بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

طنز تلخ: سیاستهای کثیف این شرکتها

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ق.ظ
* این مطلب که به سبک یک طنز تلخ نگاشته شده است، در صدد بیان سیاست کثیفی است که این شرکتها دارند. این مطلب توسط یکی از مخاطبین وبلاگ به نام یاس نگاشته شده و با اندکی تصرف و تلخیص نقل میگردد:

  • الو سلام چطوری؟
  • سلام خوبم ممنون تو چطوری؟
  • من عالیم!
  • الحمدالله خبریه؟!
  • آره حالا بهت میگم چه خبره فردا ساعت ۳ یا ۵ چی کاره ای؟
  • کلاس دارم چطور مگه؟!
  • کلاس چیه بابا بزن تو دیوار یه کار خیلی مهم باهات دارم!
  • چه کاری؟چه قدر بلند حرف می زنی!
  • تو هم اگه جای من بودی الان فریاد میزدی!ببین من یه کار فوق العاده پیدا کردم شرایط کاری عالی در آمد عالی اووف!یعنی یه چیزی میگم یه چیزی میشنوی الانم دنبال یه همکار میگشتم گفتم کی بهتر از بهترین دوستم!
  • ولی…
  • تازه مگه دنبال کار نمی گشتی دیگه چی از خدا می خوای!شانس در خونتو زده فرصتو از دست نده آدرسو برات اس ام اس می کنم
  • آخه چه کاری هست مگه؟!چرا اینطوری…
  • ببین فردا میای متوجه میشیی ببخشید ولی من الان یکم سرم شلوغه قرار رو واسه ساعت ۳ تنظیم کنم یا ۵؟
  • تنظیم…؟!
  • آره باید وقت بگیرم برات اگه حتما میای بگو ۳ یا ۵؟
  • خوببب…!!
  • فکر می کنم ۵ بهتر باشه درسته؟
  • خیلی خوب ساعت ۵ ولی…
  • اوکی!پس شد فردا ساعت ۵٫حتما سر وقت بیا و سعی کن شیک و رسمی بپوشی می بینمت فعلا
  • خدافظ!!!

 حتما جمله هایی از این دست به گوش خیلی از شما آشناست و تنها دلیلش اینه که ما کارمون رو خوب بلدیم!کسانی که به این شیوه با شما صحبت می کنند و شما رو دعوت به کار می کنند در واقع مو به مو آموزش هایی رو که بهشون دادیم اجرا می کنند، آموزش هایی که حاصل سال ها تجربیات کاریه منه(!) شاید بخواید بدونید ما کی ایم؟! یا من کی ام؟! درواقع اگه بخوام دقیق تر بگم مایی وجود نداره، اسم من هم زیاد مهم نیست، این وسط فقط یه چیزه که اهمیت داره و اون عشق منه! عشقی که به من بهترین خونه، آخرین مدل ماشین، کشتی و… رو با سخاوتمندی تمام اعطا می کنه! و اون چیزی نیست جز یه تیکه کاغذ که بهش میگن پول! می دونید در واقع پول فقط به شما خونه و ماشین و امکانات بهتر نمیده بلکه کمک می کنه آدم بهتری باشید و سخاوتمندانه به مردم کمک کنید!!ً من آدم پول داریم و خیلی هم از زندگیم راضیم اما سؤالی که این وسط پیش میاد اینه که چطوری تونستم انقدر پول دار بشم؟! خب فقط کافیه یه ذهن خلاق عوضی داشته باشید که تشنه پوله اون وقته که میتونید راه پول در آوردن واقعی رو کشف کنید! راهی که من انتخاب کردم بازاریابی شبکه ای بود. میشه این طوری گفت که من نه مؤسس یه شرکت بازاریابیم نه یه بازاریاب من فقط یه عوضی ام! و هرکاری که بخوام تو این سیستم انجام می دم! در واقع کل این سیستم روی انگشتای من می چرخه! شرکت های بازاریابی زیادی توی ایران وجود دارن اما شرکت من بهترینه چون همون طور که گفتم روی انگشتای من می چرخه و فقط منم که خوب می دونم چطور راه پول در آوردن رو کشف کنم!

توضیح کار من یه مقدار مشکله و اگه می خواید خوب از کار من سر در بیارید بهتره بیاید تا یه جلسه پرزنتتون کنم! اما خلاصه چیزی که ما به کسانی که میخوان بهمون بپیوندند می گیم اینه:

((یه سیستم قدیمی توزیع کالا رو در نظر بگیرید

تولید کننده-انبارداری-حمل و نقل-خریدار عمده-عمده فروش-مغازه دار-خریدار

می بینید شما به عنوان یه خریدار باید پول همه این انگل ها رو بدید! حالا فکر کنید این واسطه ها وجود نداشت اون وقت سیستم به چه شکل می شد؟ بله! کالا مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده می رسید و پول زیادی صرفه جویی می شد و بخشی از این پول صرفه جویی شده تو جیب شما می رفت! (البته بین خودمون بمونه هزینه های انبار داری و دو واسطه که یکی شرکت بازاریابی شبکه ای باشه و یکی بازاریاب سرجاشون هستن !)

