بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

طعمه

پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ

چه کسانی بیشتر در معرض خطر چنین شرکتهایی میباشند؟


اصولاً تشکیل شبکه انسانی، نیاز به ارتباط قوی با افراد دارد. برای همین مکانهایی که افراد با یکدیگر ارتباط فراوان دارند، محلهای خوبی برای عضوگیری میباشد. بنابراین دانشگاه، اداره، باشگاه، اماکن مذهبی، جمع های خانوادگی و... بهترین محیطها برای عضوگیری میباشد.

اما زمانی بیش از همه خطر شما را تهدید میکند، که یکی از افراد نزدیک به شما به عضویت چنین شبکه ای درآمده باشد.

اعضای این شرکتها، معمولاً کسانی را طعمه خود قرار میدهند که بیشترین حرفشنوی و اعتماد را نسبت به خودشان دارند. در این میان تفاوتی ندارد که فرد از دوستان او باشد، یا ار خویشاوندانش. مهم حرفشنوی و اعتماد است. دلیل عمده این انتخاب، غیر منطقی بودن سیستم هرمی-شبکه ای میباشد. پس اگز طعمه، مطیع و حرفشنو نباشد، کار آنان با شکست مواجه خواهد شد.

اما مشکل آنجاست که این افراد غالباً از ابتدا کار خود را معرفی نمیکنند. بلکه به بهانه یک فرصت شغلی مناسب و استثنائی، طعمه خود را به سمت دامی که برای او طراحی شده، میکشانند. او که خودش هم مغبون وعده های لیدرها شده است، مجبور است که به هر نحو، برای خود یک شبکه انسانی تشکیل دهد و در این را از اعتماد دیگران به او، کمال استفاده زا میکند.

همچنین از جمله کسانی که در معرض این خطر قرار دارند، میتوان به افراد کم سواد، کسانی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند، کسانی که فرهنگ ساده تری دارند، کسانی که احساساتی هستند و کسانی که نسبت به درآمد خود حساسیت دینی ندارند اشاره کرد.

بنابراین توصیه میشود که نسبت به هرگونه پیشنهاد خوب شغلی به شدت حساس باشید و در پذیرش آن، نهایت احتیاط را به خرج دهید.

نظرات  (۱)

نشانه های ایمان

11- و نیز اینکه اهل ایمان دارای درجه ای از نور خدا می باشند پس در روابط با دیگران منشا آرامش و عزت و روشنایی و بیداری هستند. و اینکه بایستی به سوی دین خالص حرکت کنند تا دینشان فقط برای خدا و رضای او باشد زیرا اکثر مردم از دین خالص بیزارند.(قرآن) و اما مومنان کامل کسانی هستند که دارای رسالت می باشند و برگزیده خدایند و بایستی مظهر و اسوه آئین ابراهیم حنیف باشند: « شما مومنان را خدا برگزیده تا پیرو آئین ابراهیم حنیف باشید و در راه خدا جهاد کنید( یعنی اهل عرفان نفس باشید) که رسول شاهد و شهید در شماست ئ شما شاهد بر مردمان. و خدا شما را کفایت می کند...» حج 77-...


از کتاب " خداشناسی امامیھ - امام شناسی قرآنی و خودشناسی الھی - جلد چهارم - 

دانلود از وبلاگ : http://d01.megashares.com/dl/osVCEI7/khodashenasiemamieh4.zip


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">