بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

تجربه امیر درباره بازاریابی شبکه ای

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۵۰ ب.ظ

سلام دوستان عزیزم

هدف من از نوشتن این مطالب اینکه شما بتونید جلوی کلاه برداری از خودتون رو بگیرید و کسی روی شما نفوذ پیدا نکنه 

پس خواهشا با دقت بخونید


من3ماه تو بازاریابی شبکه ای(بیز)کار کردم

این کارو یکی از دوستان صمیمی من بهم معرفی کرد 

اون درباره کار بهم گفت:این کار خیلی درآمد بالایی داره و ما تو این کار میتونیم به درآمد بالای3میلیون برسیم و در امد تصاعدی داره یعنی هر ماه بیشتر میشه 

منم خوب به حرفاش گوش کردم و بخاطر اطمینانی که بهش داشتم قبول کردم تا برم ببینم کارش چجوریه.

اون بهم گفت باید اول هماهنگ کنم و پارتی بازی کنم تا بتونم بیارمت سرکار منم گفتم باشه منتظر خبرت هستم

چند روز بعد بهم زنگ زد و گفت یک دست لباس رسمی بپوش و بیا به این آدرس،،منم رفتم

وارد شرکت شدیم و اولش ی خانمی که به اصطلاح بهش پرزنتور میگفتن با یک سررسید اومد و شروع کرد درباره ی انواع روش تبلیغات و فروش محصول صحبت کردن و یجایی از توضیحات خودش گفت کار ما بازاریابی شبکه ای هست یا همونMLM

بعد درباره ی شرکت های هرمی صحبت کردن و تاریخچه‌ ی شرکت های هرمی رو میگفت که اول شرکت‌های هرمی بودن  بعد گلدکویست و در آخر درباره شرکت‌ خودشون صحبت کرد و ادعا داشت که این شرکت کاملا فعالیتش قانونی هست و از وزارت صنعت  معدن تجارت مجوز قانونی فعالیت داره و چندتا سایت معرفی کرد که برو تو این سایت ها مجوز رو ببین یا برو اداره صنعت و معدن درباره ی قانونی بودن کار بپرس.

خلاصه بعد از اون توضیحات باز منو تو چندتا کلاس  اموزشی دیگه گذاشتن تا درباره کار توضیح بدن

نکته خیلی مهم:افراد سود جویی که تو این شرکت ها فعالیت دارن همیشه از نزدیک ترین افراد به شما سیع میکنن که روی شما نفوذ پیدا کنن(مثلا از طریق یک رفیق صمیمی که خودش قبلا توسط یکی از رفیقای خودش به کار دعوت شده و رفیق شما روی این حساب که با شما خیلی خوب هست و حرفش برای شما برو داره شمارو دعوت میکنه بکار)

همیشه از این طریق نیرو جذب میکنن و به اصطلاح خودشون بهش میگن سیرکل که معنی (صمیمی بودن،خیلی خیلی با هم خوب بودن و هرچی شما بگید طرف مقابل بگه پایه هستم بریم انجام بدیم)

نکته مهم دیگه:افراد سود جویی که در حال فعالیت تو این شرکت هستن همیشه سیع بر این دارن که از طریق تحریک عواطف شما و صحبت هایی مثل((بسه دیگه چقدر زندگی بد داشته باشیم اخه تا کجا باید بدبختی بکشیم ما اشرف مخلوقات هستیم وباید زندگی خوبی داشته باشیم و این زندگی خوب با بازار یابی شبکه ای کاملا به دست میاد کارو تا جایی پیش میبرن که ماشین های چندصد میلیونی تو حیاط شرکت پارک میکنن تا همه باورشون بشه)) 

این افراد سودجو این حرفارو تا اونجایی ادامه میدن که توی صحبت های خودشون میگن((اگر بازار یابی نکنی یک فرصت خوب رو از دست دادی و دیگه رنگ خخوشبختی رو نخواهی دید و تمام عمر حسرت میخوری و دیگران از تو جلو میزنن))و این حرفارو زیاد تو شرکت میزنن که به اصطلاح بهش فالو کردن میگن که شما رو تو (( فالو های حرفه ای تا پای گریه کردن هم میبرن و یک تراژدی غم ناک از زندگی شما میسازن که شما به این فکر میکنید که واقعا آدم بدبختی هستید و راه نجات شما از بدبختی بازار یابی شبکه ای هست))

نکته بعدی که خیلی خیلی مهمه((به شما تو این کار بسیار بسیار دروغ میگن))

یعنی از همون اول دعوت دروغ گفتن شروع میشه


مثال((خود من که رفیقم بهم دروغ گفت،،این کار حقوقش فلان قدر هست،،درصورتی که حقوق نیست پورسانت هست و فرقی که با حقوق داره اینکه حقوق رو هر ماه برای شما میریزن اونم بدون هیچ شرطی چون قبلا طی شده فلان قدر حقوق سرماه،،اما پورسانت رو با شرط بر اینکه اگر انقدر کار مفید کنی برای ما و طبق چهار چوب و فرمول ما پیش بری و اگر فلان کارو فلان کارو درس انجام بدی انقد پورسانت میگیری))

یکی دیگه از دروغ هاشون((باید برات پارتی بازی کنم تا بتونی بیای تو شرکت کار کنی

خب بچها بازم ی نکته مهم:کار بازار یابی یکسری اصول مشخص شده داره که میشه بهشون چارچوب یا قواعد هم گفت که بیشتر رو اون ها میچرخه

