار آینده تو رو میسازه ، توپ شانسی هست که در خونه تو رو زده بگیرش و شوتش نکن، هیچ جای دیگه یکچنین تجارت و بیزینسی رو پیدا نمیکنی ، قدرت تصاعد رو در این کار درک خواهی کرد ،  دیگه دوران شغل های سنتی تمام شده و... اما بعد از ورود: اینکار صبر زیادی میخواد، راه یک شبه پولدار شدن نیست، عاق والدین داره ، مسخره شدن داره، انگشت نما شدن داره، ترک تفریح و مسافرت و خونواده داره، ولی ارزشش رو هم داره. ریزش در نتورک یعنی فاجعه و این رو هیچوقت قبل از ورود بهت نمیگن ، اگه تیمت تا یه جایی رشد کنه میگن این دفتر و این کلاس و ما رشدش دادیم به محض ریزش و از هم پاشیدگی میگن مقصر خودتی و هیچ کس جوابگو نیست و انگشت اتهام به سمت خودته. نکته مهم قانون مالیاتی کشوری است که هیچگاه در مورد آن صحبت نمیکنند، و جواب ابرلیدرهایشان هم چیزی جز اینکه: کجا تا حالا دولت این مالیات رو گرفته؟ نیست. و این اتفاقی است که قطعا رقم خواهد خورد. ( جهت آشنایی رجوع شود به ماده ۱۳۱ قانون مالیاتی کشور) . تجربه برای بازگو کردن زیاد است. من از مدیر سایت تشکر میکنم و آماده هر نوع راهنمایی و مشاوره به همه دوستان هستم. خواهشا و خواهشا اینها رو به حساب آدم شکست خورده نگذارید، من فقط به علت غیر شرعی بودن و عدم حلال بودنی که رهبرم تاکید داشتند و مسایلی که عنوان کردم این شرکت را کنار گذاشتم و توصیه میکنم گول ظاهر این شرکت ها و مجوز پوشالیشون رو نخورید و زندگی شیرین و قشنگتون رو خراب نکنید. همیشه سعی کنید از تجربه دیگران استفاده کنید تا اینکه خودتان تجربه شوید...
  • باهوش باهوشی
  • آقای دلسوز
    میتونی به من بگی که هیچ موقع کلاس دومی به کلاس سوم نمیره
    یه اینکه هیچوقت 17 سال 18 سال نمیشه
    پس متوجه میشیم هیچ موقع عضوگیری تمام نمیشه
    پاسخ:
    باهوش عزیز
    نیاز این شرکتها به عضوگیری تصاعد دارد. اما تعداد افرادی که به 18 سالگی میرسند چنین تصاعدی ندارد؛ بلکه با توجه به کاهش جمعیت کشور هر سال تعداد کمتری به 18سالگی میرسند. در حالی که هر سطح باید 2برابر خود برای عضو گیری پیدا کند.
    مثلاً اگر سطح امروز 1000 نفر باشند، این ها باید 2000 نفر را برای عضو گیری پیدا کنند. و این سطح هم 4000 نفر و... این است که تصاعد را رقم میزند.
    فکر نمیکنم فهم این نکته چندان سخت باشد...

    یه سوال دیگه ام داشتم

    از کجا معلوم شما دروغ نمیگی؟؟؟؟؟؟

    چطور میتونم بهتون اعتماد کنم؟؟؟؟؟

     

    پاسخ:
    برای اطمینان شما منبع تمام مطالب این وبلاگ در ابتدا یا انتهای آن درج شده است
    موفق باشید

    سلام من هنوز وارد نشدم ولی واقعا رفتم دیدم هیچ اثری از نامردی درشون دیده نمیشه حتی یکی بود که به قول خودش واقعا انسان شده بود و همه کسانی که اولین روز ایشون و دیده بودن با الانش زمین تا آسمون فرق کرده بود به قول خودش  از آدم بودن تبدیل شده به انسان.

    پسری که نماز نمیخوند نمازخون شده ،دختری که حجاب نداشت با حجاب شده نه که جو گیر بشه نه واقعا وقتی حرف میزدن با تمام وجود تغییر کردن ،به قول یکی از لیدرا که میگفت اینجا دانشگاه انسان سازیه...

