بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

به گزارش گروه صوت و فیلم باشگاه خبرنگاران، شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای این روزها افراد زیادی به‌ویژه از قشر جوان را به سوی خود جذب می‌کنند.

این شرکت‌ها، پس از ممنوعیت فعالیت شرکت‌های هرمی در ایران رونق گرفته‌اند و به افراد تازه وارد وعده می‌دهند با کمتر از یک سال کار، تا پایان عمر، هر ماه بیش از ده میلیون تومان درآمد خواهند داشت.

بررسی این نوع شرکت‌ها در جهان نشان می‌دهد که بسیاری از آنها در کمتر از 5 سال ورشکست شده‌اند، وزارت صنعت، معدن و تجارت، به 8 شرکت در ایران مجوز بازاریابی شبکه‌ای داده است.

 

خلاصه ای از گزارش: خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به همراه ضبط صوت خود به جلسه پرزنت ( معرفی به کار ) یکی از شرکت های مزبور می رود و با یکی از لیدرها ملاقات دارد. در این جلسه با یک دو دو تا چهارتا کردن به خبرنگار گفته می شود در ماه هفتم می توان به درآمد حداقل 12 میلیونی رسید در صورتی که خود لیدر هم اینچنین درآمدی را ندیده و همچنان منتظر است در پایان ماه به تصاعد برسد و درآمد 1/5 میلیونی خود را بگیرد. جالب اینجاست لیدر وقتی با سوال خبرنگار مبنی بر اینکه پس از گذشت سه سال از تاسیس شرکت چند نفر به این درآمد رسیدن، می خواهد مثل همیشه شروع به مغالطه کند و همان جواب های همیشگی مبنی بر اینکه سیستم عادلانه است و … بدهد که با هوشیاری خبرنگار این اجازه را پیدا نمی کند و به ناچار جواب می دهد در سایت اسم هایشان زده و من 7 - 8 نفری را دیدم.

در ادامه با چند لیدر تماس گرفته می شود که هیچکدام درآمدی که گفته می شود را ندارند و همچنین تماسی با حجه الاسلام سید مهدی نریمانی نویسنده کتاب فقه و بازاریابی شبکه ای گرفته می شود که ایشان می گویند اکثر مراجع مشهور ؛ بازاریابی شبکه ای را قبول ندارند.

 

 


دریافت

حجم: 7.52m

فرمت: mp3

نظرات  (۷)

بنده که نیتونم به حد درست از شما تشکر کنم، فقط از درگاه الهی تقاضادارم که عاقبت بخیر باشید و سربلند و پیروز در راه رضایت حضرت حق
متشکرم بسیار بسیار
سلام,مقالات و صحبتهایی که در زمینه نتورک مارکتینگ در این سایت بیان شده به اندازه کافی روشن و شفاف هستند که بتونن منطق و شعور انسان رو قانع کنن و عقل سلیم اونهارو باور و تجزیه تحلیل کنه,من موافق گفته های شما و اکثر دوستان هستم و قانع شدم.ازتون سپاس گذارم که با توضیحات و وقتی که گذاشتین واقعیاتی رو بیان کردین که در پوشش این شرکتها بعنوان یه سری موانع برای رشد بیان میشن.من خودم یک ماهه وارد بادران شدم و چیزی خییییلی پایینتر از وعده هایی نصیبم شده که مشاورم بهم میداد,دو میلیون خرید زدم و الان بعد از بیست روز هنوز کالایی دستم نرسیده و به محض دریافت کالاها دیگه خارج میشم و همون جنسامو میفروشم و خلاااااص.من از نردبانی بالا نمیرم که پایه هاش سست باشن و هیچ تضمینی برای زمین خوردنم نباشه.دوستان گلم انگیزه من در بدو ورود بسییییار بالا بود و آرزوهای زیادی داشتم,اما نمیخام بعدها این آرزوها برام عقده بشن,پس بهتره بذارم آرزو بمونن تا تبدیل به عقده و سرخوردگی نشدن.توصیه به چیز خاصی ندارم براتون فقط میخام بگم برای رسیدن به آرزوها و خواسته ها باید,باید و باید واقع نگر بود.از همه ممنون,سربلند باشین
پاسخ: 
سلام
این قانون در مجلس تصویب نشده است.
مصاحبه با نمایندکان مجلس در اینباره را اینجا مشاهده فرمائید.

