بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

تجربه و تحلیل(معایب نتورک)

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ

* این مطلب توسط یکی از مخاطبین وبلاگ به نام «amin» نگاتشه شده و با اندکی تصرف و تلخیص در اختیار شما قرار گرفته است.

سلام 
صحبتم شاید خیلی طولانی باشه ولی مطمئنم به درد خیلی از دوستانی که تازه با کار آشنا شدن و دارن دربارش تحقیق میکنن میخوره... 
اواخر شهریور بود که دوستم تماس گرفت ( دوستی که دو سه سالی بود ازش خبری نبود و چندباریم که من قبلا بهش زنگ زده بودم ، جوابمو نمیداد...) و گفت کجایی چیکار میکنی منم گفتم بیکارم چطور ؟ گفت یه کاری برات سراغ دارم با درامد عالی خودمم تازه شروعش کردم پرسیدم ازش که کار چیه گفت نمیتونم توضیح بدم اگر میخوام درباره کار بدونم باید برام وقت بگیره و برم شرکت، گفتم من که بیکارم باشه وقت بگیر بریم خلاصه رفتم رسیدم به آدرسی که داده بود و دیدم اسم شرکت بازاریابان ....... گفتم من از بازاریابی خوشم نمیاد گفت این کار با بازاریابی فرق داره حالا بیا برات توضیح میدن خلاصه رفتیم نشستیم تا آقایان یکی یکی اومدن و توضیحاتشونو دادن. یکیشون که خیلی بچه های شرکت روش حساب میکردن ( بعدا فهمیدم) اومد برا فالو خیلی خوب حرف میزد خیلی اما خوب حرف زدن با حرف خوب زدن خیلی فرق داره... اگه ادم ساده و زود باوری باشی زود حرفاشو باور میکردی اما شکر خدا من اطلاعاتم خیلی خوب بود و درست و غلط حرفاشو خوب تشخیص میدادم 
برگشتم خونه دربارش با پدرم صحبت کردم و از قانونی بودن کار براش گفتم و گفتم که این شرکت با شرکت های هرمی فرق داره شکر خدا پدرم ادم منطقی هست و گفت که من چیز زیادی درباره این شرکت ها نمیدونم اما حس خوبی نسبت به این جور فعالیت ها ندارم گفتم حالا بیشتر تحقیق میکنم تا ببینم چی میشه
 اصلا دلم نبود همچین شرکتی کار کنم ، حس بدی نسبت به این کار داشتم...
اون روزا برام داشت یه استخدامی جور میشد و خیلی امیدوار بودم بهش چون براش خیلی زحمت کشیده بودم و میدونستم که حتما قبولم.  خلاصه فرداش اومدن پیگیری که ببینن چیکار کردم و منم گفتم حس خوبی ندارم و از کار خوشم نمیاد خب متاسفانه جوری ادمو فالو میکنن و عملیات روانی رو ادم انجام میدن که نمیتونی نه بیاری. قبول کردم که یه جلسه هفتگی که جمعه صبح داشتن برم و وقتی که رفتم ی سری حرفایی که روش حسابی کار شده بود و شدیدا میرفت تو ذهن و اثرشو میزاشت گفته میشد مثل: حقتو باید از زندگی بگیری، تو اشرف مخلوقاتی باید بهترین زندگی رو داشته باشی، پدر مادرت تا کی باید کار کنن، تو فقر هیچ شرافتی نیست، خدا ادمای پولدارو به خانه خودش دعوت میکنه و با ادمای فقیر بیچاره کاری نداره و کلی از این حرفا .................
تحت تاثیر قرار گرفتم و گفتم که باشه اما پول ندارم که خرید بزنم گفتن برات درستش میکنیم ( فکر میکردم انقدر معرفت دارن که میخوان قرض بدن) گفتم چطوری؟ قرض میدی؟ گفت نه روابط مالی بین افراد شرکت ممنوعه، بهت راهکار میدیم خودت از اطرافیانت قرض کنی......... یه نمونشو گفت که دیدم با این کار فقط آبروی خودمو میبرم و شدیدا مخالفت کردم و گفتم سعی میکنم جور کنم و خبر میدم خلاصه اومدم خونه و یه سرچی تو نت کردم و دیدم بلهههه همه مراجع کار رو حرام میدونن و بعضی هاشونم گفتن که باید شورای نگهبان و مجلس تایید کنه و بازم گشتم دیدم هیچکدوم تایید نکردن پس حرامه ،  فرداش دوستم زنگ زد ک چیکار کردی گفتم اقا من نیستم حرامه کلی حرف زد که نه حرام نیست و اگه حرام بود مجوزنمیدادن و .... گفت یه بار دیگه بیا شرکت با کلی اصرار قبول کردم و رفتم و یکی از افرادشون که تو مشکلات شرعی تخصص داشت اومد برام صحبت کرد و یه سری کلیات و جزئیات رو برام باز کرد و طبق گفته هاش در این شرایط کار حلاله و مراجع درباره کار نمیدونن و فکر میکنن که مثل شرکتای هرمیه و به این خاطر حرامش کردن.
واقعا نمیدونستم چیکار کنم و درست و غلط رو تشخیص بدم ، به پدرم گفتم برام استخاره بگیره ( استخاره هاشو خیلی قبول دارم) و خوشبختانه خیلی بد اومد و رک گفتم به دوستم که استخاره کردم بد اومده و به هیچ وجه نمیام لطفا دیگه اصرار نکن ... 
از دستش راحت شده بودم و دنبال کارای استخدامیم بودم و متاسفانه بعد از یکی دوماه که از روال کار میگذشت گفتن به خاطر فلان مشکلی که هست رد میشی...
خیلی ناراحت و افسرده بودم چون اون مشکل واقعا مشکلی نبود که باعث قبول نشدنم بشه و دوما من برا اون کار خیلی زحمت و تلاش کرده بودم و حقم بود که توی ازمون دومی و اصلیش شرکت کنم و ثابت کنم که میتونم قبول شم خلاصه هرکاری کردم نشد که نشد.... تو اون روزا از طریق یکی از دوستام به کاری دعوت شدم وقتی رفتم دیدم بله بازم همون شرکت اما خب اینبار یه تیم دیگه منم کل قضیه رو براش تعریف کردم و گفت که مراجع حلال کردن و شورای نگهبان هم تایید کرده گفتم که مدرک میخوام ، برام چندتا عکس از استفتاء مراجع فرستاد و یه سایتی که نشون میداد شورای نگهبان تایید کرده ( بعدا فهمیدم اون سایت مربوط به یه چیز دیگه بوده) خلاصه قبول کردم و رفتم که آموزشام شروع بشه اما هنوز ثبت نزده بودم تا اینکه دوستمو تو شرکت دیدم که بار اول دعوتم کرده بود و بهم گفت چون من اول دعوتت کردم باید بیای با من کار کنی منم به دوست دومیم گفتم و اون هم پسر با معرفتی بود و قبول کرد...

