مقاله: مقایسه تطبیقی بازاریابی شبکه ای و ساختارهای هرمی
چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴ ق.ظ
چکیده:
بحث بازاریابى شبکهاى و ساختارهاى هرمى همواره یکى ازپدیدههاى تجارى بحثبرانگیز تلقى شده است.این موضوع درکشور ما شدت بیشترى یافته و متاسفانه تفسیرها و برداشتهاىمتفاوت و بعضا نادرستى در این زمینه وجود دارد.وجود پارادوکسدر حوزه بازاریابى شبکهاى بیشتر ناشى از درک نامناسب مفهومبازاریابى شبکهاى است.محققین با بررسى ریشهاى بازاریابى،فضاى مناسبى براى تحلى ساختارهاى هرمى ایجاد نمودهاند.دراین مقاله تلاش شده است تا این دو مفهوم به صورت ریشهاىمطرح گردیده و در نهایت این دو مفهوم براساس مجموعهاى ازشاخصها با یکدیگر مقایسه شوند.اثرات بازاریابى شبکهاى درسیستم اقتصادى کشور و عوامل موثر براستقرار و به کارگیرىبازاریاى شبکهاى نیز براى اولین بار در این مقاله مطرح شده است.
سیدحمید خداداد حسینی؛ دانشیار مدیریت بازرگانی؛ دانشگاه تربیت مدرّس
کلید واژه: بازاریابی شبکه ای، شبکه بازاریابی، ساختار هرمی، فروش مستقیم