بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

اگر تخلفی را در بازاریابی شبکه ای مشاهده نموده اید، میتوانید آن را از طریق سایت ایران هشدار جهت ارجاع به مراجع ذی صلاح، ثبت نمائید.

شرکتهای بازاریابی شبکه ای در صورت تخلف، ابتدا اخطار دریافت کرده و در مرحله بعد، تعلیق یا تعطیل میگردند.


جهت انتقال به صفحه ثبت گزارش تخلف، اینجا کلیک نمائید.

نظرات  (۱۰)

با سلام وقت بخیر آیا خرید کردن از این افراد جایز است
پاسخ:
با سلام
در این مورد از دفتر مرجع تقلید خود استفتاء فرمایید.
موفق باشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** * ****** ** ********* ******* * ******** * ********
****** ***** ***** **** ******

**** ** ***** **** **** *****
آینده درخشان تان را بخاطر بازاریاب شدن بر باد ندهید!!!

بر طبق آمار استخراج شده بیش از 30 درصد بازاریابان جذب شده شرکت ها در رنج سنی 18 تا 25 سال قرار دارند. در نظرسنجی که از کاربران در رابطه با دلایل افزایش جذب این افراد به عمل آمد، اکثریت معتقد بودند عدم اشتغال و غلبه احساسات در این گروه سنی، دلیل اصلی مورد هدف قرار آن ها است.

بر طبق آمار استخراج شده بیش از 30 درصد بازاریابان جذب شده شرکت ها در رنج سنی 18 تا 25 سال قرار دارند. در نظرسنجی که از کاربران در رابطه با دلایل افزایش جذب این افراد به عمل آمد، اکثریت معتقد بودند عدم اشتغال و غلبه احساسات در این گروه سنی، دلیل اصلی مورد هدف قرار آن ها است. شاید برخی این موضوع را مسئله ای خوشایند تلقی کرده و گمان کنند نوید دهنده آینده ای درخشان برای حرفه بازاریابی شبکه ای است، اما صحت این ادعا مشروط به زمانی است که فعالیت بازاریابی شبکه ای آینده ای درخشان را نیز پیش روی گروه های جذب شده قرار دهد اما آیا واقعاً این امر محقق می شود؟

پاسخی که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود می توان مطرح کرد، پاسخ منفی است. برای اثبات ادعایمان به بررسی ویژگی های این گروه و شرایط جذب آن ها می پردازیم در نهایت قضاوت با شما که آیا این ادعا درست است یا خیر!!!!

دوران جوانی، دورانی است که فرد بحران های بلوغ را پشت سر گذاشته  و به ثبات نسبی در شخصیت رسیده است اما ویژگی های جدید نیز در او بروز پیدا کرده است، وابستگی در تصمیم گیری ها جای خود را به استقلال طلبی داده است، در کنار حس استقلال طلبی نوعی حس برتری جویی نیز در فرد شکوفا شده و فرد مدام به دنبال رقابت و دست یابی به برتری و به دنبال آن جلب توجه و حضور در جمع است. همه این ویژگی ها بعلاوه شور و نشاط و غلبه هیجان جوانی، قشر جوان را به عنوان مناسب ترین گروه برای فعالیت بازاریابی شبکه ای قرار داده است؛ چرا که موفقیت در حرفه بازاریابی نیاز به شور، انرژی و انگیزه بسیار بالایی دارد. این موضوع به خودی خود منفی نیست اما زمانی تبدیل به معضل می شود که این گروه سرنوشت ساز جامعه، تمامی اهداف و برنامه هایشان را بازیچه شعارهای برخی افراد سود جو نمایند. برخی از این افراد، دست از ادامه تحصیل کشیده و بجای اینکه بفکر کارآفرینی و ایجاد برنامه شغلی بلند مدت برای خود باشند، با آرزوهای دست نیافتنی و بعضاً خیالی که در نتیجه وعده های واهی سودجویان ایجاد شده خود را مشغول می نمایند. گواه این ادعا جلسات پرزنت برخی از لیدرها است. با مراجعه به یکی از این جلسات می بینید که چگونه با اغواگری و بیان شعارهای انگیزشی بر روی این قشر سنی سعی در تغییر سبک زندگی و بهره برداری از احساسات آنان به نفع منافع مالی خودشان دارند. این بلند پروازی و هدف گذاری ها در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق این افراد در تمام دوران زندگی خود حتی یکبار نیز تجربه فروش کالا و یا آموزش را نداشته اند و یکباره با هجمه وسیعی از تبلیغات موفقیت در فروش و زرق و برق پولدار شدن در این کسب و کار مواجه می شوند.