    حرفاشون منطقیه میخان یاد بدن تا همونجوری که موج صنعتی وارد شد، مردم با تغییر موج صنعتی به الکترونیک تغییر کنند تا زیر موج له نشن.

    خب الان کسانی که سیگار میفروشن پول حروم در میارن؟ پس کارای زیادی مثل سیگار فروشی از نظر شرعی حرومه؟ اما با وجود حروم بودن چرا هیچکی پلمپش نمیکنه ؟یا اصن به قول خود شما شطرنج به شرطی حرامه که به عنوان قمار باشه وگرنه بهترین ورزش فکریه و باهوش ترین افراد که تمرکز عالی دارن توش موفق میشنه پس از لحاظ ورزشی ،شطرنج حروم نیس..

    به خدا موندم چیکا کنم ،دوسم وارد این مجموعه شده خیلی روحیه اش خوب شده نگاهش به دنیا و زندگی عوض شده انگاری طلسم شده  ،موندم چیکا کنم.

    حتی میگن خیلیا از تغییرات میترسن با ما مخالفت میکنن ، چون فک میکنن به ضررشونه.

    الان دو هفته اس اینقد فکرم داغونه که نمیدونم چیکا کنم نگرشم و عوض کردن و خیلی دوس دارم وارد این مجموعه بشم و وقتی فهمیدم قانونیه دیگه به شرعی بودنش فک نکردم چون فک میکردم کشورمون اسلامیه و هر چیزی که اسلامی باشه از لحاظ قانونی مجوز میگیره . اتفاقی این سایتو باز کردم.

    خودشم اینجا میگن ما کاری میکنیم که عضو سازمان wto بشیم پس کار بزرگ در پیش داریم و این کار و خود دولت خواسته تا برای اینکه عضو شرکت سازمان تجارت جهانی بشیم نتورک مارکتینگ تشکیل بدیم ،پس چرا از طرف دیگه حرام اعلامش میکنن؟

    چرا اگه قراره یه مدت بعد این شرکتا جمع کنن برن ،مسئولامون هیچ کاری نمیکنن

    چرا  میان از طریق رسانه  (برنامه پایش) قانونی بودنش و اعلام میکنن؟ یا همایشای برندینگ و رو نشون میدن.

    واقعا نمیدونم چیکا کنم من حالا فعلا ثبت نزدم چون هیچ پولی برا خرید محصول ندارم.ولی نمیخام لقمه روم وارد زندگیم بشه.

    این شبکه یه چیز خوب میده ، آدم و انسان میکنه و همه چیزا در حدود اسلام گفته میشه.

    ویه حرکت جمعی برا رفتن به wto.

    اگه از این طریق نمیشه رفت wtoپس چه جوری باید رفت؟ تا همه راحت زندگی کنیم .

    اما یه چیز بدی که داره اعضا و زیر مجموعه آوردنش،البته مجبورت نمیکنه که زیر مجموعه بیاری ولی میگه هر که بامش بیش برفش بیشتر .

    واینکه حداقل محصولات لازمه زندگیت و ارائه نمیده که راحت خرید کنی هر چند که گفتن ،همه اینها اضافه میخاد بشه.

    دیگه به هیچکی اعتماد ندارم اعصابم داغونه نمیدونم چیکا کنم؟

    فقط از خدا کمک میخام

    لطفا راهنماییم کنید دلم نمیخاد دوسم و از این حال خوب در بیارم اصن نمیدونم چجوری بهش بگم اینقدر ایمان آورده ،که هر چقد هم حرف بزنم فایده نداره.

