بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

مستند التهاب - پخش شده از شبکه 2

يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸ ب.ظ

این مستند درباره شرکتهای هرمی میباشد و در ظاهر ارتباطی با شرکتهای بازاریابی شبکه ای ندارد.

اما هدف از قرار دادن این مستند آن است که مخاطبان محترم، روشهای روانی و آموزشهای این شرکتها را با شرکتهای بازاریابی شبکه ای مقایسه نمایند.

به نظر میرسد که این مقایسه نیازی به توضیح ندارد!!




دریافت
مدت زمان: 22 دقیقه 41 ثانیه 

حجم: 64.3 مگابایت

نظرات  (۴)

  • توحید از شهرستان زیبای اورمیه
  • سلام و وقت بخیر
    من به اصرار یکی از ذوستان که ارزش زیادی بهش قائل بوذم وارد شرکت بیز شدم و بر خلاف ادعاهای قبلیشون که پاره وقته مجبور شدم شرکتم رو که 1 سال سابقه داره رو یک ماه تخته کنم، البته دروغ جرا تا حدودی متقاعد شده بودم! الان هم داشتم دنبال راه های موفقیت در این عرصه رو جستجو میکردم که به وبلاگ شما برخورد کردم! واقعا از خدا شاکر و از شما ممنونم که کمکم کردید، راستی گول کیفیت محصولات رو نخورید، خودم بابت استفاده از محصولاتشون مسموم شدم! در نهایت دوستان یادمون نره اینا که اینهمه دارن به درس و مدرسه و دانشگاه حمله میکنن خودشون وقتی مریض میشن به دکترهایی پناه میبرن که درس خوندن و دانشگاه رفتن!
    الان هم میرم تو سایتشون ثبت شکایت بزنم یا عین آدم محصولات که چه عرض کنم آشغال هاشونو پس میگیرن یا هم از طریق مراجع قانونی شکایت میکنم
    سلام و خدا قوت.
    سوالی داشتم، به ذهنم رسیده که از طریق قانونی و شکایت به سازمان بازرسی کشور جلوی اجرا و کارهای مخالف شرع علنی وزارت صنعت در مورد بازاریابی شبکه ای گرفته بشه (البته درخواست و پیگیری از مجلس مخصوصا در این دوره جدید دهم شاید جواب بده) حالا اولا بخش شکایت سایت سازمان بازرسی باز نمیشه!، دوما میخواستم بدونم شما خبر دارین کسی این کارارو کرده باشه یا خودتون؟ 
    سلام خسته نباشید مطالبتون بسیارعالیه
    امروز یه سوالی کردم از بچه ها نتورک . گفتم در بدبینانه ترین حالت اگه قرار باشه هر شش ماه هر نفر سه نفرو بیاره تو شرکت بازم بعد چند سال اشباع میشه . گفت اگه الان پنج ساله نتورک تو ایرانه هنوز حدود 700هزارنفر عضو شدن چطور میخواد اشباع بشه ؟ لطفا در صورت امکان سریع پاسخ منو بدید تا بهش بگم.
    پاسخ:
    سلام
    این که بعد از این سالها فقط 700هزار نفر جذب شدن، یعنی عده زیادی نتونستن مجموعه بسازند و به درآمد نرسیده و شکست خورده اند.

    نتورک دو حالت دارد:
    1) یا توان مجموعه سازی وجود ندارد و رده های پایین علیرغم تلاش فراوان لیدرها شکست خورده اند و ضرر کرده اند.
    2) یا توان مجموعه سازی وجود دارد و اشباع میشود. در این صورت باز هم نفرات پایین هرم شکست خورده اند و به درآمد نرسیده اند.
    با سلام 
    ممنون از مطالب وبلاگ خوبتون بنده 
    چند سوال داشتم 
    ____________________________

    به گفته ی پرزنتورها ایران برای عضویت در سازمان تجارت جهانی نیازمند شرکت بازاریابی شبکه ای است ؟ آیا این صحت دارد ؟ 

    آیا این درست است که ایران در سال 88 پانزده اقتصاد دان را برای یادگیری این صنعت به مهد اقتصاد دنیا ( آمریکا )رفته اند و در یک دوره ی شش ماهه ی فشرده آن را یاد گرفته اند ! ؟ 

    پرزنتور ها می گویند بازاریابی شبکه ای به اقتصاد ایران کمک می کنند علاوه بر تولید ملی بر کاهش تورم تاثیر دارد و ...! یا به قول خودشان نتورک کلید حل مشکلات اقتصادی و از شعار دولت یا همان کلید را نتورک یاد می کنن ،آیا صحت دارد ؟ 