مکانیزم کار به این صورته که شما به سایت اینترنتی ما مراجعه می کنید کالای مورد نظرتون رو می خرید و بعد به هرکسی که دوست داشتید می فروشید. تا اینجا کلمه بازاریابی معنی شد اما وقتی شبکه شدن تحقق پیدا می کنه که شما زیر مجموعه بگیرید و زیر مجموعه های شما هم زیر مجموعه بگیرن و به این ترتیب یه شبکه بزرگ انسانی تشکیل میشه و هر چه قدر فروش زیر مجموعه شما بیشتر باشه شرکت از سود حاصل از فروش به شما پورسانت پرداخت می کنه. هنوز تموم نشده چیزی که ما رو از همه شرکت ها متمایز می کنه پاداش های ماست که هر وقت شما به میزان خاصی از فروش برسید درصدی از کل فروش شرکت به عنوان پاداش از طرف شرکت به شما پرداخت میشه. و بالاترین درصد پاداشی که میدیم چیزیه که ما بهش میگیم دریا!))

میبینید! همه چیز عالیه! اون ها هیچ دلیل قانع کننده ای نخواهند داشت که بطرف این کار نیان! اما همه این ها روی کاغذه و دقیقا نکته همین جاست!

باید احمق باشید که بخواید تو این سیستم شرافتمندانه کار کنید و به اقتصاد کشور کمک کنید(!) چون خودتون رو از یه دریای پول محروم می کنید.

همه چیز از خط تولید شروع میشه(!) ما معمولا سراغ محصولاتی که توی بازار وجود دارن نمی ریم علتش هم اینه که نمیشه قیمت این محصولات رو دستکاری کرد، واسه همین سودی رو که می خوایم بهمون نمیده. خب ما معمولا برای به دست آوردن حداکثر سود از این قسمت به چند روش عمل می کنیم: روش اول اینه که یه تولید کننده نو پا رو پیدا می کنیم و با بخشندگی تمام از اون حمایت می کنیم(!) و محصولاتش رو وارد بازار عظیممون می کنیم و ازش میخوایم که محصولاتش رو فقط به ما بفروشه. خب در واقع اگر هم بخواد نمی تونه محصولاتش رو وارد بازار کنه(چرا؟!) سادست! اون به خاطر خواست ما قیمت تمام شده و درج شده روی محصولاتش رو بالا می بره و البته از اونجایی که ما خیلی سخاوتمندیم(!) شاید درصدی از این افزایش قیمت رو هم گذاشتیم تو جیب خودش و با یه سود خوب این محصول رو به بازاریابامون می فروشیم و اون ها هم شبیه این کارو با مشتریانشون خواهند کرد؛ نکته اینجاست که این محصول فقط تو شرکت بازاریابی ما به فروش می رسه و در خارج از این شرکت اصلا و جود خارجی و توانایی رقابت از نظر قیمت نخواهد داشت.

کار بعدی که ما انجام میدیم راه انداختن تولیدی های خودمون و با برند خودمون هست خوبی این کار اینه که دیگه نیازی به چانه زنی با تولید کننده های خرده پا وجود نداره و دیگه اون درصد سخاوت هم تو جیب خودمون میمونه و کار ظریف دستکاری قیمت ها هم خیلی راحت تر انجام میشه!

گزینه بعدی تولیدات خارجی هستند و باز هم تولیداتی که در بازار وجود ندارند این ها علاوه بر تأمین نیاز مالی کلاس کاری ما رو بالا میبره و باعث میشه محصولاتی داشته باشیم که در دنیا معروف هستند و فقط ما در ایران داریمشون! توجیه گرانی این محصولات از همه راحت تره!

می دونید اینکه زیر نظر قانون کار می کنیم همه چی رو حل می کنه و باعث میشه مردم به همه فعالیت هامون اعتماد کنند. اما کار هایی که ما اینجا می کنیم قانونیه؟! فکرش رو هم نکنید!