    واقعا حرامه؟

    واقعا میخان جمع کنن برن؟

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

     

     

     

    پاسخ:
    سلام
    خواهر گرامی؛ من این دغدغه شما را بسیار محترم میشمارم و از شما تقدیر میکنم.
    چند نکته:
    1. این کار بنا به فتوای مراجعتقلید حرام است.
    2. انسانیتی که به رخ شما میکشند، تنها ظاهری توخالی و سرابی است که حقیقتی ندارد. این شرکتها برای این که جاذبه خود را حفظ کنند افراد را ملزم به داشتن لباس مناسب(مخصوصاً خانوم ها را ملزم به رعایت حجاب) میکنند. نظم، تظاهر به آرامش و... نیز چیزهایی است که برای خودشان مهم است و به خودشان سود میرساند. اما از نظر اخلاقی چه رشدی در افراد ایجاد میکنند؟ اعتقادات افراد را چگونه درست میکنند؟ انسانیت لباس شیک پوشیدن و مرتب بودن نیست. اینها هنگامی مفید است که باطن انسان اصلاح شده باشد. زمانی این رنگ و لعاب ارزش دارد که از درون انشان تراوش کرده باشد. و الا هر چیزی را میتوان رنگ کرد!!!
    3. این نگرانی امروز شما ترفندی است که افراد شرکت آموزش دیده اند تا شما را در آن قرار دهند و نام آن را پیگیری یا فالو میگذارند. شما هم به محض ورود به شرکت آموزش  خواهید دید تا بتوانید دیگران را در همین فشار روانی قرار دهید.
    4. این که کار را برای شما آسان جلوه میدهند و آن را یک شغل پاره وقت معرفی میکنند تنها برای عضو شدن شناست و بعد از آن فشار ها و تحقیر و اهانتها به شما هجوم خواهد آورد. لیست اهداف شما چیزی است که از آن در برهه های مختلف برای تحریک شما استفاده خواهد شد.
    5. عضوگیری جندان هم اختیاری نیست. به محض آن که عض شدید در مجموعه ای قرار گرفته اید که موفقیت بالادستی های شما منوط به موفقیت شما میباشد. پس به شما فشار خواهند آورد که عضوگیری کنید. هرچند عضوگیری قانونا اختیاری است، اما شما در عمل مجبور به عضوگیری یا انصراف خواهید شد. اگر شما عضوگیری نکنید، تعادل مجموعه به هم خواهد خورد. پس اختیاری بودن عضوگیری هم چندان صادقانه نیست.
    6. عضویت در WTO نیز برای ترغیب شماست. و الا اقتصاد کشور باید به حدی برسد که بتوانیم در این سازمان عضو شویم و این کار چندان از عهده این شرکتها بر نمی آید. این ها از این اسم ها برای تبلیغ و سود خودشان استفاده میکنند.
    7. جهت آشنایی بیشتر اینجا را نگاه کنید
    موفق باشید
    چرا با احساسات وعواطف جوونامون بازی میکنین مگه اینجا یه کشور ااسلامی نیست من خودم به خاطر این مجوزا وارد کار شدم وحد ودیک ونیم ساله که توی نتورک کار کردم الان عذاب وجدان گرفتمذکه می فهمم از لحاظ قانونی وشرعی ایراد داره واقعا به حماقت خودم افسوس میخورم حالا تکلیف زیر مجموعه هام که مثل عزیزام دوستشون دارم چی میشه
    پاسخ:
    سلام
    هرگز برای جبران یک اشتباه دیر نیست.
    به زیر مجموعه خود توضیحات لازم را ارائه کنید.
    قبول اشتباه، شجاعت و حق مداری یک انسان را میرساند.
    موفق باشید
    با سلام
    ممنون از اطلاع رسانی هاتون
    به دوستان عزیز عرض کنم که من خودم جذب این شرکت ها شدم
    و حتی با وجود اینکه این وبلاگ رو دیدم 
    باز جوری مخ من رو شستشو دادن که بیخیال حکم شرع شدم 
    ولی وقتی تنها جلسه اموزشی اول رو رفتم
    دمم رو گذشاتم رو کولم و فرار کردم
    تمام سر شاخه ها همون گلد کوییستی های قدیم بودن 
    که قبلا پول مردم شریف روستایی و قشر پایین رو بالا کشیدن 
    و با جوونی و سرمایه خیلی ها بازی کردن
    و حالا پشت فروش کالا خودشون رو پنهان کردن
    تمام سر شاخه ها گلدگوییستی های قدیم بودن