خلاصه گوشیمو فروختم و ثبت فاکتورمو زدم وآموزشامو شروع کردم، توی آموزشا چیزایی میبینین و بهتون میگن که با عقل جور در نمیاد مثلا: احمقانه مثبت باش، این کار غیر منطقیه و توی این کار باید غیر منطقی باشی، خیلیا مخالف این کارن بیرون و تو نباید به حرفشون گوش بدی در گذشته هر وقت چیز جدید میومد تو جامعه مردم مخالفت میکردن و مراجع حرام میکردن چون نمیفهمن و کلی ازاین حرفها که خیلی از دوستان میدونن.... 
خلاصه اموزشا یه هفته ای طول کشید و جنس ما هنوز نرسیده بود و به من گفتن که دعوتی بزار ، گفتم مگه نگفتین که باید خودت اول مصرف کننده باشی و جنسای شرکت رو تایید کنی و ببینی کیفیتشون خوبه بعد به کسای دیگه معرفی کنی ؟
گفتن که ما توی پرزنت اینطوری میگیم اما خیالت راحت کیفیت محصولات خوبه خلاصه ما هم قبول کردیم و شروع کردیم به دعوتی گذاشتن. میگفتن که از عزیزات دعوت به کار کن ( بعدا فهمیدم که میخوان هرکسی عزیزاشو بیاره تو کار که اگه بعدا مثل الانه من منفی شد و دیگه نخواست کار کنه نتونه همچین کاریو کنه چون خیلی براش بد میشد.....) من فقط از دوستام دعوت به کار میکردم و از خانواده و فامیل اصلا دعوت نکردم ( آدم زرنگی نیستم اما دستشونو خونده بودم و میدونستم که اگه فامیل و خانواده دعوت کنم بعدا برام بد میشه...) 6 7 تایی دعوتی گذاشتم و هیچکدوم قبول نکردن ، بعد از 17 روز سفارشم اومد و چایی بود ، ظاهرش خیلی خوب و شیک بود اما وقتی دم کردم دیدم انقدر که از کیفیتش تعریف میکردن واقعا اینطور نیست خلاصه رفتم آبجکشن محصول زدم که کیفیت پایینه و محصولات دیر رسیده ، یکیشون که قبلا کوئست کار کرده بود گفت اینجا سنگ هم باشه من میفروشم چون میخام به پول برسم به قول لیدرمون فلانی تنها آبجکشن توی نتوورک بی عرضگیه و تو باید هرچی که بود بتونی بفروشی که پولدار بشی و ... آقا دوباره ما رو فالو کردن. یکی از دعوتیام با پی گیری زیاد قبول کرد و شروع به کار کرد و من تونستم یه ورودی بگیرم
 دعوتی هشتمم یکی از دوستان مذهبی و متدین بود و بعد از پرزنت گفت که کار حرامه ولی من گفتم نه تایید شده و اون عکسا رو بهش نشون دادم و گفت عکسا رو ول کن برو از سایت خود مراجع نگا کن منم چیزی نمیتونستم بگم و وقتی چک کردم سایتاشونو دیدم بلهههه اصن هیچکدوم تایید نکردن و چه کلاهی سرم رفته خلاصه خیلی ناراحت بودم و نمیدونستم چیکار کنم ( چون در شرایط سختی بودم ، بیکار بودم توی شهر ما هیج کاری پپیدا نمیشد حتی شاگردی و کارگری.... اوضاع کار بدجور به هم ریخته بود و منم دیدم تو اون شرایط تنها راهی که میتونم درامد داشته باشم نتوورکه... خلاصه چند هفته ای با اون شرایط کار میکردم اما کلی عذاب وجدان داشتم وخودمو گول میزدم تا اینکه یه شب خیلی دلم گرفته بود و از وضعیت ناراحت بودم با خدا شروع کردم درد و دل و گفتم خدایا به بزرگیت قسم تو یه کاری برام جور کن که بتونم باهاش زندگیمو درست کنم و امنیت شغلی داشته باشم منم قول میدم که نتوورک رو بزارم کنارخلاصه این شد حرف دل ما به خدا... به بزرگی خود خدا قسم فردای اون روز از طرف اون ارگانی که میخواستم استخدام بشم زنگ زدن و گفتن هفته بعد آزمونه و آماده باش منم که باورم نمیشد گفتم مگه نگفتین که فلان مشکلو داری ؟ گفتن که مشکلت زیاد جدی نبود و تایید شدی............................
آقا نمیدونی چه حالی داشتم! قربونت برم خدا 24 ساعتم از اون حرفم نگذشته بود که خدا برام کار درست کرد....
خلاصه هفته بعد ازمونو دادم و سه هفته بعد جوابش اومد و من طی این سه هفته نتوورک کار میکردم اخه میترسیدم نکنه قبول نشم ( ایمانم ضعیف بود دیگه...) آقا دوباره به پدرم گفتم استخاره بگیر برا این کار ( میخواستم از حرام بودن کار مطمعن بشم) بازم بد اومد... دیگه نمیدونم خدا چطوری باید بهم میفهموند از این کار بیا بیرون!!!!
و الان که ازمون رو قبول شدم و خیالم از این بابت راحته دارم این نظر رو مینویسم و لغو جایگاهمو بزنم و خلاص... ولی متاسفانه فاکتور بهمن که زدم هنوز بعد از 25 روز دستم نرسیده و کلی پیگیری کردم و هیچکس جوابگو نیست! ایمیل زدم به شرکت که اگه تا چند روز دیگه نرسه میرم پپلیس فتا ازتون شکایت میکنم!

