بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

پایگاه جامع نقد و بررسی شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
شرکتهای بازاریابی شبکه ای، دارای ابعاد مختلفی میباشند که باید با رویکردی سیستمی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله این ابعاد میتوان به مواردی چون ابعاد فقهی، قانونی، روانشناختی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... اشاره کرد.
بی شک، بررسی بازاریابی شبکه ای بدون لحاظ ابعاد مختلف آن، عقیم و ناکارآمد خواهد بود.
این پایگاه در صدد بررسی ابعاد این مسئله با رویکرد انتقادی میباشد.

لینک کانال تلگرام:
t.me/onnetworkers

onnetworkers@

شبکه‌های هرمی در سایر کشورها

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵ ق.ظ

(برگرفته از سایت ناجا)

 علی‌رغم این‌که لیدرها و سرگروه‌های شبکه‌های هرمی در جلسات پرزنت، اعلام می‌کنند فعالیت‌های هرمی تحت عنوان بازاریابیِ چند سطحی، در کشورهای پیشرفته‌ی غربی کاملاً آزاد و قانونی است و حتی از آنها حمایت می‌شود، اما واقعیت این است که فعالیت‌های هرمی در این کشورها با محدودیت‌های قانونی بسیاری روبه‌روست.

 در کشور آمریکا هر ایالت، قوانینی را جهت کنترل شرکت‌های بازاریابی چند سطحی وضع کرده است. اگرچه بیشتر قوانین اجرایی از سوی دولت فدرال و از طریق FTC SEC وUS Postal Service بوده است، اما گستره‌ی آن در سطح ایالت‌ها می‌باشد. فعالیت‌های محدود کننده، ابتدا در چارچوب قانون امنیت تجارت و قوانین کلاهبرداری و فریب مصرف‌کننده صورت می‌گرفت؛ با گذر زمان و تغییر روش شرکت‌های هرمی، هر ایالت آمریکا قوانین ممنوع‌کننده‌ای را وضع نموده است. این قوانین در حوزه‌ی «طرح‌های هرمی»، «قوانین طرح‌های زنجیره‌ای بی‌پایان»، «قوانین بخت‌آزمایی»، «قوانین ارجاع برای فروش» و اخیراً «قوانین توزیع چند سطحی» تصویب و اجرایی شده است.

 در آمریکا اغلب شرکت‌هایی که تحت قانون بخت‌آزمایی فعالیت می‌کنند نیز تحت قوانین طرح‌های هرمی مورد پیگرد قرار می‌گیرند. براساس قوانین ایالت مریلند، هر طرحی که به موجب آن، یکی از اعضاء مبلغی را پرداخت کند تا در ازای آن، حق‌الزحمه‌ای را کسب نماید و این حق‌الزحمه ناشی از معرفی فردی به عنوان عضو باشد، ممنوع و غیرقانونی است. در ایالت‌های میسوری، نیومکزیکو، داکوتای شمالی، اوکلاهاما، تگزاس، تنسی و پورتوریکو نیز قوانین مشابهی وجود دارد.

 همچنین در کشور کانادا فعالیت شرکت‌های شبکه‌ای و هرمی ممنوع می‌باشد و برای آن جرایم سنگین نقدی و زندان پیش‌بینی شده است.

 در روسیه نیز طبق قوانین جدید، تأسیس شرکت‌های هرمی جرمی سنگین محسوب شده و مرتکبان به زندان محکوم می‌شوند. در این کشور، سازمان فدرال بازار مالی، دست‌اندرکار مبارزه با شرکت‌های هرمی است و با همکاری برخی نهادهای امنیتی از جمله سازمان امنیت فدرال و اداره‌ی امنیت اقتصادیِ وزارت کشور، به این مبارزه می‌پردازد.

 کشورهای مختلف دیگر دنیا از جمله سوریه نیز پس از مواجه شدن با نتایج مخرب شرکت‌های هرمی و شبیه آن، تمام امکانات پلیسی و قضایی خود را به کار گرفتند تا با این پدیده‌ی شوم به مقابله برخیزند. سوریه برای جلوگیری از فعالیت شرکت‌های «شبه هرمی» و اخلالگران اقتصادی در این کشور، قوانین سختی را وضع نموده و با اشخاص فعال در این عرصه به شدت برخورد کرده است.

 به‌طور کلی می‌توان گفت، شبکه‌های هرمی در کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی به خوبی مورد استقبال قرار گرفته‌اند، اما در قاره‌ی اروپا به دلیل برخوردهای قانونی بسیار جدی با این شبکه‌ها و همچنین گسترش تبادل اطلاعات، گرایش چندانی به این شبکه‌ها وجود ندارد و مردم در مقابل وعده‌های دروغین آنها فریب نمی‌خورند.

(برگرفته از سایت ناجا)

نظرات  (۲)

با سلام،
ضمن عرض خسته نباشید و تشکر بابت مطالب وبلاگ،
درسته که خیلی مطالب وبلاگ درسته و داره از یه حقیقت وحشتناک پرده برداری میشه، ولی مطالب سایت به شدت پراکنده، زیاد و با بازده کم یا غلط زیاد است که موجب می شود کسی که وارد وبلاگ می شود، وقتی تجربیات خود را با مطالب مطابقت میدهد یا آن ها را به لیدر ها ارائه می دهد، با یک ایراد ساده و جمله هایی که به "این طور نیست..." شروع می شوند، قائله ختم می شود.
من خودم به این درک رسیدم که این کار درستی نیست، ولی با مطالب این وبلاگ و ارائه آن به دوستانم نمی توانم آن ها را از این کار منصرف کنم، چون تفاوت های زیادی پیدا شده است...
برای مثال دیگر سیستم ورود به شرکت ها اونطور نیست، اجباری برای خرید نیست و ... 
خواهشا به پالایش مطالب وبلاگ توجه بیشتری نشان دهید
ضمن اینکه در بخش بازاریابی شبکه ای و نتایج آن بعد از 10 سال نظری گذاشتم که پاسخ داده نشد، با تشکر...
پاسخ:
سلام
با تشکر از شما
درست هست که برخی مسائل شرکتها تغییر کرده. اما من خصوصاً برخی از مطالب مزتبط با شرکتهای هرمی را جهت مقایسه ذکر کرده ام تا دوستان متوجه شباهت ها شوند. برخی از مطالب هم به دلیل تغییرات همیشگی این گونه شرکتها قدیمی شده اند.
تذکر شما حکایت از دقت و نکته سنجی شما در اینباره دارد.
اما متاسفانه در حال حاضر آنقدر فشار درسی بر بنده زیاد است که فرصت چنین اصلاحی را ندارم. لذا از دوستان دعوت میکنم تا خود مقصود کلی و ایراد اصلی این کار را از میان همه جزئیات دریابند.
با تشکر مجدد از شما
موفق باشید
خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">