    غیر شرعی بودن رو با عقل خودتون هم می تونید بسنجید
    یکی اینکه فقط سر شاخه هر روز قوی و قوی تر می شه 
    و تا شما ی زیرمجموعه پر پیمون جور نکنی میلیاردر نخواهی شد
    یکی اینکه جنس های بی کیفیت که اکثرا برند اشنایی ندارن با قیمتی چند برابر رو دارید به دیگران می فروشید
    یکی اینکه یسری کالاهای غیر ضروری رو مجبور می شید و مجبور می کنید که مللت بخرن 
    و تمام این کارها صدق و راستی ای توش نیست
    مراجع مخالف این کار هستن چون یک پول باد اورده نصیب بعضی از افراد می شه
    اونم با هدر رفت سرمایه مادی و معنوی شماها

    خواهش می کنم خواهش می کنم جوونی تون رو در این کار غیر الهی هدر ندید
    مطمئن باشید چند وقت دیگه این کار جمع می شه
    مثل همون گلدکوییست 
    و شما می مونید و عمر هدر رفته 
    نه جایی سابقه کاری دارید نه چیزی!
    نمی دونم چجوری بگم
    فقط اگه واقعا ادم با خدا و عاقلی باشید 
    با این ادم ها اشنا شید می فهمید من چی می گم
    خدا بهمه کمک کنه
    با تشکر از وبلاگ خوبتون

    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    نکته: علت حرمت این کار از نظر مراجع، اکل مال بالباطل است.
    من این نظر شما را در قسم تجربیات دبگران نیز درج خواهم کرد.
    موفق باشید
    هی میگی خلا قانونی خلا قانونی، خب باز کن مسئله رو ما هم بدونیم این خلا قانونی که میگی چیه؟ من نمیفهمم چرا دولت باید به چیزی که اشکال شرعی داره مجوز فعالیت بده
    پاسخ:
    خلا قانونی یهنی مجلس در رد یا اثبات این فعالیت قانونی وضع نکرده.
    دولت با استفاده از این خلا قانونی، مجوز صادر کرده.
    حالا همه توش موندن...
    سلام
    "جواب قانع کننده فقط برای منع وررود به این کار"

    بنده یک جوابی به همه این سوالات میدهم که خیال همه بابت این کار راحت شود چون بنده فقط چند روز است که وارد این کار شده ام و میخواهم انصراف دهم چون در ورود به یک "کار مشتبه به درآمد اشکال دار" باید جانب احتیاط را مراعات نمود :

    به طور کلی این علم اقتصاد که شامل همه این بازاریابی ها و ... میشود چون منشا آن از علم اقتصادی است که امروز ما شاهد شکست آن هستیم (با توجه به فروپاشی اقتصادی آمریکا و کشورهای مورد حمایت آمریکا) ،
     
     - پس عقلمان را از دست نداده ایم که :
     
     - برویم به سراغ کاری که تمام شبانه روزمان را باید صرف آن کنیم (چون بر خلاف توضیحاتی که آن شرکت ها میدهند "که این کار نیمه وقت است یا وقت کمی میگیرد" ولی بعد از دو یا سه هفته شما در کار انجام شده ای قرار میگیرید که روز و شبتان را باید اولا فقط صرف هزینه اینترنت و دوما بازدید مکرر و مکرر از سایت و فروش محصولات و همچنین بر زیر مجموعه خود نظارت کنید.)
     
    - دوستان و عزیزانمان را از دست بدهیم ( چون در اثر نپذیرفتن پیشنهاد ما توسط آنها برای استخدام در شرکت باعث قهر و دعوا و تهدید و... و یا در اثر فهمیدن جریان های بودار بعد از استخدام، دیگر شما نزد کسی آبرو ، یا احترام و از همه مهمتر اعتمادی در زندگی، از بقیه، نمیچشید)

     - به تولید ملی کشور لطمه بزنیم ( چون بر خلاف توضیحاتی که شرکت به شما ارائه میکند تقریبا 90 درصد کالاها خارجی و 10 درصد آنها داخلی هستند که این یعنی خروج پول از کشور و این یعنی خیانت به کشور و تولید ملی )

    توضیحاتی که داده شد آنقدر ساده و بی آلالیش بود که به کسی اصلا اجازه توجیه کار خود را نمیدهد ، فقط شما تنها سخنی که نیاز به آن دارید این است :

