بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

حکم شرعی و مجوز قانونی

پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ق.ظ

معمولاً برای بسیاری از کسانی که با چنین شرکتهایی آشنا میگردند، این سوال مطرح میشود که اگر فعالیت چنین شرکتهایی، غیر شرعی است، چرا به آنها مجوز قانونی اعطا میشود؟

این سوال البته گاهی هم به صورت بهانه ای برای توجیه فعالیت این شرکتها در می آید.

نکته قابل توجه آنجاست که تلازمی بین حکم شرعی مجتهد و قوانین کشورها وجود ندارد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر هر مکلف واجب است که حکم شرعی چنین فعالیتی را از مرجع تقلید خویش استفتاء نماید.

به تعبیر سامانه پاسخگویی دفتر آیت الله خامنه ای -مد ظله- :«داشتن مجوز قانونی در جمهوری اسلامی، دالّ بر جواز شرعی نمیباشد.»(سامانه پیامکی به شماره 30002020)

در رابطه با حکم مراجع عظام تقلید درباره بازاریابی شبکه ای، میتوانید از «طبقه یندی موضوعی» همین وبلاگ بازدید فرمائید.

نظرات  (۴)

سلام ممنون از سایت خوبتون
برای دوستان لینک زیر رو قرار میدم تا به مرکز پزوهش های مجلس رجوع کنند و قانون ممنوعیت این نوع فعالیت ها رو ببینند.
http://rc.majlis.ir/fa/law/show/97810
پاسخ:
سلام
موفق باشید

سلام

چطوری میشه عکس اینجا قرار داد. من از سایت مجلس دارم که تجارت الکترونیک یا همون بازاریابی شبکه ای تصویب شده

پاسخ:
سلام
دوست عزیز؛
تفاوت بازاریابی شبکه ای با تجارت الکترونیک، مانند تفاوت زمین و آسمان است. در اینباره قبلاً مطلبی در همین وبلاگ درج شده است و چرایی این قضیه منقح گردیده.
این که سردمداران این جریان میخواهند خود را با تجارت الکترونیک گره بزنند نیز یکی از حربه های آنان میباشد(در این باره با دقت تحقیق کنید).
در اینباره اینجا، اینجا و اینجا را نگاه کنید!!
موفق باشید

ا عرض سلام  من تا انجایی که اطلاع دارم گفته شده که بازاریابی شبکه به تایید شورای نگهبان رسیده است  الان من برایم مبهم است این شرایط ـ وطبق اصل  96 قانون اساسی   تشخیص عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با احکام اسلام  با اکثریت فقهای شورای نگهبان است    ، به طور کلی مصوبات مجلس هنگامی داری اعتبار می گردد که مورد تطبیق با احکام اسلام باشد    

اصل 91   فقهای شورای نگهبان به وسیله ی رهبری انتخاب می شوند         پس چطور می شود کار ی به این گستردگی  که روزانه افراد بیشماری به ان وارد می شوند به تایید مجلس و شورای نگهبان نرسد و امکان فعالیت داشته باشد   با تشکر

پاسخ:
با سلام
چیزی به عنوان قانون بازاریابی شبکه ای، به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان نرسیده است.
موفق باشید
بنده هم مخالف بازاریابی شبکه ای هستم اما دوست عزیز اگر در جمهوری اسلامی هم بین قانون گذاری و فقه اسلامی تلازمی وجود نداشته باشه پس فرق حکومت ما با باقی حکومت ها چیه؟ پس این لفظ "اسلامی" توی اسم کشور ما چیکار می کنه؟ فقط قرار بگه توی این کشور یه سری مسلمون زندگی می کنن؟!!!!
اگر طرح درآمدزایی این شرکت ها به مجلس نرسیده چرا باید وزارت صنایع مجوز بده؟ مگه مسئولیت نظارت بر دستگاه های دولتی طبق نظر رئیس مجلس وقت بر عهده ی مجلس نیست؟
توی استفتایی که از رهبر شده گفتن که این شرکت ها مجوز قانونی گرفتن و نظر ایشون هم بر حرمت فعالیت این شرکت هاست. پس چرا حاکم جامعه ی اسلامی هیچ کاری برای جلوگیری از فعالیت این شرکت ها نمی کنه؟ اگر ولی فقیه نسبت به میلیاردها پول حرامی که هر ماه به حساب رئسای این شرکت ها واریز میشه حساسیت نداشته باشه چه کسی باید حساس باشه؟
البته من شمارو مسئول پاسخ گویی به فعالیت های مجلس و وزارت صنایع و غیره نمی دونم. فقط خواستم یه درد دلی کنم.
به هر حال ممنون از وقتی که می ذارید و زحمتی که برای آگاه کردن ما می کشید. بنده هم نزدیک بود که وارد همچین کاری بشم. وبلاگ شما نجاتم داد. یا حق.
پاسخ:
دوست عزیز؛ از شما متشکرم
بطور خلاصه و مجمل باید گفت: تحقق نظام اسلامی، با تحقق یک نظام ایدئال اسلامی تفاوت دارد.
ما به دنبال محقق ساختن یک نظام ایدئال هستیم، اما با آن فاصله زیادی داریم.
موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">