بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

شرکت های هرمی

چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷ ق.ظ

* این مطلب از تفسیرگر اخذ شده است


چند روزی است که بخاطر حضور (از سر غفلت) دو تن از نزدیکان در شرکت های هرمی درگیر این موضوع بودم. که بسیار هم وقت مرا گرفت و هم دغدغه ذهنی برای من ایجاد کرد. اگر بخواهم از مضرات این شرکت ها بگویم (از خروج سرمایه از کشور، از اتلاف وقت چندین ماهه، از ناراحتی و بدبینی خانواده ها، از عدم پرداخت بدهی ها در موعد مقرر، از امیدهای واهی برتی یک شبه پولدار شدن، از سراب خوشبختی بعد از شش ماه الی یک سال، از...)، مثنوی هفتاد من خواهد شد. لذا بسیار کوتاه و مختصر به دو نکته اشاره حواهم کرد. گرچه که دوستان خود بهتر از بنده از کارکزد این شرکت ها آشنا هستند اما شاید این نکته ها از دید بسیاری افراد پنهان بماند:

الف) روش کار بسیاری از این شرکت ها ظاهر قانونی به خود گرفته است. یعنی در ظاهر قرار است خرید و فروشی انجام شود که هر دوطرف با علم به تمام جوانب آن به این کار اقدام می کنند. از بسیاری اعمال خلاف قانون از قبیل مواد مخدر و مشروبات الکلی و... پرهیز کرده و رو به جلسات مذهبی و تحریک حس نوع دوستی و ... می آورند. گرچه در ظاهر این امر خوب است، اما بهانه ها را برای برحورد با آن از بین می برد و این یعنی آزاد بودن شرکت برای جذب هرچه بیشتر افراد.

ب) گرچه بنا به ادعای اعضای شرکت ها روحیه ایثار و گذشت در افراد تقویت می شود، افراد پیمان می بندند که پشتیبان همدیگر باشند، و در کارها به یکدیگر کمک کنند، اما به وضوح می توان دید که حس غرور و خودپسندی و عدم توجه به سرنوشت دیگران در این افراد تقویت شده است. این که شخص فقط به فکر درآمد ماهیانه خود و نه سرمایه افراد لایه آخر است یعنی درآوردن پول به هر طریق، یعنی جمله مشهور «هدف وسیله را توجیه می کند»، باقی به عهده شما.

ج) افرادی که وارد این شرکت ها شده و سرمایه گذاری می کنند به این «باور» می رسند که به یک شغل مناسب با درآمد خوب دست یافته اند. لذا برای خروج آنان نیز باید این «باور» در آنان شکل بگیرد که این شرکت ها برای کشور مضر است. پس یادمان باشد هرچند از نظر احساسی می توان آنان را تحریک به خروج از شرکت کرد، اما این شخص همیشه نسبت به اطرافیان حود بدبین خواهد ماند زیرا که جلوی پیشرفت او را گرفته اند. مگر در موارد خاص که شخص سرنوشت دوستان خود را در شرکت ببیند.

امیدوارم که هرچه سریعتر سایه شوم اینگونه شرکت های استعماری از سر مسلمانان کم شود. خاطرات این چند روزه را مکتوب کرده ام و شاید روزی در وبلاگ بگذارم. ضمنا در صورتی که کسی علاقه مند باشد و یا مورد مشابهی داشته باشد می توانم مجموعه استدلال ها را به او عرضه کنم.

نظرات  (۳)

سلام
لینک کنید اگر ممکنه
سلام
لینک کنید اگر ممکنه
  • محمد رضا ندیم پور
  • سلام
    برای وجهه صاحبان این درآمدهای کاذب ،همین بس که در هیچ جمع ومحفلی نمی تواننداز نحوه درآمد وشغلشان با افتخار یاد کنند واغلب به سکوت و توضیحات مبهم بسنده میکنند. امروز نحوه فعالیت این شرکتها پیچیده تر وبا شگردهای مختلف ، اشکال جدیدتری پیدا میکند.
    اطلاع رسانی شما هم موثر است. تشکر.
    پاسخ:
    سلام
    از نکته مذکور متشکرم
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">