     - رفتار ، کردار ، گفتار ، احترامی که به شما قائلند فقط و فقط به نفع خودشان است و بس . چون در غیر این صورت این رفتارهارا با شما نمیکنند.
     - همه حرفهایی که میزنند همان ترجمه شده حرفهایی است که در کشورهای دیگر از این حقه ها استفاده میکنند تا مردم را با اهدافی که الان شاهد شکست این علم اقتصاد هستیم زیر سلطه خود در آورند تا مردم را از همدیگر دور کنند تا صمیمیت از بین برود و فقط همه به نفع خود گام بردارند و این ها یعنی آخر  جامعه بی خدا و به اصطلاح اسلام آمریکایی .

       در کل به شما دروغ میگویند برای ورود کافیست که شما به آنها اعتماد کنید .
       
    ایا حاضرید این کار را انجام دهید ؟؟؟

    بروید سراغ خداوند که تنها پشتیبان شما اوست .

    بنده این حرفها را در کمال سادگی زدم تا همه بدانند .

    ممنون از سایتتون
    سلام
    "جواب قانع کننده فقط برای منع وررود به این کار"

    بنده یک جوابی به همه این سوالات میدهم که خیال همه بابت این کار راحت شود چون بنده فقط چند روز است که وارد این کار شده ام و میخواهم انصراف دهم چون در ورود به یک "کار مشتبه به درآمد اشکال دار" باید جانب احتیاط را مراعات نمود :

    به طور کلی این علم اقتصاد که شامل همه این بازاریابی ها و ... میشود چون منشا آن از علم اقتصادی است که امروز ما شاهد شکست آن هستیم (با توجه به فروپاشی اقتصادی آمریکا و کشورهای مورد حمایت آمریکا) ،
     
     - پس عقلمان را از دست نداده ایم که :
     
     - برویم به سراغ کاری که تمام شبانه روزمان را باید صرف آن کنیم (چون بر خلاف توضیحاتی که آن شرکت ها میدهند "که این کار نیمه وقت است یا وقت کمی میگیرد" ولی بعد از دو یا سه هفته شما در کار انجام شده ای قرار میگیرید که روز و شبتان را باید اولا فقط صرف هزینه اینترنت و دوما بازدید مکرر و مکرر از سایت و فروش محصولات و همچنین بر زیر مجموعه خود نظارت کنید.)
     
    - دوستان و عزیزانمان را از دست بدهیم ( چون در اثر نپذیرفتن پیشنهاد ما توسط آنها برای استخدام در شرکت باعث قهر و دعوا و تهدید و... و یا در اثر فهمیدن جریان های بودار بعد از استخدام، دیگر شما نزد کسی آبرو ، یا احترام و از همه مهمتر اعتمادی در زندگی، از بقیه، نمیچشید)

     - به تولید ملی کشور لطمه بزنیم ( چون بر خلاف توضیحاتی که شرکت به شما ارائه میکند تقریبا 90 درصد کالاها خارجی و 10 درصد آنها داخلی هستند که این یعنی خروج پول از کشور و این یعنی خیانت به کشور و تولید ملی )

    توضیحاتی که داده شد آنقدر ساده و بی آلالیش بود که به کسی اصلا اجازه توجیه کار خود را نمیدهد ، فقط شما تنها سخنی که نیاز به آن دارید این است :

     - رفتار ، کردار ، گفتار ، احترامی که به شما قائلند فقط و فقط به نفع خودشان است و بس . چون در غیر این صورت این رفتارهارا با شما نمیکنند.
     
    - همه حرفهایی که میزنند همان ترجمه شده حرفهایی است که در کشورهای دیگر از این حقه ها استفاده میکنند تا مردم را با اهدافی که الان "شاهد شکست این علم اقتصاد هستیم" زیر سلطه خود در آورند تا مردم را از همدیگر دور کنند تا صمیمیت از بین برود و فقط همه به نفع خود گام بردارند و این ها یعنی آخر  جامعه بی خدا و به اصطلاح اسلام آمریکایی .