حالا می رسیم به تکنیک های ما در برخورد با بازاریابانمون؛ همون طور که دیدید ما اون ها رو به خوبی آموزش میدیم که حرف هایی رو که بهشون دیکته می کنیم به خورد کسانی بدن که قراره زیر مجموعشون بشن و خودشون هم مو به مو به این حرف ها عمل کنند؛ ما بازاریاب های جدید رو به شیوه های مختلفی جذب می کنیم مثلا دختر های جوان رو میشه با تحریک حس حسادت و پسر های عشق ماشین رو میشه با نشون دادن ماشین های نتورکر های اون ور آب نسبت به این کار تشنه کرد! خب بذارید با همین مثال پیش بریم حالا اتفاقی که میافته اینه که این پسر یا دختر جوان بعد از طی کردن چندین مرحله شست و شوی ذهنی به این کار اعتقاد قلبی پیدا می کنه؛ خب حدس بزنید اولین کاری که انجام میده چیه؟ شروع می کنه به خرید محصولات شرکت بازاریابی ما و بعد سراغ خانوادش و نزدیکانش میره و محصولات ما رو به اون ها می فروشه اون خودش و خانوادش رو به بهترین مشتریان ما تبدیل می کنه و اولین مشکلی که باهاش رو به رو میشه اینه که با این سؤال مواجه میشه که پس چرا حالا که تو از طریق حذف واسطه ها داری این محصول رو به ما می فروشی انقدر قیمت محصولاتت گرونه؟! و اون در جواب همون اراجیفی که ما به خوردش دادیم تحویل خانوادش خواهد داد که ببینید آخه محصولات بیرون آشغالن! مثلا دستمال کاغذی های بیرون سرطان زا هستند فقط این محصولاتن که خوبن!

بعد از یه مدت خرده فروشی اون ها شروع به تیم سازی می کنند و این مهم ترین مرحله کارشون خواهد بود ما از اون ها واسه خودمون ابزار می سازیم و اون ها هم فکر می کنند(البته فکر میکنند که فکر می کنند!) که باید واسه خودشون ابزار بسازند پس شروع می کنند به تیم سازی و زیر مجموعه گیری با همون شیوه ای که ما بهشون آموزش میدیم. اما واقعیت اینه که تو این سیستم هیچ پایداری واسه اون ها وجود نداره ابزار هایی(زیرمجموعه ها) که میسازن و حتی خودشون(بازاریابها) یک بار مصرفند. تنها چیزی که این وسط پایداره من و دوستانم هستیم! یکم پیچیدست آره؟! به زودی متوجه میشید!

همون طور که گفتم اون ها طبق آموزش های ما شروع می کنند به تیم سازی و این یعنی دقیقا و مو به مو کارهایی رو که ما ازشون میخوایم انجام میدن! در نتیجه باید کارشون رو با هیجان انجام بدن پس اونها شروع می کنند به تعریف از این کار و از اینکه به زودی پولدار خواهند شد و با یه پورشه ۹۱۱ از کنار شما رد میشن و براتون دست تکون میدن و به ریش شمایی که داری در برابر ورود به این کار مقاومت می کنی خواهند خندید! بعضیاتون بهانه هایی میارید مثلا میگید من نمیخوام درسم لطمه بخوره طبق آموزش اون ها به شما خواهند گفت: ((نگران نباش فقط کافیه روزی ۴ ساعت این کار رو انجام بدی میتونی به اون در آمدی که دلت میخواد برسی!)) بعد با این کلک شما رو وارد سیستم می کنند و کم کم وقتی این کار شما رو درگیر خودش کرد شروع می کنند به گفتن جمله هایی مثل اینکه ((من هم مثل تو رشتم رو دوست دارم ولی دوست ندارم توی دانشگاه های آشغال اینور درس بخونم پولدار میشم میرم اون ور و…)) می دونید چرا چون این کار تمام ۲۴ ساعت وقتتون رو ازتون میگیره و شما رو درون خودش می بلعه!

ما به اون ها می قبولونیم که باید تو این سیستم بها بدن تا پیشرفت کنند بنابراین اون ها از همه زندگیشون می گذرن دانشگاهشون رو کنار می ذارن و بعد از اینکه همه پل های پشت سرشون رو خراب کردند مثل یک برده در اختیار ما خواهند بود. ما شعار هایی داریم مثل این «برای به دست آوردن چیزی که تا حالا نداشتی آدمی باش که تا حالا نبودی» و همین کافیه تا اون ها شروع کنند به مثل پولدار ها رفتار کردن! کت و شلوار می پوشن آیفون و لپ تاپ قسطی میخرن و به همه دوستاشون میگن ببینید ما داریم تجارت می کنیم و پولدار شدیم شما هم می تونید به ما بپیوندید تا پولدار بشید!!

و یا این شعار «ما توی این کار رئیس نداریم» یا این «ما اینجا امنیت شغلی شما رو تأمین میکنیم چون کسی نمیتونه شما رو اخراج کنه» اما از طرف دیگه میگیم خیلی خوب شما رئیس ندارید اما باید هر چی که بالاسریتون (کسی که شما رو به کار دعوت کرده) گفت بگید چشم! ما اینجا یه سری خط قرمز داریم که اگر اون ها رو رد کنید از تیم ما اخراج میشید ولی میتونید با تیم های دیگه کار کنید! خب می بینید ما که اخراجشون نکردیم!! دروغ میگم؟!

