بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

معرفی کتاب «فقه و بازاریابی چندسطحی»

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۱ ق.ظ

سلام

بنده این کتاب رو با دقت مطالعه و خلاصه کردم. پیشاپیش میگم که چند جای کتاب قابل نقد هست. از جمله این که به علت اصلی حرمت بازاریابی شبکه ای که عبارت از وجود واسطه ها هست، اشاره نکرده!!

درباره  حرمت واسطه ها، فتوای جدید آیت الله مکارم رو مشاهده کنید.

کتاب «فقه و بازاریابی چندسطحی» به قلم حجت‌السلام سیدمهدی نریمانی، از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

 

 

این اثر در شش فصل؛ موضوع‌شناسی، معرفی بازایابی چندسطحی، انواع بازاریابی چندسطحی، نکات تکمیلی، ملاک و حکم‌شناسی و بازاریابی جند سطحی در قانون نگاشته شده است.

نویسنده در این اثر به دنبال تبیین حکم شرعی انواع دادوستد چندسطحی است و می‌کوشد تا زمینه بهره‌گیری بخش اقتصادی از مزیت‌ها و فرصت‌های ویژه بازاریابی شبکه‌ای را فراهم کند و با به کارگیری این انقلاب تجاری، با شعار «تولید ملی و حمایت کار و سرمایه ایرانی» به رونق تولید ملی کمک شود.

در فصل اول این کتاب، تاریخچه بازاریابی چندسطحی در دنیا و ایران، در فصل دوم بازاریابی شبکه‌ای، بازاریابی هرمی، معیار؛ در فصل سوم تقسیم بر اساس کالا و تقسیم بر اساس روش و در فصل چهارم مراحل آموزش، شعارها، اهداف و علل گرایش مردم به بازاریابی چندسطحی و شرکت‌های هرمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نگارنده که خود محصل حوزه علمیه است، در فصل پنجم به ملاک و حکم شناسی این مسئله می‌پردازد. وی به حکم شرعی و ماهیت فقهی شرکت‌ها و بازاریابی چند سطحی پرداخته و فتوای مراجع تقلید را در این باره آورده است.

این پژوهشگر در ادامه به نقد فقهی شرکت‌های هرمی و بطلان عقد با اینگونه شرکت‌ها پرداخته و به تبیین مبانی فقهی در این موضوع چون اصالة الفساد در معاملات، بطلان عقد به سبب تعذر وفا به آن، قاعده نفی سبیل، حفظ و اختلال نظام، تابعیت عقد از قصد، عدم تحقق شرایط کالا، تضاد با سیره عقلا و... همت گمارده است.

نویسنده در بخش دیگر از فصل پنجم، استفتائات و فتاوای مراجع پیرامون بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های هرمی را آورده است و نظرات و آراء مراجع تقلید عظام آیات خامنه‌ای، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، سیستانی، سبحانی، علوی گرگانی، روحانی، صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی و... را همراه با پرسش و پاسخ آن مرجع منعکس کرده است.

فصل ششم این کتاب به بازاریابی چندسطحی در قانون اختصاص یافته است. نویسنده در این فصل قوانین بازاریابی شبکه‌ای، شرایط ادامه فعالیت شرکت و قوانین بازاریابی هرمی را بررسی کرده و نیز در پایان این پژوهش، فهرستی از اصطلاحات و منابع مکتوب شده است.

یادآور می‌شود، چاپ نخست کتاب «فقه و بازاریابی چند سطحی» به قلم حجت‌السلام سیدمهدی نریمانی در 1500 نسخه و 240 صفحه به قیمت 72000 ریال از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

 

این کتاب رو میتونید از نمایندگی های انتشارات بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی خریداری کنید.

مشهد: نبش چهارراه شهدا.

نظرات  (۴)

سلام واقعا ممنون از سایت خیلی خوبتون منو که خیلی کمک کرد.من به یکی از شرکت ها ملحق شدم و3 ماه کار کردم ولی از همون اول از رفتارای دروغی افردا بدم میامد به نظرم جلساتش حکم شستشوی مغزی رو داشتن خلاصه یه روز به لطف خدا به سایت شما برخوردموا کلا شکم برطرف شد وهمون موقع انصراف دادم.حالا اپلاینم کتاب فقه بازاریابی چند سطحی رو بهم معرفی کرده و میگه ببین این کار تایید شده است لطفا بگید من چگونه از طریق همین کتاب به اپلاینم بگم این کار درست نیست؟؟؟؟

پاسخ:
سلام
من در مکاتبه با آقای نریمانی (نویسنده کتاب)  به ایشان گوشزد کزدم که عده ای با سوء استفاده از کتاب ایشان و آرم آستان قدس رضوی، فعالیت های شبکه ای را توجیه مینمایند.
ایشان در پاسخ فرمودند که در کتاب یادآور شده اند که 11 تن از مراجع تقلید این کار را حرام میدانند.
به هر حال باید قبول کرد که این کتاب نتوانسته است مقصود نویسنده را بطور صریح بیان نماید و وسیله ای برای سوء استفاده شده است.
موفق باشید
سلام. سوالی که دارم اینه که اگر در این کتاب به نظرات و فتاوای مراجع تقلید اشاره شده پس یعنی بازاریابی شبکه ای از نطر اکثر مراجع (به جز آیت الله مکارم شیرازی) مشکلی نداره. در حال اینکه شما در پست او و ثابت وبلاگ اشاره کردین که همین مراجع نظر به حرمت این کار دارند. پس بلاخره کدوم درسته؟
پاسخ:
سلام
این کتاب به بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای پرداخته
با توجه به کلاک ها، نظر برخیاز مراجع نیز نقل شده است.
شما چطور از عنوان کتاب نتیجه گرفته اید که «بازاریابی شبکه ای مشکلی ندارده»؟!
موفق باشید
  • سعید راستگو
  • اقا دمتون گرم خیلی عالیه
    پاسخ:
    متشکرم
  • سعید راستگو
  • اقا دمتون گرم
    خیلی عالیه
    پاسخ:
    ممنون و متشکرم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">