بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

(برگرفته از سایت ناجا

اگرچه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و طرح‌های هرمی از یک ساختار واحد بهره می‌گیرند، اما شرکت‌های بازاریابی، زمینه‌ی ایجاد سرمایه‌ی جدید از طریق فروش کالا و خدمات به افراد غیر عضو را نیز فراهم می‌آورند، در حالی که طرح‌های هرمی بر اساس گردش مجدد پول اعضای جدید شکل می‌گیرد.

 براساس نظریه‌ی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های فروش مستقیم، طرح‌های هرمی ماندگاری تجاری ندارند؛ زیرا مبنای فعالیت آنها تجارت کالا یا خدمات باارزش نیست. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت، در یک شرکت هرمی اساس کار نه بر «کالاگردانی»، بلکه بر «پول‌گردانی» است و در مواردی نیز که برای ظاهرسازی، کالاهایی مثل سکه یا خدماتی نظیر تور مسافرتی یا اقامت در هتل و... به مشتریان تحمیل می‌شود، ارزش واقعی این کالاها و خدمات، بسیار کمتر از مبالغی است که از عضو وارد شده دریافت می‌شود.

 فعالیت شرکت‌های هرمی بر اساس ایجاد تعادل 3 و 3 است؛ یعنی هر فرد پس از ورود به مجموعه، حتماً باید 2 نفر دیگر را نیز معرفی کند تا پورسانت بگیرد و هر کدام از آنها هم باید 2 نفر دیگر را وارد شبکه کنند تا تعادل مورد نظر سیستم برقرار شود؛ ولی در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز، نیازی به برقراری این توازن نیست.

 شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، باید از مراجع قانونی دارای مجوز باشند. برای قانونمند کردن فعالیت بازاریابی شبکه‌ای، کمیته‌ی نظارت بر نحوه‌ی صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است؛ بنابراین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای اطلاع از قانونی بودن شرکت‌های شبکه‌ای، مراجعه به سایت بازاریابی شبکه‌ای این وزارتخانه یا تماس با مرکز امور اصناف و بازرگانان است.

 با وجود همه‌ی اینها، افراد جامعه به‌ویژه جوانان باید در برخورد با شرکت‌های شبکه‌ای مُجاز نیز کاملاً محتاط باشند؛ چرا که مرز بین فعالیت‌های هرمی و شبکه‌ای در برخی موارد بسیار باریک می‌شود و حتی برخی شرکت‌ها در برهه‌ای وارد فعالیت‌های غیر قانونی هرمی شده و در برهه‌ای دیگر به فعالیت قانونی می‌پردازند.

(برگرفته از سایت ناجا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">