در واقع ما اینجا هرکاری که بخوایم با بازاریاب ها می کنیم و به اون ها میگیم ((ببینید این ها سختی های طبیعیه کاره شرکت ما نو پاست اما به آینده نگاه کنید و خودتون رو سوار پورشه های شیکتون ببینید تمام تلاشتون رو بکنید که به پاداش دریا برسید و به حواشی توجه نکنید؛خیلی ها سعی دارن شما رو گول بزنن و از این کار بیرون بکشن شما گول نخورید، شما پرچم داران تجارت قرن بیست و یک هستید!))

نکته ای که کار ما رو راحت میکنه اینه که اون ها همین جملات رو برای زیر مجموعه هاشون تکرار می کنند و زیر مجموعه ها برای زیرمجموعه های خودشون و این کار هم باعث میشه به صورت نا خودآگاه اعتقادشون نسبت به شرکت ما بالا بره هم این که برای حفظ آبروشون جلوی زیر مجموعه هایی که با هزاران وعده اون ها رو جذب کردن هم که شده دلشون نمیخواد هیچ وقت به نقاط تاریک ما توجه کنند. می دونید ما با اون ها یه مدت بازی می کنیم و اون ها شروع می کنند به پول در آوردن برای ما، برای ما ابزار می سازند ممکنه در این بین اندکی هم پول دست خودشون رو بگیره اما اون ها دوباره همین پول رو برمیدارن و در کار ما سرمایه گذاری می کنند چون ما تونستیم اون ها رو معتاد این کار کنیم. همون طور که گفتم هیچ کس به جز کسانی که ما میخوایم در اینجا پایدار نیست. ما با آدم ها بازی میکنیم یه مدت ازشون کار میکشیم و بعد میندازیمشون دور. شاید فکر کنید با این سیستم که تا ابد نمیشه ادامه داد! اما خیالتون راحت ما فکر همه جاشو کردیم!

در واقع کاری که ما می کنیم اینه که طوری چینش مراحل رو تنظیم می کنیم که بازاریاب ها احساس می کنند قدم به قدم به پاداش های بهتر می رسند و پول بیشتری در میارن البته ما اجازه میدیم بعضی از کسانی که میخوایم در این سیستم به نون و نوایی برسن خب صرفا جهت نمونه لازمه! اما بقیه بازاریاب های بخت برگشته فقط ابزارند ما کاری می کنیم که اون ها مدتی با رویاهاشون زندگی کنند و خودشون هم باور کنند که پول دارند! اما هرگز نمیذاریم که رویاهاشون رو زندگی کنند(چرا؟!) چون هزینه رویا پردازی اون ها رو ما باید بدیم! من باید به اون ها پاداش و پورسانت بدم و وقتی که اون ها به پاداش می رسند این به نفع منه که افراد جدیدی رو جایگزین کنم که محصولاتمون رو بفروشند و احتیاج نباشه بهشون پاداش بدم! نحوه انجام کار به این صورته که کم کم اونا رو نا امید می کنیم مثلا ما روز اول به اون ها میگیم چون کار بازاریابی شبکه ای تعریفش اینه که به دور از مکان تجاری خاصی انجام میشه پس شما دیگه قرار نیست اجاره های یه مغازه رو بدید اما یه دفتر داریم که همه بازاریابامون اونجا کاراشون انجام میدن و به اسم شارژ اینترنت چندین برابر پول دفتر رو ازشون می کشیم و این پول به نسبت پیشرفتشون سنگین تر میشه! هر از گاهی هم یه بهانه ساده میدیم دست قانون یا الکی تعلیق میشیم و… که در دفترمون یه مدت بسته بشه یا مثلا سایتمون یه مدت می بندیم تا بازاریاب ها پوست بندازن!

بازاریاب هایی که مدت ها زندگی خودشون رو صرف این کار کردند و مدت ها هر کسی رو که نمی خواست به اون ها بپیونده مسخره می کردند و از ماشین و خونه ای که در آینده مالک اون خواهند شد براشون تعریف می کردند وقتی از کار بازاریابی شبکه ای نا امید می شوند طبیعیه که نخوان تقصیر رو گردن شرکتی بندازن که مدت ها با اشتیاق تمام از اون برای دوستاشون تعریف می کردند و فقط یک جمله خواهند گفت: خودم نخواستم!

نظرات  (۲۳)

  • اسفندیار شکرالهی
  • سلام هم متن اصلی هم نظرات دوستان عزیز عالی بود من و خانومم از شرکت تکسو انصراف دادیم و من هرچی تلاش کردم یکی از دوستان را روشن کنم و نجاتش بدم نشد چون اینها واقعا شستشوی مغزی میشن و این حرفها و مستندات تأثیر نداره روشون تازه به ما تهمت دزدی آرزوهاشونم زدن و گفتن شما که به رزق حلال تاکید دارید چون آرزوی دیگران را به خطر میندازید چوبش را میخورید منم دیگه محلشون ندادم اینها باید برن تا سرشون بخوره به سنگ تا بفهمن هرچند آرزوی موفقیت تو کسب حلال برای همشون دارم....لعنت به بازاریابی توهم زای شبکه ای
    دمتون جیز من یه ساله دارن نتورکرا مخمومیزدن نمیتونستم چیکا کنم حل شد
    عاللی گفتید...منم تجربه حضور در این شرکتارو دارم و مو به موی حرفاتون رو تایید میکنم.