نمایش اتومبیل های لاکچری و ترسیم زندگی مرفه برای هر قشری جذاب و برانگیزاننده است چه برسد به قشر پر از آرزو و آمال جوان.

در برخی از متون، حرفه بازاریابی شبکه ای به عنوان کاری پاره وقت معرفی شده و درآمد آن با عنوان درآمدی مازاد شناخته می شود. اما در جلسات پرزنت، برخی از لیدرها این حرفه را با عنوان تنها موضوع مهم در زندگی فرد و تنها راه رسیدن آنان به درآمد معرفی می کنند. از افراد جوان در این جلسات خواسته می شود هر کاری که دارند کنار گذاشته و تمام وقت و تمرکزشان را بر روی فعالیت بازاریابی شان بگذارند، حتی برخی از آن ها تأکید بر افزایش مجموعه به جای افزایش خرده فروشی واقعی محصول دارند.

افزایش عضویت افراد زیر 25 سال زمانی خوشایند است که به عنوان کمکی در جهت ساخت زندگی معقول تر باشد نه اینکه  برنامه های کاری و تحصیلی این افراد را تحت الشعاع قرار داده و مانعی بر سر راه شکل گیری سبک صحیح زندگی در آنان شود.

مسلماً ورود به هر کسب و کاری توانایی و استعداد لازم در زمینه آن حرفه را نیاز دارد و تبلیغات مبنی بر کسب درآمد بالا، جز فریبی برای این قشر کم تجربه نخواهد بود.
******* ** ****** ***** ***** **** ****** ** **** ******* * **************
تولید دستمال کاغذی در ایران تنها در جعبه گزاری محصول خارجی در بسته بندی ایرانی است.بسیار دیده ایم فروشگاه ها با تخفیف ویژه این محصولات را به فروش میرسانند حال ببینید علاقه شرکتهایی چنین به اسان ترین تجارت!
جالب اینکه هر شعبه جعبه پرکنی و لیبل بادران و پنبه ریز زدن نامش می شود کارخانه
حساب کنید نیروی جوان با فریب سردسته ها بازاریاب بی مزد و مواجیب می شوند.
کجای این کار تولید ملی است؟؟؟
در لیست قیمت بادران مثلا یک جعبه دستمال ماشین 80 هزارتومان قیمت خورده است.با ابریشم چین ساخته شده؟؟
پس نهادهای نظارتی تعزیراتی نهادهای حقوق مصرف کننده و نهادهای امنیتی چگونه به تقابل رسمی با این موج برخواهد خاست؟؟
مزاحمتهای منطقه ای بادران که  اعضا حتی برای آیین نامه انضباطی خود تره خرد نمی کنند و هنجار شکنی اجتماعی اخلاقی و سبب سلب آسایش و آرامش مناطق دارای شعب برای اهالی و کسبه را در بردارد چرا با برخورد اماکن و دخالت دادستانی و ... پایان نمی گیرد
سایر تجارت های بدون محوز در سکوت و خفی هنجار شکنن اند اینان به صرف ایین نامه ای  قوانین را زیر پا میگذارند و حقوق سایر شهروندان را حتی شده با گستاخی و وقاحت و دروغ گویی و شانتاژ فراوان دیده شده در اعضا که همگان شاهدان اینگونه رفتار و سکنات اند نادیده گرفته اند.
استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و تجمع اما با وجود تذکرات مردم در معابر دومتری جلوی ورودی مجمتع ها و معابر و منازل و برسرراه تردد مردم تجمع و بدون رعایت اهالی و شهروندان علاوه بر آلودگی صوتی و برهم خوردن آسایش مناطق و ضعیف شدن امنیت آن به لحاظ حضور افرادی که از الصاق کارت نیز پرهیز می کنند با مصرف دخانیات دز قالب دختر و پسر یکی از چندین موارد شکایت شهروندان از فعالیت این دسته را شکل بخشیده اند.
