بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

بازاریابی شبکه ای استاندارد - بخش اول

جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۰۶ ب.ظ

* این مطلب از «سایت خبری-تحلیلی کسب و کار» اخد شده است.

 

حمید فرضی، کارشناس تجارت‌الکترونیک و بازار یابی شبکه ای

 

 

در معبدی گربه‌ای وجود داشت که هنگام مراقبه راهب‌ها مزاحم تمرکز آنها می‌شد. بنابراین استاد بزرگ دستور داد در زمان مراقبه‌ها، یک نفر گربه را گرفته و در انتهای باغ به درختی ببندد. سال بعد استاد بزرگ درگذشت، گربه هم مرد. شاگردان استاد، گربه‌ای گرفتند و به معبد آوردند تا هنگام مراقبه به درخت ببندند و با این کار یاد استاد را زنده نگاه دارند. این روال سال‌ها ادامه پیدا کرد و یکی‌از مراحل مراقبه در آن آیین شد. چند نسل بعد، استاد بزرگ آن معبد رساله‌ای چهارصد صفحه‌ای نوشت درباره اهمیت، فواید متافیزیک و فلسفه بستن گربه در هنگام مراقبه!
حال این شده است حکایت نحوه عملکرد برخی تیم‌های به اصطلاح بازاریاب شبکه‌ای قانونی، که این جمله ورد زبان اعضا و رهبرانشان است: «نپرس چرا، بگو چطور»!

اگر با این صنعت آشنا هستید و احساس نوستالژی نسبت به جمله قبل دارید، بگذارید چند مورد دیگر هم بیان کنم تا عیش‌مان تکمیل و لبخند بر لبان‌مان جاری شود:
«محصول بهانه است»!
 »
کار پاره‌وقته و زمانت کاملا در اختیار خودته

 »نیاز به سرمایه‌گذاری یا هزینه نداره
 »
بدون ریسک و ضرر
» 
رئیس نداری

«می‌تونید در هرجایی که دلتون می‌خواد کار کنید
 »
به کمپانی‌ات غیرت داشته باش
«توی نت‌ورک یا دانشمند می‌شی یا پول درمیاری»!
« اون کتاب رو نخون آبجکشنه

 »کمیته هنوز درک نت‌ورک رو نداره
روزی من نیز به این جملات و شعارها عقیده داشتم، نخندید، Feel Felt Found نمی‌زنم، من هم بازاریاب هرمی بودم و فکر می‌کردم به واسطه مجوز‌دار بودن کمپانی، درحال انجام بازاریابی شبکه‌ای هستم!
تا زمانی‌که از زاویه‌ای دیگر به این جمله مجددا اعتقاد پیدا کردم: «توی نت‌ورک یا دانشمند می‌شی یا پول درمیاری!» به این دلیل که بعد از یک انقلاب درونی تصمیم گرفتم درباره این صنعت مطالعه‌ای دقیق کنم، مطالعاتی که منجر به کشف و تالیف سیستم بازاریابی شبکه‌ای استاندارد شد، متوجه شدم اگر فردی با اصول بازاریابی شبکه‌ای استاندارد آشنا شود و همچنین ریشه‌های استراتژی‌های هرمی را بفهمد، دیگر نه عقلش و نه وجدانش اجازه نمی‌دهد از طریق رویه‌های هرمی القا شده توسط گادفادر‌های هرمی با پوششی قانونی کسب درآمد کند.
باید اعتراف کرد که طرح‌ها و استراتژی‌های هرمی به‌واقع درآمدزا هستند و هرکس باوری غیر از این داشته باشد، قطعا باید در انگاره‌های خود تجدیدنظر نماید. می‌توان به جرات گفت صد‌ها روش وجود دارد که با توسعه شبکه‌ای از افراد موجب ایجاد درآمد می‌شود اما تمام بحث برسر میزان پایداری این درآمد و همچنین هزینه‌ها و بهایی است که افراد و جامعه برای ایجاد آن درآمد می‌پردازند. به قطع، رویه‌های هرمی و شبه‌هرمی در راستای ایجاد منفعت، ضربه‌های سنگینی بر مشارکت‌کنندگان در این رویه‌ها و همچنین بدنه اقتصاد، اجتماع و حتی خانواده‌ها وارد می‌آورد. درصورتی‌که بازاریابی شبکه‌ای استاندارد با صرف کمترین منابع، بیشترین و پایدار‌ترین بازدهی را ایجاد کرده و کمکی بزرگ به اقتصاد، اجتماع و خانواده‌ها می‌کند. حال بار مسئولیتی بردوش خود می‌دانم و تصمیم دارم تا یافته‌هایم را جزبه‌جز با شما در میان بگذارم تا به یاری پروردگار، دست در دست هم فرهنگ صحیح این تجارت شگفت‌انگیز را ترویج کرده و از اشاعه بیش‌ازپیش کج‌روی‌های هرمی جلوگیری کنیم. از فردا در همین بخش حقایق تکان‌دهنده‌ای را با شما در میان خواهم گذاشت.
hamid.farzi@ gmail.com

 

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
رفقایی هستند که در شرکت **** ***** ******* فعالیت میکنند و اصرار دارند بنده هم به آنها بپیوندم. یک خورده با پول راحت مشکل دارم!!! از نظر شرعی هم تحقیقاتی کردم که به نظر اعطای پورسانت به واسطه های دوم به بعد اشکال شرعی دارد. 

نظر شما در مورد این شرکت چیست؟ چطور میتوانم دوستانم را نجات دهم؟؟؟
لطفاً به ایمیل ارسال کنید
پاسخ:
سلام
من درباره شرکت خاصی اظهار نظر نمیکنم
اما مطابق تحقیقاتی که انجام داده ام، در حال حاضر چنین فعالیتهایی از نظر مراجع، غیر شرعی، و درآمد حاصل از آن حرام میباشد.
متاسفانه آموزشها و فضای فکری این شرکتها، چشم اعضای آن را نسبت به حقائق کاملاً کور میکند!!
بهترین راه، تکیه بر فتوای مراجع و خصوصاً فتوای جدید آیت الله مکارم شیرازی که نسبت به همین شرکتهای به ظاهر قانونی صادر شده است، میباشد.
موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">