بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

تجربه یک دوست - قسمت دوم و پایانی

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۰ ق.ظ

همونطور که عرض شد من وارد این صنعت به ظاهر گل و بلبل شدم و قرار شد آخر همون هفته ای که خرید انجام شد شخصی از شعبه مرکزی بیاد و کلاسی در مورد آینده روشن و پر افتخاری که تو اینکار در انتظارمونه برگزار کنه.

توجه کنید که ابتدا باید خرید رو انجام بدید و بعد از اونه که مجوز راهیابی به کلاس رو پیدا میکنید پس در نتیجه من خرید اولیه خودم رو انجام داده بودم و منتظر رسیدن اجناس شدم.

 

کلاس شروع شد و من با چند ده دقیقه تاخیر رسیدم، به بچه های حاضر در کلاس گفته شده بود در لیستی تعدادی از مهمترین آرزوهاشونو بنویسند، از پول و ماشین گرفته تا سلامتی و هتل و...

شاید در ظاهر همه چیز یک روند عادی و طبیعی بود اما در باطن اصلا از این خبرا نبود، اگر بخوام به گمان خودم جلسه گروهی رو سانس بندی کنم نتیجش میشه یه طرحی مثل این:

1.فرصتی برای تعقل

برای شروع شخص مدرس از شما میخواد که آرزوهای خودتون رو روی یک برگ کاغذ به رشته تحریر دربیارید و ببینید کجای دنیای فانتزی خودتون هستید و به چیزهای در زندگی رسیدید. بی هیچ شکی تنها آرزوی من و شما و همه اینه که همه ای آرزوهامون برآورده بشن! و از هر قدمی که مارو به لمس خواستهامون نزدیک کنه خوشحال میشیم. شخصی که برای سخنرانی انتخاب میشه با گوشزد کردن اینکه چه زندگی داریم ولی میتونیم چه زندگی داشته باشیم مارو به تفکر در مورد زندگی حال حاضرمون مجبور میکنه. واضحه که در روزمرگی همه ما مشکلاتی هست و اکثرا هم مالی(مشکلاتی که با پول قابل حل یا حداقل کمرنگ شدن هستند). پس تا اینجای کار شما به آرزوهای محقق نشده گذشته برگشتید و از طرفی هم در لحظه به وضع فعلی خودتون فکر میکنید، اینکه از خودتون خونه ندارید، ماشین ندارید، فرصت ازدواج دارید اما پول کافی برای شروع زندگی محیا نیست، اینکه یکی از اعضای خانوادتون بیماری سختی داره و...

 

2.آینده متلاطم

 حالا که شما خوب غرق در احساسات و گذشته و حالتون شدید وقته اونه که تصویری تیره از آینده براتون پخش بشه. خوب همه ما داریم اینجا زندگی میکنیم و هممون هم بدون اینکه درس اقتصاد خونده باشیم میدونیم این کشور ثبات اقتصادی نداره، یه روز گوشت کیلویی ده تومنه و یه روز دیگه بیس تومن و خلاصه هر روز به یک ساز. وقتی کشوری استحکام اقتصادی نداشته باشه بنابراین دوامی هم در مشاغل نداره، شما هر لحظه ممکنه با تعدیل نیرو مواجه بشید یا اگر مدیر عامل هستید با ورشکستگی یا هزار و یک عامل دیگه. پس اوضاع اصلا خوب نیست خصوصا برای یک معلم، یک دانشجو، یک کارمند، یک استاد دانشگاه، یک نگهبان، یک پیمانکار پاره وقت و...

 

3.دون پاشی

 تا اینجای کار دیگه شما از همه جا بریدید و هیچ راه فراری پیش پاتون نیست، اینجاست که شرکت بازاریابی شبکه ای همچون فرشته نجات بر سر شما نازل میشه، اونا اومدن که به ما مردم بی آتیه کمک کنند. اعداد و ارقام و سودهای نجومی شروع میشه، بهتون گفته میشه در بدترین حالت ممکن بعد از یکسال حداقل درآمد ماهی دو میلیون تومان رو خواهید داشت اونم بی هیچ رنجی.

 

4.صید

خوب دیگه کارتون تمومه (: شما فردی هستید که احوال خوبی ندارید و حالا از بخت بلند و خوبتون یک موجودی به اسم بازاریابی شبکه ای جلوی پاتون سبز شده و نه راه پس دارید و نه پیش.

در این مرحله احتمال جذب خیلی خیلی زیاده چون شما گرم ماجرا هستید.

* * *

همونطور که گفته شد شما بین طوفانی از احساسات و تمایلات و مشکلات گیر میوفتید، البته اگر کار مدرس خیلی خوب باشه وگرنه مثل من باید ادامه جلسه رو خمیازه کشان دنبال کنید.

