بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

نظرات  (۱)

سلام به همه عاقلان و حلال خوران ایران. من خیلی انسان مقید و مذهبی نیستم ولی معتقدم نونی که توی شکم خودم و زن و بچه میره باید حلال و طیب باشه. ۱۰ ماهه توی نتورک بیز مشغول به فعالیت بودم حدود ۳روزه که کلا وبرای همیشه گذاشتمش کنار، من یه تیم ۵۷ نفره داشتم و خودمم آپلاین بودم و حتی پرزنتوری هم انجام میدادم ۴ تا آپلاین هم در تیمم داشتم. تا ۳روز پیش فک میکردم عالی ترین کار و حلال ترین کار رو دارم. ولی خداروشکر میکنم که راه درست رو پیش روی من گذاشت تا تصمیم درست رو بگیرم. بعد از ۱۰ ماه فریبکاری بالاسریهام متوجه شدم اینکار اصلا تایید شورای نگهبان رو نداره و طبق فتوای رهبر به لحاظ شرعی مشکل داره و پورسانت حاصله حلال نیست. اما بر خودم واجب دونستم به هموطنان و دوستانی که قصد ورود به این شرکت ها رو دارن مطالبی رو که حاصل تجربه ۱۰ ماهه منه بگم تا با دید باز خام این فریبکاری نشن. من اصلا کار ندارم که این شرکت ها چجور مجوز گرفتن بااینکه شورای نگهبان اصلا تاییدشان نکرده. من به همه دوستانم میگم گول آینده ای که برای شما میسازند رو نخورید. خوب به مطالبی که میگم فکر کنید و توجه.اینها دام های پیش روی شماست:  قبل از ورود با چشم اندازی ۲ یا ۳  ماهه از راحتی و آسون بودن کار دم میزنن ولی به محض خرید میشه سخت ترین کار و میگن حداقل باید یکسال تجربه کسب کنی و با معرفی کتابهایی چون" تنها راز موفقیت دوام آوردن است" فقط تشویقت میکنن که هر ماه خرید بزنی و دوام بیاری. برای تیم سازی باید از سیرکل ۵ (اقوام و عزیزترین کسان) استفاده کنی تا هر زمان هم که منفی شدی راه برگشت نداشته باشی چون رابطه چندین سالت با نزدیکانت به هم میخوره. اجناس شرکت به هیچ عنوان از کیفیت بالایی برخوردار نیست و تک و توکی که خوب هست یه جور سوپاپ اطمینانه و همیشه هم روی همونا مانور میدن. جالب اینجاست که تو مجبوری بی کیفیتی و گرونی اجناس رو به خاطر سیرکلات با کیفیت جلوه بدی وگر نه باید به عزیزانت جواب بدی... پاتلاک ها فقط دامی برای فاصله نگرفتن از شرکت و منفی نشدن است که حتی یک جمعه هم نمیتونی پیش خانوادت باشی. تا قبل از ساختن مجموعه چاکرتم و مخلصتم و خیلی به حساب حمایت میکنن که مجموعتو بسازی اما به محض اینکه کمی رشد میکنی خیلی راحت با کمترین آبجکشن و منفی شدن تو رو میذارن کنار و به پایین دستات پل میزنن و به فکر کمپرس هستن. اینجا دم از رفاقت و روابط صمیمی میزنن ولی بیرون شرکت اصلا نگاه نمیکنن تو مشکلی داری یا نداری. فقط مین تین زدنت مهمه. تحت هر شرایطی نباید از شرکت فاصله بگیرید  نه حق  دیدن پدر و مادر که در شهر دیگه ای هست داری نه میتونی نماز عید فطر بری نه میتونی فرصتی برای خانوادت بذاری چرا که میگن فقط کافیه ۲ تا ۳ سال کار کنی و بقیه عمرت رو استراحت... اگه هم چنین کاری کنی با کمترین مشکل و عدم رشد و ریزش تیم همین رو تو سرت میزنن و میگن مقصر خودتی ماکه بهت گفتیم نرو سفر... کلاس های نگرش فقط انگشت گذاری روی بدبختی ها و نقطه ضعف هاست و بعد از خالی کردن ذهن با تخیلات و آرزوها پرش میکنن. بارها و بارها شاهد برگزاری کلاس های نگرشی در پایان ماه بودم تا هر طور شده و به هر قیمتی بالای سازمانی ها با خریدهای کف سازمان به رتبه های الماس الماس آبی و الماس سیاه برس و تا ۱۱ و ۱۲ شب با حرص و ولع چشم به مانیتور بودن و رتبه ها رو رصد میکردن. خودم بارها مواخذه میشدم که چرا پیگیری نمیاری؟ پس تکمیل خریدات کو؟ هر طور شده  بچه هات وادار به خرید کن تا فلانی امشب رنک بزنه. آخه این باعث رشد خودتونم میشه. ( چقدر شاهد تنفر بعضی از بچه های تیمم بودم که شاهد این حرص و ولع بودن و من باید فالوشون میکردم چرا که من مسوول تیمم بودم). اوایل میگن روزی ۲ تا ۳ ساعت وقت بذاری کافیه ولی بعدا: این یه کار جدیه باید با ایمان کامل بیای سراغش کمتر از روزی ۷ ، ۸ ساعت جواب نمیده اگه ایمان کامل داری شغل سنتی خودت رو کنار بذار و بچسب به این کار اگر هم مخالفت کنی یعنی تو به این کار ایمان نداری و به تو جواب نمیده. خداروشاکرم که شغل شریف معلمیم رو کنار نذاشتم و خام حرفای پوچ و باطل این افراد نشدم. ۱۱۵۰۰۰۰ تومان مجبوری از محصولاتی که حتی ۱۰ درصدشم مصرف خودت نیست خریداری کنی و بقیه رو یا مصرف کنی یا بفروشی، این در حالیه که این محصولات واقعا نیاز جامعه نیست و فقط جیب شرکت رو پر میکنه. همیشه دم از سابقه ۸۰ ساله نتورک در دنیا میزنن در حالی که این کجا و آن کجا... در نتورک دنیا از شیر مرغ تا جون آدمیزاد هست و قیمت تمام شده برای مصرف کننده ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزانتر از بیرونه اما در اینجا با احتساب pv و bv ،هزینه سنگین پست و مالیات نه تنها تفاوتی با بیرون نداره بلکه در بسیاری از موارد گرونتر هم درمیاد. به هر طریقی که شده و باهر ترفند و دروغی باید پیگیری هاتو بیاری تا فالو بشن، این کار حتی به قیمت سلب آرامش خانواده طرف و حتی خراب شدن رابطه طرفین باید انجام بشه و اسمش رو میذارن" به درک رسون" ولی من میگم پیله کردن و مجبور کردن طرف برای خرید زدن، جالب این ترفندشونه که میگن چی رو میخوای از دست بدی ۱۱۵۰۰۰۰ تومن جنس با کیفیت و ارزونتر از بازار رو میخوای بخری، حالا ۹۹ درصد نمیشه ولی اگه  ۱ درصد بشه چی میشه... پس تو چیزی رو ازدست نمیدی . با همین ترفند به دامت میندزن. با توجه به محدودیتی که اصناف گذاشته نمیشه ۱۱۵۰۰۰۰ رو یکجا بزنی رو این حساب ۱۵۰ باید جدا و ۱ تومن جدا زده شده. این در حالیست که اصناف این فرصت رو برای کسانی قایل شده که بعد از مصرف خرید اول و استفاده از کلاس ها چنانچه مایل به ادامه نبودن خرید دوم رو نزنن، با این حال در این شرکت گفته میشه حتما ۱میلیون رو کارت به کارت کن به حساب خودت تا طرف مجبور باشه ادامه بده اگه نه خودت مجبوری تکمیل خرید رو از جایگاه خودت بزنی. این در حالی است که نباید هیچ اجبار به خریدی وجود داشته باشد، این در حالی است که خرید اولیه میتواند ۱۰۰ هزار تومان هم باشد ولی شما مجبورید برای کار کردن در شرکت ۱۱۵۰۰۰۰ بزنید در غیر اینصورت باید خانگی کار کنید و حق ندارید از امکانات شرکت استفاده کنید. قبل از ورود: این کار آینده تو رو میسازه ، توپ شانسی هست که در خونه تو رو زده بگیرش و شوتش نکن، هیچ جای دیگه یکچنین تجارت و بیزینسی رو پیدا نمیکنی ، قدرت تصاعد رو در این کار درک خواهی کرد ،  دیگه دوران شغل های سنتی تمام شده و... اما بعد از ورود: اینکار صبر زیادی میخواد، راه یک شبه پولدار شدن نیست، عاق والدین داره ، مسخره شدن داره، انگشت نما شدن داره، ترک تفریح و مسافرت و خونواده داره، ولی ارزشش رو هم داره. ریزش در نتورک یعنی فاجعه و این رو هیچوقت قبل از ورود بهت نمیگن ، اگه تیمت تا یه جایی رشد کنه میگن این دفتر و این کلاس و ما رشدش دادیم به محض ریزش و از هم پاشیدگی میگن مقصر خودتی و هیچ کس جوابگو نیست و انگشت اتهام به سمت خودته. نکته مهم قانون مالیاتی کشوری است که هیچگاه در مورد آن صحبت نمیکنند، و جواب ابرلیدرهایشان هم چیزی جز اینکه: کجا تا حالا دولت این مالیات رو گرفته؟ نیست. و این اتفاقی است که قطعا رقم خواهد خورد. ( جهت آشنایی رجوع شود به ماده ۱۳۱ قانون مالیاتی کشور) . تجربه برای بازگو کردن زیاد است. من از مدیر سایت تشکر میکنم و آماده هر نوع راهنمایی و مشاوره به همه دوستان هستم. خواهشا و خواهشا اینها رو به حساب آدم شکست خورده نگذارید، من فقط به علت غیر شرعی بودن و عدم حلال بودنی که رهبرم تاکید داشتند و مسایلی که عنوان کردم این شرکت را کنار گذاشتم و توصیه میکنم گول ظاهر این شرکت ها و مجوز پوشالیشون رو نخورید و زندگی شیرین و قشنگتون رو خراب نکنید. همیشه سعی کنید از تجربه دیگران استفاده کنید تا اینکه خودتان تجربه شوید...
پاسخ:
با سلام و تشکر از شما
خواهشمند است مخاطبین این وبلاگ را بیشتر از تجربیات خود مطلع فرمائید.
من مطلب شما را در بخش «تجربه دیگران» و در قالب یک مطلب مستقل درج خواهم کرد.
موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">