       در کل به شما دروغ میگویند برای ورود کافیست که شما به آنها اعتماد کنید .
       
    ایا حاضرید این کار را انجام دهید ؟؟؟

    بروید سراغ خداوند که تنها پشتیبان شما اوست .

    بنده این حرفها را در کمال سادگی زدم تا همه بدانند .

    ممنون از سایتتون
  • عماد صالحیان
  • آیین نامه نیازی به تصویب مجلس ندارد. مطالب مطروحه در این سایت به ویژه پاسخ ای مدیر اون، کاملا غیر حقوقی است. متن های استفتا هم در سوال، اشکالات جدی دارد و مساله را به درستی و به روشنی برای مرجع تقلید تبیین نمی سازد. سوالات پرسیده شده از مرجع تقلید، شرکت های هرمی را تبیین می کند نه شرکت های بازاریابی شبکه ایی را. 
    بت مراجعه به متن قرارداد یک شرکت بازاریابی شبکه ایی با بازریابان خود به راحتی تفاوت های بنیادین ، سوالات و موضوع بازاریابی شبکه ایی روشن می شود
    پاسخ:
    من قضاوت درباره پاسخهای خود را به مخطبین واگذار میکنم
    اما بد نیست نگاهی به استفتاء مفصل از مقام معظم رهبری نیز نگاهی کنید تا متوجه شوید که جملاتی که نوشته اید، چیزی جز توجیه های لیدرهای این شرکتها برای موجه نشان دادن چهره کثیف و ننگین خود نیست. حقیقتاً این جملات برای من تکراری و ملالت آور شده است.
    هیچ تفاوت بنیادینی بین بازاریابی شبکه ای و شرکتهای هرمی وجود ندارد. بلکه ماهیتاً عین یکدیگر میباشند. تنها در شرکتهای بازاریابی شبکه ای برخی از مشکلات جزئی شرکتهای هرمی حل شده است.
    و عده ای به راحتی بازی می خورند، تا پولدارهای زالو صفت پولدارتر شوند.
    با سلام 
    من هم دو نکته رو برای هموطنای عزیزم یاداور میشم:
    1- شما فرض کنید این شرکتا همین روندو ادامه بدن بعد از چند سال دیگه شاخه های پایینی کسی رو ندارن جذب کنن چون همه تو این کارن بعد تکلیف اینا چیه؟ 
    2- باتوجه به درامدی که تو این شرکتا هست که به برجی 10تا100تومن(میلیون) نام بردن شایدم بیشتر. به نظرتون انگیزه رو از شغلهای دیگه نمیگیره؟ کی دکتر بشه؟ کی مهندش بشه؟
    خواهش میکنم یه کم تامل کنید.
    ازمدیر سایت عذر خواهم اگه جسارت کردم.
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از استدلال منطقی شما
    موفق باشید
    سلام اقا واقعا ممنون از زحماتتون برخی سوالات رو توجیه میکنند و کاری میکنند که برخی سوالات به ذهن نرسد این هم از طرز کارشان است
    با سلام ممنونم از راهنمایی های صریح و روشنتون
    سوالم اینه که اگه واقعا این شرکت ها مشکل داره چرا دولت جلو فعالیت چنین شرکتهایی رو نمیگیره؟
    من بعنوان یک انسان دلم به حال هموطنام میسوزه.
    باتشکر از مدیر محترم سایت
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    من هم همین دلسوزی را نسبت به هموطنانم دارم
    متاسفانه در این مورد خلا قانونی وجود دارد و مجلس باید هرچه زودتر قانونی در اینباره وضع نماید
    موفق یاشید
  • امیر محمدی
  • سلام من چند حدودا سه هفته پیش وارد شرکت بادران شدم سوال من اینه که چیزی تو جلسه ی پرزنت به همه میگن اینه که دولت از قبال این شرکت ها سود میبره (دوازده درصد مالیات) در اینصورت دولت هم پول حروم وارد خزانش میشه الان که چهار سال از فعالیت این شرکتها میگذره هیچکدوم از مراجع به فکر لغو مجوز این شرکتها نیوفتادن؟!؟
    پاسخ:
    سلام
    این هم شبهه ایست که این شرکتها جهت توجیه فعالیت غیر مشروع خود بکار میبرند.
    اولاً که حتی اگر درآمد دولت از این طریق هم حرام باشد، موجب نمیشود که درآمد این شرکتها حلال شود. به عبارت دیگر ارتباطی بین حکم حرمت درآمد این شرکتها و درآمد دولت وجود ندارد.
    ثانیاً درآمد حرام این شرکتها موجب نمیشود که مالیاتی که دولت از آنها دریافت میکند نیز حرام باشد. زیرا دولت در قبال ارائه خدمات به این شرکتها مالیات دریافت میکند. این حق دولت است که در قبال ارائه خدماتی که دارد مالیات دریافت کند. منشء درآمدی این مالیات موجب حرمت خود آن مالیات نمیشود. با مثالی این موضوع را روشن تر میکنم: اگر کاسبی اهل گرانفروشی یا کم فروشی بود، درآمد او حلال نیست. اما این موجب نمیشود که الیاتی که دولت از او دریافت میکند نیز حرام باشد.
    ثالثاً لغو مجوز این شرکتها به دست مراجع نیست. این شرکتها با استفاده از خلاء قانونی در این زمیته موفق به اخذ مجوز شده اند. وضع قوانین بر عهده مجلس میباشد. در صورت تمایل به حل این معضل، از نماینده شهر خود بخواهید تا این موضوع را در مجلس مطرح نماید.
    موفق باشید
  • مسلمان ایرانی
  • سلام. بنده از طریق یکی از دوستان با این شرکت ها آشنا شدم.پنبه ریز.دقیقا2ساعت دارم تو وب ها تحقیق میکنم.تا به این وبلاگ رسیدم.چون من قراره فردا جلسه اول آموزشی رو برم.که در منزل یکی از اعضابرگذارمیشه. من آدم مقیدی هستم. و سوالم اینه اگه شرعی نیست.که طبق فتوا مراجع تقلید عزیز.پس چرا نیروی انتظامی یا خود مراجع کاری برای لغو این آئین نامه وزارت صنعت معدن نمیکنن. چون الان خیلی از مردم به خصوص جوونا مسلمان دارن از این طریق کسب مال حرام میکنن.چرا از طریق رسانه های ملی این حرام بودن رو اعلام نمیکنن.مانند برنامه سمت خدا و اخبار و... چون خیلی ها واقعا این بعد شرعی شو نمیدونن. و فقط به پول و سود آن فکر میکنن. ممنون. 
    پاسخ:
    سلام
    این مسئله که چرا شرکتی که فعالیت در آن از لحاظ شرعی حرام است، از طرف دولت اخذ مجوز کرده است را باید از طریق مجاری قانونی(مجلس یا نماینده شهر شما در مجلس) باید پیگیری شود.
    در جلسه پرزنت شما با جملات کلیشه ای مواجه خواهید شد. میتوانید برخی از این جملات را در همبن وبلاگ پیدا کنید. («پرزنت»را در منوی جستجوی وبلاگ نوشته و جستجو کنید).
    این شرکتها معمولاً شما را در یک فضای روانی خاص قرار میدهند و از چند روز پس از جلسه پرزنت، شما را تحت فشار قرار خواهند داد.
    حکم شرعی واضح ترین دلیل برای اجتناب از این کار است.
    موفق باشید
    لطفا توضیح بدین چجوری بدون تایید شورای نگهبان مجلس تصویبش کرده؟؟؟؟
    پاسخ:
    دوست عزیز؛
    ضمن تقدیر از دغدغه شما، همچنان که در متن این مطلب نیز اشاره شده است، این قانون(در واقع آئین نامه) نه به تصویب مجلس رسیده است و نه شورای نگهبان آن را تایید نموده.
    جهت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
    موفق باشید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام.
    سال نو مبارک.