اجازه بدید این مطلب رو از روی جزوه نوت برداری شده خودم پیگیری کنیم:

 

چرخه رویا: اون چیزیه که با توسل بهش شما را وادار به ورود به میدان بازاریابی شبکه ای میکنند و در واقع هدف های شما زنده میشه و وسیله رسیدن به اونها هم میشه شرکت و کار.

سیرکل یا حلقه: شما باید با توجه به حلقه و سیرکل های که بعدا درست میکنید اقدام با دعوت افراد کنید، برای مثال به شما گفته میشه: دوست دارید کی رو خوشبخت کنید؟ اعضای خونوادتون رو یا یه آدم غریبه؟ بدون شک افراد خانواده در اولویت بالاتری خواهند بود.

 

و دو تصویر آخر که بدون شرح هستند.

حالا برای باز شدن بیش از پیش مطلب،

چرا باید شما افراد نزدیک و خصوصا پای اعضای محترم خانواده رو وسط بکشید؟ واقعا دلیلش اینه که با ورود هر چه سریعتر اونها زودتر به خوشبختی و رویاهاشون میرسند؟ شاید باشه! اما تصور کنید پدرتون رو وارد این کار کردید، پدرتون خیلی دو دل تشریف دارند و اما به اعتبار شما وارد کار میشوند و بعد از دو ماه بوووم! پدر شما از کار زده میشه و حس میشه ازش کلاهبرداری شده، اما این کلاهبرداری با سایر نیرنگها تفاوت اساسی داره و اونهم شمایید. تصور میکنید پدرتون ازتون شکایت میکنه بعدم خودش وثیقه میذاره که از بازداشت بیارتتون بیرون؟!

پس دعوت اشخاص بسیار نزدیک محسنات دیگه ایی هم داره.

در تصویر 3 همونطور که میبینید به عنصر نوت برداری اشاره شده، یعنی شما از مطلبی مطلع هستید و وقتی شخصی رو برای جذب به شرکت میآرید باید بشینید و دو مرتبه نوت برداری کنید از روی همون حرفهای تکراری! و به چه دلیل؟ اینکه ظاهر کار حفظ بشه (: فکر میکنید این چیزی جز گول زدن خودتونه؟  همینطور تاکید فراوانی میشه که نذارید نیروی جذبی مشورت بگیره در مورد کار و اینهم که دیگه آفتاب آمد دلیل آفتاب است و بس.

اما تصویر4 دیگه گویای همه چیزه، در قسمت سریکل 4 اومده که: "کمبود وقت"، کمبود وقت یعنی اینکه شما به نیروی تازه فشار مضاعف میآرید برای ورود به کار، البته این فشار دقیقا یک فشار کاذب و جعلیه، مثلا من زنگ میزنم بهتون و خبر از پر شدن ظرفیت ها و ... میدم و شمارو وادار میکنم زودتر از اونچیزی که باید تصمیم خودتون رو بگیرید و روشهای دیگه ای که همه از نظر اینجانب مصداق کلاهبرداری مدرنه و نه بازاریابی.


* این مطلب از امان از بازاریابی شبکه ای اخذ شده است.

نظرات  (۹)

سلام 
دارم دیونه میشم همه چی مو إز دست دادم أنقد غرقم کردن تو ارزو و رویا که الان دیگه قدرت تفکر و تشخیص درست وغلط و إز دست دادم بن بسته اگه نتورک سالم باشه حاشیه سود پایینه و أفراد زیاد تمایل پیدا تمیکنن بیان تواین کار 
در جامعه ای که کار کردن بی ارزش باشه اون جامعه محکوم به شکسته - اخه بازار یابی شبکه ای هم شد کار- بهتر نیست تولید خوب کنیم- اصلا بازاریابی این نیست وظیفه یک بازاریابی سالم اینه که نیاز بازار رو بسنجه نه اینکه بزور بازار ایجاد کنه.آخر و عاقبت نداره-غیر منطقی و غیر خلاقانست
پاسخ:
متشکرم
خیلی ممنونم که با این شفافیت توضیح دادین.3 روز پیش از دوستان صمیمی من با وجود اینکه میدونست من کار و هدف خودم رو دارم طبق همین فرمایشات شما از من دعوت کرد که با لیدر گروهشون ملاقاتی داشته باشیم....
فقط و فقط از پول صحبت کرد.
همه عزیزان دقت کنین که تمام کار آفرینان بزرگ دنیا و تمام کاسب های بزرگ هدف اصلیشون از کاری که میکردن چیزی فراتر از پول بوده...
این یک علتی بود که باعث شد حتی از شخصیتی که رو به روم بود احساس تنفر کنم.
یک موضوع دیگه هم این بود که اصرار داشت از راحتی کار حرف بزنه.
هیچ انسان موفقی بدون زحمت به موفقیت نرسیده...
من عاشق کاری هستم که داخل اون کار
1) بزرگترین سرمایه ام مشتری هام باشن.
2)نوعی از خدمت صادقانه رو ارائه بدم
3)حلال باشه
حالا هرچه قدر تلاشم رو تو این سه موضوع بیشتر کنم به موفقیت های بیشتری دست پیدا میکنم


