بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

تجربه یکی از مخاطبین از بازاریابی شبکه ای

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶ ب.ظ

منم دقیقا همین شرایطی که همه میگن رو داشتم الان میگم ای کاش برمیگشتم به 3ماه پیش و موقعی که اون شخصی که اصلا نمیخوام اسم دوست رو روش بزارم بهم زنگ زد همونجا میگفتم اصلا نمیخوام و دیگه جوابشو نمیدادم....سر پرزنت جوری مارو برد 300 تومن ثبت خرید زدیم که بعدش منو و خونوادم تا چند روز به خودمون نیومده بودیم که آخه ما به چه حسابی رفتیم اینقدر خرید کردیم اونم وسایلی که اصصصصصصلا لازم نداشتیم و همون روز شد که از چشمم افتاد . 2هفته رفتم جلساتشون(مجبوری .چون خرید زده بودم و میترسیدم خریدام نرسه به دستم و میخواستم توی شرکت باشم) 800 تومن ازم کندن توی 2هفته مجبورم کردن دوبار خرید بزنم منم که خجالتی و ساده در مقابل حرف محکم اونا اصلا نمیتونستم اعتراض کنم یه اعتراضم میکردم 5تا بالاسری میریختن سرم توضیح های مسخره میدادن تا اینکه تو دلم میگفتم غلط کردم اعتراض کردم.... هنوزم که هنوزه زنگ میزنن بهم با اینکه بهشون میگم کار میکنم و فرصت ندارم ولی انگار نه انگار.... اصلا برام مهم نیست که 800 تومن جنس گرفتم و فقط 100 تومنشو عمه و خالم بخاطرم گرفتن و 700 تومن بقیه موند رو دستم و خودم مجبورا استفاده میکنم این خیلی ناراحتم میکنه چطور باورشون کردم. با چه رویی رو صورت آدم دروغ میگن . کسایی که نمیدونن چیه توروخدا حتی سر جلسه ی پرزنت هم نرین کافیه ورود نشی اون موقعست که دیگه تا 1 سال هم شده دست بردارت نمیشن و اینقدر پیگیرت میشن که انگار بدهکاری بهشون ... مادر من میگه برو از نزدیک حرف بزن و علت نرفتنتو بگو و باهاشون بحث کن ولی باور کنین هیچ فایده ای نداره و اونا 10نفری میان باهات بحث میکنن و تو تنها میمونی و اصلا نمیتونی متقاعدشون کنی .... تنها راه واسه خلاص کردن خودت اینه که خیلی سفت و محکم بگی ((من هیچوقت نمیام لطفا به خاطر نتوورک دیگه به من زنگ نزنین مجبورم نکنین یه جور دیگه برخورد کنم باهاتون)) ینی باید یجورایی دعوا کنی و قید دوستیو بزنی وگرنه اینا زبون نفهمن به ارواح مادر بزرگم قسمتون میدم اینا فقططططط به فکر منافع خودشونن بخدا دروغ میگن که به فکر توییم به خدا دروغه.


1. تمام شغل هارو مسخره و پایین میدونن و هیچ ارزشی قائل نیستن.
2.بالاسری هات کاری میکنن که حتی اگه پول واسه خرید نداشته باشی وسایل شخصی و خونگیتو میفروشی که خرید بزنی(مجبورت نمیکنن فقط جوری رفتار میکنن که خودت به اینکار مایل میشی) مثل دوست من که وسایلش رو فروخت و خرید زد وگفت توهم باید اینجور باشی من خرهم کم کم تصمیم میگرفتم گردنبند طلام رو بفروشم واسه خرید دومم :)))
3. زندگیشون فقط پوله فققققط پول پول پول ماشین خونه ویلا.و در بینشون چنتا حرفای مثبت میزنن که به هیجان بیارنت اونایی که جلساتشونو رفتن میدونن من چی میگم.
4. آموزش دروغ گفتن به کسایی که میخوای دعوت بندازی بهشون(بعد 5 جلسه آموزش کاملا میبینی که با چه دروغی تورو کشوندن اونجا و اینو بهت آموزش میدن)من نمیدونم با چه رویی مودبانه بهت میگن ما با این حرفا تورو کشوندیم اینجا چون اگه راستشو میگفتیم نمیومدی پس توهم باید اینارو به بقیه بگی.
5.منظور من از وعده های دورغ پول نیست....مثلا دروغه که میگن ماهی 1بار خرید بزن چون من در 14 روز دو خرید زدم (با اجبار) دروغه که میگن هر قیمتی بخوای میتونی خرید کنی از 100 تومن شروع میشه من بار اول300 و بار دوم 500 زدم(با اجبار و اونا مبلغ رو تعیین کردن البته من مقابل مبلغ پیشنهادیشون ایستادگی کردم هنوز) مثلا اول میگن خرید ها 2تا4 روز میاد ماله من12 روز طول کشید و گفتن طبیعیه مال فلانی45 روز طول کشید بیاد :))) .
6. اگه شما انسان صادق و درستی باشین حتی اگه عاشق فروش و نتوورک باشین بالاسری های دروغ گوتون کاری میکنن که کم کم بدت بیاد از اینکار و خودتو بکشی کنار(عین من).