دوستان عزیز به خدا توکل کنین و از خودش کمک بخواین... من به حرام بودن و کلاهبرداری بودن مرموز این کار مطمعنم از هر لحاظ که شما بخاین ثابت میکنم که این کار مشکل داره

من ثابت میکنم کمتر از 10 درصد افراد در این کار به درامد بالا  میرسن و بقیه یا درامدی ندارن و یا درامدشون به اندازه زحمتی که براش کشیدن نیست و درواقع ابزاری میشن برای رسیدن به درامد زیاد اون 10 درصد...

تواین کار ادعا میکنن که کل کارشون با تصاعده و جالبه ادعا میکنن این کار هیچ وقت هم اشباع نمیشه و من در جواب میگم که تصاعد 3 رو تا سطح 21 باز کنین.... اگر چیزی که ادعا میکنن تنها رمز موفقیت درنتوورک ماندگاریه پس اگه فرض رو بر این بگیریم که همه کسایی که میان تو کار تا تهش میمونن تا سطح 21 جمعیتی بیش از جمعیت کره زمین نتوورکر خواهند بود.... و دیگه کسی نیست که بخواد بیاد، پس مجموعه از کف ریزش میکنه و خب کسی هم نیست که جنسا رو بهش بفروشی..... اما اگر فرض رو بر این بگیریم که بیشتر افرادی که میان تو کار بعد یه مدت واقعیت رو میفهمن و از کار سرد میشن و میرن بیرون پس این وضعیت تا جایی ادامه دار میشه که نتوورک به همه یشنهاد شده قبلا و دیگه کمتر کسی میاد تو این کار و کسایی که کف مجموعه هستن ضرر میکنن( تعدادشون خیلی زیاده اینو از تصاعد میشه فهمید) و فقط افراد بالا دستی سود میبرن ( شاید بگن که کسی ضرری نمیکنه چون هرچقدر که پول بدی همونقدر جنس میگیری اما ضرر که تنها مالی نمیشه، ضرر یعنی عمرتو تلف کنی ، ضرر یعنی کلی امیدوار بشی تو این سیستم که پول دربیاری اما نمیدونی فقط ابزاری هستی برای رسیدن به خوشبختی لیدرها... و درامد آنچنانی نمیتونی در این سیستم کسب کنی ....) بدترین ضرر هرکس تو زندگی از دست دادن زمانه...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱                                                                      سوگند به عصر [قسم به زمان] (۱)

إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲                                                         که واقعا انسان دستخوش زیان است (۲)


 و اما معایب نتوورک بعد از کلی مطالعه و تحقیق:

1- فقط 10 درصد افراد در نتوورک به درامد بالا میرسن

2- بالا بودن قیمت کالا با توجه به کیفیت پایینش

3- وجود افراد ناسالم و افراد کوئستی به عنوان لیدرهای بزرگ شرکت...

4- رابطه بین خانم و آقا بسیار عادی و راحته

5- با ورود به کار انسان رو تشویق به حرص و طمع زیاد میکنن و قناعت رو بد جلوه میدن و آرزوهای دور و دراز در ذهن ایجاد میکنن و انسان رو از معنویات و اعتقادات دور میکنن

6- بیشتر کسانی که جنس میخرن نمیتونن بفروشن و بازاریابی کنن و میمونه رو دستشون

7- آسیب زدن به اقتصاد چون بیشتر کالاها برند خارجی هست و اونایی که به اسم خود شرکت هست سفارش شرکت های بی کیفیت خارجیه که به اسم شرکت تولید میشه

8- با ورود دانشجوها به این سیستم و بی اهمیت شدن درس و علم و هدف شدن ثروت سطح سواد کشور میاد پایین و جوانان به جای رشد علمی و خدمت  و پیشرفت کشور عمرشون رو در همچین سیستمی هدر میدن و تبعات بسیار بدی در آینده داره از جمله نا امیدی به زندگی که من با چندتا از این افراد صحبت کردم وشاهد این قضیه بودم...