    خرید یک ماه(خرید مبنی)

    100000تومان                (صد هزار تومان)

    500000 تومان       (پانصد هزار تومان)

    700000 تومان         (هفتصد هزار تومان)

    خرید یک سال

     

    1200000تومان             (یک میلیاردو دویست میلیون تومان)

    6000000 تومان  (شش میلیارد تومان)

    8400000 تومان                (هشت میلیاردو چهرصد میلیون تومان)

    خرید سه سال

     

    3600000تومان              (سه میلیاردو ششصد میلیون تومان)

    18000000 تومان       (هجده میلیارد تومان)

    25200000 تومان       (بیست و پنج میلیاردو دویست میلیون تومان)

     

     

    در شرکت بادران کالا هر بازاریاب موظف است ماهانه بین یکصد هزار تا هفتصد هزار تومان از شرکت کالا خرید کند.

     

    سیستم بازاریابی شبکه ای بر پایه فرضیات محض برپا شده است

    فرض میکنیم بازار یاب توان خرید ماهانه از شرکت را داشته باشد

    فرض میکنیم کالاهای به فروش گذاشته شده در شرکت بهترین کیفیت را داشته باشد

    فرض میکنیم تمام کالاهای خریداری شده توسط بازار یاب در همه ماه به فروش برسد.

    فرض میکنیم خریداران از کیفیت کالاها راضی میباشند.

    فرض میکنیم عضو گیری در زیر مجموعه های بازار یاب مرتب انجام بگیرد و

    فرض میکنیم زیر مجموعه های بازار یاب ماهیانه خرید داشته باشند

    و فرض میکنیم ماهیانه تمام کالاهای خود را به مشتری بفروشند

    آنوقت فرد بازار یاب بعد از سه سال به درآمد میلیونی میرسد

    و گرنه به جز این باشد از درآمد خبری نیست.