فقط یه چیزیو راست میگن : نتوورکر دوستاشو از دست میده :) فقط نمیفهمن عاملش خودشونن دروغ هاشون و سیریش شدنشون.

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام، من خودم هم تو یه شرکت نتورکینگ رفتم ماجراش از اینجا شروع شد که یکی از همکلاسی های دانشگام پای صحبتای من نشست و متوجه شد که من دنبال کارم، برای همین یه روز میخواس منو دعوت کنه جلسه هفتگی و یه جلسه تفریحی که به اصطلاح بهش میگن پاتلاک که من نتونستم برم بعدش بهم زنگ زد گفت یه روز بیا شرکت راجب کاره و  حضوری بیا و این حرفا، وقتی هم رفتم اونجا محیطش شبیه دانشگاه بود تا یه شرکت کلی هم منت سر من که اره سر ساعت بیا مشاورش وقت نداره و اینا، خلاصه مشاور اومد با تعریف از ظاهرم 
واینا شروع کرد از دلار شروع کرد که قیمتش چنده و اینا من ساده هم فکر کردم کار فروشه اما وسطای پرزنت فهمیدم نتورکینگه برای همین حرف مشاور رو قطع کردم گفتم نتورکیه؟ گف حالا وایسا و اینا بعد گف اره محصولات ما چون تو بازار نیس بهتر میخرنو محصولات با کیفیته (البته واقعا هم خوب بود) و خود شرکت تولیدش میکنه و اقای ******* تبلیغ کرده(بعدها خودم فهمیدم) و ما حامی هستیم(توجه کنید اسم لیدر شد حامی) یادمه مشاور پرسید چه قدر در روز میتونم وقت بذارم؟ و گفت همون مقدار وقت بذارم درست میشه و کارفرما ندارم که بهم غر بزنه ساعت کاریش دست خودمه و، وتازه از کار کارمندی قبلیش شاکی بود گفت الان یکساله تو شرکته ماشین خریده(بله واقعا ماشین داشتن ولی خب صفر نبود و اینکه قیمت صفر مدل ماشینشون ۲۶ میلیون به بالاس بعد در اوردم تو دو سه ماه اول کاریش سه چهار میلیون در میاورده با در نظر گرفتن هزینه های جانبی ماشین و مخارج زندگی ممکنه مگه؟) بعد اره من خانوادم راضی نبودو شوهرم راضی نبود و گفتم یه ماه فرصت بدید(زبون بازی) خلاصه منم چون تجربه ای نداشتم صرفا به خاطر تجربه اجتماعی داشتن با افراد جامعه و (بیشتر پول) قبول کردم ولی از همون اول حس خوبی نداشتم و احساس کردم حامی و سرحامیم (یه مقام بالاتر از لیدر)برای اینکه شک و شبهه هام بریزه منو سوار ماشین سرلیدر کردن که باورم بشه همیشه هم ماشینش پر از کارتون محصولات شرکت بود، بعد به این موضوع افتخار میکردن، کم کم متوجه شدم هرروز باید پاشم بیام کلاس  صرف از نظر از دانشگاه مگه یه ادم چه قد توان داره هرروز یه راه طولانی بره؟( وقتی خود کار چندان رسمیتی نداره شما رغبت میکنید که هرروز یه مسیر طولانی برید و کرایه رفت و امد بدید؟) نه قراردادی نه مدیر عاملی هیچی! و تازه باید جمعه هارم میذاشتم برم پاتلاک و جلسه هفتگی! نه میتونستم به درسام برسم نه به کارم! دغدغه این کارم به بدبختی های دیگه مم اضافه شد همش استرس استرس! اول گفتن مشتری برات جور میکنیم! کودوم مشتری؟ سلف دانشگاه رو حواله من دادن که اصلا خرید نکرد(خود حامی یکی دوبار فروخته بو د به سلف دانشگاه و خواهر مسول دانشگاه)بعد گفتن به اسم دفتر کاری تو میزنیم! فشار پشت فشار کی بیا کلاس بیا فلان! منی که پول انچنانی نداشتم صد و چهل تومن پول محصول دادم! (چهل تومن بدهکارم به حامیم)! حالا مشکل بازار سرد تو اینستا پیج بزن مزدمو فالوو کن روزی ۴۰۰نفر! بعد گروه بزن تلگرام!