ادرس لینک سایت مرجع به ایمیل بنده ارسال شود لطفا... ممنون
پاسخ:
سلام
لینک مرجه در دو کلمه اول این مطلب درج گردیده است.
جهت مشاهده شما دوباره نقل میشود:
http://www.irankhabar.ir/fa/doc/report/39445/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C
سلام.دوست عزیزی که میگوید.که این طرح بازاریابی شبکه ای در مجلس مصوب شده است...تمامی مصوبات مجلس و ریز انها در این سایت است....بنده چیزی پیدا نکردم .....پیدا کردی به من هم نشان دهید لطفا....http://rc.majlis.ir/fa
پاسخ:
سلام
این قانون در مجلس تصویب نشده است.
مصاحبه با نمایندکان مجلس در اینباره را اینجا مشاهده فرمائید.
موفق باشید
بنده خودم اکانت کسی رو که بعد از 15 ماه به درآمد ماهیانه ی 11 میلیون رسیده بود دیدم. جای هیچ شبهه ای نیست. کار این شرکت ها کاملا قانونی و دارای مجوز از وزارت صنعت و معدن و تجارت است. درآمد حاصل از این کار کاملا طبق روال شفاف و مشخصیه. بهتره شما هم به جای اظهار نظرهای گمراه کننده شخصا به این شرکت مراجعه کنید و صحبت ها رو بشنوید. من ندیدم کسی هر چقدر هم قوی و با اطلاعات بالا وارد شرکت بشه و با لیدرهای کار بلد شرکت گفتگو بکنه و صددرصد قانع نشه. اگر شما هم واقعا دوس دارید حقیقت رو بفهمید به من ایمیل بزنید تا شما رو به جلسه دعوت کنم تا در مورد این موضوع رو در رو و به طور شفاف صحبت کنیم.

ضمنا طبق استفتائی که از مقام معظم رهبری شده فعالیتی که مصوب شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی باشد حلال است. مثل فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای علی الخصوص شرکت بادران

پاسخ:
دوست عزیز؛ شما از چند نکته غفلت نموده اید:
1. رسیدن فرد یا افرادی معدود به سودهای آنچنانی را هیچ کس انکار نکرده. اما مهم آن است که شما نگاه آماری به این قضیه داشته باشید. چند درصد از افراد به چنین سودی رسیده اند؟ چند درصد از افراد ریزش میکنند؟ چند درصد از افراد موفق به فروش اجناس نمیشوند؟ چند درصد از شرکتها توانسته اند بیش از 5سال عمر کنند؟ آمارها حاکی از آن است که بیش از 90% از افراد در این شرکتها به سود نمیرسند.
2. موفقیت عده ای، دلیل بر حلال بودن کار نمیشود.
3. درآمد حاصل از این کار طبق نظر مراجع شیعه حرام است.
4. سیستم عملکرد این شرکتها مطابق موازین اسلامی نمیباشد.
5. لیدرها برای توجیه گری و مغالطه دوره دیده اند! ضمناً افراد بسیاری هستند که با این سخنان، اغوا نشده و نمیشوند(میتوانید در بین مخاطبین وبلاگ به مراتب این را مشاهده کنید).
6. فعالیت این شرکتها نه به تصویب مجلس رسیده است و نه توسط شورای نگهبان تایید شده است. خصوصا که شما مدعی هستید که یک شرکت خاص به تایید رسیده باشد!! مدعیاتی که به تصویب چنین قانونی در مجلس اشاره دارند، مغالطه و دروغ محض است.
موفق باشید
عااااااااااالی بود ینی عااااااااااالی


خدا خیرتون بده

اقا دمتون گرم اینا همش کلاه برداریه مخصوصا شرکت بادران گول این شرکت ها رو نخورید ملت این لیدرها با خود شرکتن 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">