    این نوشته فوق العاده بود 
    ازش ایده گرفتم برای نوشتن یک مطلب
    سلام به همه .از انجا که موفقیت تو این مجموعه بقول خودشون به پول کلان رسیدن مشروط به فعال بودن ورشد زیر مجموعه ها میباشد وطبق نظر کارشناسان رشد این مجموعه بصورت هندسی است به زبان رایضیxبتوان سه طی گذشت بیست و یک ماه افراد تشکیل دهنده این مجموعه فراتر از جمعیت کره زمین میشود واین یه نقصان است که بن بست بودن این مجموعه را اثبات میکند. 
    واین نقصان به راحتی وکمی فکر کردن قابل درک است.
    ویه موضوع دگه که میخواستم به گوش اون افرادی که قصد وردود به این مجموعه رو دارن بگم اینه که بهتون وعده میدن پولی که هزینه میکنید چند برابر گیرتون میاد اگه راست میگن پول شما و زیر مجموعه های شما را متقبل شوند و پرداخت کنند به همین صورت تا اخر ین زیر مجموعه. (مثلا بهتون گفتن اگه سیصدتومان هزینه کنی چند برابرش گیرتون میاد بهشون بگ ید بجای شما بپردازند بعد زیر مجموعه شما همم نیز به همین شکل اونی که تضمین میکنه چند برابر گیرش میاد پرداخت کنه) ببینید به نقصان میرسه یا نه
    واقعااااا عاااالییی بود.
    خدا حفظتون کنه ک منو از چاه تاریک نجات دادین.
    تقریبا یک ماه فعالیت دارم و الان چند روز ک دارم تحقیق میکنم و با خوندن مطب خوب و علمی شما فهمیدم ک این ها فقط کلاهبردارن.واقعا تمام حرفاتون عین واقعیت.خدا منو دوست داشته ک زود فهمیدم
    سلام. من 3 ماه تو شرکت بیز کار کردم و 3 ماه هم از صبح تا شب دنبال عضو گیریی بودم . بعد از ثبت نام شما تو این شرکت وقتی کسی رو دعوت به کار کردید قبل از آمدن آن فرد باید شما بیوگرافی این فرد رو بنویسید که از چه چیزیی خوشش میاد به چه چیز هایی حساسه تا موقعه پرزنت بتونه از چیزی هایی که طرف مقابل دوست داره فالو کنه یا اگر رو پدر و مادرش حساسه بگه تو میتونی پدرتو بازنشسته کنی به قول خودمون فالو کنه. براش رویا پردازی ویژن سازی کنه. یه مثل هم دارن میگن کسایی را که دوست دارید به بی رحمانه ترین شکل وارد سیستم کنید. بعد از این که یه چند تا از دوستانتون بهتون نه گفتن شما اگه بخوایین از سیستم خارج بشین بهتون میگن همه منتظرن تا بهت بخندن و با فالو وبازی کردن با احساسات شما مجبورتون میکنن که بمونید. کثیف ترین کار تو جهانه
    داداش واقعا دمت گرم
    منو دیروز یکی از رفقا که سال ٨٤باهم تو کویست بودیم وکلی باخت دادیم برد برای پرزنت برای شرکت بادران که من بعد از تحقیق فهمیدم که چرا به هرکس ٥درصدمیدن چون یه جنس چهار تومنی را میدن هشت تومن و اون چهارتومن باقیمانده هم در نهایت به بیست پله تقسیم میشه چون امکان نداره با محاسبه تصاعد بشه تو هرجامعه ای بیشتر از بیست پله جلوتر رفت و وقتی به دوستم توضیح دادم که توی پله هفدهم بود تازه فهمید داستان چیه و اخرش برگشت گفت من تورا میخاستم وارد مجموعه کنم ولی خودمو هم انداختی بیرون وتصمیم گرفته بیخیال بشه
    با سلام و تشکر از شما و دم غیرت و انسانیتتون گرم که چشم مردومو باز میکنید و به انسانیتتون می افزایین.به امید ابادی هرچه بیشتر کشور عزیزمون ایران.ایشالا روزی برسه که دست این کلاه بردارا و دزدا از کشور عزیزمون کوتاه بشه.من یک ایرانی هستم و هدفم ابادیه هر بیشتر کشورم هستش و کاریم به سیاستو این چیزا ندارم.فقط میخوام فرهنگ انسانیتو رواج بدم در کشور عزیزم ایران.
    سلام دوستان- خیلی قشنگ بود- واقعا عالی بود این متن- آخه اینکه یکی دیگه بخره پولش بره تو جیب من خب یکم غیر معقول و غیر منتطقیه! و البته حرام هستش! چه ربطی داره من یه عده ای رو گول بزنم و بگم بیا اینارو بخر که خوبه( صرفا به خاطر پورسانت خودم) با هیچ عقل و منطق و شرعی حلال نیست! چرا برند های معروفمون رو نمیان با بازاریابی شبکه ای توزیع کنند؟؟!
    این شرکت ها پایداری ندارن و اینا هم سیاست های پشت پرده است که از فعالیتشون جلوگیری نمیشه! ایشالله ..... به سودهای کلانشون برسند دوره ی این شرکت ها هم به سر خواهد رسید !
    سلام دوست عزیز
    این قلم رو باید طلا گرفت از بس که خوب نوشته بود.
    خدا رو شکر که سایت شما رو دیدم و داخل تله نیوفتاد امروز می خواستم خرید کنم و داخل این مرداب بیوفتم
    آدرس سایت برای لیدر فرستادم تا بخونه و از کارش دست بکشه
    سلام خیلی ازت ممنونم شما حجت رو تمام کردی.

    سلام .قضاوتی روی صحت متنتون نمی تونم بگذارم.چون اعتماد خیلی امر سختی شده. واول با دید منفی مطلب نخوندم ولی جمله هاتون که می خوندم خیلی اشنا بودن من یکی دوروزه این کارو شناختم و پرزنت شدم ولی امروز نشستم مزالعه کنم بعد از کلی سرچ به مطلب شما رسیدم . ولی به هر حال ممنون که وقت گذاشتین و اگاه کردین.
    تشکرم بابت وقتی که گداشتین که حداقل افرادی که میان قبلش تحقیق کنن شاید مطلب شما از قضاوت عجولانه شون بکاهد