(گروه نه کانال! چون که اعضا میتونن چت کنن و انتقال حس مثبت کنن) کتاب هایی مثل پنیر مرا چه کسی جا به جا کرده؟ و حکایت دولت و فرزانگی و سی دی راز! چی بگم که خام شدم و فکر کردم میتونم اوضاع مالیمو درست کنم! اوج قصه وقتی شد که من بدبخت سرما خوردم و باید استراحت میکردم ولی ول کن نبودن هی زنگ میزدن که پاشو بیا حالت بهتر میشه! منطقو ببینید خودتون دیه! و اوج دروغ اینجا بود که من با یه میلیون فروش ماهی صد هزار تومن در میارم!(درحالی که لیدرم گف من ماه اول بدون دایرکت یا همون زیر مجموعه با یک میلیون فروش سیصد تومن در اوردم !)صد هزار تومن! حالا هی وسطش سر حامیم میگف بیا کلاس تصاعد درصدی! متد اموزشی مزخرف و دروغ گوویی به مردم! میگفتن لباس فرم بپوشید رسمی برید! هرجا رفتیم با یه بغل کارتن محصول! خودتونو مشاور جا بزنید یه گروه تشکیل دادن هی حرف میزنن هی عدد میدن مثلا واسه ایجاد انگیزش! شعارشونم اینه که هرکی موند و برد! یه کارکر ظرف شویی رستوران رو هم بکنه بیشتر از صد هزار تومن بهش میدن! وقتی هم میگفتم امنیت شغلی نداریم هی میگفتن نه حالا فلانو نه حالا اینجور نیستو! گیریمم من سازمان تشکیل بدم مگه تا کی جون دارم کار کنم؟ خدایی نکرده نتونم دیگه کار کنم از کجا پول گیر بیارم؟ اومدیم و شرکت ورشکسته شد از کجا پولمو بگیرم؟ سابقه کاری چی؟ پس قانون چی میشه؟ مگه بقیه دلشون ثروت نمیخواد؟ مگه فقط ما بلدیم بلند پرواز باشیم؟! میگن همه یه زندگی کارمندی میخوان از کارشون راضی نیستن همش میخوان برن تعطیلات!  ولی یه دولتمند به ندرت میره مرخصی! من از یه پزشک سوال کردم ایشون گفتن وقتی از بدن زیاد کار بکشی سیستم دفاعیش ضعیف میشه حالا هر چه قدم عاشق کارت باشی! بیخود میگن ساعتاش دست خودت نیست به زور هی بیا اینور اونور! همکلاسی که تا دیروز جز یه سلام و علیک و حرفای مختصر حرفی نداشتم چطور شد یهو دلسوزم شد؟! همش هم مثبت اندیشی! به جز  من خیلیا دیگه هم بودن چرا به اونا نگفت؟  همینم ازش پرسیدم گفت هرکسی رو تو این کار نمیارن تو پتانسیل پیشرفت داری! نگو نقشه داشتن کسای ساده مثل منو شناسایی کنن بعد ببرن! اگه خوبه چرا به همه نمیگن؟ خلاصه کلام اینکار  کلاه برداری محضه فقط ازت کار میکشن اخرشم یه چندرغاز میندازن جلوت! اگه خیلی عاشق بازاریابی هستید حداقل یه جا استخدام شید که هم بیمه براتون رد شه هم یه حقوق ثابتی داشته باشید! زمانش مشخص شده باشه نه اینکه در حالت مرگ هم بکشوننت اینور اونور! من به جای سود فقط ضرر ماالی کردم و خودمم شرایط مالی درستی ندارم که هی هردفعه چندرغاز حقوقمو بدم محصول بخرم دوباره بفروشم؟ حالا این شرکت گف نه اینترنتی شما سفارش میزنی بعد پول از مشتری میگیری بعد براش میفرستی( این درست این بخش از بازار سرد بود ولس بازار سردی که توش باید حضوری میرفتی باید محصول همراهت میموند)
یادتون باشه هرکی از هرچی زیاد تعریف کرد یا یهو دلسوزتون شد بهش شک کنید هیچکس دلش به حال شما نمیسوزه!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">