    بنده **** **** *** و عضو یکی از همین شرکتها هستم. با وجود تحقیقات گسترده در اینباره هیچ یک از حرف های زده شده را تایید نمیکنم و هنوز هیچ دلیلی بر نامشروع بودن این کار نیافته ام و تا جاییکه من میدانم همه مراجع نحوه ی قانونی این کار را جایز می دانند. البته اگر در این کار شما یا بالاسری هایتان کار ناشایست یا حرامی مرتکب شوید مثل دروغ یا حیله گری یا کلاهبرداری، ربطی به مشروعیت این کار ندارد.
    پاسخ:
    سلام
    سال نو مبارک
    گمان میکنم، نظر مراجع عظام را باید در تحقبقات خود جدی تر بگیرید.
    نه تنها همه مراجع، بلکه هیچ یک از مراجع بزرگ شیعه، هنوز در رابطه با بازاریابی شبکه ای، فتوای حلیت صادر ننموده است.
    البته اطلاق فتوای مقام معظم رهبری، دلالت بر اعمیت آن از شرکتهای قانونی و غیر قانونی دارد.
    حرمت این عمل به دلیل کارهای جانبی از قبیل دروغ و... نیست؛ بلکه به دلیل اکل مال بالباطل است.
    بنابر فتوای جدید آیت الله مکارم، این مشکل هنوز در این شرکتها حل نشده است.
    موفق و پیروز باشید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    باسلام.
    من در شرکت *** ***** ****** بازار یاب هستم.از لحاظ قانونی به این شرکت ایمان دارم.تمام ارگان ها مجوزهای لازم رو صادر کردن.ولی اصلا راجع به شرعی بودن حرفی نزدن.
    آیا واقعا شرعی نیستن؟
    اگه نیستن پس چرا مجوزدادن.تورو بخدا جواب بدهید.
    پاسخ:
    سلام
    بلی؛ متاسفانه چنین شرکتهائی از نظر شرعی، بنا به نظر اکثر مراجع بزرگ تقلید(از قبیل آیت الله خامنه ای، آیت الله مکارم شیرازی و...)، حرام هستند.
    اختلاف بین فقه و قانون را قبلاً پاسخ داده ایم.
    موفق و پیروز باشید
    سلام خدمت شما من عضو این شرکتها هستم چرا مشکل دار شده فعالیت این شرکتها اینها که مجوز دارن تحت نظارت هستن قانونی هستند پس مشکلشان چبست
    پاسخ:
    با سلام و تشکر
    دوست عزیز؛ مشکل این شرکتها را در چند محور میتوان بررسی کرد:
    1. این شرکتها با توجه به سیستم شبکه ای(که نام جدیدی برای هرم اعضاست) خود و این که درآمد در آنها ناشی از افزایش اعضاست، به حکم اکثر مراجع تقلید، دارای مشکل شرعی بوده و مجوز قانونی آنها موجب حلّیّت آنها نمیباشد.
    در همین جا قابل ذکر است که درآمد ناشی از اینگونه فعالیت نیز خرام میبشاد. جهت اطلاع بیشتر به دفتر مرجع تقلید خود مراجعه کنید.
    2. آموزشهای این شرکتها(منظور من آموزشهای تغییر نگرش و... هست)، بخشی از آموزشهای «جنبش عصر جدید» است که از آمریکا رهبری شده و برای فقر معنویت انسان مدرن در دنیای ماتریالیستی خود، نوعی معنویت کاذب که احتیاج به هیچ عمل و پرهیزگاری ندارد، دست و پا میکند. این آموشها در واقع جهانبینی شما را تغییر داده و زیرساختهای فبسفی ذهن شما را به نحوی مرموز و تدریجی تغییر میدهد و ذهن شما را به مرور عرصه جدال تعارض گزاره های دینی و پارادایم جدید القا شده به ذهن شما میکند.
    برای نمونه میتوان به نویسندگانی مثل برایان تریسی، لوئیز هی و... و کتبی مانند راز، غورباقه ات را قورت بده و... اشاره کرد. این تهدیدی است که اغلب برای افراد غیر قابل تشخیص میباشد.
    3. سیستم این شرکتها میتواند به عنوان تهدیدی امنیتی به شمار آید.
    جهت مطالعه بیشتر و یافتن عناوین مورد نظر خود، از «فهرست وبلاگ استفاده نمائید».

    توصیه میکنم هرچه زودتر از این شرکت انصراف دهید.
    موفق و پیروز باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">