بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

بردگی مدرن

شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۳۷ ق.ظ

زمانی برده داران، افراد جسم افراد را اسیر و شاید از وطن و خانواده خود دور میکردند. فرد از حقوق و آزادی فردی خود محروم میشد و هر آنچه داشت به ملکیت مالک او در می آمد. این نظام برده داری علیرغم همه فراز و نشیبهای خویش، سرانجام در قرن 19 ممنوع اعلام گردید.

هرچند برده داری به ظاهر به پایان رسید، ولی خوی سلطه و طمع گرگهای انسان نما همچنان باقی ماند. منافع این گروه در گرو خدمت و سرسپردگی دیگر افراد به آنان بود. پس باید همان حالت سابق را به نحوی دیگر به وجود می آوردند. اما این بار جسم و جان افراد به بردگی گرفته نمیشود. این ذهن فرد است که اسیر خواسته های خود میگردد. خواسته ایی که در راستای منافع «آنان» است.

القای فقر کاذب و تهییج افراد جهت رسیدن به سود بیشتر با آموزشهای روانی(مثل قانون جذب و تخیل وجود خدای کائناتی)، در واقع فرد را در یک زندان فکری قرار میدهد و او را مجبور میکند که کورکورانه در جهتی حرکت کند که دیگران از قبل برای او مقرر کرده اند. با این حساب فرد همه جهان را با عینکی دیگر میبیند و با اهداف و آمال واهی، به خیال پیشرفت و سعادت، خود را در وادی تباهی می اندازد.

در برده داری مدرن، دیگر جسم انسان به سارت در نمی آید. این فکر انسان است که به اسارت درآمده و گمان میکند که آزاد است!

نظرات  (۴)

ممنون که راهنمایی کردید

من خیلی مشتاق بودم عضو نتورک بشم 3ماه پیش وارد این کار شدم بعد از گذراندن دوره های آموزشی دچار  دودلی شدم خرید ماه اول حسابی ضرر کردم تا هفته پیش منصرف بودم اما بالاسریام پیگیر من بودن تا از فعالیت دست برندارم هفتم همین ماه مجددا خرید انجام دادم.. و برنامه ریزی کردم تا آخر ماه حداقل یک تیم 8نفره داشته باشم..اما در همین حین در مورد کار زیاد تحقیق میکردم .. از هر عالمی میپرسیدم میگفتن تجارت کردن اشکال شرعی ندارد.. حضرت خدیجه هم تاجر بودن.... اما یک اشتراک نظر وجود داشت که نشون میداد این نوع تجارت بی مشکل نیست...با بازدید از وب شما شکهایی که داشتم برطرف شد ولی هنوز نمیدونم ادامه بدم یا نه؟؟ تکلیف محصولاتی که خریدم چی میشه؟

پاسخ:
سلام
فعالیت در این شرکتها از منظر 11 تن از مراجع تقلید حرام میباشد.
محصولاتی که خریده اید را در صورت امکان به شرکت پس دهید و پول خود را دریافت کنید. در غیر این صورت این محصولات ملک شماست و میتوانید از آن استفاده کرده یا آن را بفروشید.
اگر پورسانتی به دلیل فروش افراد زیردست شما به شما رسیده است، آن را پس دهید.
موفق باشید

سلام

از راهنمایی های شما واقعا سپاسگذاریم

من هرچی فکر میکنم چرا کار کردن در نتورک جایز نیست؟؟ با این که ما در طول تاریخ با پدیده های مختلف اقتصادی روبه رو بودیم تا با توجه به رشد جمعیت پاسخ گوی نیازهای جمعیت باشن .. این کار نوعی شیوه خریده که تونسته اشتغال زایی کنه.. به هر حال من عقیده دارم که لطف خداهم شامل حال همه بنده هاش میشه.. به نظر من شاید خدا خاسته چنین پدیده ای ایجاد بشه که در کاهش مشکلات اقتصادی موثر باشه.. همیشه شیوه ها و ابزارهای زیادی به وجود میاد... بستگی به نحوه استفاده انسانها داره.....

پاسخ:
سلام
اسلام با انواع جدید تجارت مشکلی ندارد.
مشکل زمانی پیش می آید که پدیده ای فاسد و غلط به خود برچسب مدرن بودن بزند و رنگ و لعاب دروغین به خود ببخشد.
بازاریابی شبکه ای از نظر اسلام حرام است؛ زیرا در آن اکل مال بالباطل پیش می آید. بازاریابی شبکه ای با قوانین اقتصادی اسلام ناسازگار است. خود غربی ها هم امروزه علیه این شرکتها مقالات متعددی مینویسند. این شرکتها بر خلاف ادعای خود در غرب هم موفقیت چندانی نداشته اند.
اینجا و اینجا را نگاه کنید.
موفق باشید
چه خطرناک! در بند باشی و فکر کنی آزادی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">