    بسیار سپاسگزارممممممممم از سایت جامع و کامل،اینکه یه طرفه برید به قاضی اونایی که یه تو اینکارن جبهه میگیرن و برنمی گردن،
    اما ممنون که همه جانب ه برسی کردید،
    خداخیرتون بده،
    اما خواهش میکنم توی کانال های مختلف تلگرام این موضوع  عنوان و آدرس این سایت بزارید،اشکم دراومد وقتی دیدم چه جوونهای نازنینی دارن تو راه تباه میشن 
    باسلام ..من الان عضو شرکت بیز هستم واقعا همه ی این چیزا یی که میگین راست راست..به من گفتن ثبت نام رایگان ولی تا خرید نکردم اصلا تو کلاسا راه ندادنم.به من گفتن باید اول خودت خرید کنی جنسا رو امتحان کنی تا بتونی بفروشی و گفتن روزی یک ساعت دوساعت باید کارکنی ولی هر روز جلسه و جلسه میذارن .و همش دروغ ودروغ گفتن .من خودم یکی از اقوام ماشین مدال بالا خریده بود اون هم از ارثی که بهش رسیده بود ولی تو شرکت همه میگفتن از پورسانت این کار.که کل پورسانتی که گرفته شاید دو میلیون هم نشه ..واقعا دروغ همش ..تنها چیزی که خوبه یک سری آموزشهاشه که به درد میخوره وگرنه بقیش همه دروغ  .نرین
    سلام.
    این متن جز اصول کار نتورکه مگرنه کسی با تبلیغ محصول و رفع نیازش زود به نتیجه نمیرسه.
    این وبلاگتون هم یه جایی شده واسه درد و دل کردن ...
    به من باشه کل شرکت ها رو لغو میکنم چون چند سال آینده اگه ادامه داشته باشه تموم ادم هایی که نتونستن طبق اصول غلط این شرکت ها پیش برن و نتیجه نگرفتن خودشونو بی عرضه جلوه میدن و درامد یک تا 3 میلیون بیرونشون واسشون حس خوشایند نداره.
    وزیر صنعت با این مجوز 5 ساله دادن به این شرکتا نابووود کرده جوونای مارووو خدا بگم چیکارشون کنه ....
    نتورک فقط رعایت کردن اصول کوئسته ...

    سلام و خسته نباشید

    واقعاااااا متشکرم لذت بردم از مطلبتون

    دقیقا همینطوره...من توسط یه نفر دعوت به این کار شدم و حدود سه ماه فعالیت داشتم ولی فهمیدم همش الکیه رهاش کردم...بعدش مطالب سایت شمارو خوندم و واقعا خدارو شکر کردم که زود فهمیدم...واقعا تو این سه ماه آبروم همه جا رفت...انسان بطور طبیعی عزت نفس و غرور داره ولی این کار عزت نفس شمارو له میکنه ...در این کار از شما خواسته میشه ده بار به یکی زنگ بزنید و اگر جواب نداد باز زنک بزنید.آموزش داده میشه که آویزون بقیه بشید بزرگ نمایی کنید و دروغ بگید...چاپلوسی کنید...اصراررر پشت اصرار کنید تا یکی از محصولتون بخره یا همکارتون بشه...و این میشه که شما واقعا آبروتون میره و به عنوان فردی اویزون شناخته میشید که همه ازتون فرار میکنن و جواب تلفناتونو نمیدن

    بله همانطور که شما گفتید بدجوری دارن جوونارو فریب میدن و طوری روی ذهنشون کار میکنن که طرف فکر میکنه الان ریاست یکی از بزرگترین شرکتهای بین المللی جهان رو داره و فقط به امید رویاهاش زندگی میکنه و دست از همه زندگیش میشوره...اون فردی که منو دعوت به کار کرد با اینکه دو سه سال میشه دیپلمشو گرفته ولی فقققط و فقط مشغول اینکاره و نه درسی نه دانشگاهی نه کاری هیچی فقط پنبه ریز ...جالب اینکه با اینکه بعد این دوسال به هیچ جا نرسیده باز هم نمیخواد قبول کنه این کار فقط کلاهبرداریه و اون فقط یه ابزاره...درضمن این آدم جزو فعالتریناشونه ینی باورتون نمیشه چقققدر فعاله و خستگی ناپذیره...به خدا خیلی دلم براش میسوزه اگه وقت و انرژی و انگیزه ای که رو این کار احمقانه میزاره و هر شب جزوه هاشو چند بازر مرور میکنه روی درس و دانشگاه گذاشته بود حتتتما رتبه تک رقمی کنکور میاورد و به جایی میرسید...یه جور امید کاذب و احمقانه ای در این کار وجود داره که تمام فکر و ذهن این افرادو تحت تأثیر قرار میده و هرچی دلیل و مدرک منطقی براشون بیاری اونا جای فکر کردن و استفاده از عقلشون به این فکر میکنن که بعدا به درآمد چند صد میلیونی میرسن و شمارو مسخره میکنن...چون تو مخشون فرو کردن که هرکی بخواد شمارو در راه رسیدن به این هدف والا!!! سرد کنه چیزی نمیفهمه و شما بعدا بهش میفهمونین چه فرصتی رو از دست داده

     این کار شخصیت انسان رو خورد میکنه و عملا چیزی از شخصیتتون باقی نمیزاره...در این شرکتها شما تبدیل به افرادی چاپلوس و بدون ذره ای عرت نفس میشید به طوری که دیگران شمارو فردی آزار دهنده و آویزون میشناسن و حتی جواب تلفناتونم نمیدن ولی شما باز هم احمقانه به کارتون ادامه می دید.