    آن ها می گویند در آینده ی نزدیک مغازه ها مانند واسطه ها حذف میشوند و به جای آن هایپر مارکت جای مغازه ها را خواهد گرفت تعریف هایپر مارکت از نتورکر ها به معنای خرید اینترنتی و تحویل محصولات از آن محل است  و مردم اجناس خود را از  هایپر مارکت دریافت می کنند یعنی خرید به صورت اینترنتی بوده و دریافت از هایپر مارکت بود آیا دولت همچین فکر یا قصدی  دارد ؟ یا ساخته ی ذهن آشفته ی نتورکر ها است !

    آیا قرار است رشته ی بازاریابی شبکه ای به دانشگاه ها اضافه شود و از آن پس ساخت مجموعه و عضو گیری محدود شود و افراد باید برای ورود به این کار داری مدرک و تحصیل در زمینه ی بازاریابی شبکه ای و روان شناسی داشته باشند ؟ 

    آیا در آمریکا نتورک مارکتینگ 70 سال قدمت دارد که از 300 میلیون جمعیت آن 30 میلیون نفر نتورک وجود دارد و باقی جمعیت مشتری دائم العمر نتورکر ها هستند؟

    آیا بازاریابی شبکه ای شغل محسوب میشوند ؟ و اشتغال زایی توسط توسط دولت برای جوانان صورت گرفته شده ؟ 

    ●نتورکر ها می گویند شرکت های هرمی قبل به دلیل نبود اطلاعات ما و سوء استفاده افراد سودجو به وجود آمده و بازاریابی شبکه ای تکمیل کننده ی این شرکت هاست یعنی شرکت های هرمی همان بازاریابی شبکه ای هستند ! آیا گفته های آن ها صحت دارد ؟

    آیا شرکت های بازاریابی تولید کننده اند ؟ 

    ممنون که وقت میزارید 
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    در مورد بند 1 و 2 اطلاع کافی ندارم؛ اما در هر حال اگر این کار مشکل آفرین باشد، این سخنها دردی از آن دوا نخواهد کرد.
    بند سوم از جهتی صحیح است. بدین معنی که در آمار مشاهده شده است که حجمی از خرید توسط این شرکتها صورت گرفته است. اما آیا واقعا این کالای مورد نیاز مزدم بوده است و به استفاده رسیده یا هر نتورکر خرید با اکراه داشته و آن را در گوشه خانه اش گذاشته است؟ لا اقل باید گفت که گزارشهای فراونی در خصوص مورد دوم وجود دارد. بنظر میرسد شکل فعلی بازاریابی شبکه ای به اقتصاد کشور کمکی نمیکند بلکه با اقتصاد مقاومتی نیز در تضاد است. البته من نمیتوانم بطور قطع ادعا کنم که همه این شرکتها این مشکلات را دارند. اینجا را مشاهده نمائید.
    بند چهارم همانطور که اشاره فرمودید ساخته ذهن آشفته نتورکرهاست. اگر چنین بود، باید در امریکا این اتفاق می افتاد.
    بند پنجم: درباره این که بازاریابی قرار است به عنوان یک رشته وارد دانشگاه ها شود، بی اطلاع هستم. اما بخش دوم این بند نیز بافته ذهن های آشفته و خیالات خام است.
    بند ششم: در امریکا بازاریابی شبکه ای مشکلات فراوانی ایجاد کرده است و دانشمندان در حال نوشتن مقاله و کتاب بر علیه این پدیده در امریکا میباشند. اینجا را مشاهده فرمائید.
    بند هفتم: بازاریابی شبکه ای، در حال حاضر یک شغل پاره وقت میباشد. این شرکتها از دولت مجوز دارند. اما مخاطرات این کار را میتوانید در مطالب این سایت مشاهده فرمائید.
    بند نهم: بازاریابی شبکه ای بسیار شبیه شرکتهای هرمی است. البته تفاوتهایی وجود دارد، اما مشکلات آن رفع نشده است. همین الان نیز بسیاری از افرادی که وارد این شغل میشوند به نحوی ضرر میکنند.
    سوال آخر: شرکتهای بازاریابی شبکه ای لزوما تولید کنند نیستند(تنها برخی از آنها چنین ادعایی دارند که البته این ادعا هم در برخی از موارد قابل خدشه است). علاوه بر این بخش قابل توجهی از اجناس آنها نیز خارجی است.

    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">