کلی معایب دیگه داره که واقعا بعد این همه تایپ ذهنم نمیکشه چون فکرم درگیره اون فاکتوریه که زدم و فکر نمیکنم به این راحتی پولمو بتونم بگیرم ازشون...

لطفا از تجربیات حقیر و بقیه دوستان بزرگوار استفاده کنین و عمرتون رو در همچین شرکت هایی حرام نکنین و اگر اسمتون تو هر شرکتی ثبت شده سریعا لغو جایگاه بزنین تا بعدا براتون دردسر نشه

در یکی از نظرها دو تا لینک هست در مورد ده دروغ بزرگ در بازاریابی شبکه ای اونا رو حتما مطالعه کنین.


ممنون که وقت گذاشتین برا خوندن این متن موفق و سربلند باشید

نظرات  (۳۲)

سمینار بین المللی آنتی مارکتینگ در روسیه
www.iccam.ir
yon.ir/antimark
سلام
من خودم کارفرما هستم و متاسفانه یکی از کارکنان شرکتم که البته از دوستان نزدیکمم بود چندماه پیش وارد بازاریابی شبکه ای بادران گستران شد و من که تا اون موقع حتی اسم این نوع فعالیت به گوشمم نخورده بود به خاطر اسرارهای زیاد کارمندم وبرای اینکه یه وقت از من دلخور نشه البته با حقه و دروغ وارد بادران شدم به عنوان دعوت اونم یک روز بعد از سال تحویل ، روز تعطیل و یک عده دورم کردن و واقعا من رو تو موقعیت خیلی بدی قرار دادن و چون اسرار کارمندم خیلی زیاد بود متاسفانه متاسفانه مجبورم کردن خرید بزنم وبعد گفتن فردا جلسه ای هست که حتما باید باشید ولی برای حضور در جلسه مجوز نیاز دارید و اون یک میلیون خرید و باز هم به اسرار زیاد کارمندم مجبور شدم این کارو بکنم اما روز بعد تحقیقات کاملی کردم و وقتی فهمیدم دقیقا چه بلایی سر پول بیچارم اومده انصراف دادم و حتی چند روز بعدش تصمیم گرفتم کارمندم رو که دوستمم بود از اونجا بیارم بیرون چندین بار تماس گرفتم اما اونها اجازه نمیدادن من باهاش در تماس باشم و اون تماس هامو جواب نمیداد و مجبور شدم ریسک خطرناکی بکنم چون منو به عنوان یه عامل منفی میدونستن نمیذاشتن به هیچ قیمتی بهش نزدیک بشم مجبور شدم به صورت نامحسوس و با استفاده از اطلاعات یکی دیگه از دوستانم که دعوت به کار شده بود وارد شرکت بشم ، من مطمئن بودم اون روز و اون ساعت دوستم اونجاست اما همین که وارد شدم و سراغ کارمندمو گرفتم چندتا آقا جلومو گرفتن انگار که دشمن گرفته باشن با این حال توجهی نکردم و به جست جوم تو اتاقای اون شرکت ادامه دادم شاید باورتون نشه کارمندمو ازم مخفی کرده بودن من که این صحنرو دیدم بی درنگ دستشو گرفتم و از اونجا اوردمش بیرون بردم دفتر خودم و تمام مدارکی که تو اون مدت جمع آوری کرده بودم گذاشتم جلوش اما متاسفانه متاسفانه بازم جذبشون شد ، من یک میلیون خسارت مالی همون روز اول دیدم و چندین میلیون توی کار خودم چون کارمند من دیگه سر کارش نیومد ، ای کاش فقط موضوع پول بود اما موضوع اخلاقیات و شرعیات که توی این سیستم از بین میره ، کارمنده من که البته دوست خوبمم بود در عرض چندماه کلا آدم دیگه ای شد کسی که تا دیروز سر من قسم میخورد حالا توی یه پیام بلند بالای تلگرامی همه جور توهینی به من کرد و همه چیز رو نادید گرفت و تمام پل های پشت سرش رو خراب کرد و فقط فقط برای اینکه من توی اون کار همراهیش نکردم ، من میخوام بدونم واقعا توی نظام حکومتی ما هیچ اورگان و قوه ای نیست که جلوی این فاجعه ی اقتصادی و اخلاقی رو بگیره خواهشم از شما اینه لطفا یه کمپین راه اندازی کنید تا همه اعتراضمون رو به گوش دولتمردان برسونیم بلکه جمع بشه این بسات فساد ، واقعا اینها مثل فرقه ای ها عمل میکنن دوستان از این جمعات باید بترسید کسی که به خاطر مقداری پورسانت حاضر میشه یه آدمو تو روز روشن مخفی کن تا مغزشو و روحشو به تسخیر خودش در بیاره هر چیزی بر میاد ، اون خانوم همچنان تو پروفایلاش شعارای نتورکی میذاره و در انتظار روزیه که به رویاهاش برسه من شرایط خونوادشو میدونم و همین موضوع به شدت ناراحتم میکنه با وجود نبود پدر حالا باید تاوان ندانم کاری یکی از اعضای خانوادرو همه خانواده بپردازن
و یه چیز دیگه که الان یادم اومد شاید براتون جالب باشه تو آخرین پیامی که به کارمندم دادم گفتم این کار به لحاظ شرعی مشکل داره و مرجع خودتم این شرعی نبودن رو تایید میکنه میدونید تو جوابم چی گفت !؟ گفت ، یعنی بهشون گفته بودن ، توی قرآن اومده اول عقل خودت بعد مراجع منم به قرآن عمل میکنم دارم از عقل خودم استفاده میکنم دیگه چه اهمیتی داره فلان مراجع چی میگن ، یعنی مطمئن شدم دین و اعتقاداتشون رو نشون رفتن قبل از اینکه پولشونو از چنگشون در بیارن 
به امید روزی که همه ی این شرکتها درشون تخته بشه ، انشاالله
پاسخ:
با سلام و تشکر از شما
جهت پیوستن به کمپین، اینجا کلیک کنید.
مفق باشید
خدا خیرتون بده
اینده ی منو نجات دادین
با اصرار دوستانم داشتم وارد این منجلاب می شدم
من 19 سالمه و نزدیک بود همه چیم رو ببازم تا با این سایت اشنا شدم
ایشالله هرچی نفرین پشت سر اوناس دعای خیر برای شما باشه