دقیقا شبیه تمام مطالبی که عکس گرفته بودید رو داخل دفتر دوست عزیزم هم دیده بودم. 
متنبه شدم ممنون

این کار یک روش تبلیغه مشکلی نداره
ولی نتورک اشباع شدنیه این که اونا میگفتن نه  اینطور نیست باعث شد من ازش دور شم
اونایی که اول اومدن سود کردن ودر هر شهر کوچیک بیشتر از 10 نففر بازدهی خوبی ندارد اینهارو اونا باو ندارن دائما میگن سازمان بسازین !!خب هرچیزی حدی داره دیگه
عجیب بود بعضی حرفاشون!!
  • محمد مهدی تبریزی
  • متشکر
    سلام
    "جواب قانع کننده فقط برای منع وررود به این کار"

    بنده یک جوابی به همه این سوالات میدهم که خیال همه بابت این کار راحت شود چون بنده فقط چند روز است که وارد این کار شده ام و میخواهم انصراف دهم چون در ورود به یک "کار مشتبه به درآمد اشکال دار" باید جانب احتیاط را مراعات نمود :

    به طور کلی این علم اقتصاد که شامل همه این بازاریابی ها و ... میشود ، چون منشا آن از علم اقتصادی است که امروز ما شاهد شکست آن هستیم (با توجه به فروپاشی اقتصادی آمریکا و کشورهای مورد حمایت آمریکا) ،
     
     - پس عقلمان را از دست نداده ایم که :
     
     - برویم به سراغ کاری که تمام شبانه روزمان را باید صرف آن کنیم (چون بر خلاف توضیحاتی که آن شرکت ها میدهند "که این کار نیمه وقت است یا وقت کمی میگیرد" ولی بعد از دو یا سه هفته شما در کار انجام شده ای قرار میگیرید که روز و شبتان را باید اولا فقط صرف هزینه اینترنت و دوما بازدید مکرر و مکرر از سایت و فروش محصولات و همچنین بر زیر مجموعه خود نظارت کنید.)
     
    - دوستان و عزیزانمان را از دست بدهیم ( چون در اثر نپذیرفتن پیشنهاد ما توسط آنها برای استخدام در شرکت باعث قهر و دعوا و تهدید و... و یا در اثر فهمیدن جریان های بودار بعد از استخدام، دیگر شما نزد کسی آبرو ، یا احترام و از همه مهمتر اعتمادی در زندگی، از بقیه، نمیچشید)

     - به تولید ملی کشور لطمه بزنیم ( چون بر خلاف توضیحاتی که شرکت به شما ارائه میکند تقریبا 90 درصد کالاها خارجی و 10 درصد آنها داخلی هستند که این یعنی خروج پول از کشور و این یعنی خیانت به کشور و تولید ملی )

    توضیحاتی که داده شد آنقدر ساده و بی آلالیش بود که به کسی اصلا اجازه توجیه کار خود را نمیدهد ، فقط شما تنها سخنی که نیاز به آن دارید این است :

     - رفتار ، کردار ، گفتار ، احترامی که به شما قائلند فقط و فقط به نفع خودشان است و بس . چون در غیر این صورت این رفتارهارا با شما نمیکنند.
     - همه حرفهایی که میزنند همان ترجمه شده حرفهایی است که در کشورهای دیگر از این حقه ها استفاده میکنند تا مردم را با اهدافی که الان شاهد شکست این علم اقتصاد هستیم زیر سلطه خود در آورند تا مردم را از همدیگر دور کنند تا صمیمیت از بین برود و فقط همه به نفع خود گام بردارند و این ها یعنی آخر  جامعه بی خدا و به اصطلاح اسلام آمریکایی .

       در کل به شما دروغ میگویند برای ورود کافیست که شما به آنها اعتماد کنید .
       
    ایا حاضرید این کار را انجام دهید ؟؟؟

    بروید سراغ خداوند که تنها پشتیبان شما اوست .

    بنده این حرفها را در کمال سادگی زدم تا همه بدانند .

    ممنون از سایتتون
  • محمد رضایی
  • احسنت به این تحلیل فوق العاده.
    ممنون به خاطر هدیه دادن وقت باارزشتون.
    اینا روش های  تیمسازیه کلاهبرداری نیس
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">