و بسیار دیگر که مجالش نیست
سلام لطفا بگید چرا دولت و وزارت صنعت و معدن و تجارت به این شرکتها مجوز داده؟شما و اعضا محترمتان نظرشان مبنی بر بدی این شرکتها است ولی به خودشون مراجعه میکنیم میگن ما قانونی هستیم و مجوز رسمی داریم.لطفا به من جواب قانع کننده بدید که من هم بتونم جوابی دندان شکن به اونها بدم.تشکر فرآوان
پاسخ:
سلام
مجوز قانونی داشتن، لزوما به معنای حلال بودن نیست. برای مثال بسیاری از موسیقیها مجوز دارند اما حلال نیستند. حتی نظر مراجع تقلید بر آن است که پخش موسیقی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی، لزوما به معنای حلال بودن آن نیست. بنابراین مجوز قانونی داشتن، حرام خدا را حلال نمیکند (حتی در جمهوری اسلامی).
بعلاوه، آنچه به عنوان مجوز در بازاریابی شبکه ای از آن صحبت میشود، صرفا آئین نامه ای است که توسط وزارت صنعت تدوین شده. این آئین نامه به تصویب مجلس نرسیده است و تبدیل به قانون نشده.
موفق باشید
سلام .من دوماهه دارم کار میکنم و پورسانت این ماهم 100هزارتومن شده الان با سایت شما آشنا شدمه خواهش میکنم راهنمایی کنید چطور دربیام چون من 2میلیون محصول دارم که نمی دونم چکارشون کنم!!!خواهش میکنم من این 2میلیون رو با خون دل جمع کردم .....
پاسخ:
سلام
با تصمیم قاطع و با کنار گداشن هر گونه تعارف و رودربایستی، دیگر کار را دامه ندهید.
طرف مقابل با استفاده از احساسات شما و با قرار دادن شما در مخمصه تعارف، میخواهد شما را در شرکت نگاه دارد تا خرید بیشتری انجام دهید.
این که دو میلیون جنس روی دست شما مانده، حاکی از آن است که شما را مجبور به خرید اجباری کرده اند که بر خلاف قوانین ظاهری این شرکتهاست.
در مورد اجازه فروش این اجناس از دفتر مرجع تقلید خود سوال فرمایید.
میتوانید تخلفانی که در این شرکتها مشاهده کرده اید را در این لینک به پلیس فتا گزارش کنید.
موفق باشید.
سلام
کمکم
کنیداگه
مجازنیست
جمعش
کنید
بادران سفارشات من تکمیل بعد بیست روز هنوز تحویلم نداده در کل کلاهبرداری کرده
من واسه اینکه تو مکان های عمومی (مثل پارک) جلسه میزارن گزارش دادم،به خصوص بازاریاب های شرکت سیمرغ عصر تجارت
بابا تو اون سایت 1000 تا سوال باید جواب بدی تا اعتراض کنی ی ی....
روش کارو اموزش کوئسته کوئست ....
خرید اینترنتی واسه مردم عین ادم جا بندازین نه با این حیله ها....
الان دیجی کالا جا افتادست ..
وقتی هایپرمارکتای قوی و ارزانکده وجود داره نتورک مارکتینگ یک بازیه کثیفه ولی به ظاهر مقدس ... 
اونایی که ناموفق بودن به قول لیدرهاشون حس و حال شکایت و اعتراض از دولت ندارن....

انقدر دنگو فنگ داره تو سایت ایران هشدار که ادم پشیمون میشه شکایت کنه...
روش نتورک سبک کوئسته
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">