همه توضیحات رو خوندم هیچکدوم از اسم اون شرکتی که باهاش فعالیت کرده را ننوشته شاید باذکر اسم شرکت بتونید بهتر به درد هموطنتون کمک بکنید.باتشکر
پاسخ:
با تشکر از شما
بحث ما، اختصاص به هیچ شرکتی ندارد. ما درباره ماهیت بازاریابی شبکه ای بحث میکنیم و در این موضوع، هیچ یک از شرکتها برای ما تفاوتی با یکدیگر ندارد.
با این حال، اینجا تجربیاتی را خواهید دید که در آن اسم شرکتها نیز ثبت شده است.
موفق باشید

ممنون از همه
من تازه در مراحل اول این جریان بودم،یعنی مخ زدن من توسط بالادستی،با این که ۳بار جواب رد بهشون داده بودم ولی ولم نمیکرد، کسی که باهام حرف می زد و می خواست عملیات روانی رو انجام بده میگف من بعد از یک سال و چهار ماه کار تونستم ی آزرا برای خودم و آل نود برای پدرم بخرم ....اینقدر گفتن تا آخرش من وسوسه شدم  و قرار شد شروع کنم به قرض کردن،اما گفتم بزار تحقیقی بکنم(هم در مور حلال و حرومش هم آیندش)که با این وب آشنا شدم،باور کنید قبلش ،شایدنیم ساعت پیش،داشتم تو مخاطبین رو میگشتم تا از کی قرض بگیرم............الحمدلله شکرلله
خیلی ممنونم
  • محمود عسکری
  • واقعا هرچی که گفتین حرف به حرفش درسته من کاملا تایید میکنم افسوس که سه ماه عمر خودمو تباه کردم ولی من از اون ادماییم که واقعا فن بیانم بالا بوده و محصول به فروش میرسوندم و از طرح یونی لولم هم پورسانت دریافت میکردم ولی نمیدونستم حرامه
    سلام به همه خواستم یک نکته را یاد اور بشم .
    اصل این مجموعه از امریکا انگلیس گرفته شده. 
    ودر زمان قحطی ایران این امریکا و انگلیس بودن که اثر مستقیم داشتند تا جایی که نه میلیون نفر از گرسنگی مردند .
    این مزدر بی شرفت حتی بعد از رفتن از ایران تمام انبارهای غلات رو به اتش کشیدن حالا سوال من اینه چطور اینجور افرادی که بویی از انسانیت نبردند الان شدند دلسوز ما 
    باسلام از همتون که اینجوری اطلاعات دادید صمیمانه تشکرمیکنم دوروز پیش یعنی بیست ودوم دیماه نود وپنج  یکی از دوستام مرا برد توی همین شرکتها که اسمش بیز بود مغزمو شستشودادن وعده وعیدهای آنچنانی که مغز آدم سوت میکشید که در عرض یک سال میتونی میلیونر شوی  میگفتن هر چی سوال داری بپرس نذار ازاینجا که بیرون رفتی سوالی تو ذهنت بمونه منم هرچی گفتم اونا یه سری مزخرفات تحویلم دادن بعد اومدم توی اینترنت سرچ کردم تا به وبلاگ شما برخورد کردم همشون رو خوندم دیدم همشون دورغه اگه من این وبلاگو پیدا نمیکردم نمی دونم چه بلایی به سرم میومد فرداش همون دوستم زنگ زد که گفت:واسه ساعت5 برات وقت گرفتم منم چون دیگه آگاه شده بودم گفتم باشه میام ساعت 5 رفتم خیلیاشون به استقبالم اومدن تعریف از منو چه بینی خوبی داریو عجب تیپی داریو از این روباه مکارو گربه نره دقیقا من شده بودم پینوکیو نشستیم دورمیزو بازم شروع کردن واسه وراجی منم که اصلا هواسم به اونا نبود آخرش گفتند کی می خوای عضوبشی منم گفتم الان گفتند تاچند میخوای خرید کنی منم خودمو به نفهمی زدم گفتم خرید خریده چی گفتند باید خرید بزنی تا عضو بشی منم گفتم من که پول ندارم گفتند پس خرید 100هزارتومانی میزنی گفتم من که پولی ندارم بازم نشستند واسه شستشوی مغزی که بابا باید خرید بزنی اگه 1میلیون بزنی امتیازت میره بالا درصد بیشتری میگیری واقعا من نرفته بودم اونجا تا عضو بشم رفته بودم ته توی قضیه رو در بیارم اینجا رو خوب دقت کنید به یکیشون که تاحدودی آشنا بود میشناختمش گفتم شما چند ماهه اینجایی گفت: 9 ماه گفتم شماها که اینجوری گفتیدالان میبایستی بعبارتی ماهیانه 20  30 میلیون بگیری به من 6 میلیون بده بغیر از خودم 5نفر روهم بیارم بعد 4 5 ماه دیگه منم میشم مثل تو پولدار میشم دوبرابر اون پولو بهت میدم دیدم رنگش بخداقسم مثل گچ شد به تتپه افتاد می خواستند بحث و عوض کنند که گفتم بحثو عوض نکنگفتم تو الان میلیونری پول بده من الان ندارم بعدا میدم اگه راست میگی سرشو انداخت پائینو رفت ببخشید وقتتونو گرفتم بازم میگم اگه وبلاگه شما نبود منم میشدم مثل اونها خدا خیرتون بده پایدار باشید  
