بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

یکی از پر رونق ترین شرکتهای بازاریابی شبکه ای با نام «ابرتجارت کهکشان» که تعداد بسیار زیادی عضو داشت، به دستور وزارت صنعت و معدن در تاریخ 18 آذر 94 منحل گردید و مجوز آن لغو شد.

اکنون باید به دو نکته توجه کرد:

1. سرنوشت هزاران نفری که عمر، فرصتها، شغل، تحصیلات و... خود را با توهم رسیدن به درآمد 100 میلیونی رها کرده بودند چه میشود؟ این شرکت زمانی ادعا داشت که در هر 5 دقیقه یک نفر به عضویت آن در می آید و شاید ده ها هزار نفر در این شرکت عضو شده بودند! اکنون مسئولان و لیدرهای این شرکت چه پاسخی در قبال وعده هایی که میدادند دارند؟ من از نزدیک شاهد آن بودم که جوانان زیادی با وعده های همین افراد از تحصیلات و مشاغل خود صرف نظر میکردند تا شاید به پول برسند! همین شرکت بود که ادعای کهکشانی شدن و راه یافتن به سایر کشورها را داشت! همین ها بودند که با اعتماد به نفس عجیب و غریبی مدعی بودند که هر کس با آنها همراهی نکند به زودی پشیمان و سرخورده خواهد شد؟ اکنون چه کسی پشیمان است؟ چه کسی ضرر کرده است؟ چه کسی عمر و زندگی خود را تباه نموده است؟

2. با توجه به آن که تجربه شرکتهای بازاریابی شبکه ای در سطح جهان حاکی از آن است که این شرکتها معمولاً بیش از 5 سال دوام نمی آورند، این سوال مطرح میشود که عضویت در سایر شرکتهای فعال در ایران تا چه اندازه مطمئن خواهد بود؟ چه تضمینی وجود دارد که هر یک از این شرکتها به زودی به همین سرنوشت دچار نشود؟ کدام عقل سلیمی میتواند به سایر شرکتها چنین اعتمادی داشته باشد؟

البته لیدرها معمولاً با مغالطه، وعده های آنچنانی و ترفندهای روانی، بسیاری از افراد را متقاعد خواهند کرد. اما عقل انسان بزرگترین راهنمای او خواهد بود.


* لینک اطلاعیه وزارت صنعت و معدن مبنی بر انحلال شرکت ابرتجارت کهکشان.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">