    واقعا کار آزار دهنده ای هست و احتمال موفقیت در اون شاید زیر یک درصد باشه...البته اول کار که بهتون معرفیش میکنن طوری میگن که شما فکر میکنید ساده س و مشتاق میشید ولی بعد میفهمید این کار یه کار وحشتناکه و از اینها بعنوان سختی طبیعی کار که بزودی تموم میشه نام میبرن

    واقعا دلم به حال جوونایی که عمرشونو پای این کار تلف میکنن و در اخر حتی نمیتونن بگن اشتباه کردیم و این کار اونی نبود که فکر میکردیم میسوزه

    سلام مجدد من امروز رفتم شرکت سیمرغ
    بانفر سوم شهریار کاظمی(عضو سابق گلدکویست (که بعععله بودن تو گلدکویست که میدونید چقدر اعتبار میاره برای این فرد میدونین که!)وبنیانگذاراین جدیدا) وارد بحث شدم که با20 دقیقه سوال و جواب که توسایت شما خوندم و اون هم همون جوابهای شبهه دار رو میگفت به نتیجه درست از این کار نریسدم و این فرد به جای جواب قانع کننده که من گفتم اقای مکارم اعلام کردن حرومه شروع کرد به گفتن اینکه پراید قیمتش 3 میلیونه ولی به ما میدن 23 میلیون وا ون حرامه نه این(البته باصدایی بلند که ما داخل حیاط بودیم و 20 نفر هم تو حیاط بودن  وما را میدیدن) و من همون جا گفتم ایا این دلیل بر حلال بودن کار شما میشه و جواب شنیدم که مجوز داریم پس حلاله. منم گفتم کارخانه سیگار هم مجوز داره پس سیگار خوب وحلال است
    این اقا شروع کرد به گفتن این جملات که من مرد هستم که دارم کار میکنم و پول میگیرم و مادر و پدرم را بازنشست کردم من فلانم من بیسارم
    که این یعنی هرکسی تو این کار نیاد برعکس این اقا ادمهای نامرد و فلانی هستن
    وبعد گفت نیا تو نتورک ما کسی رو مجبور نمیکنیم و از این جور چرت و پرت گویی و من فهمیدم کسانی که در شرکت کار میکنن بدون تحقیق رفتن و اینها کلاهبرداران واقعی هستند
    در این شرکت قبل از این اقا من با 5 عضو بالا که زیر دستش بودن بحث رده بودم و همشون همین حرفها رو میزدن بعد از بحث با این اقا من به من گفتن از شرکت برم بیرون
    همه این چند نفر به اتفاق میگفتند من رفتم پیش اقای مکارم و گفتند حلال است ومیگفتند اقای مکارم بدون تحقیق گفتند حرام است
    در جوابشان گفتم مراجع هیچ حکمی را بدون تحقیق صادر نمیکنند و اگر نعوذ بالله مرجعی این کار را بکند ایا کسی به ان مرجع دوباره اعتماد خواهد کرد؟
    به من گفتن که اقای مکارم تیمی برا تحقیق فرستاده اند که قرار است به استناد انها حکم نهای  بدهند ایا چنین است تیمی تشکیل شده؟! منکه در سایت اقا ندیدم شما اگر دیدید در جواب من بدهید
    با تشکر از مردونگیتون مرسی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از این که تجربه خود را در اختیار ما قرار دادید.
    این افراد همان طور که اشاره فرمودید با توجیه و مغالطه است که میتوانند افراد را برای عضویت در این شرکتها متقاعد کنند. حتی جواب تمام سوالات را هم از قبل به یکدیگر آموزش میدهند. این افراد استاد چنین فریبهایی هستند.
    مراجع عظام حکم نا آگاهانه نمیدهند. ادعای چنین تیمی هم معلوم نست تا چه اندازه صحیح باشد. اما حتی اگر چنین تیمی نیز وجود داشته باشد، باز هم باید منتظر بود تا حکم خود ایشان مبنی بر حلال یا حرام بودن اعلام گردد.
    به عبارت دیگر وجود چنین تیمی، در حال حاضر مشکلی از غیر شرعی بودن این شرکتها حل نخواهد کرد.
    موفق باشید
    سلام باتشکرازفعالیتتون تواین سایت
    من15تاازدوستام و40تا از خانواده هاشون وفامیلاشون تو سرکت سیمرغ بودن باهاشون حرف زدم سایتتونم به اونا نشون دادم خیلی  امیدوارم بیرون بیان تازه کلاساشون تموم شده وهیچ کسی رو فعلا نبردن
    فردا دارم میرم شرکتشون تا هم رده هاشونو متقاعد کنیم ودر یه شرکت رو تخته کنیم
    با این مطلب  فهمیدم اینا مثل سرطان پخش  شدن وبه این راحتی ها نمیشه کاری کرد

    اما دوستان خیلی مرام دارید مرسی از این همه جواب وتحلیل
    این خیلی عااااااااااااااالی بود، ینی ترکوندی...
    حرف دلمو زدی که این جماعت بفهمن تو چه توهمی گیر کردن...
    کاملا واقعی و درست است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">