    دوستان عزیز یقینا اینکار عین دزدی و کلاهبرداری هست....من خودم یک ماهی تو نتورک بودم....اوایل نمیدونستم اجناس شرکت دوبرابر قیمت های بازاره.....چون قبلش گفته بودن با حذف واسطه ها و تبلیغاتو.....با قیمتی پایینتر از قیمت بازار این اجناس عرضه میشه.....خلاصه بعدش ک فهمیدم دیگه حاضر نشدم به قیمت پولدار شدن خودم اجناس گران یه شرکت دیگه ای رو بفروشم...این کار عین کلاه گذاشتن سر دوستان و فامیل بود
    سلام.راجع به این کار فقط میخوام بگم:کاری سراسر تباهیه،اگر کسایی وارد این سایت میشن برای گرفتن اطلاعات و فهمیدن راجع به کار و تصمیم گرفتن برای عضویت توی این جور شرکتها باید بهشون بگم خوب جایی اومدن.چون منم تو این شرکتها بودم و میتونم تمام تجربیاتمو در اختیارتون بزارم.این کار همش فریب اذهان مردمه،کاری به پستیه اینکار ندیدم،جوری بقیه رو فریب میدن با آرزوهای واهی که مغز جوونا به کل شستشو میشه من ازون دسته ادمایی بودم که از همون روز اول روی این گارد بودم اما به خاطر اینکه کسی که منو معرفی کرده بود برام عزیز بود وارد شدم و الان هر دومون میدونیم که اینکار جز تباهی چیزی رو در بر نداره
    سلام من چهارماه کار کردم  جنس های که بهمون میدادن کیفیت نداشت و ما با مبلغ کمتر میدادیم مشتری و بعضی جنس هام هنوز که هنوزه فروش نرفته حتی من رو وادار به خرید +500کردن ولی تو سایت خود برادران نوشته بود این کار بر خلاف قانونه در هر صورت اونجا فقط بهتون جو میدن والا کاری که خوب باشه چه نیازی به دعوت و پیگیری و فالو و کوفت و زهر مار داره ، خواهش میکنم دست از تعصب بردارید هیچ وقت دیر نیس من که امشب تصمیم قطعی گرفتم نباشم و تا جای هم که بتونم چیزای که باهاش مواجه شدم اطلاع رسانی میکنم تا عین من اسیر این شرکت ها نشه کسی ، خدا ازشون نگذره ممنون
    سلام واقاعالی بودمن دوماهه وارداین شرکت شدم ماه اول پورسانتموداده ولی ماه دوم که این ماهه هنوزپورسانتی به من نداده این شرکت من دیگه نمیرم ممنون ازراهنماییتون
    من بعد از یک ماه که باهاشون بودم، امشب بهشون گفتم چون تازه فهمیدم که مراجع گفتن حرامه دیگه نمیام،اونها هم دو ساعت برام حرف زدن که نه مراجع اطلاعات کافی ندارن و همه با شرکت های هرمی اشتباه میگیرن و از این حرفا. تازه به اونهایی که هنوز باهاشون کار میکنن گفتن باید تا فردا 4 میلیون پول جور کنید سفارش بزنید میگن باید به هرکسی که میشناسید و نمیشناسید رو بزنید و پولو جور کنید.  خدایا چه اشتباهی کردم که وارد این کار شدم.... هرچند که اینها طوری با آدم حرف میزنن که در هرصورت آدم نمیتونه نه بهشون بگه
    خدایا کمکمون کن تا راه درست رو پیدا کنیم
    سلام دوستان منم یه چند روز رفتم ولی چون واقعا قبول نداشتم فقط حرف برادرم زمین نیووفته رفتم.من میخوام کاری کنم برادرم نره نمیدونم چیکار کنم هرچی میگم قبول نمیکنه از خدا کمک خواستم که جوری کمکش کنه نره خیلی وسوسه کردنش.
    خیلی ممنون خیلی مردی ک اطلاع رسانی کردی
    دلم گرفت😢
    والا ب نظر من حتی اون لیدر هاام قربانین... الان من خودم تو یکی از شرکتا هستم ک یکی از لیدای خفنم داریم ک فامیلمونه دیگه اون ک نمیاد سر منو کلاه بزاره بدبخت حرفایی ک یاد گرفته رو ب زیر مجموعه هاش میزنه دیگه.. ینی همه همینن ... مقصر اون بالاییااااان...
    سلام همه اینایی که گفتی درسته چون خودم هم چند ماهی تو این کار بودم و همه اینایی که گفتی با چشم خودم دیدم
    من یکهفته است وارد نتورک شدم راستش قبل نتورک زیر نظر مشاور روانشناس حال خوبی داشتم و از داشته هام راضی بودم اما متوجه شدم سطح اضطرابم بالا رفته و نه تنها حالم خوب نیست بلکه با گفته ها و اموزه های نتورکی ها به من تفهیم کردن این زندگی نیست که تو میکنی و حتی لیدرم به من اموزش داد که زندگی طرف و مشکلاتشو تو چشمش سیاه کن .و نکته ای که خیلی افکارمو امروز درگیر خودش کرد این بود که اصرار دارن تو اهداف بلند مدت کوتاه مدتت رو بنویسی و حتی میگن برو تو سایت ....ماشینهای لوکس و خانه گران قیمت و اینکه تو بالاخره میتونی تو لایقی و از این شعارها ..با کلی تحقیق و البته با مشورت مشاورم متوجه شدم اگر اگر در اینده جز ده درصد نتورک که به سود بالا میرسن هم باشی ولی به اون شادی و لذت زندگی هیچوقت نمیرسی و دچار افسردگی میشی 