مثلا:ارزش گذاری روی کار،،،به این معنی که کار ما خیلی کار مهمی هست و حساس و خلاصه حسابی روی کار ارزش میزارن و به قول خودشون سیع میکنن پرستیژ کاری داشته باشن

که البته این ارزش گذاری برای لیدر های خودشونم هست

مثلا وقتی همون خانمی که با سر رسید اومد تا درباره کار بهم توضیح بده قبلش رفیقم کلی ازش تعریف کرد که یکی از بهترین های شرکته و کلی رو زدم تا بیاد باهات حرف بزنه و خوب گوش بده


  بچها تو این کار بسیار ناهماهنگی وجود داره و اگر شما به مشکل بخورید و برید پیش یکی از لیدر ها و مشکل خودتون رو مطرح کنید، اون لیدر فورا شما و مشکلات شمارو میپیچونه و طوری حرف میزنه که شما فکر میکنید مقصر شما هستید 

تازه اگر به حرف شما گوش بده تا شما مشکلتون رو بگید که اصلا به حرفای شما گوش نمیدن

اونا ی اصطلاحی دارن ،میگن هر وقت زیر مجموعه شما اومد پیشتون بزارید فنجونش خالی بشه

به این معنی که بزارید خودشو خالی کنه 

یعنی وقتی شما میرید پیش لیدر اون حواسش یجای دیگس و متظره شما ساکت بشید و کلا گوش نمیده.


دوستان مطالب زیاده انشاالا بعدا دوباره توضیحات بیشتری میدم

نظرات  (۳)

سلام به همه من یه هفته پیش یعنی اول آذر ۹۶ یه نفر پیشنهاد داد بهم همون ادمم منو به یکی دیگه معرفی کرد بعد نمیتونم باید بیای دفتر بگم و از این حرفا منم که‌ کجکاو میگفتم چرا دست کار کنه مغز کار کنه رفتم کلی ادم که نشستن و حرف میزنن خلاصه حرف زد کل کارو هرم هاشو کشید و قرار شد از فردا برم کلاسا اومدم سرکار خودم درمیون گذاشتم دوتا دوستام که از قبل رفته بودن قسمم دادن نرو گفت بیا بقال کوچمون بخدا انصافش بهتره
الانم اینجارو خوندم خداروشکر میکنم نرفتم
ممنونم از همتون باورس کیلو چند
سلام
من حدود یک ما به طور مداوم تو سیستم بادران بودم از طریق صمیمی ترین دوستم کلاس های دور نزدیک تایم های خیلی دیر مثل ١٠ شب طوری که توی خونه دچار مشکل شدم و این که همه أطرافیان یه جور دیگه باهم برخورد میکردن از بس حرفای اونا رو میزدم و از منطق و عقل دور شده بودم انقد جلسه ها تاثیر روم میداشتیم شبا خوابم نمیبرد واقعا داشتم اذیت میشدم من به خاطر دوستم رفتم دوسته صمیمیه من بخاطر این که منو ببره فقط خیلی گولم زد دروغ بهم گفت 
اونجا همه با هم غیر طبیعی خوب بودن منو به شک مینداخت تا این که تصمیم گرفتم یک هفته نرم روزی ١٠ تماس از طرفشون داشتم با ماشین میومدن جلو خونمون تعریف هاب بزرگ ازم میکردن 
من فهمیدم تو اون مدت که نرفتم همه اینا به نقشه برأی خودشونه وقتی واسه پرزنت کسی میخواستم ببرم دیدم میگفتن طرفو بکوب بیارش پایین مارو ببر بالا یا این. که میگفتن فقط کسی که ارزش داره برات دعوت میکنی چون این کار واسه نزدیک تریناست اونا که دوسشون داری ولی جای جاش که میرسید لیدر میگفت برو به همسایتون دعوت بزن برو به هم کلاسیت دعوت بزن 
فقط رابطه خراب میشه دیدتو عوض میکنن تا به خواسته هاشون برسن
لطفا خوب گوش کنید در مورد بادران
ببینید شرکتای نت ورک یه سری هزینه ها رو پرداخت نمیکنند مانند : حمل و نقل . بازاریابی . تبلیغات . فروش ...
خوب اینا کلی هزینست . سودش کجا میره ??  تو جیب روسا که میشه خیلی پول
. قیمت کالا خیلی بالا کیفیت خیلی پایین . حمالی مال اعضا سود اعضا ناچیز . چشم انداز اعضا سراب . از هر  پنجااه هزار نفر فقط یکی موفق اونم با بدبخت کردن بقیه . خال کردن جیبشون . پدر جان صاحب این مجموعه سود جنس رو کامل میبره هزینه هم پرداخت نمکنه تازه یه جیزیم بیشتر گیرش میاد . اینا یه سری نت ورک بازای حرفهای رو استخدام میکنن واسه سر شاخه باهشون ساخت و پاخت میکنن بقیه هم جون میکنن تا اینا پول دار و پول دارتر بشن  ......  حالا کلاهت رو قاضی کن کسی که هیچ هزینهای نمیده چطور قیمت محصولش با اون تنوع کم » شامپو . جو پرک . شرت مردونه نوار بهداشتی . پودر فلفل « از بازار گرون تره ??? هوشیار باشین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">