    واقعا توضیحات عالی بود،من که این توضیحات رو خوندم از کار نتورک که چند جلسه توش رفتم اومدم بیرون فقط نمیدونم چطوری از شما تشکر کنم.
  • فردین دشوارگر
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
     سلام خدمت دوست عزیزی که اینقد قشنگ اطلاع رسونی کرد؛
                                           **لطفا بخونید**
    دوستان عزیز من حدود یک ماه پیش بود که امتحان داشتم و یکی از دوستام که درسش عالیه (الان فارغ التحصیل شده) و الانم سرکاره اومد خونمون و یکی از درسهامو که ضعف داشتم، باهام کار کرد. وقتی که رفت من گفتم بیکارم، گفت که چرا بازایابی شبکه ای کار نمیکنی (منم چون این کارو با کسب و کار اینترنتی اشتباه گرفته بودم) گفتن اتفاقا تو فکرشم، اونم گفت حالا بزار امتحانات تموم شه بعد معرفیت میکنم. (اینو بگم اون دوستم یه آدم موفق بود و حرفش برام ارزش داشت)  آقا گذشت و ما امتحانامون تموم شد و تشنه کار بهش زنگ زدیم آدرس داد و شماره این نفر رو هم بهم داد و ما اون روز رفتیم. شرکت.. شلوغ از در و دیوارش دختر و پسرای جوون و دانشجو میبارید ولی برام جای سوال داشت،مسئول کیه؟؟؟!! منشی کیه؟؟!! بماند... ما نشد آقای .. رو زیارت کنیم و پرسیدیم گفتن فرقی نداره بیا سر کلاس ما. ما چند نفری باهم رفتیم سر یه کلاس دیگه و اون طرفو نشد ببینیم و توسط یه نفر که نمیشناختم پرزنت شدیم (البته اینو بگم من بعضی چیزا برام جالب نبود و یکی دوتا سوال هم پرسیدم و قانع نشدم اما وسوسه شده بودم). روز بعد که دوستم اومد و  خواست پشتیبان و پرزنتور اصلی ما رو معرفی کنه دیدم از بچه محلهای قدیم خودمه. بگذریم ما شروع به آموزش دیدن کردیم و بعد ثبت نام و تا یکی از دوستامو دعوت کردم که پرزنت بشه و اونم گفت باشه میام. آمد خدا رو شکر خودش قبلا تو شرکت گلد کوئست بود و خیلی جاهام سابقه کار داشت و آدم باتجربه ای بود بعد پرزنت گفت فلانی چه مدت کار میکنی و منم گفت یه ماه نشده گفت دست بکش.!! من این حست رو درک میکنم و خودم تجربه کردم. آقا منم از یه طرف چون روش حساب میکردم و حرف غیر منطقی ازش نشنیده بودم و از طرفی هم دیگه گیر رویاهام و توهم های کار شده بودم تو دو راهی موندم. یهو زد به سرم یه سرچ تو اینترنت بزنم که مطالب دوستان رو دیدم که شکم به یقین تبدیل شد و با دوستم معرف اصلیم حرف زدم و گفتم فلانی واقعا دمت گرم که کارتو ول نکردی (لازم به ذکره من بهش اطمینان دارم و اشتباشو فقط اشتباه گرفتن ***** رو با ****** میبینم و به این که کارش رو ول نکرده بهش اطمینان دارم و همینم یه نکته کنجکاوی شد برا من) این چه کار مسخره ایه و...  و خلاصه از شر این فریبکاری که دلم باهاش نبود خلاص شدم.
    *** ***** ** ** ***** *** *** *** ** ***** **** *** *** ** ***** ** **** ****** **** **** ** *** ******* * ****** * *** ********* *** **** ** * **** *** ********* **** ** ****** ***** ***** ** ****** ***
    سلام واقعا همین طوره خدایی منم 10ماه کارکردم 4میلیون محصول دستم موند اول بالاسریم گفت اگه نتونستی باهم خوردشون میکنیم ولی بعد زیر حرفش زد گفت کسی مجبورت نکرده بود خودت خواستی نه خدایی هرمحصولیم میدادم ب مشتری بعد میومد عرق شرم از پیشونیم میریخت طفلیا پوستشون داغون شده بو اخه این چ تجارتیه بخاطر سود لحظه ای بخوایی ادمارو زیر پات له کنی .من ازاینجا به همه اونایی که پستمو میخونن تورو خدا عاقلانه تصمیم بگیرید گول حرفاشونو نخورید همش دروغه محظه فقط همین
    سلام.ممنون از اطلاعاتی ک در اختیار عموم قرار دادید.من امروز ب شرکت ایرانیان...رفتم واونجا لیدر ها با حرفای غیرواقعی مثلا ماه دگ ماشین مدل بالا میخری و کمک بزرگی ب خانوادت میکنی و...لازم نیست کارمند روزانه دولت بشی و با اختصاص دادن وقت و انرژی کمتر درامدی حتی بیشتر از کارمندان خواهی داشت..سعی در جذب من داشتند..ولی ازونجا ک من قبل هرکاری تحقیق میکنم متوجه شدم با قبول اینکار فقط مثه ی پله ای میشم ک ب قول شما اون ده درصد از طریق من ب اهداف بالاتر برسن،کارو رد میکنم.ممنونم
    سلام دوستان خواهش میکنم تو این کارا نرید هنه ی شرکت ها فقط فکرشون اینکه محصولشون به فروش بره.میاند فکر افراد را روش کار میکنند تا اونم بقیه را بدبخت کنه.من مجموعه ام زیاد بود ولی طرح دراندزایی شرکت با پولسانتی که میدادند هم خونی نداشت.من تو بیز کار میکردم.ولی همه ی شرکت ها دوست دارم همشون اومدند بیرون.منی که یکم مونده بود دستم برسه به پزشکی و دانشجوی پزشکی بشم.به خاطر این نتورک لعنتی حالا باید برم سربازی یا ی رشته ی مزخرف تا از دست سربازی رها شم
    سلام من این کار شروع کردم ب سی نفر تیم بیشترش ریخته لیدرایی که ادعاشون میشد این کارو ول کردن و کسی که این کارو بهم معرفی کرد برگشت گفت تقصیر خودت بوده مسولیت گردن نگرفت بابت این همه ضرر ...برای خودم و وقتم متاسفم..البته اونا برای هر چیزی یه دلیلی پیدا میکنن حتی با خوندن این متن تا وقتی سرشون به سنگ نخوره برنمیگردن خواهش میکنم نذارین بچه هاتون برن و قزبانی خیال پردازی های لیدارشون بشن اونا یه مشت ادم شیدا هستند 
  • نتورکرجنوبی
  • باسلام خدمت شما برادرعزیممنون بابت اطلاع رسانیتون ولی اگرمیشه بیشترازخودتون بگید که چندسالتونه وتحصیلاتتون چی هست خداقوت
    عید خودم و خانوادم خراب شد , واسه قبول کردن یه دعوت . خدا رو شکر که زود فهمیدم
    نه با نظر مراجع کاری دارم , نه سایت وزارت صنعت معدن که مهر تاییدی زده واسه این شرکت ها . 
    ولی بچه ها عادلانه نیست واسه سود خودم چند نفر رو مثل خودن اسیر کنم , 
    واقعا پولش خوردن نداره
    وقعا عالی بود خیلی از جوونا تو دامشون گیر کردن
    خیلی ممنون از توضیحات شما. دوستم خیاطه به من پیشنهاد داد منم صرف کنجکاوی سه جلسه آموزشی تا حالا رفتم اما چون اهل مطالعه و تحقیق هستم به نظرم اصل کار بازاریابی شبکه ای به اقتصاد مملکت خیلی ضربه میزنه 1. دانشجوهای جوونی دیدم که درس و مشق رو رها کرده و بازاریاب شده بودن. 2. خود من وقتم خیلی هدر میرفت. بازاریاب های دست اول به نون و نوا میرسن و بعدی ها چندغاز گیرشون میاد. 3. خیلی ها خوش خیال میشن حرفه اصلیشونو رها می کنن و میشن بازاریاب.
    به نظر من باید اقتصاد اسلامی رعایت شه هر اقتصاد دیگه ای که خارج از احکام قرآن باشه بی فایده هست و به عموم ضرر زیاد میزنه
    سلام خدمت همه راستش من تازه وارداینکارشدم وثبت فروش هم زدم وهنوزهم نتونستم کسی رازیرمجموعه خودم بکنمنمیدونم ادامش بدم یانه چوواقعا حرفهایی که درباره تصاعدپول میزنندوسوسه انگیزند وجمعه ها که میریم جلسه هفتگی وقتی لیدرهایی که به همه چیز ازطریق نتورک رسیدن حرف میزننروسوسه میشیم ماندم چکارکنم تواین وضع بد مالی
    پاسخ:
    سلام
    این وسوسه ها دامی است برای کشاندن شما به این شرکتها.
    این افراد با استفاده از روانشناسی هیجان افراد را در این شرکتها جذب و حفظ مینمایند.
    موفق باشید
    سلام
    میشه معایب طرح یونی لول رو هم بگین. ممنون
    سلام 
    واقعا هرچی گفتی درست بود.من تایید میکنم.
    منم یه مدت خیلی کوتاه کار کردم شاید به مدت یک هفته. ولی با جدیت کار رو دنبال نمیکردم.منم حساب کردم اگر بتونی هر ماه دو نفر رو جذب کنی،در مدت 30 ماه بالغ بر یک میلیارد نفر رو جذب خواهی کرد!!!!حالا بشمار توی شرکت چندتا همکراس(هم لول) داری؟؟اونوقت با یه حساب سرانگشتی میبینی چندین برابر جمعیت کره زمین باید در این 30 ماه نتورکر بشن!!!!
    یه ذره بخودتون بیاین چرا غفلت؟ امام علی(ع)میگه:دوست داشتن هر چیز،انسان را کور و کر ولال میکند.
    پس مبادا کورکورانه چیزی را دوست بداریم.
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">